Boffoliigan pilotti (28.4. - Jyväskylässä)

Vastaa Viestiin
Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Sunnuntai, 29.04.2012 19:15

Hauskaa oli, nyt sattuu kuin Sohun jälkeen. Tapahtuma toimi tiukasta aikataulustaan huolimatta tosi jouhevasti, ei mitään valittamista. Oon samaa mieltä Peltsin kanssa siitä, että jos kauheasti nykyisestä aletaan vielä kiristää aikataulua, niin viihteellisyys kärsii. Tuomaroinnista olisi mullakin sananen sanottavana, mutta ehkä muotoilen sanani paremmin sitten, kun oon saanut vähän unta palloon ensin.

Kiitos Sampolle ynnä muille osallisille mahtavan setin järkkäämisestä ja Falcatalle majoituksesta ja jatkoista. Paikan päällä kiittely vähän jäi, kun yksi kyytiläinen olikin kadonnut omille teilleen.

Kesä vois mennä äkkiä ja sitten lisää tätä!
Haiden
Sotalordi
Viestit: 1393
Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33

Viesti Kirjoittaja Haiden » Sunnuntai, 29.04.2012 19:54

Natsi sampolle kiitos järjestämisestä ja falcatalle+artolle illanviettopaikasta.

Omia näkemyksiä asiasta.

Cuppeihin lisätäisiin loser bracket eli sääli kolmos sijalle tulleitten cuppi, josta on viellä mahdollisuus finaaliin.

Näin hurjasti sanottuna jopa "virallinen" tuomarilupa. Näin saadaan tasaisemmat tuomarit, joilla on sama näkemys tuplista, epäselvästä tilanteesta ja etc. Näin poistetaan mahdollisuutta, että voitat "parempien" tuomareitten takia.

Nykyinen tuplasysteemi pois. Tuplaaminen oli paras vaihtoehto, jos menetit kädet. Näin sait takaisin raajat takaisin käyttöön ja et saanut haittaa itsemurhatuplasta. Ropecon tyyliin, että vammat säilyy loppuun asti.
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Sunnuntai, 29.04.2012 20:22

Samaa mieltä että vammat säilyy pisteeseen asti.
Mun mielestä tohon vois oikeesti tehä sen systeemin että jos lopullinen tuomio on että joku pelaaja saa osuman ja pelaaja ei sitä itse näytä niin automaattinen varoitus.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Viesti Kirjoittaja JP666 » Sunnuntai, 29.04.2012 20:39

mielestäni nyky sääntö on hyvä en tykkää itse siitä että osumat jää.
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Sunnuntai, 29.04.2012 23:17

Tuomaroinnista sen verran, että voisi myös miettiä että tuomarit eivät mahdollisesti olisi tuomaroitavien parhaita ystäviä. Vaikka kuinka yrittääkin, ei aina voi olla täysin objektiivinen.

Mutta siitä kun päästiin, kiitos kaikille, ja varsinkin Excel-taikurille, Sampolle. Miten nuo videokuvat julkaistaan ja milloin? Tulihan mun ja Roopen matsi videolle? :D Erityiskiitokset myös Falcatalle majoituksesta, ja ihmisille seurasta. Seura kuului järven toiselle puolelle :wink:
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Maanantai, 30.04.2012 02:32

DiabolusIgnis kirjoitti:Tuomaroinnista sen verran, että voisi myös miettiä että tuomarit eivät mahdollisesti olisi tuomaroitavien parhaita ystäviä. Vaikka kuinka yrittääkin, ei aina voi olla täysin objektiivinen.
Olen erimieltä, sillä näin pienessä piirissä väkisin kaikki pidempään harrastaneet tuntee kaikki ja mä uskon vakaasti, ettei tuomioihin ole vaikuttaneet tai tule vaikuttamaan se seikka, että tuomarit ja matsaajat tuntee toisensa.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
mikkotus
Kreivi
Viestit: 391
Liittynyt: Keskiviikko, 31.01.2007 15:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikkotus » Maanantai, 30.04.2012 09:59

Misumasu kirjoitti:
DiabolusIgnis kirjoitti:Tuomaroinnista sen verran, että voisi myös miettiä että tuomarit eivät mahdollisesti olisi tuomaroitavien parhaita ystäviä. Vaikka kuinka yrittääkin, ei aina voi olla täysin objektiivinen.
Olen erimieltä, sillä näin pienessä piirissä väkisin kaikki pidempään harrastaneet tuntee kaikki ja mä uskon vakaasti, ettei tuomioihin ole vaikuttaneet tai tule vaikuttamaan se seikka, että tuomarit ja matsaajat tuntee toisensa.
Vähän samaa mieltä... itse näkisin enemmänkin tuomareiden kohdalla ongelmana yksilöiden väliset tulkintaerot eri tilanteissa. Tätä varmasti tasoittaisi ihan mukavasti juurikin tuo aiemmin ketjussa todettu "tuomarikoulutus".

