Sotahuuto 2007 pelipaikka - suuntaa-antava äänestys

Yleistä keskustelua ja suunnittelua Sotahuuto 2007 tapahtumaa varten.

Valvojat: Ylläpito, Sotahuuto 2007

Mikä on tärkein kriteeri pelipaikassa sinulle Sotahuudossa

Äänestys päättyi Torstai, 04.01.2007 16:36

Lämpimät ja kuivat sisätilat, posliinivessat ja saunat
12
19%
Monipuoliset ja laajemmat alueet skenaarioille
45
73%
Mahdollisimman lyhyet kävelymatkat tapahtumassa
5
8%
 
Ääniä yhteensä: 62
Ascen
SH07 päävastuullinen
Viestit: 99
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 21:40

Sotahuuto 2007 pelipaikka - suuntaa-antava äänestys

Viesti Kirjoittaja Ascen » Tiistai, 05.12.2006 16:36

2007 järjestäjät yrittävät päättää tällä hetkellä useasta paikkavaihtoehdosta,
ja kaipaisimme nyt osallistujien mielipiteitä asian suhteen.
Valhalla tai Kuolema!
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 05.12.2006 17:07

Pitkin hampain vastasin monipuoliset alueet skenaarioille. Tää vuosi kuitenkin osoitti, miten tärkeää tänkaltaisessa fyysisesti rankassa tapahtumassa on se, että telttailualueelta löytyy saunan ja posliinivessojen kaltaisia mukavuuksia, joihin voi palata lepuuttelemaan skenaarioiden välissä / tauoilla. Mieluimmin niin, että molemmat (monipuoliset skenaarioalueet - mukavuudet) toteutuvat ainakin keskinkertaisesti eikä niin, että toinen toteutuu loistavasti toisen flopatessa.
Taalapörriäinen
Kapteeni
Viestit: 127
Liittynyt: Keskiviikko, 22.03.2006 19:15
Paikkakunta: Polvijärvi

Viesti Kirjoittaja Taalapörriäinen » Tiistai, 05.12.2006 17:33

äänestin myös pelialueiden puolesta! Hyvät pelialueet ovat kuitenkin koko Sotahuudon edellytys, joten se on mielestäni prioriteetti numero 1. Olisi kuitenki (erittäin)mukavaa jos olisi sisävessat ja suihkutilat! Jos ei ihan saunaa niin edes suihku... Tai sitten järvi! Joku paikka kuitenkin missä voi itseään pestä päivän päätteeksi :)
Jos vanhempasi eivät pystyneet saamaan lapsia, on hyvin todennäköistä, ettet sinäkään saa.
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Tiistai, 05.12.2006 17:55

Pelialueet ovat meikäläisenkin arvoasteikon kärjessä. Hyvänä kakkosena tulivat sitten suihkujen, sisävessojen ja saunojen kaltaiset mukavuudet. Vaikka eipä minua SH05:ssä se kenttävessana toiminut kuoppakaan häirinnyt, mutta jonkinlainen peseytymistila olisi alueella oltava. Pitkät kävelymatkat ovat tietty harmi ja paljon purnauksen aihe sitten kun itse tapahtumassa kävelemään joutuu. Tätäkin voitaisiin tiestön puitteissa kuitenkin korjata ihan jo talkoohengellä ja kimppakyydeillä, jos järjestäjät eivät katso tarpeelliseksi vuokrata tai saa vuokrattua bussia saadakseen taistelijat nopeasti ja pirteinä taistelupaikalle. SH05:ssä edestakaiset automatkat leiripaikan ja taistelualueen välillä eivät jostain syystä ainakaan minua hirveämmin häirinneet, vaikka bensakuluja lisäsivätkin.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Tiistai, 05.12.2006 18:30

Itse pitäisin tärkeänä sisätiloja, vessoja ja saunoja. Jos ensvuonna tulee olemaan sadetta, niin monet haluaa kuitenkin sisätiloihin. Jotkut eivät pysty nukkumaan teltassa ja sade kelillä mieluiten haluaa sisätiloihin kuin telttaan. Jos sisätiloja ei ole, niin olisi edes hyvä, että järjestäjien kautta saisi telttoja, jokaisella tuskin on kotonaan puolijoukkoe telttaa tai vastaavaa (eikä edes niillä parilla joukkoeesta joilla tarttis olla).
Vessat, suihkut ja saunatilat ovat siinä mielessä tärkeitä, että ihmiset haluaa peseytyä ja virkistyä skenaarioiden jälkeen, jos on edes jotenkin "sivistyneet" tilat, niin mukavuus nousee ja porukalla on vähemmän pinna kireällä uuvuttavien skenaarioiden jälkeen.

