Järjestäjien palaute
Valvojat: Sapfon, Suontakanen
- Ahneman
- Paroni
- Viestit: 176
- Liittynyt: Keskiviikko, 04.02.2009 14:49
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Järjestäjien palaute
Hei!
Kiitos tässä vaiheessa jo kaikesta palautteesta! Antaa tulla lisää vaan! Palautetta voi tämän foorumin lisäksi käydä antamassa myös suoraan Könnölän matkailutilalle esimerkiksi heidän facebook-sivuillaan. Tapahtumassa Könnölän matkailutila oli vastuussa mökeistä, kahvilasta ja tapahtuman yhteisruokailusta.
Kiitos tässä vaiheessa jo kaikesta palautteesta! Antaa tulla lisää vaan! Palautetta voi tämän foorumin lisäksi käydä antamassa myös suoraan Könnölän matkailutilalle esimerkiksi heidän facebook-sivuillaan. Tapahtumassa Könnölän matkailutila oli vastuussa mökeistä, kahvilasta ja tapahtuman yhteisruokailusta.
Keihäs on rapid fire -ase.
- Lumisielu
- Asemies
- Viestit: 11
- Liittynyt: Torstai, 06.09.2012 10:27
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Järjestäjien palaute
Lyhyestä virsi kaunis.
+++++ Järjestitte hyvän Sotahuudon
+ Kenttä
+ Taistelut
+ Kahvila
+ Armeijat
+ Kesäteatteri
+ Vessat
+ Vesi
- "Pikauusinta, armeijat vaihtaa paikkoja" ei ole pikauusinta
- Informaation jakaminen skenaarioista ja tapahtuman sisällöstä (esim. missä ryhmäturnaus)
- Ei hiljaisuuden valvontaa
- Linna oli vaarallisen tiivis
- Oli ihan kunnolla nälkä, mutta kasvisversiossa oli ainakin jotain soijantapaista joka kerta
- Infopiste oli jonkun punaisen auton takapaksi???
- Napinompelun toteutus oli todella huono, vaikka tykkäsin kovasti siitä lajivalintana
Muutama asia Sotahuudossa yleisesti turhauttaa, mutta vaatii erillistä rohkeutta murtaa vanhoja perinteitä.
Armeijoiden salatehtävät oli hauska kokeilu, mutta ei juuri vaikuttanut mitenkään peliin (ainakaan meillä).
Metsä oli aika pusikkoa, mutta mä pidin.
Oletan, että teillä oli aika kova työvoimapula. Se näkyi aika paljon, mutta minkäs sille tekee.
Lähdin aika takki auki odotukset nollissa, mutta mulla oli silti tosi jees tapahtuma.
Kiitos!
+++++ Järjestitte hyvän Sotahuudon
+ Kenttä
+ Taistelut
+ Kahvila
+ Armeijat
+ Kesäteatteri
+ Vessat
+ Vesi
- "Pikauusinta, armeijat vaihtaa paikkoja" ei ole pikauusinta
- Informaation jakaminen skenaarioista ja tapahtuman sisällöstä (esim. missä ryhmäturnaus)
- Ei hiljaisuuden valvontaa
- Linna oli vaarallisen tiivis
- Oli ihan kunnolla nälkä, mutta kasvisversiossa oli ainakin jotain soijantapaista joka kerta
- Infopiste oli jonkun punaisen auton takapaksi???
- Napinompelun toteutus oli todella huono, vaikka tykkäsin kovasti siitä lajivalintana
Muutama asia Sotahuudossa yleisesti turhauttaa, mutta vaatii erillistä rohkeutta murtaa vanhoja perinteitä.
Armeijoiden salatehtävät oli hauska kokeilu, mutta ei juuri vaikuttanut mitenkään peliin (ainakaan meillä).
Metsä oli aika pusikkoa, mutta mä pidin.
Oletan, että teillä oli aika kova työvoimapula. Se näkyi aika paljon, mutta minkäs sille tekee.
Lähdin aika takki auki odotukset nollissa, mutta mulla oli silti tosi jees tapahtuma.
Kiitos!