DiabolusIgnis kuitenkin tuo esille ihan hyvän pointin. Tuomarin täytyy olla jokaisessa ottelussa täysin neutraali ja osoittaa toiminnallansa kilpailijoille, että kilpailijat todella ovat samalla viivalla.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Maanantai, 30.04.2012 10:13

Tässä natsi-järjestäjän näkökulmasta muutamiin esille tulleisiin asioihin kommenttia:
virallinensivutuote kirjoitti:Yksi pikku korjausehdotus sääntöihin: tällä hetkellä tasuri nollaa koko matsin, tarkoittaen, että jos toinen on varovaisesti onnistunut hankkimaan edun (esim lyömään käden tai jalan pois) tämä nollautuu tasurissa. Tämä tarkoittaa, että jos menetät raajan, kannattaa tehdä itsemurhasyöksy.
Tämä oli tietyllä tapaa tarkoituksenmukainen kokeilu. Tyypillisestihän on tosiaan menyt conilinjauksella. Tästä toisesta lähestymistavasta saatiin nyt kokemuksia ja tämä tulee olemaan yksi palautekyselyssä kartoitettava asia. Itse olen melko neutraali kahden vaihtoehdon väliltä. Minusta kuitenkin tuplauksen mahdollisuutta demonisoidaan semisti liikaa. Vammaisena tuplauksen saaminen ei ole täysin automaattinen suoritus. Sanoisin jopa että vammattomalta osapuolelta tuplaan päätyminen on tietynasteista huolimattomuutta, josta rankaisu ei välttämättä ole huono asia sekään. Mutta kartoitetaan.
Useat kirjoitti:Kommentit tuomarointijärjestelmästä
Kommentteja järjestelmästä on tullut puolesta ja vastaan, mutta itse näkisin, että nyt käytetty systeemi toimi paremmin kuin yksikään conin järjestelmistä tähän asti, joissa tuomioissa meni välillä masentavankin pitkään. Tottakai virheitä tapahtui ja varmasti osittain siitäkin syystä, että tuomareiden perehdytystä ei ollut käytännössä lainkaan. Etenkin siihen nähden homma toimi yllättävän hyvin. Jatkossa tuomaritoiminnasta tehdään luultavasti opastevideo, jossa käydään sekä aputuomarin toiminta ja kehätuomarin toiminta läpi.
Misumasu kirjoitti:Ohjelmisto pääosin onnistunutta, hilpari vs. hilpari-turnaus aseiden luonteen vuoksi hieman turhan oloinen, vaikka aseesta pidänkin.
Itse kuulun ilmeisemmin vähemmistöön, koska pidän hilpari vs hilpari matseista tosi paljon. Siinä korostuu teräkontrolli huomattavan paljon enemmän kuin muissa bofferoinnin lajeissa (poislukien keihäs). Ja mitä tulee siihen, että hilpari olisi vain pistelyä alimittaisilla keihäillä, niin ainakin omista matseistani ~2/4 päättyi pistoon, ~1/4 buttspikeen ja ~1/4 lyöntiin - joten melko monipuolisesti kapistusta pääsi käyttämään. Veikkaan, että standardimittaisella hilparilla muutkin kuin pistot korostuvat entisestään. Aikataulupohdintojen takia tämä pitää pistää kuitenkin pohdintaan (ja toki haistella yleistä mielipidettä laajemminkin).
Misumasu kirjoitti:Ryhmäturnaus ehkä mielenkiintoisempi standardimittaisilla aseilla.
Toivotaan näin, koska sen on tarkoitus olla tapa, jolla ne tultaisiin itse Liigassa vetämään. Seka vs ei varsiaseita äänestys oli paikanpäällä yksinkertaisen selvä eikä varsiaseet muutenkaan dominoineet kenttää niin vavasti kun etukäteispuheista olisi voinut päätellä. Joten varsiaseet tulevat olemaan ryhmäturneessa jatkossakin mukana. Varmistetaan tämä kuitenkin vielä palautekyselyllä.
Misumasu kirjoitti:Jatkot ja sauna ehdotonta plussaa, kiitos Falcatalle ja Artolle.
