Sotahuuto ja autenttisuus

Yleistä keskustelua ja suunnittelua Sotahuuto 2007 tapahtumaa varten.

Valvojat: Ylläpito, Sotahuuto 2007

Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Maanantai, 11.06.2007 16:06

Kyllä vain. Autenttisuushan on varsin mukavaa pelissä, mutta prosenttuaalisesti kuinkahan moni on valmis / omaa aikaa / rahaa, ollakseen autenttinen 2 päivän takia tässä pelissä kaikista pelaajista? :?:

Minulla on esimerkiksi unkarilainen kaarijousi, se sopii kivasti vuoteen 1300, mutta en silti kuulu unkarilaisiin. ( hope so ). No, sotavoittoja... Krhm... tai jotain. Historiallinen tuntemukseni ei ole tarpeeksi korkea tämän pelin auttenttisuuteen eikä minulla ole aikaa tutkia ja tonkia asioita. Eikä haluakaan sen koommin.
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Maanantai, 11.06.2007 22:58

Sotahuudon hyvä puoli on siinä, ettei autenttisuuden suhteen olla turhan tärkeitä; pääasia on mättö. Toisaalta ne jotka haluavat, voivat hifistellä varusteidensa historiallisen mallin suhteen niin paljon kuin haluavat. Eli mistään Haltian puhumasta jousen mallista ei kukaan tule valittamaan. Toivottavasti. ;)

Kunhan autenttisuus pysyy suurinpiirtein "yleinen eurooppalainen keskiaika"-tasolla, olen tyytyväinen. Mitkään samurai-varusteet eivät mielestäni kovin hyvin istu historialliseen teemaan.
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Viesti Kirjoittaja orbitti » Tiistai, 12.06.2007 00:23

Azor kirjoitti:Sotahuudon hyvä puoli on siinä, ettei autenttisuuden suhteen olla turhan tärkeitä
Beg to differ. Tästä suunnasta katsottuna autenttisuuden suhteen ollaan turhan tärkeitä ja se ei ole kiva juttu.
Negatiivista gloriaa tarjolla kestotilauksena vuoden ympäri.
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Tiistai, 12.06.2007 02:07

Verrattuna keskiverto larppiin, Sotahuudon "autenttisuus-faktori" on aika vähäinen. On lenkkareita, verkkareita, lätkäkypäriä: kynnys osallistua pysyy mukavan alhaisena. Tämä on hyvä asia.

Toisaalta, on rohkaistu panssaripistejärjestelmällä tekemään näyttäviä ja edes etäisesti historiallisista malleista kumpuavia tekeleitä. Innostetaan ihmisiä takomaan ja näkemään vaivaa varusteidensa eteen. Tämä on myös hyvä asia.

Itse kuulun enemmän ensimmäiseen "lenkkariboffaaja"-porukkaan. En välitä panssareista tai varustehifistelystä, mutta ymmärrän heidän intoaan hyvin. Pääasia, että mättöä tulee ja paljon, enkä pane vastaan, mikäli se näyttää samalla hyvältä.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Tiistai, 12.06.2007 22:10

Onhan sitä kivaa eläytyä, kun naapurilla on kunnon kamat päällä jotka näyttääkin vielä hyvältä. Ymmärrän silti oikein hyvin, jos ei halua laittaa roomalaisia sandaaleja, vaan lenkkarit...
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Smithy
Sotilasmestari
Viestit: 92
Liittynyt: Maanantai, 15.05.2006 21:43
Paikkakunta: Suonenjoki

Viesti Kirjoittaja Smithy » Keskiviikko, 13.06.2007 18:31

Alumiini on alumiinia ja tekonahka on tekonahkaa vaikka sen voissa pyörittäisin ja tarjoilisi ciantin ja fafapapujen kanssa.
Itse olen sitä mieltä suurella syyllä (ja ne ovat omat varusteeni) että rima on melkopitäen kohdillaan.