- Pajatso
- Kreivi
- Viestit: 278
- Liittynyt: Keskiviikko, 28.04.2010 19:45
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Järjestäjien palaute
Hauskaa oli taas sotahuudossa ja sen järjestämisestä kuuluu aina antaa kiitosta. Kaikki risut ja ruusut tässä onkin muiden puolesta lueteltu aina erinomaisesta kentästä ruokailuongelmaan. Vihaan metsää lippumiehen hartaudella, joten en lähde sitä kommentoimaan. Yksi erikoisuus on toistaiseksi jäänyt kommentoimatta ja sen haluaisin vielä heittää palautteeseen: Vuoden ankkuriarmeijaa eli Danelagia ei kierrätetty taisaisesti. Toisinsanoen jaot eivät pyörineet 'kilpailullisesti'. Syyn tähän haluaisin kovasti kuulla. Ankkuriarmeija on nykyisessä systeemissä fakta, mutta sen haittapuolia voi minimoida tuolla tasaiselle pyörityksellä.
Nopeasti laskettua dataa väitteeni puolesta. (Saattaa sisältää virheitä. Tein bussissa kännykällä ja muistin varassa.)
Kuinka mornta kertaa armeija taisteli Danelagin kanssa samalla puolella:
Jomsviikingit 3
Tanska 9
Mercia 6
Keltit 11
Englanti 9
Editt: Idioottina tajusin vasta nyt, että palautteen lopussa Sampo oli jo laskenut puolestani. Ainakin tiedän, että matikkani on vielä jossain määrin kunnossa.
Nopeasti laskettua dataa väitteeni puolesta. (Saattaa sisältää virheitä. Tein bussissa kännykällä ja muistin varassa.)
Kuinka mornta kertaa armeija taisteli Danelagin kanssa samalla puolella:
Jomsviikingit 3
Tanska 9
Mercia 6
Keltit 11
Englanti 9
Editt: Idioottina tajusin vasta nyt, että palautteen lopussa Sampo oli jo laskenut puolestani. Ainakin tiedän, että matikkani on vielä jossain määrin kunnossa.
"(Say 'thank you'.) NIPPLE SALADS!! (...Close enough.)"
"Let's see how those degenerate sophisticates handle a healthy dose of pure unreasoning violence."
- Avatar kuvan ottanu rakastettu kanssapossu Satu Lahdti, thänks<3
"Let's see how those degenerate sophisticates handle a healthy dose of pure unreasoning violence."
- Avatar kuvan ottanu rakastettu kanssapossu Satu Lahdti, thänks<3
- Tyrisalthan
- Kreivi
- Viestit: 363
- Liittynyt: Lauantai, 17.06.2006 14:11
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Järjestäjien palaute
Tämä on asia mistä voisi tehdä oman lankansa. Ja ehkä sen jossain vaiheessa teenkin. Mutta jakoihin yleisesti kommentoiden: Jaot voivat olla joko tasaisesti kaikki kombot kiertävä, tai hyvien jakojen löydyttyä pitäydytään niissä (tai voidaan jotain kosmeettista tehdä muodon vuoksi mutta paras ja huonoin aina samalle puolelle). Ensimmäinen vaihtoehto selvittää reiluiten sen mikä armeija voittaa, ja mikä tärkeintä mikä ryhmä voittaa. Toinen taas lisää sitä paljon puhuttua peli-iloa kun taistelun lopputulos ei ole jo etukäteen selvä.Pajatso kirjoitti: ↑Perjantai, 06.07.2018 14:24 Yksi erikoisuus on toistaiseksi jäänyt kommentoimatta ja sen haluaisin vielä heittää palautteeseen: Vuoden ankkuriarmeijaa eli Danelagia ei kierrätetty taisaisesti. Toisinsanoen jaot eivät pyörineet 'kilpailullisesti'. Syyn tähän haluaisin kovasti kuulla. Ankkuriarmeija on nykyisessä systeemissä fakta, mutta sen haittapuolia voi minimoida tuolla tasaiselle pyörityksellä.
Nopeasti laskettua dataa väitteeni puolesta. (Saattaa sisältää virheitä. Tein bussissa kännykällä ja muistin varassa.)