Ehdottomasti jatkot pitää olla jatkossakin! Kiitos tosiaan Falcatalle ja Artolle jatkopaikan tarjoamisesta. Toivottavasti saatte pitää vuokrasopimuksenne tuosta huolimatta.
Peltokorppi kirjoitti:Aikataulut nyt varmaan on ekana sellanen mitä pitää funtsia.
Alkuperäinen aikataulu oli verinen, pitkä ja löysä aivopieru, josta kannan vastuun. Kun pilotin lajeja alunperin kaavailtiin oli odotettava osallistujamäää vain sen reilu parikymmentä. Tämän takia uskalsin pistää ohjelmiston niin täyteen kuin se oli. Meitä oli kuitenkin paikanpäällä lopulta 35 mättäjää, joka nosti mättöjen määrän suhteessa alkuperäiseen arvioon moninkertaiseksi. Aikataulun kanssa jouduttiin joustamaan ja jatkossa pitää miettiä millä homma saadaan sopimaan paremmin raameihinsa. Tarvitaan joko enemmän aikaa tai vähemmän lajeja tai kaikki runkosarjat kahteen pisteeseen. Tätäkin tullaan kartoittamaan palautekyselyssä.
Peltokorppi kirjoitti:Tuomareiden kouliminen ois toinen tärkeä seikka. Monesti melkein arpapelillä meinas mennä tuomiot. Tähän pitää meitsin mielestä tavalla tai toisella panostaa.
Tuomareiden erillinen kouluttaminen olisi hieno asia, mutta jännä nähdä miten tuo onnistuisi. Voisi harkita, että asetarkastusten/ilmojen aikaan tulisi jatkossa olemaan niin, että yksi päätuomari koulisi kehätuomareita ennen turnausta, jotta saadaan paremmin aikaan yhtenäisiä linjauksia. Toisaalta asia auttaa vähitellen mös se, että Liigoja tulee olemaan suhteellisen usein, jolloin tuomareiden kokemus karttuu ja toivottavasti vähitellen saadaan tuomaroinnin tasoakin nostettua. Itse olin kuitenkin nykyiseen tuomarointiin tyytyväinen kun suhteuttaa sen realiteetteihin. Vääriä tuomioita tuli (joitakin koin itsekin saavani), mutta niistä ei pitäisi kauheaa haloota nostaa, koska kaikki jotka tuomaroivat tietävät, että välillä tilanteet ovat todella haastavia tuomittavia.
Lacery kirjoitti:Allekirjoittanut kannattaisi taistelijoiden omien mielipiteiden ja tulkintojen kuuntelemista.
Herrasmiesmäisyys on toki tärkeää, mutta kun kilpaillaan, yksin siihen ei voi luottaa, joillakin kilpailutilanne nostaa taistelukiiman sellaiselle tasolle, että toisen ottelijan pitää luottaa siihen, että myös tuomarit voivat aidosti tuomita tilanteita.
JP666 kirjoitti:Erittäin hieno tapahtuma, muutamia sääntökorjauksia varmaan tehdään?
- ensimänen jalka yli rajan pelis seis.
- kuolleella kedellä lyönti peli seis.
Sääntömuutoksia tullaan pilotin perusteella tekemään. Rajasääntö tulee muutumaan tuollaiseksi mitä mainitsit. Myös kuolleella raajalla lyönti tullaan linjaamaan sääntöihin asti. Muista sääntöehdotuksista pitää keskustella enemmän.
Cadiac & Haiden kirjoitti:tuplan haku oli viisain mutta samalla tosi vittumainen vaihtoehto.
......
Nykyinen tuplasysteemi pois. Tuplaaminen oli paras vaihtoehto, jos menetit kädet. Näin sait takaisin raajat takaisin käyttöön ja et saanut haittaa itsemurhatuplasta. Ropecon tyyliin, että vammat säilyy loppuun asti.
Kuten aiemmin totesin, minusta tuplapeli antaa tietyllä tapaa lisää pelimäistä asetelmaa ja vammautuneena tuplan saaminen ei ole automaattinen toiminto vaan vaatii tietyllä tapaa onnistumista suhteessa vammavapaaseen vastustajaan. Mutta kuten todettua, conisääntökin kelpaa. Pistetään kyselyyn.
