Siltatyöntö(äkö?)

Keskustelua erilaisista skenaariotyypeistä

Valvoja: Ylläpito

Siltatyöntö

Kyllä kiitos!
52
60%
Ei missään nimessä!
12
14%
Ehkä, melko sama..
22
26%
 
Ääniä yhteensä: 86
Avatar
Danzara_666
Kersantti
Viestit: 45
Liittynyt: Tiistai, 11.04.2006 08:55
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Danzara_666 » Perjantai, 21.04.2006 10:04

Nipsu kirjoitti: ... ja hyvä niin (kunto nousee :wink: ) ompahan haastetta... paljon!
Kunto nousee keskitasoista rasitusta toistamalla (pari kertaa viikossa harjoittelu) sekä tarpeeksi pätevällä palautumisjaksolla. yhden kerran kesässä 60min rääkki on enemmän haitallinen kunnollesi kuin hyödyllinen.
Toivon että kommenttisi oli enemmän masokistinen vitsi... itse en välttämättä jaksa koko innolla olla mukana edes 10min. tuo taistelu on sen verran omituista... Kaksi isoa lössiä vain huitoo aseitaan tekemättä mitään muuta. välillä lähtee pää tai sormi irti, missä se taistelu on?
There is no gravity, the world just sucks.
JP
Paroni
Viestit: 157
Liittynyt: Keskiviikko, 08.03.2006 19:31
Paikkakunta: vihtavuori

Viesti Kirjoittaja JP » Perjantai, 21.04.2006 19:30

"Kaksi isoa lössiä vain huitoo aseitaan tekemättä mitään muuta. välillä lähtee pää tai sormi irti, missä se taistelu on?"

No siinähän se on.
Itse en voisi kuvitella sotahuutoa ilman sitä ihanan masokistista siltatyöntöä.
Räyh!
Avatar
Equilan
Asemies
Viestit: 11
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Equilan » Maanantai, 24.04.2006 03:44

Mitäpä jos koko tapahtuman kruunaisi yksi kaksi (2) tuntia kestävä siltatyöntö jonka voittajat saisivat ~loputtomasti mainetta ja kunniaa? Siinä sitä koeteltaisiin miestä/naista :)
Avatar
Danzara_666
Kersantti
Viestit: 45
Liittynyt: Tiistai, 11.04.2006 08:55
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Danzara_666 » Maanantai, 24.04.2006 09:51

mutta kuka jaksaa viettää kaksi tuntia jonossa, kun mitään ei tapahdu pitkään aikaan. Voihan tuo ollakin jonkun mielestä hauskaa mutta minuun siltatyöntö ei vetoa jostain syystä. Parempi se olisi kohtada vastustaja edes kohtalaisen reilussa taistelussa jossa voi juosta pakoonkin :)
There is no gravity, the world just sucks.
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2961
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Maanantai, 24.04.2006 10:07

Danzara_666 kirjoitti:mutta kuka jaksaa viettää kaksi tuntia jonossa, kun mitään ei tapahdu pitkään aikaan. Voihan tuo ollakin jonkun mielestä hauskaa mutta minuun siltatyöntö ei vetoa jostain syystä. Parempi se olisi kohtada vastustaja edes kohtalaisen reilussa taistelussa jossa voi juosta pakoonkin :)
Siltatyönnössä päästään tappelemaan tapahtuman pituuteen nähden kaikkein eniten. Ahdas tila pakottaa nimenomaan taistelemaan! Silkka asetaito, kunto ja yhteistoiminta ratkaisevat tässä taistelumuodossa ylenmääräisen taktikoinnin sijaan. Jonotteluun ei todellakaan ole aikaa!

Tästä syystä siltatyönnön onkin oltava kohtuullisen lyhyt tapahtuma, kahta tuntia ei kykene kukaan ja loukkaantumisia alkaisi jossain vaiheessa tulla.

Kaikkia kävijöitä ei kaikissa osioissa mitenkään voida miellyttää. Hyvin harvat itse asiassa pitävät kaikista osioista. Tärkeintä olisi kuitenkin että liki kaikille olisi joku juttu, joka vastaa heidän mieltymyksiään. Siltatyöntö jakoi viime vuonna mielipiteitä rajuudellaan ja rasittavuudellaan, mutta sitä kiiteltiin myös kovasti. Noh, jokaiselle jotain lienee tänäkin vuonna mottona.