Kuinka mornta kertaa armeija taisteli Danelagin kanssa samalla puolella:
Jomsviikingit 3
Tanska 9
Mercia 6
Keltit 11
Englanti 9
Se mihin kunkin vuoden järkkärit päätyvät on priorisointikysymys. Näkisin että tämän vuoden järkkärit siis priorisoivat peli-iloa. Viime vuonnahan me tultiin vähän niin kuin puoleen väliin vastaan. Ensin käytiin kaikki jaot tasaiseti läpi, ja sunnuntain iltapäivä tapeltiin niillä tasaisimmilla jaoilla. Se oli tietysti helpompi tehdä neljällä armeijalla, joka oli yksi syy siihen miksi me päädyimme siihen. Kuudella armeijalla yhdistelmiä on sen verran että tasaisesti vaihtamalla pitäisi olla vaihtelemassa suurin piirtein joka toisen skenaarion jälkeen.
Jos tuntuu että lötyisi jokin parempi tapa tehdä jakojen kierrätys niin ensi vuoden skenaariovastaavan paikka olisi vielä auki, eli ei muuta kuin hakua sisään: https://docs.google.com/forms/d/1HcOfw3 ... ested=true
Avatarin kuvasta kiitokset Joona Lönnille
- ZamboNet
- Rautasydän
- Viestit: 3505
- Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Järjestäjien palaute
Tämä on yksi syy miksi 'peli-ilo' aiheuttaa terminä minulle jokseenkin allergisen reaktion. Monelle meistä se peli-ilo on nimenomaan sitä että peli on reilu Se miten peli-iloa perustellaan ja käytetään on usein jotain ihan muuta. Jakojen tasaisuuskin sunnuntai-iltapäivän osalta reilun tappelun nimissä on pieni kysymysmerkki - sen verran iloisia ylijuoksuja skenaarioista tuli.
- Tyrisalthan
- Kreivi
- Viestit: 363
- Liittynyt: Lauantai, 17.06.2006 14:11
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Järjestäjien palaute
No itse asiassa järkkärit miettivät vielä lounaalla että pidetäänkö jaot samoina iltapäivällä kuin aamupäivällä. Syy miksi ei pidetty oli se että jotkin armeijat eivät vielä olleet ehtineet taistella samalla puolella.
Avatarin kuvasta kiitokset Joona Lönnille
- AnttiT
- Kreivi
- Viestit: 384
- Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
- Paikkakunta: Espoo
Re: Järjestäjien palaute
Tästä tuli mieleen.. jos pulssirespaa pidetään taistelun reboottauksena, kuinka typerä idea olisi 1-3 ajastetun pulssirespan kenttätaistelu? Se olisi taistelukokemuksena jokseenkin sama kuin kenttätaistelu (parilla) pikauusinnalla, mutta helpommin briiffattavissa. Ja vähän hankalampi pistelaskullisesti.Kantti kirjoitti: ↑Tiistai, 03.07.2018 10:37 En osaa vielä muuta oikein jäsennellä, mutta tämän haluan aikakirjoihin ylös:
Pulssirisk (tasaisilla, yhtä aikaa laukeavilla pulsseilla) on aivan jäätävän huono idea, JOS armeijajaoissa tai riskpisteissä tai maastossa on yhtään epätasapainoa. Normaalirespassa heikommin pärjäävä osapuoli sentään juoksee respaamassa useammin ja pitää taistelun tiiviinä, vaikka tapposuhde olisi kehnompikin. Nyt taistelu rebootataan käytännössä 4 minuutin välein, jolloin kaikki saapuvat taas paikalle taistelemaan ja mahdolliset epätasapainottavat elementit ovat jokaisella kerralla läsnä yhtä vahvoina. Ei jatkoon.
(Teoriassa jopa puoltenvaihto kesken skenaarion voisi onnistua, jos respapistettä merkitsevä lippu siirretään toiselle puolelle kenttää respojen välillä )
No plan survives the first enemy contact intact. We have no plan. Ergo, we survive the enemy contact intact.
Ceterum censeo, Rämä esse delendam.
Ceterum censeo, Rämä esse delendam.
-
- Paroni
- Viestit: 226
- Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25
Re: Järjestäjien palaute
Onko tämä johtanut mihinkään konkreettiseen?
Negatiivista gloriaa tarjolla kestotilauksena vuoden ympäri.