Cadiac kirjoitti:Ja vieläkin olen sitä mieltä etten edes onnistunut siinä ajoissa vaikka tilanne tuplaksi tuomittiinkin.
Tässä sinun olisi pitänyt käyttää hyväksesi herrasmies-pykälää joka annettiin ottelijoiden käyttöön: ottelijalla on aina oikeus tuomita tilanne vastustajalle edullisempaan suuntaan.
Triks kirjoitti:Tapahtuma toimi tiukasta aikataulustaan huolimatta tosi jouhevasti, ei mitään valittamista. Oon samaa mieltä Peltsin kanssa siitä, että jos kauheasti nykyisestä aletaan vielä kiristää aikataulua, niin viihteellisyys kärsii.
Jep. Jostain pitää nykyiseen nähden tinkiä tai aikaa laventaa. Täytyy selvittää kumpi on toivottavampi vaitoehto.
Triks kirjoitti:Paikan päällä kiittely vähän jäi, kun yksi kyytiläinen olikin kadonnut omille teilleen.
Juu. Harmi, että aika kävi niin tiukalle eikä yhteistä loppukoontia voitu järjestää. Toivottavasti kyytiläinen löytyi.
Haiden kirjoitti:Cuppeihin lisätäisiin loser bracket eli sääli kolmos sijalle tulleitten cuppi, josta on viellä mahdollisuus finaaliin.
Aikataulu muutenkin niin tiukka, että tätä tuskin tullaan näkemään. Conissa kun on koko päivä (taino - puolitoista) käytössä yhdelle turnaukselle, tämä losers bracket on ok järjestely. Nyt lajeja on kuitenkin niin monta ja aika niin tiukalla, että losers bracket ei vain mahdu mukaan.
Haiden kirjoitti:Näin hurjasti sanottuna jopa "virallinen" tuomarilupa.
Kehätuomareille tämä on aidosti vitaali vaihtoehto, jota olen itsekin miettinyt. Pilottiin sitä ei toki millään keritty järjestämään. Itse Liigaan tätä voisi harkita järjestettäväksi. Täytyy alkaa miettimään mahdollista järjestelmää tämän kehätuomari-lupasysteemin rakentamiseksi. Itse olen sitä mieltä, että hommaan voisi kannustaa myös pienellä tapahtuma-alennuksella, koska kehätuomarina sai kyllä juosta huolella aivan kokoajan tuomarointien ja omien matsiensa väliltä. Pistetään mietintämyssyyn ja luultavasti myös palautekyselyyn tiedustelua tästä.
Peltokorppi kirjoitti:Mun mielestä tohon vois oikeesti tehä sen systeemin että jos lopullinen tuomio on että joku pelaaja saa osuman ja pelaaja ei sitä itse näytä niin automaattinen varoitus.
Osumien huomaamattomuudesta tullaan todennäköisesti lisäämään pointsi sääntöihin. Täytyy vielä miettiä millä tavalla ja millä kriteereillä homma toimii. Tärkeä pointti kuitenkin.
Diabolus kirjoitti:Miten nuo videokuvat julkaistaan ja milloin? Tulihan mun ja Roopen matsi videolle?
Videot ovat pääasiassa veljeni huomassa. Hän lukee kyllä foorumeita, muttei tänne pahemmin kirjoittele. Joten häntä voi ahdistella tuosta asiasta. Itse en meinaa kovin suurta stressiä kantaa videoiden julkaisusta. Käsittääkseni videolle päätyi kuitenkin vain murto-osa matseista. Jos videomatskua halutaan laajemmin, niin jonkun täytyy tuoda paikalle otteluihin osallistumattomia ihmisiä kuvaamaan. Nyt niitä oli vain yksi ja yhden kameran akku ei kestä jatkuvaa videokuvausta koko turnauksen ajan. Muutoinkin olisi ollut hyvä, jos paikalla olisi ollut Ilonan lisäksi toinenkin toimihenkilö, niin olisi saanut asioita rullaamaan vielä paremmin. Tiukassa vain tahtovat olla nämä työn sankarit. Jatkossa tällaisille kokonaisuutta edistäville työläisille, jotka eivät itse osallistu, voisi miettiä ainakin ruokapalkkaa.