Toisista tärkeänä pitäisin pelialueita. Täytyyhän olla kunnolla tilaa ja sopivaa maastoa. Tämän vuoden maastoa pidin ihan hyvänä, enemmän kehuttavaa kuin valittamista ainakin itselläni.

Tietysti, onhan ne kävelymatkatkin vähän ikäviä, mutta kahteen edelliseen verrattuna ne ei ole niin suuri haitta. Kyllähän sitä jaksoi hyvin tänä vuonna kävellä paikasta toiseen, enkä usko että monellakaan kunto loppuu kesken kävelymatkojen takia (jos ei ole kuntoa edes kävelymatkoihin, niin ihmettelisin suuresti miksi edes on koko tapahtumassa).

Omasta mielestäni tänä vuonna oli menty suurinpiirtein tuossa järjestyksessä, sellainen kuva ainakin itselleni jäi. Tästä vuodesta jäi hyvä fiilis ja halu päästä seuraavaan Sotahuutoon, joten en näe mitään valittamista vaikka ensivuonna alue olisikin samantyylinen ominaisuuksiltaan.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Ascen
SH07 päävastuullinen
Viestit: 99
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 21:40

Viesti Kirjoittaja Ascen » Tiistai, 05.12.2006 18:51

BlueSkie kirjoitti:Pelialueet ovat meikäläisenkin arvoasteikon kärjessä. Hyvänä kakkosena tulivat sitten suihkujen, sisävessojen ja saunojen kaltaiset mukavuudet.
Molemmat tämän hetkiset vaihtoehdot sisältävät toki isot sauna- ja suihkutilat, sekä sisävessat. Toisessa vaihtoehdossa olisi myös järvi vieressä, sikäli kun siinä on mielekäs uimaranta tai hankitaan maanomistajalta lupa käydä.

Varsinainen puute toisessa paikassa on tosiaan merkittäviä määriä majoittamaan kykenevä sisätila, ellei sen tyyppistä saada hankittua jostain läheisestä koulusta tai työväentalosta.

Periaatteessa lainaksi voitaisiin hankkia ylimääräisiä puolijoukkuetelttoja, mutta mielestäni niiden sisällyttäminen tapahtuman budjettiin kaikkien maksettavaksi on kyseenalaista toisten osallistujien kuitenkin kyetessä järjestämään omat telttayöpymisensä ilman kädestä pitelyä.
Valhalla tai Kuolema!
Avatar
Nipsu
Herttua
Viestit: 682
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi

Viesti Kirjoittaja Nipsu » Tiistai, 05.12.2006 21:24

Äänestin myös tuon pelattavuuden puolesta. Käveleminen ei ole harveää kunhan matkat pysyvät käveltävina ja partiota 7 vuotta harrastanutta ei posliinin puute haittaa. Tuohon majoitus ongelmaankin voisi rakkaasta harrastuksestani löytyä vastaus jos nätisti pyytää vaikka paikallisilta lippukunnilta ja/tai VPK:lta niin niitä puolijoukkueita voisikin sada vaikka lainaan varsinkin jos lupaa vastata vaurioista (JOIA EI TULE!) ja ollaan luotettavan näkösiä.
Smells like... Victory!

Here comes the messenger,
Black crow on a tombstone!
Avatar
Verimakkara
Sotilasmestari
Viestit: 97
Liittynyt: Keskiviikko, 12.04.2006 20:18

Viesti Kirjoittaja Verimakkara » Tiistai, 05.12.2006 22:23

pelialueet tulee ykkösenä ja jos siellä on sisävessat, saunat jne niin hommahathan on varsin hyvin. Kävellä jaksaa aina ja telttassa on tunnelmaa (hyvää). En vain teidä voiko meidän porukka tuoda teltan mutta onnistuihan se tänävuonna ja itse olen valmis vaikka maksamaan hiukan ylimääräistä siitä teltasta.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Tiistai, 05.12.2006 22:27