Joskin noiden nahkapanssarien kanssa joustavuus vois olla valttia koska nahka on materiaalina melko kallista verraten jopa teräkseen...

Itse käytän terästä saavuttani sen osapuilisen autentisuuden ja mielestäni essimerkiksi suoraan alumiinin käyttö raskaimmissa panssareissa menisi ennemmin optimoinnin puolelle, mikä taas iskee vaarnan reilunpelin sydämmeen.
Tietenkin on totta että esimerkiksi se alumiini panssareissa tekee niistä hintavampia, suluissa voisi myös laittaa sen titaanin joka taitaapi olla kuitenkin harvinainen. Mielestäni kuitenkaan sen panssarin painon pudotus materiaalilla ei korvaa sen käyttämiseen tarvittavaa kuntoa (jota en edes itse omaa). Siksi se tuo mielestäni sellaista epäreiluutta.

Panssarien osaltahomma on suhteellisen kondiksessa, pidätän kuitenkin oikeuden olla edelleen erimieltä itse panssari säännöistä.
Aseet itsessään ovat kylläkin asia erikseen, koska kyseessä pehmomiekkailu tapahtuma, joten "autentisia" aseita saa hakea sinällään, mikä tahansa "hyvän maun ja ajan" rajoissa kelpaa omalta kohdaltani lyömäkapulaksi, kyllähän sitä käytettiin aseina kaikkea mitä käsiin osui, miksei siis nytkin. Kuhan ne vain täyttävät turvallisuus kriteerit.
Ei taidolla eikä tyylillä, vaan ylivarustelulla.

Allekirjoittanut hän joka kuolee helteeseen.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Keskiviikko, 13.06.2007 22:08

Tämä on taas tämä ikuisuuskeskustelu orbitin kanssa :), mutta siis toistan juurikin Azoria: kyllähän Sotahuudossa saa käyttää lenkkareita, verkkareita ja herratiesmitä, jos huvittaa (ja kyllä niitä näkeekin!), mutta autenttisten ja hyvännäköisten varusteiden tekemiseen kannustetaan. Voiko siinä yksinkertaisesti olla jotain pahaa?
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Torstai, 14.06.2007 00:00

Ei. Ihailen suuresti ihmisiä jotka jaksavat propata, eivätkä vielä jätä sitä siihen, vaan jopa yrittävät parantaa proppaamistaan olemalla täysin autenttisia. Iso hurraa heille kaikille!
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Mesikämmen
Kapteeni
Viestit: 118
Liittynyt: Keskiviikko, 11.10.2006 20:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mesikämmen » Maanantai, 18.06.2007 22:49

Tulikin mieleeni lenkkareista. Ajattelin ottaa sellaiset ihme lappalaiskengät mukaani, tai sellaisiksi minä ne ainakin kuvittelisin. Mietin vaan, että saanko sitten jonkin metikköön hylätyn laudan naulasta jalkaani, ja että kuinka pahasti jalkapohjani kärsivät. Sen pötikkään pohja kun ei näyttänyt niin kestävältä... Enkä sitten tiedä, auttaisiko lisäpehmustus paljoakaan, tai että onko sitä tilaa siihen laisinkaan.

Entäpä mustat, jumalattoman suuret huopikkaat?
Edit: Siis sellaiset saappaanlaiset.
Do want.
Avatar
SNiLD
Ylläpito
Viestit: 399
Liittynyt: Tiistai, 24.01.2006 23:30

Viesti Kirjoittaja SNiLD » Maanantai, 18.06.2007 23:22

Mesikämmen kirjoitti:Entäpä mustat, jumalattoman suuret huopikkaat?
Edit: Siis sellaiset saappaanlaiset.
Käsittääkseni huopikkaissa on erittäin liukas pohja, jos astut esim. märän sammaleen päälle? Tukeeko juuri nilkkaakaan? Metsässä temutessa boffereita suuremmat vahingot tulevat maassa töröttävistä risuista ja nilkkojen taittumisista. Kannattaa siis tarkistaa, että kengät tukee jalkaa hyvin.

