Arkunkanto-Skenaario

Keskustelua erilaisista skenaariotyypeistä

Valvoja: Ylläpito

No?

Kyllä
45
76%
Ei
3
5%
Mikä Arkkuskenaario?
11
19%
 
Ääniä yhteensä: 59
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Maanantai, 17.07.2006 14:07

Mielestäni pelkkä juoksu ei pitäisi riittää. Taistelemaanhan tänne ollaan tultu, ei juoksemaan ;) Kevyt varustus mahdollistaisi nopeamman liikkeen (myös arkun kanssa) ja eri reittivalintoja. Vähintäänkin tilanne pitäisi tietää tarpeeksi aikaisin. Ohjelmalehdykässä tehtävä oli arkun kanto, ja vasta paikalla saatiin kuulla tarkemmin mistä on kyse. Siinä vaiheessa on paha ruveta purkamaan panssarointia ja jättämään metsään lojumaan juoksentelun ajaksi. Käsittääkseni haarniskattomuus ei paljoa lämmittänyt myöskään palkkisten porukkaa, jotka olivat myös yhtä pihalla kaikesta.

Ja itse en usko että Puola-Liettuaa oltaisiin teurastettu vaikka heidän olisi täytynyt kuljettaa arkku läpi vihollisjoukkojen. Skenaariossa oli kolme osapuolta, Teutonit (-ORC), palkkikset (+ORC) ja P-L. Väkimäärät olivat luokkaa 70+, 70+ ja 120+, joten P-L:llä olisi ollut varsin hyvät mahdollisuudet pärjätä taistelemalla.
Avatar
Grislan
Paroni
Viestit: 178
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 17:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Grislan » Maanantai, 17.07.2006 14:18

Grislan kirjoitti:Toisaalta sehän on kevyen varustelun suurin etu, että voi juosta nopeasti...jos palkkisten olisi pitänyt juosta tänä vuonna Teutonien tai Puola-Liettuan "läpi" arkun kanssa, olisi heidät kaikki teurastettu.
Heh, puhuinkin siitä, jos palkkisten olisi pitänyt päästä jommankumman muun armeijan läpi. Jos Teutoneilla ei olisi ollut briiffi kesken pelin alkaessa, olisi heilläkin ollut mahdollisuus. Mielestäni skenaarion ainoa virhe oli juuri se, etteivät kaikki olleet valmiina.
Härifrån tvättas!
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Kiitos ja anteeks

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Maanantai, 17.07.2006 16:57

Teutoneiden myöhempi "lähtö" scenaarioon mukaan, johtoi järjestäjien välisistä ongelmista.

Teutoneiden briifaaja ei ollut täysin tietoinen ryhmänjohtajien briiffistä, eikä SOS:n siirrosta.

Jos teutonit olivat lähteneet samaan aikaan oli kaikki kolme armejaa olleet arkulla lähes samaan aikaan.

Koplassa kyllä oli tunnelmaa 8)
Avatar
horsesarse-
Sotalordi
Viestit: 1371
Liittynyt: Keskiviikko, 17.05.2006 17:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja horsesarse- » Tiistai, 18.07.2006 15:47

Mielestäni paljon olisi voitu pelastaa sillä, jos arkku olisi ollut oikeasti painava, eikä sellainen minkä saa juoksuvauhtia kuljetettua turvaan. Silloin olisi takaa-ajajillakin ollut mahdollisuus saada arkku haltuun.

Mutta jälkeenpäinhän on helppo jossitella, ehkä ensi vuonna tämä skenaario ei ole pelkkä juoksukilpailu.
Arathos
Ritari
Viestit: 63
Liittynyt: Lauantai, 22.04.2006 22:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Arathos » Tiistai, 18.07.2006 19:32

Ei se arkku mikään hirveän kevyt ollut (itse olin kantamassa osan matkasta, vaihdoimme kantajaa välillä), sanoisin lonkalta noin 60 - 70 kiloa.

Tottakai olisi voinut olla painavampikin, mutta silloin sitä ei olisi siellä metsässä saanut ilman vakavia henkilövaurioita liikutettua. Sanoisin että ensi vuoteen voisi hankkia oikeasti KUNNON painavan, reilusti yli sata kiloa ja tasaiselle hiekkatielle kannettavaksi muutaman miehen voimin :)
-Maikkeli-
Kreivi
Viestit: 319
Liittynyt: Keskiviikko, 08.02.2006 22:32
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Maikkeli- » Tiistai, 18.07.2006 20:09

Arathos kirjoitti:Ei se arkku mikään hirveän kevyt ollut (itse olin kantamassa osan matkasta, vaihdoimme kantajaa välillä), sanoisin lonkalta noin 60 - 70 kiloa.
Kysäisin skenarion loputtua järjestäjältä, paljonko arkku painoi? Ja tämä vastasi että runsas 40kg...
Arathos
Ritari
Viestit: 63
Liittynyt: Lauantai, 22.04.2006 22:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Arathos » Tiistai, 18.07.2006 22:28

Vasemman käden tuntoaistini tuntuu heittävän parinkymmenen kilon verran! Noh, ei se kuitenkaan siinä tilanteessa kevyeltä tuntunut :P
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Keskiviikko, 19.07.2006 12:46

Itse olin ensimmäinen/ensimmäisiä palkkiksia jotka näki arkun, samalla näin myös puolet puola-liettuan armeijasta :D Olin kerännyt nimenomaan mahdollisimman kevyesti varustetun porukan (pelkät miekat) jonka kanssa sinne kukkulalle juoksin!
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Skenaariot”