Äänestin myös tuon pelattavuuden puolesta. Käveleminen ei ole harveää kunhan matkat pysyvät käveltävina ja partiota 7 vuotta harrastanutta ei posliinin puute haittaa. Tuohon majoitus ongelmaankin voisi rakkaasta harrastuksestani löytyä vastaus jos nätisti pyytää vaikka paikallisilta lippukunnilta ja/tai VPK:lta niin niitä puolijoukkueita voisikin sada vaikka lainaan varsinkin jos lupaa vastata vaurioista (JOIA EI TULE!) ja ollaan luotettavan näkösiä.
Olihan noita PJ-telttoja tänäkin vuonna ja käsittääkseni ne tulivat yleensä ryhmien itsensä mukana (olenko väärässä?). Mielestäni se on toimiva ratkaisu, koska silloin järjestäjille tai vastaavalle taholle ei tule ylimääräistä stressiä teltoista ja niiden kunnossapysymisestä kun jokainen ryhmä kantaa vastuun omasta teltastaan. Itse nukuin autossani ja toimi ihan hyvin :D eipä pieni sadekaan haittaisi siellä nukkuessa.
Avatar
s_kettu
Paroni
Viestit: 180
Liittynyt: Keskiviikko, 01.03.2006 23:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja s_kettu » Tiistai, 05.12.2006 23:26

Oishan sekin tunnelmallinen kokemus, jos sataisi koko ajan. Eikä ois suihkuja taikka saunaa. Sitten vielä pitkät marssit skenujen välissä. Tunnelma ois varmaan aika matalalla, mutta kun sitä miettii. Niin kyllä mulle toikin kelpais pääsis ainakin realistiseen tunnelmaan. Ja jälkeen päin ainakin tietäisi tehneensä jotain ja ois aika taivas se sauna!( Saatan olla hieman masokistinen :twisted: )
Mutta onhan se paljon hauskempaa kun on hyvät pesutilat varsinkin saunat ja hyvät maastot!
Notre victoiries écrasantes sont incessant.
Taalapörriäinen
Kapteeni
Viestit: 127
Liittynyt: Keskiviikko, 22.03.2006 19:15
Paikkakunta: Polvijärvi

Viesti Kirjoittaja Taalapörriäinen » Tiistai, 05.12.2006 23:41

s_kettu kirjoitti:Oishan sekin tunnelmallinen kokemus, jos sataisi koko ajan. Eikä ois suihkuja taikka saunaa. Sitten vielä pitkät marssit skenujen välissä. Tunnelma ois varmaan aika matalalla
Ei mahtaisi rakkaat välineemme bofferit pitää tästä... :wink: sateesta siis... Näin olen ymmärtänyt!
Jos vanhempasi eivät pystyneet saamaan lapsia, on hyvin todennäköistä, ettet sinäkään saa.
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Viesti Kirjoittaja Archibald » Tiistai, 05.12.2006 23:58

Taalapörriäinen kirjoitti:
s_kettu kirjoitti:Oishan sekin tunnelmallinen kokemus, jos sataisi koko ajan. Eikä ois suihkuja taikka saunaa. Sitten vielä pitkät marssit skenujen välissä. Tunnelma ois varmaan aika matalalla
Ei mahtaisi rakkaat välineemme bofferit pitää tästä... :wink: sateesta siis... Näin olen ymmärtänyt!
Eikä taatusti ole kivaa kun saa ensin märän ketjukuulapallon naamaan ja sitten lentää mutaan. Sitäpaitsi voi vilustua jos on märkää :-0


-a
Avatar
Nopsku
Herttua
Viestit: 668
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 18:05
Paikkakunta: Vantaa, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nopsku » Keskiviikko, 06.12.2006 04:09

SH05 kokemuksen perusteella oli tosi hyvä että keli oli kuiva. Teltoissa oli mukava nukkua, eikä vaatteita tarvinnut kuivatella muuten kuin hiestä. Naisena toki suhtauduin melkoisen nuivasti siihen, että suihkuhuoneessa oli neljä suihkua, lämmin vesi loppui kesken ja lamppu oli palanut. Lisäksi (vetää syvään henkeä) en voinut mennä lähellekään sitä riukua!!!
:roll:
Tietenkin kaikki tästä ylöspäin on hienostelua, mutta kyllä minusta sitä saa ollakin hieman. Posliinivessa ei ole välttämätön, mutta edes puuceet sitten ja vaikka jonkinlainen järvi jossa käydä puhdistautumassa.