Itselläni oli Sotahuuto 2005:ssä bootsit ja ensimmäisen päivän juoksun jälkeen oli jalat niin pas... rikki, ettei vaan pystyny vetään niitä enää jalkaan seuraavana päivänä. Suosittelen mukavien kenkien valintaa, joilla voi huoletta viipeltää sen kaksi päivää täysillä (kilometrejä saattaa kertyä yllättäviä määriä).

Kengät ja pään suojaus on ne ainoat asiat joiden kanssa ei kannata nirsoilla näyttävyyden suhteen yhtään. ;)
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Tiistai, 19.06.2007 11:24

Nimimerkillä "Treenileirillä Nilkka Nyrjähtänyt" voin olla samaa mieltä hyvien kenkien tärkeydestä. Kyseiset kengät olivat suhteessa liian painavat, jolloin nopeassa pyrähdyksessä mies meni ensin ja kengät tulivat vasta perässä.

Vaikka kyseessä olivat maiharit, joiden pitäisi teoriassa tukea nilkkaa, tapahtui vahinkoa. Syytän juuri painoa ja epäsopivuutta kovaan juoksuun.
Avatar
Kreivi Sinisulka
Kreivi
Viestit: 458
Liittynyt: Perjantai, 18.05.2007 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kreivi Sinisulka » Tiistai, 19.06.2007 18:56

Tukeva sotilaan/metsästäjän nahkasaapas kestää, pitää vettä, ei liu'u, eikä haittaa, vaikka joku talloisi varpaille. Lisäksi saapas näyttää riittävän vanhanaikaiselta ja ennen kaikkea särmältä.

Käytännöllisyys ja hieno ulkomuoto, voiko muuta toivoa?
La vérité suivra l'épée du vainqueur
Mesikämmen
Kapteeni
Viestit: 118
Liittynyt: Keskiviikko, 11.10.2006 20:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mesikämmen » Tiistai, 19.06.2007 19:11

Käytännöllisyys ja hieno ulkomuoto, voiko muuta toivoa?
Panssaripisteen.
Do want.
Mannunvartija
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17

Viesti Kirjoittaja Mannunvartija » Tiistai, 19.06.2007 20:02

Itse otan mukaan maiharit, joita olen kuluttanut jo toista vuotta. Ovat niin tukevat ja mukavat kengät, ettei mitään rajaa...
Can-Do
Lippu-Jippu
Rakkaalla possulla on monta nimeä.
Avatar
Kreivi Sinisulka
Kreivi
Viestit: 458
Liittynyt: Perjantai, 18.05.2007 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kreivi Sinisulka » Tiistai, 19.06.2007 20:22

Eikös panssaripisteen saaminen sitten ole käytännöllistä? :wink:
La vérité suivra l'épée du vainqueur
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Tiistai, 19.06.2007 21:40

Mulla on ollut jo vuodesta -99 käytössä sellaiset vihreät saapikkaat. Sopivat fantsupeleihin ja niissä peleissä yleinsä joutuu rämpimään metsissä. Hyväksi havaittu myös viime huudossa... Kirppiksiltä löytyy aina välillä jotain hyödyllistäkin. :wink:
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Mesikämmen
Kapteeni
Viestit: 118
Liittynyt: Keskiviikko, 11.10.2006 20:28
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mesikämmen » Keskiviikko, 20.06.2007 16:08

Kreivi Sinisulka kirjoitti:Eikös panssaripisteen saaminen sitten ole käytännöllistä? :wink:
Et sanonut että niistä saa.

Tuota... AVARUUSSEIKKAILUJOTAKIN ELOKUVAN TARRAPOHJAT! Vaikka autenttisuus olisikin niin ja näin, niillä pohjilla voisi kävellä puunrunkoa ylös ja hypätä sieltä odottamattomien vihollisten niskaan! o/

Tosin siihen taidetaan tarvita painovoimattomuutta. Aivansma.
Do want.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”