Kaikenkaikkiaan täytyy todeta vielä uudelleen kiitokset osallistujille. Pilotti oli todella opettavainen ja olen iloinen, että se saatiin järjestettyä näin hyvissä ajoin ennen itse Liigaa. Nyt moniin esille nousseisiin asioihin voidaan puuttua ajan kanssa, jotta niitä saataisiin toimimaan paremmin itse Liigan aikana. Iso käsi teille kaikille! Vaikka tapahtuma oli selkeän kilpailuhenkinen, niin minusta läsnä oli silti boffauksesta tuttu Hyvä Henki (tm). Toivotavasti tämä säilyy myös jatkossa.
Viimeksi muokannut ZamboNet, Maanantai, 30.04.2012 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Maanantai, 30.04.2012 10:26

Voin Triksin kanssa samassa autossa olleena todeta, että kyytiläinen löytyi (yllättäen) jopa hyvässä kunnossa Veturilta :D

En tosiaan ollenkaan ottanut huomioon boffauspiirien tiiviyttä kun heitin tuomarointiajatuksiani, mutta sieltähän se tuli. Itse kykenin kyllä täysin natsina tuomaroimaan toisen puoliskoni matseja.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Maanantai, 30.04.2012 13:23

Kiitos kaikille, komiaa oli mäiske ja huiske taas kerran! :P

Matseista mieleen jäi erityisesti 1k-miekan pronssiottelu Nikoa vastaan, silkkaa parhautta! Myös 1k-miekan ottelu Peltsiä vastaan jäi kieltämättä mieleen. :wink:

Tuomaritoiminnan suhteen on toki paljon kehittämistä, mutta koko ajan ollaan menossa parempaan suuntaan sitä mukaa kun tuomarointikokemusta tulee ihmisille lisää.

Kiitokset myös jatkoilla olleille, hauskaa oli, vaikka meikäläinen tylsimyksenä rupesikin hyssyttelemään ihmisiä siinä pikkutunneilla. Ei ole kukaan tullut vielä häätöilmoituksen kanssa joten kaikki hyvin. :lol:

Erityiskiitokset vielä Diabolukselle meikäläisen paikkaamisesta, Ilonalle toimitsemisesta, Teealle palkintoviirien tekemisestä ja muusta parhaudesta (oli kohtuu päheetä herätä sunnuntaina kun joku oli mm. hoitanut tiskit ja kaikkee muuta mahdollista! :D). Niin joo ja oli Sampokin kai jotenkin tapahtuman kanssa tekemisissä. ;)

Ps. Yksi miekka etsii omistajaansa, kahvan juuressa kierros keltaista teippiä.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Maanantai, 30.04.2012 14:23

Pilotin palautekysely:
LINKKI KYSELYYN

Kyselydemoni on palannut. Kysely on suunnattu erityisesti pilottiin osallistuneille, mutta kyselyyn kannattaa vastata sopivilta osin myös jos et päässyt pilottiin, mutta osallistuminen kiinnostaa jatkossa. Sanomattakin lienee selvää, että kyselyn tuloksia tullaan jälleen käyttämään vahvasti tukena Liigan kehitystyössä. Anna äänesi kuulua.
Avatar
PattiJalka
Marsalkka
Viestit: 2390
Liittynyt: Lauantai, 05.04.2008 19:22
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja PattiJalka » Maanantai, 30.04.2012 15:28

Vastattu, meikän palautteet löytyy aika hyvin sieltä. Hyvä leiri ja illanvietteet toimivat hyvin, siitä kiitos Peltsille Pauskille sekä perheelle Kitola-Lampila :D

Ja mun viinakätkö ei voinu olla niin obvious.
Kuvaajana Juha-Matti Marjamaa
Avatar
Pajatso
Kreivi
Viestit: 278
Liittynyt: Keskiviikko, 28.04.2010 19:45
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Pajatso » Maanantai, 30.04.2012 16:12

Vastattu. Mielipide pitää kyllä tuoda julki vielä siitä, että kannattaisin karua cuppiustamista ajan säästämiseksi ja useamman lajin turnauksia samaan aikaan.
"(Say 'thank you'.) NIPPLE SALADS!! (...Close enough.)"

"Let's see how those degenerate sophisticates handle a healthy dose of pure unreasoning violence."

- Avatar kuvan ottanu rakastettu kanssapossu Satu Lahdti, thänks<3
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Maanantai, 30.04.2012 16:42

Tulokset julkistettu kokonaisuudessaan:
http://wiki.sotahuuto.fi/index.php/Boffoliigan_pilotti

Tulosten koonnit:

1k miekka
Nimi Pist.
1. Juri Lönn 89
2. Sampo Immonen 72
3. Niko Sammalisto 57
4. Mikael Kitola 43
5. Tero Hietanen 37
6. Joonas Peltokorpi 32
7. Antti Hydén 30
8. Joonas Pikku 28
9. Mikko Lehto 26
10. Santtu Ritakorpi 25
11. Mikko Ojanen 24
12. Miikael Saaristo 23
13. Roope Koivu 22
14. Joonas Paananen 21
15. Eemeli Kiviniemi 20
16. Ville Kotro 19
17. Mikko Niskanen 18
18. Elena Rintamäki 18
19. Arttu Mikkonen 17
20. Nerita Karvonen 16
21. Topi Ahola 15
22. Olli Suominen 14
23. Jaakko Husso 13
24. Olli Honkasalo 12
25. Moona Veijola 11
26. Olli Haapasalo 10
27. Eero Uotinen 9
28. Henrik Mikkonen 9
29. Teea Solala 8
30. Nico Peltola 7
31. Emma Uronen 6


Miekka+kilpi
Nimi Pist.
1. Joonas Peltokorpi 87
2. Mikael Kitola 71
3. Juri Lönn 56
4. Tero Hietanen 42
5. Topi Ahola 36
6. Mikko Lehto 31
7. Sampo Immonen 29
8. Joonas Paananen 27
9. Roope Koivu 25
10. Antti Hydén 24
11. Mikko Ojanen 23
12. Ville Halminen 22
13. Nerita Karvonen 21
14. Joonas Pikku 21
15. Elena Rintamäki 20
16. Jaakko Husso 19
17. Santtu Ritakorpi 18
18. Cristian Ilkka 17
19. Eemeli Kiviniemi 16
20. Mikko Niskanen 15
21. Niko Sammalisto 14
22. Miikael Saaristo 13
23. Ville Kotro 12
24. Teea Solala 11
25. Olli Haapasalo 10
26. Nico Peltola 10
27. Arttu Mikkonen 9
28. Olli Suominen 8
29. Olli Honkasalo 7
30. Kirsi Koskinen 6


Hilpari
Nimi Pist.
1. Juri Lönn 65
2. Sampo Immonen 52
3. Tero Hietanen 40
4. Joonas Peltokorpi 29
5. Mikko Lehto 25
6. Joonas Paananen 21
7. Henrik Mikkonen 19
8. Nico Peltola 17
9. Santtu Ritakorpi 15
10. Eero Uotinen 14
11. Joonas Pikku 13
12. Ville Kotro 11
13. Miikael Saaristo 10
13. Niko Sammalisto 10
15. Mikko Niskanen 8
16. Teemu Pajarinen 6


Ryhmäturnaus
Nimi Pist.
1. ViPe 47
2. TRIO 36
3. JKL1 26
4. KoTo 18
5. 10KT 14
6. Santtu 11
7. PK1 9
8. Tyttöryhmä 7
Viimeksi muokannut ZamboNet, Keskiviikko, 02.05.2012 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Maanantai, 30.04.2012 16:52

Pajatso kirjoitti:Vastattu. Mielipide pitää kyllä tuoda julki vielä siitä, että kannattaisin karua cuppiustamista ajan säästämiseksi ja useamman lajin turnauksia samaan aikaan.
Pelkkä CUP-kyllä säästäisi aikaa, mutta se on systeeminä auttamattoman ankara. Jos tipahdat joka lajissa ensimmäisellä kierroksella, niin kannattaako yhteensä kolmen-neljän ottelun takia ajaa toiselle puolelle suomea? Jo conin kokemusten perusteella oli itsestään selvää ettei turnausta lähdetä rakentamaan puhtaan CUP-muodon päälle. Tähän osittain liittyen voinen mainita, että 1v1 yksittäisiä matseja käytiin turnausten aikana arviolta reilu parituhatta kappaletta. Tästä jokaisella ottelijalla on vajaan sadan matsin osuus. Tällä varianssia saadaan laskettua, joka on mielestäni mielekästä kilpailullisessa miekkailussa. (Yksittäisiä ryhmämatseja tuli ~130)

Useamman lajin samanaikainen pyörittäminen on ehkä mahdollista, mutta ainakin alkuvaiheen turnausvedoissa se sekottaisi hommaa liiaksi ja luultavasti loppupeleissä sillä saavutettava ajan säästö olisi rajallista. Etenkin kun nyt kaikkia kenttiä käytettiin joustavan tehokkaasti, jos joku lohko loppui ennen toista.


Palataan näihin kehitysideoihin laajemmin kunhan kyselyyn saadaan enemmän vastauksia.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Maanantai, 30.04.2012 17:32

Väliaikatiedotusta pitäs parantaa jotenkin. Herättäs enemmä kilpailullisuutta ja toisi muutakin ku niitä huippusioja edemmäs.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Dizabella
Kreivi
Viestit: 290
Liittynyt: Tiistai, 06.07.2010 00:04
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dizabella » Maanantai, 30.04.2012 23:18

Falcata kirjoitti: ja muusta parhaudesta (oli kohtuu päheetä herätä sunnuntaina kun joku oli mm. hoitanut tiskit ja kaikkee muuta mahdollista! :D).
Melkein imuroin kans, mutta ajattelin että halusit vielä nukkua.