Minun mielestäni huoltoon kannattaa panostaa, sillä se parantaa yllättävän paljon mielialaa. Marssin skenujen välillä kyllä jaksaa, mutta syömään mennessä marssiminen tuntuu melko kamalalle. Oheistoiminta olisi myös mukavaa. Norsemanin solisti muuten heitti tänävuonna että tulisivat esiintymään ehkä tulevaan SH:oon :wink: Asiasta pitää varmaankin heiltä vielä kysellä, mutta tuota varten olisi paikalla hyvä olla myös jonkinlainen lava tai esiintymispaikka.
"Some of us do more than Dream"
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Perjantai, 08.12.2006 08:24

Toivottavasti ei tarvitse kestää Norsemania, moinen jööti haittaisi ainakin allekirjoittaneen mukavuutta...

Mitä tulee pelipaikkaan, niin kyllähän raavaat miehet (ja naiset) pystyvät yhden yön vuodessa teltassa nukkumaan. Ilman telttaakin on tullut kuusen juurella aika monesti uinuttua (joskaan en suosittele kenellekään). Hyvät maastot, eritoten näyttävä kenttätaistelupaikka, on minulle prioriteetti numero yksi. Saunat on superkiva, muulla ei ole juuri itselleni väliä. Kävely ei haittaa, kunhan se ei vie kovin paljoa aikaa itse skenaarioilta. Mitä tulee keliin, niin jos sataa, niin sataa. Ei siinä auta hyvät eikä huonot tilat, ikävää on.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Perjantai, 08.12.2006 13:27

Jep jep. Olihan tänä vuonna useampikin puoljoukkue paikan päällä pystyssä. Meidän oli ainakin ihan itse hankittu ja paikalle tuotu, ja näin käsittääkseni useimmilla muillakin. Suomalaisilla kyllä luulisi löytyvän telttoja muutaman soturin majoittamiseen, sen varran metsäläiskansaa ollaan vielä.

Ja jos päädytte tuohon sisätilattomaan paikkaan, niin eihän se varmaan ole kovin iso homma lainata/vuokrata niitä puoljoukkueita VPKlta/lippukunnilta ja periä niissä nukkujilta jokin marginaalinen maksu, kuten 2 €, joka taisi tänä vuonna olla sisämajoituksen hinta perjantaina?
Ja luulen että monesta paikasta teltat järjestyvät ihan ilmaiseksikin...

Itse aiheeseen voisi todeta, että tärkeimpänä pitäisin hyvää maastoa, ja seuraavaksi tulisi sitten nuo mukavuudet. Tästä nyt on hyviä argumentteja tullutkin. Itse polliin vastasin protestiksi lyhyet välimatkat, että ihmiset muistaisivat niittenkin tärkeyden. Tuntui nimittäin siltä, että tänä vuonna kävelyyn ja muuhun häröpalloiluun tuhrautui paljon hyvää mättöaikaa, siinä missä -05 olivat melkein kaikki taistelupaikat kohtalaisen lähellä toisiaan ja ruokailu hoidettiin maastossa, jolloin harhailuun ei kulunut niin paljoa. Matkoja pitäisin silmällä siis enemmänkin ajallisista syistä kun ihmisten jaksamisen takia.

Hienoa muuten kuulla järjestäjistä jotain ja tietää, että asioita todella tapahtuu. Rock on.
It'll be awesome.
Avatar
Pimeyden Ritari
Kreivi
Viestit: 441
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pimeyden Ritari » Perjantai, 08.12.2006 14:03

Peliympäristö ehdottomasti. Kukkulaskenussa ne törröttävät nuorten puiden kannot olivat murhaa. Etenkin siinä vaiheessa, kun keltit joutuivat juoksemaan ensin alas sen mäen jyrkimmästä kohdasta (joka oli täynnä näitä kantoja ja kivenlohkareita), sittenvauhdilla ylös. Ihmettelen todella, ettei kukaan loukannut itseään pahemmin.

Kenttätaisteluihin isompi kenttä. Tuossa ei kovin montaa taktiikkaa edes voinut käyttää.

Tietysti ne asialliset majoitustilat olisi kivat, mutta itse olen enemmän ympäristön kannalla.
Avatar
Minardil
Herttua
Viestit: 664
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Minardil » Perjantai, 08.12.2006 15:23

Paremmat skenaarioalueet voittivat mikronin mitalla. Etenkin kunnollisen kokoinen kenttätaistelualue, jossa voisi tehdä muutakin kuin "Rivit vastakkain, spläts, häröpalloilua"-tyylistä taistelua, eli juurikin näitä pitempiä koukkauksia ja manööverointia.

