Tärkeintä on, että kaikki lopettavat kaiken toiminnan HOLD-huudon kaikuessa. Jokainen pysyy paikallaan niillä sijoillaan missä seisoi kunnes peli jatkuu, toistaen välittömästi HOLD-huudon.
Toivoisin, että kun HOLD-huuto on saatu huudettua, ensimmäinen huutaja huutaisi kovaan ääneen myös syyn miksi peli keskeytyi. Muut osallistujat toistaisivat tämän syyn, jotta se kantautuisi järjestäjien korviin. Esim "HOLD! Kaatuneita maassa!", "HOLD!!!, loukkaantuminen, lääkintähenkilöstöä tarvitaan!" tai "HOLD, Silmälasini putosivat tähän!

" Näin voidaan välttyä väärinkäsityksiltä ja tieto kantautuu nopeasti myös järjestäjille, jotka selvittävät keskeytymisen todellisen syyn ja päättävät milloin peliä voidaan jatkaa. Jos HOLD huuto huudetaan, ja vaaratilanne näyttää välittömästi rauenneen, pitäisi mielestäni silti varmistaa väärinkäsityksien välttämiseksi aiheuttiko juuri kyseinen tilanne HOLD huudon, vai tapahtuiko mahdollisesti yhtäaikaa toisaalla todellinen vaaratilanne. Tällä yritän lähinnä sanoa, ettei kukaan huutaisi pelin voivan jatkua, luullen HOLD huudon aiheutuneen jostain vähäpätöisemmästä jo ratkenneesta vaaratilanteesta, todellisen vaaratilanteen ollessa edelleen selvittämättä. Järjestäjät voivat todeta vaaratilanteen olevan ohi paikalle saavuttuaan esim. huutamalla "Onko muita vaaratilanteita?" Jos tähän ei tule vastausta 10 sekunnin kuluessa ja muita merkkejä vaaratilaiteista ei ole, peliä voidaan jatkaa.
Pelin jatkuminen tapahtuisi mielestäni sujuvimmin huudolla "Valmiina/Ready, PELI JATKUU / GAME CONTINUES IN 3.. 2.. 1... JATKUU / CONTINUE!". Jos kaikki laskevat yhteen ääneen, aloitushetki ei tulisi kenellekkään yllätyksenä.
HOLD-huudon jälkeen tulleita osumia ei tarvitse huomioida, ennenkuin peli virallisesti taas jatkuu. Olisi myös reilua, että pelin haavureiden tulisi myös keskeyttää peliteknisten haavojen sitominen HOLD huutojen ajaksi. Näin HOLD-huuto vaikuttaisi mahdollisimman vähän pelin tulokseen.