Sivumainintana tällaisia ahtaan sillan tappeluita järjestetiin aktiivisesti Venetsiassa 1300-luvulta ainakin 1600-luvulle. Jälki oli rumaa ja lääkäreillä tekemistä sillä turvallisuuteen ei panostettu juurikaan, mutta ilmeisesti väellä oli hauskaa kun harrastus noin pitkään kaupungissa jatkui. :lol:
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Danzara_666
Kersantti
Viestit: 45
Liittynyt: Tiistai, 11.04.2006 08:55
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Danzara_666 » Tiistai, 25.04.2006 11:50

...kunnes harrastelijat kuolivat harrastuksensa takia sukupuuttoon...
There is no gravity, the world just sucks.
ap90
Kreivi
Viestit: 277
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 10:31
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ap90 » Maanantai, 08.05.2006 18:58

Eguilan kirjoitti
Mitäpä jos koko tapahtuman kruunaisi yksi kaksi (2) tuntia kestävä siltatyöntö jonka voittajat saisivat ~loputtomasti mainetta ja kunniaa? Siinä sitä koeteltaisiin miestä/naista
Ei kai nyt kukaan kestä 2h siltatyöntöä... vai :?:

Kyllä siltatyöntö kuuluu sotahuutoon, mutta järkevissä mitoissa.
"Tuhat tulimmaista! Vainolainen muureilla! Rutto heittiöt vieköön!" Aku Ankka lehti nro 27 4.7.07 sivu 20, 1. ruutu
Avatar
vesmurmel
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Maanantai, 03.04.2006 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja vesmurmel » Tiistai, 09.05.2006 17:40

Oha se totta, et tulee hiukkase tungost ja ahistaa jos vierustoverin hiki haisoo tai muute farttailee. Mut siihe on vaa tottuttava, se on vaa pelinhenki. Enk pelkää pieniä vaivasia kolhui tai mustelmii, ne on vaa plussaa jos positiivisest osaa sen nähä. :lol:
Ja toi siltatyöntö on just haasteelline juttu, ku ei noin vain vaa ylitetä vastustaja puolt. Nopeita syöksähyksii kute jossai videois näky (viherpeukalo, jolla oli vihreet vaatteet näytti aivan keijukaiselt ja tottakai noin seitsämän veljes tiimist yks hemmo.) Ne vast myrkkyy on toisel puolel, tulee vähäse niiku "confused" sit vihuje joukot tai omat saa hyvi askeleen eteepäi, mikä on tärkeä etenemine vaikka se onkin vaan askel.
Se on just siistii, ku kuolema tappioit ei lasketa voi kuolla nii mont kertaa ku haluaa, sit voi tehä jotai hullui yrityksii joist ei oo varma, et onnistuukohan se. Kummiki maassa jalat pysyy, ei toiste päälle pomppimine oo hauskaa varsiki jos jollaki aukee huuli semmoses vedos.
Vois kokeil yht kivaa juttuu, mut tila jää varmaa todella pieneks. Voi olla et se kananlento pysähtyy ku seinää. Mut aina kandee yrittää. :)
Hmm...
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Tiistai, 09.05.2006 17:53

vesmurmel kirjoitti:Se on just siistii, ku kuolema tappioit ei lasketa voi kuolla nii mont kertaa ku haluaa, sit voi tehä jotai hullui yrityksii joist ei oo varma, et onnistuukohan se.
Hulluissa yrityksissä en kyllä näe yhtään mitään "siistiä". Kuka tahansa osaa rynnätä päin kilpimuuria ja ottaa puolenkymmentä osumaa keihäistä ja miekoista, kuka tahansa osaa hypätä ryntäyksen aikana niin, että vaikka onkin kilpimuuriin osuessaan kuollut, tuuppaa silti pari kilpimiestä askeleen pari taaksepäin. Siitäkin on siisteys kaukana kun turhautuneet kilpimiehet iskevät kilven ryntääjän naamatauluun.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
vesmurmel
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Maanantai, 03.04.2006 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja vesmurmel » Tiistai, 09.05.2006 18:00

Semmost se elämä on. :lol:
Ei se aina oo pelkkää ruusuil tanssimist, ehk oon nii innossaa siit se varmaa johtuu.
Hmm...
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Tiistai, 09.05.2006 20:40

vesmurmel kirjoitti:Semmost se elämä on. :lol:
Ei se aina oo pelkkää ruusuil tanssimist, ehk oon nii innossaa siit se varmaa johtuu.
Jos kaikki toimivat tuolla mentaliteetilla, niin voimme odottaa useampiakin sairaalareissuja tai vähintäänkin ruhjeita. Jos oikein kova tarve on, niin voin minäkin tulla havaintoesimerkkiä tarvitsevalle näyttämään, että elämä tosiaan on aika kurjaa naama kilvellä tasaiseksi lyötynä. :evil:

Tosiaan, siltatyönnössä tarvitaan sitä järjenkäyttöä vähintään yhtä paljon kuin missä tahansa muussakin taistelumuodossa, mielellään enemmänkin. Kyseisessä skenaariomuodossa on kuitenkin suurimmat riskit joutua tallautuneeksi, saada iskuja monesta suunnasta, törmätä kilpiin jne. Jokainen voi varmasti kuvitella, että reilu parisataa ihmistä ahtautuneena pienelle alueelle jakamaan iskuja ei ole se kaikkein turvallisin tilanne, vaikka kuinka huidottaisiin boffereilla.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Tiistai, 09.05.2006 21:12

Joo, kannattaa kyllä ottaa ihan chillisti siinä siltatyönnnössä, muuten käy hullusti. Ja vaikkei kyseessä larppi olekaan, koitetaan ajatella sitä realistisena taistelutilanteena, ei pelinä. Kukaan tuskin oikeasti hyppäisi rivistöjen väliin varmaan kuolemaan...
It'll be awesome.
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Tiistai, 09.05.2006 22:23

Sotahuudosta, omasta mielestäni, saa ylipäätään enemmän irti, kun sitä yrittää ajatella "realistisena" taisteluna. Viime vuonna pariinkin otteeseen tuli yhtäkkiä tunne, että olin repäisty jonnekin kauas historiaan ja seisoin miekka tanassa valmiina taistelemaan vainolaista vastaan. Ei kannata aliarvoida mielikuvituksen voimaa ;)

Toivon, että tänä vuonna kaikilla on hauskaa ja suuremmilta haavereilta vältytään.
Avatar
Grislan
Paroni
Viestit: 178
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 17:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Grislan » Tiistai, 09.05.2006 22:48

Mikään ei ole rasittavampaa kuin sellaiset itsemurhaiskut, joissa aiheutetaan vaaraa muille pelaajille...itsensä saa puolestani vaarantaa juuri niin paljon kuin haluaa, mutta joskus on hyvä ajatella muidenkin pelaajien tunteita. Tai no, ainahan se on hyvä. Ei kiitos skenaarion keskeytymiselle piipaa-auton vierailun takia...
Härifrån tvättas!
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1600
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Keskiviikko, 10.05.2006 03:34

Tyhmyydestä sakotetaan ja kyllä, jos kuolet niin omapahan oli vikasi.
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
vesmurmel
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Maanantai, 03.04.2006 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja vesmurmel » Torstai, 11.05.2006 09:35

Tiettyhä se on, et jos kuolee nii saa vaa kattella itteesä tai antaa korvapuustia. :lol:
Tuskin sinne iha KAMIKAZEE, tyylii vetelen siel. Kyl miul se verra järkee löytyy ettei iha suotta syytä kande mennä tapattamaa itteesä.
Pitää vaa taktikoida. :)
Hmm...
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Torstai, 11.05.2006 11:21

vesmurmel kirjoitti: Tuskin sinne iha KAMIKAZEE, tyylii vetelen siel.
Viime vuonna tuli näitäkin tapauksia nähtyä, eräs hurja taisi jopa huutaa "Kamikazee!" juuri ennen rysähdystään kilpimuuriin.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
vesmurmel
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Maanantai, 03.04.2006 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja vesmurmel » Sunnuntai, 14.05.2006 20:31

aaahhahahahaa, kunno itsari kohallaa, nääh ei niist kauheest hyödy ellei onnistu killaamaa vastustajan pelaajia myös. Mut sittenpä näkkee. :P
Hmm...
Avatar
Korinttolainen
Soturi
Viestit: 22
Liittynyt: Perjantai, 19.05.2006 00:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korinttolainen » Perjantai, 19.05.2006 12:47

Siltatyöntö oli vasta JOTAIN. :lol: ei ainakaan tule jälkeenpäin sellainen olo, että tapahtuma olisi jotenkin päässyt lipsahtamaan omalta osalta nysväilyksi. Mutta olen puolituntista mättöä vastaan, 20min riitti männävuonna varsin hyvin ja on keskikuntoiselle tilaisuus vetää suunnilleen maitohapoille ja silti vielä pitää täyttä vauhtia koko tappelun ajan, tuskalla tosin. Omat kokemukset tauottomasta edestaas juoksentelusta ja raivokkaasta linjan työntämisestä rengaspanssarin ja kilven kanssa olivat lähinnä verenmakuisen euforisia. Niin sen minusta pitääkin mennä, hiiviskelyskenaarioita ja taktiikkapeliä on varmasti tarpeiksi muutenkin, ja olo on tämän skenun aikana ja jälkeen jotain mieleenpainuvaa. :wink:

MUTTA pitää myös ajatella niitä, jotka eivät näin fyysisestä riehumisesta välitä, ja jo 20 minuutin aikana siltä porukalta ehti hieman kunto/hurmos/kiinnostus lopahtaa, ja se vain ei ole kivaa muittenkaan mielestä. Kannatan vähintään kahta ja enintään neljää tuon mittaista mättöä, jotta hauskuus ehtisi kunnolla alkaa muttei kuitenkaan vielä päättyä liian suurelta osalta liian aikaisessa vaiheessa. Mutta lapset, te HALUATTE kokea siltatyönnön. Me promise. 8)
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2523
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Perjantai, 19.05.2006 13:43

Ohjelman aikataulua sorvattaessa vaikuttaa siltä, että 2x30min +tauot vievät turhan paljon aikaa. Ehkä 2x20min olisi siltä osin parempi, että ehdittäisiin pelata useampiakin skenaario tyyppejä.

Voin kuitenkin luvata, että tänä vuonna useat skenaariot tullaan suorittamaan leveydeltään melko kapeiden (~100m) alueiden kohtaamistaisteluina, vaihtelevin tavoittein. Näin ollen erittäin intesiivistä mättöä on luvassa muissakin skenaariossa kuin siltatyönnössä.
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Perjantai, 19.05.2006 15:57

Kunhan ei liian paljoa noita kapeikkotaisteluita ole, niissä kun taistelu helposti degeneroituu heti kättelyssä yksinkertaiseksi rivimätöksi, kun taas laajemman alueen taistelussa voi paremmin koukkailla ja tehdä valehyökkäyksiä ynnä muuta kivaa. Ei minulla mitään rivitaistelua vastaan ole ja suuri osa taisteluista varmasti muodostuu jossain vaiheessa rivitaisteluksi, mutta olisi mielenkiintoisempaa jos osapuolilla olisi tilaa taktikoida eikä vain puskea läpi kapeaa ränniä pitkin.

Ihannetaistelumuotona näkisin jonkin suht helppokulkuisen metsäalueen, jossa raskaat osastot voivat kulkea, mutta kevyet joukot saavat hyvän ketteryysedun. Tällä alueella sitten armeijat saavat tehdä manööverejään ennen viholliskosketusta, mielellään armeijat aloittaisivat niin, etteivät heti näkisi toisiaan, jolloin kevyet ryhmät voivat metsästää yksinäisiä vihollisryhmiä ja toimia armeijansa silminä. Näköyhteyden saatuaan sitten kumpikin armeija voi vielä järjestää muodostelmaansa parhaaksi katsomallaan tavalla.
Ongelmana tässä taistelumuodossa on oikeankokoisen alueen rajaaminen, liian iso alue pistää kaikkien suunnitelmat sekaisin, kun vihollisarmeija marssii ties missä ja omat tiedustelijat eivät löydä mitään. Liian pieni alue puolestaan tekee koko skenaariosta siltatyönnön metsäläisserkun. Armeijoiden koko on myös varsin kriittinen tekijä, mutta eiköhän 100+ soturin armeija ole aika passeli tuollaiseen skenaarioon.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Perjantai, 19.05.2006 16:15

Amen.

Tätä toivotaan.
It'll be awesome.
Avatar
C22
Herttua
Viestit: 909
Liittynyt: Keskiviikko, 15.03.2006 11:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja C22 » Lauantai, 03.06.2006 11:37

tiarAnon kirjoitti:Kovat jätkät juo suolavettä. :lol:

Viimevuonna kivaa efektiä aiheutti myös jokapaikkaan änkevä hiekkapöly. Keuhkot huutaa leipää. Ja valkoinen paita oli sen jälkeen entinen.
totta. kun tantereena oli pölyävää hiekkakenttää, löytyi vielä kotonakin sitä hiekkaa vaikka mistä :wink:
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Lauantai, 03.06.2006 19:55

Mutta se oli kyllä mukava tunne, kun itse kilven ja normi kokoisen miekan kanssa joutuu työnnetyksi siihen etu riviin ja takaa työnnetään vastustajien syliin, siinä tulee puolisen kymmentä iskua päähän (tuolloin olin aika lyhyt) ja kun yrittää varustus päätä suojaten päästä sieltä keskeltä sivuun, eihän ne vastustajat/omat sitä tajua, vaan iskua tulee silti.. Eihän se keihäs miehille/isoille kavereille ole hirveästi, mutta yrität siinä kontata pois rytäköstä, ei ole kivaa hommaa se..
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
C22
Herttua
Viestit: 909
Liittynyt: Keskiviikko, 15.03.2006 11:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja C22 » Maanantai, 19.06.2006 23:27

miten olisi, kun viime vuonna respauspiste oli sijoitettu melko kauas, mätöistä saataisiin enemmän irti, jos respapiste olisi vaikka 30 metrin päässä keskiviivasta?
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Skenaariot”