Mutta siis joo, kiitos ihan älyttömästi kaikille niin perjantaitreeneistä kuin lauantainkin tappeluista. Jäi tosi hyvä maku suuhun! Ainakaan omalla kohdallani tuomaroinnissa ei ollut mitään valittamista. Kuten jo moneen kertaan todettua aikataulu oli tosi tiukka, mutta Sampolla olikin jo ihan hyvät selitykset siihen. Mä olen tulevaisuudessakin käytettävissä mihin vaan tarvitsee näiden liigajuttujen tiimoilta.

Ja kiitokset vielä Kitolalle ja Artolle iltahengaustiloista ja saunasta, Ilonalle toimitsemisjutuista, Sampolle siitä että tää homma on ylipäänsä olemassa ja kaikille siitä että olette maailman parhaita ihmisiä. Haluan pian lisää tällaista!
Avatar
ipsu
Sotilasmestari
Viestit: 91
Liittynyt: Sunnuntai, 25.09.2011 20:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ipsu » Tiistai, 01.05.2012 19:26

Minusta oli myös mukavaa naputella pisteitä ylös, siinä kun sai jutella lähes kaikkien kanssa ja näki myös tuloksia kokoajan. Mukaan järjestämään saa pyytää jatkossakin. :)

-Ilona
Avatar
Ince
Herttua
Viestit: 770
Liittynyt: Torstai, 10.05.2007 12:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ince » Tiistai, 01.05.2012 21:13

Tuomaroinnista sen verran, että voisi myös miettiä että tuomarit eivät mahdollisesti olisi tuomaroitavien parhaita ystäviä. Vaikka kuinka yrittääkin, ei aina voi olla täysin objektiivinen.
Ainakin henk. koht. kokemus viittaa siihen, että ns. lähikavereille tulee oltua
ankarampi kuin muille, joten sikäli ei varsinaisesti ole objektiivista.. :D
(Esim. ropeconissa muistan Sampon osuneen kerran jokseenkin
vähäisessä määrin omaan jalkaansa ottelutilanteessa, muttei varsinaisena
lyöntinä vaan palautuksenomaisesti tulkinnanvaraisesti osittain lappeella,
jolloin kylmästi tuli sanottu; "Sampo, jalka." vaikken ehkä muiden kohdalla
olisi puuttunut. (koska saattoi periaatteessa olla lape..)) Pitää myös luottaa
tuomareihin, sillä ulkopuolelta havaitsee toisinaan sellaista mitä ei itse koe
huomion ollessa osittain muualla. Toisaalta tuomitseminen tunnetusti
näyttää paljon helpommalta kuin lopulta on ellei keskity. Kahdella
tuomarilla tuli usein myös tilanne jossa vain toinen koki nähneensä
tilanteen, toisen jäädessä paitsioon eri puolelle. Tuomitaanko vain
yksimielisyyden vallitessa? Erityisesti pitäisi kiinnittää huomiota joihinkin
jalkaosumiin, ettei jalkaa voi käyttää hetkellisenä liikkuvana kilpenä.
Esim. niin että kuolleen jalan avulla ratkaisu tilanteeseen liikuttaessa
otettaisiin toiselta jalkapois ja jatkettaisiin tästä tilanteesta. Toinen, mihin
voi kiinnittää huomion on, ensin osuu lyöjää käteen joka melkein samalla
mutta hieman myöhässä antaa ratkaisevan iskun, jolloin jälleen voimme
ottaa käden pois ja jatkaa siitä tilanteesta.

Hilpariotteluihin voisi jotenkin painottaa tuon "liikkeestä", yksi hieno
tilanne tuli jossa Paananen sai vastustajan hilparin kainaloonsa, ja
mielestäni siitä toinen yleensä ei voi järkevästi luoda iskuksi laskettavaa
liikettä. Toinen minkä voi siinä mainita, joka varmaan on osittain
unohtunut, on ettei maata pitkin tulleita iskuja lasketa.