Mielestäni kuitenkin on erittäin tärkeää, että myös paikan infrastruktuuri olisi kunnollinen. Hyvät skenaarioalueet antavat mahdollisuuksia ja potentiaalia loistaville taisteluille, mutta kunnolliset tilat auttavat välttämään mahdollisia ongelmia ja väsymystä.

Kunnolliset mukavuustilat (vesivessat ym) auttavat pitämään tapahtuman nautittavana. Vaikka itsekin nautin karskista ääriäijäilystä vesisateessa kuusen alla, tällaisessa tapahtumassa kunnolliset majoitus- ja pesutilat auttavat pitämään jaksamista yllä. Tappeleminen on paljon kivempaa jos voi keskittää koko huomionsa siihen silloin kun sitä tehdään ja muulloin relata ja rentoutua kunnolla. Tämä pitää koko homman mielekkäämpänä ja nautittavampana. Väsyneenä ja nuutuneena taistelemisesta tuntuu ainakin omien kokemusteni mukaan tulemaan enemmän hampaat irvessä vääntämistä.

Itse olen tähänastisissa Sotahuudoissa (etenkin '06) nauttinut yleisestä rennosta meiningistä. Homma on tuntunut hauskanpidolta hyvässä seurassa, vaikka se hyvä seura välillä lätkyttääkin keihästä naamaan. Tähän juuri tulee mielestäni pyrkiä jatkossakin ja kunnolliset rakennustilat auttavat tässä.
Harhamainparvi since 2019.
Your Tapio "Tapio" Tapio is free. See him running in the distance.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Perjantai, 08.12.2006 16:52

Yhdyn aika paljon Minardiliin. Tässä on tullut jonkin verran äijämäisiä kommentteja, joiden sävy kertoo rivien välistä "kyllä sitä on intin sissikomppaniassakin vietetty vaikka monta yötä vitutuksessa ja vesisateessa neljätoistaa päivää ilman unta (seuraavana päivänä pakkasta oli -35c), miksei nyt täälläkin...".

Olin mäkin sissikomppaniassa, mutta se ei nyt tarkoita yhtään mitään tässä tapauksessa. Ihan oikeasti se vitutuksen määrä on hirveä, jos kauheessa vesisateessa joutuu kyykistelemään märässä puolijoukkueteltassa odottelemassa seuraavaa skenaariota, pidettyään päällä kymmeniä kiloja rautaa, juostuaan metässä kantojen keskellä ja saatuaan turpaansa kovista, litisevistä boffereista. Siinä tulee vaan mieleen, että tän pitäis olla hauskaa vaan eipä ole. Jos olot on sellaiset, kellään ei ole kivaa ilman kunnon rakenteita lepialueella - vessaa, suihkuja, saunaa - oli se kenttätaistelualue kuinka hyvä tahansa. Ainakin ne mukavuudet parantaa fiilistä päivän päätteeks ja vähintäänkin saunoessa on helpompi nauraa paskalle säälle.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Perjantai, 08.12.2006 17:06

Tuli tuossa mieleeni vielä yksi argumentti: Jos on sauna, kunnolliset vessat, suihkut ja sen sellasta, nii kaikilla on mukavempi olla (tämähän juuri sanottiinkin). ja kun kaikilla on mukavempi olla, niin stressiä tulee myös vähempi taisteluihin, eikä aleta vetään liian tosissaan turhia pesäpallo lyöntejä, pinna kireällä - taisteluja. Turvallisuus kasvaa. ;)
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Perjantai, 08.12.2006 17:17

Aivan.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Perjantai, 08.12.2006 17:25

saloneju puhuu asiaa :) Itsekin 362 Rajasissinä tiedän miltä tuntuu viettää aikaa metsässä kun sataa vettä 5 päivää yhtäjaksoisesti, tai miltä tuntuu hankimajoitus 20'C pakkasella. Ne ovat antoisia ja kasvattavia kokemuksia, mutta harva osaa uhosta huolimatta nauttia niistä.

Rämä ainakin ottaa omiin telttoihinsa kaminat ja polttopuita mukaan.
Sisätiloja olisi mukava saada käyttöön, mutta sekin periaatteessa riittäisi, jos niitä pääsisi käyttämään vain päivällä, ja yöpyminen pitäisi suorittaa teltoissa.

Itse näkisin myös kernaasti oheistoiminnan määrän lisäämistä. Tanssit, jousiammuntakilpailut, bofferiturnajaiset (yksilöt, ryhmät) lisäävät tapahtuman rentoa meininkiä ja yhteishenkeä.
Tanssien järjestäminen vaatii ainakin sähköä, ellei sitten oikeita musikantteja saada paikalle.
Oheistoiminnan järjestämisen voi surutta ulkoistaa osallistujille, jonka johdosta se ei kuormita järjestäjiä. Luonnollisesti kaikki oheistoiminta suoritettaisiin skenaarioiden ulkopuolisella ajalla.

Osa mietitystä ohjelmasta jäi pois, koska pääjärjestäjille riittää paikan päällä yllättävän paljon muuta tekemistä.

Monia olisi esimerkiksi varmaankin kiinnostanut Labda^n luento historiallisista panssareista. Tähän käyttöön olisi tänä vuonna saatu (vuokralle) jopa auditorio, jos tämä olisi oikeasti haluttu toteuttaa.

EDIT: Oheistoimintaa käsittelevä keskustelu lisätty Sotahuuto 2007 kansioon.
Viimeksi muokannut Keisari_P, Perjantai, 08.12.2006 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Aemilius
Kersantti
Viestit: 47
Liittynyt: Sunnuntai, 12.11.2006 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Aemilius » Perjantai, 08.12.2006 17:31

Keisari_P kirjoitti:Itse näkisin myös kernaasti oheistoiminnan määrän lisäämistä. Tanssit, jousiammuntakilpailut, bofferiturnajaiset (yksilöt, ryhmät) lisäävät tapahtuman rentoa meininkiä ja yhteishenkeä.
Tanssien järjestäminen vaatii ainakin sähköä, ellei sitten oikeita musikantteja saada paikalle.
Oheistoiminnan järjestämisen voi surutta ulkoistaa osallistujille, jonka johdosta se ei kuormita järjestäjiä. Luonnollisesti kaikki oheistoiminta suoritettaisiin skenaarioiden ulkopuolisella ajalla.

Itse ainakin olisin valmis tuomaan akustista kitaraa ellei jopa viulua mukaan.. Olen siis "ammatti" muusikko.. Miksi lainausmerkit? Koska olen silti vasta opiskelemassa muusikoksi.. :D
Someone left the cake out in the rain.

Se mikä ei tapa, vahvistaa.
Avatar
Futhark
Paroni
Viestit: 160
Liittynyt: Maanantai, 28.08.2006 15:28
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Futhark » Perjantai, 08.12.2006 20:40

Periaatteessa täältäkin löytyy kitaraa, ongelma on etten ole mikään t2h l33tz0r soittaja :D (Lue: Keskiverto)
Mutta kuinkas sitten kävikään?
Avatar
Aemilius
Kersantti
Viestit: 47
Liittynyt: Sunnuntai, 12.11.2006 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Aemilius » Lauantai, 09.12.2006 00:16

tai no, olen kuitenkin tuomassa akustisen kitaran, koska kyllä sitä pitää soitella aina välillä, ainakin silloin kun on jouto aikaa..
Someone left the cake out in the rain.

Se mikä ei tapa, vahvistaa.
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Lauantai, 09.12.2006 07:53

Eipä ollut SH05 mitään kummoisia majoitustiloja siellä maastossa, eikä se vituttanut. Kuolan idea nukkua laavussa sen sijaan oli hölmöydessään vertaansa vailla. Tuskin kukaan sanooa, että mukavuuksista on haittaa, mutta pääpaino on hyvällä mättämisellä. Tapahtuma voidaan kyllä järjestää vaikka koulun parkkipaikalla. On lyhyet matkat, katto, vessat, suihkut, ravintoloita ja muuta huttua. Siitä huolimatta kukaan tuskin tuollaista tapahtumaa haluaisi. Ja itse en myöskään laittaisi pelipaikalle vaatimukseksi sähköjä yms. vain siksi, että oheisohjelmaa olisi helpompi järjestää. Itse ainakin pysyn kannassani, eli: pääpaino hyvillä skenaarioilla upeassa maastossa. Jos hyvät tilat ja hieno maasto voidaan toteuttaa yhtä aikaa olen kyllä sitten valmis muutaman lisäeuronkin pulittamaan.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”