Falcata kirjoitti:
Matseista mieleen jäi erityisesti 1k-miekan pronssiottelu Nikoa vastaan, silkkaa parhautta!
Ennen sanoimme, olet kentällä erinomainen, mutta vielä ehkä hieman heikompi
yksittäisissä otteluissa, mutta nyt sanomme, olet yksittäisissä otteluissa
erinomainen, mutta kentällä vielä parempi. Ja Neritanhan tunnemme
nykyään vain nimellä "teurastaja" kilpi-miekka turnauksen kohtelumme
johdosta. ;)

Jatkossa voisi jonkinlaisen, vaikkapa vain 20 - 30 minuutin tauon voisi
ohjelmaan yrittää sujauttaa, sillä nyt tuli mentyä lähinnä aamupalan
voimin (tosin saavuimme ehkä liian aikaisin tosin..) tiivisaikatauluisten
otteluiden ja tuomaroinnin välillä. Kaiken kaikkiaan opimme pilotista kuten
ensimmäisistä kuvauksista silloin. Kiitos kaikille työnsankareille! (Mikael
kameran takana, Ilona toimitsijapöydän takana ja Zampo mastermielenä.)

+ hatunnosto kaikille osallistujille vaikka kyyti oli välillä kylmää, eikä kylpyvettä lämmitetty.
Tutustu iloisiin miekkailukirjoihin:
https://forms.gle/iMUhVqe7vGBfzEFi8
Netin helmeilevin miekkailu blogi:
http://miekkailusta.blogspot.fi/
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 01.05.2012 23:46

Nyt kun olen katsonut läpi ja tehnyt viiltävän analyysin pilotin wiki-sivusta ja tuloksista:

- Pituus/paino-kuvaajan yhteyteen olisi varmaan hyvä kirjoittaa, että nyt puhuttiin miekoista? (Siinä ei missään vaiheessa selviä, MINKÄ asian pituus/paino-kuvaaja se on. ) Mulla kesti jonkin aikaa tajuta, mikä hitto tää juttu on. :D

- MITÄ IHMETTÄ on tapahtunut kilpi+miekka -turnauksen lohkojaossa? Millä perusteella nuo lohkot on tehty? (Arvottu?)
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Keskiviikko, 02.05.2012 00:37

saloneju kirjoitti:Nyt kun olen katsonut läpi ja tehnyt viiltävän analyysin pilotin wiki-sivusta ja tuloksista:

- Pituus/paino-kuvaajan yhteyteen olisi varmaan hyvä kirjoittaa, että nyt puhuttiin miekoista? (Siinä ei missään vaiheessa selviä, MINKÄ asian pituus/paino-kuvaaja se on. ) Mulla kesti jonkin aikaa tajuta, mikä hitto tää juttu on. :D

- MITÄ IHMETTÄ on tapahtunut kilpi+miekka -turnauksen lohkojaossa? Millä perusteella nuo lohkot on tehty? (Arvottu?)
Arvottu, ei seedausta.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Keskiviikko, 02.05.2012 00:54

Yksmiekka kupin tuloksissa on jotain mätää ku hävisin sen jurille kolme nolla. Siellä on merkattuna kolme kaksi.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Keskiviikko, 02.05.2012 09:53

Peltokorppi kirjoitti:Yksmiekka kupin tuloksissa on jotain mätää ku hävisin sen jurille kolme nolla. Siellä on merkattuna kolme kaksi.
Korjattu.
saloneju kirjoitti:- Pituus/paino-kuvaajan yhteyteen olisi varmaan hyvä kirjoittaa, että nyt puhuttiin miekoista? (Siinä ei missään vaiheessa selviä, MINKÄ asian pituus/paino-kuvaaja se on. ) Mulla kesti jonkin aikaa tajuta, mikä hitto tää juttu on. Very Happy
Tarkennus lisätty.
saloneju kirjoitti:- MITÄ IHMETTÄ on tapahtunut kilpi+miekka -turnauksen lohkojaossa? Millä perusteella nuo lohkot on tehty? (Arvottu?)
Kuten todettua arvalla meni. Voi olla, että nyt saatua dataa voidaan käyttää jo ensi kauden ensimmäisen osakilpailun lokoseedauksessa.
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja olho » Keskiviikko, 02.05.2012 16:56

ZamboNet kirjoitti:24. Olli Honksasalo 12
Tuo huomattiin jo paikan päälle. Voisit kait sen edes tuohon postauksees muuttaa?
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Perjantai, 04.05.2012 14:09

Palautekysely on auki vielä lauantai-iltaan. Sen jälkeen kyselyn tulokset käydään läpi ja tehdään kehityslinjaukset jatkon osalta.

Pilotin palautekysely:
LINKKI KYSELYYN
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Boffoliiga”