Ropeconin Bofferiturnaus XVII

Keskustelu taistelutekniikasta, taktiikasta, harjoituksista ja bofferoinnista yleensä.

Valvoja: Ylläpito

Kuka voittaa turnauksen?

Äänestys päättyi Torstai, 28.07.2011 20:27

Minä
11
31%
Äh Juri vie kuitenkin
16
44%
Joku muu vie
9
25%
 
Ääniä yhteensä: 36
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Keskiviikko, 27.07.2011 12:27

Juhani, lohkojen määrähän ei ole ennalta määrätty, vaan se mukautuu osallistujamäärien mukaisesti. Joten jos tätä järjestelmää ei olla muuttamassa, niin ei voida olettaa, että alkulohkoja on väistämättä 8 tai 7. Lohkoja on lähtökohtaisesti vähintään neljä, mutta jos lohkoon ilmoittautuu 10+ osallistujaa, niin ko lohko jaetaan kahteen osaan. Näinollen lohkoja tulee joustavasti 4-8.

Aaron kysymys taisi olla lähinnä siitä, että otetaanko järjestelmäksi:
1. Lohkon paras finaaliin, lohkon toinen semifinaaliin
2. Lohkon paras finaaliin, lohkon toinen ja kolmas semifinaaliin

Vaihtoehdon 2. mahdollisesti tuottama semifinaali 14 ja 16 hengen lohkolla on minusta liian massiivinen. Siksi itse puoltaisin ennemmin 1 finaaliin, 1 semifinaaliin mallia. Jos lohkoja tulee vain neljä, niin en koe kovinkaan ongelmalliseksi sitä, että semifinalistit siirtyvät suoraan finaaliin.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Keskiviikko, 27.07.2011 12:35

Ai joo. No niinpä tietenkin. :oops:

Siinä tapauksessa kannatan ylivoimaisesti sitä, että joka lohkosta pääsee 2 semifinaaliin. Vuonna 2009 yksi lohkoista oli 16-henkinen, ja se meni melko sutjakasti. Muistaakseni siihen meni aikaa luokkaa ~70 minuuttia silloin.

Siis kannatusääni sille, että mahdollisimman moni saa toisen mahdollisuuden kilvoitella finaalipaikasta vielä semifinaalissa! Semifinaali on sitä paitsi kovatasoisuudessaan ollut yleensä hyvää viihdettä, joten se menisi vähän tavallista pidemmän kaavan kautta. :wink:

EDIT. Semifinaaliahan voisi tarvittaessa tuomaroida vaikka kolme otteluakin kerrallaan jos otteluista haluttaisiin päästä nopeammin eroon. Silloin sen saisi helposti reilusti alle tuntiin 16-henkisenäkin..?
Viimeksi muokannut saloneju, Keskiviikko, 27.07.2011 12:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Keskiviikko, 27.07.2011 12:40

saloneju kirjoitti: Vuonna 2009 yksi lohkoista oli 16-henkinen, ja se meni melko sutjakasti. Muistaakseni siihen meni aikaa luokkaa ~70 minuuttia silloin.
Mutta toisaalta normaalien lohkojen matsit tahtovat olla huomattavasti nopeampia kuin semifinaalin matsit. Jos semifinaali on 16 hengellä, en usko, että sitä viedään läpi ~70 minuutissa. Mutta voin olla väärässäkin. Viihdearvosta olen samaa mieltä.
Viimeksi muokannut ZamboNet, Keskiviikko, 27.07.2011 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Keskiviikko, 27.07.2011 13:22

Semi on viimeinen asia lauantaina, eli saa mennä pitkän puolelle. kyllä mä jaksan istua tuomitsemassa isommankin porukan, jos te jaksatte tuomaroida! Ja oletan että jaksatte.

Olen nimittäin oikeastaan kaikista asioista kanssanne samaa mieltä, niin ristiriitaista kuin se taitaakin olla.

Seedaus tasoittaa finaalia, vaikka olisi pariton määrä. Silti tuota voi säätää, kunhan säädetään etukäteen, että on kaikille selvä.

Jos siis 2. ja 3. semiin:

4 a.e. -> 4 voittajaa + 8 semiin (4 pihalle semistä) = 8 finaaliin 4 semistä
5 a.e. -> 5 voittajaa + 10 semiin (5 pihalle semistä) = 10 finaaliin 5 semistä
6 a.e. -> 6 voittajaa + 12 semiin (6 pihalle semistä) = 12 finaaliin 6 semistä
7 a.e. -> 7 voittajaa + 14 semiin (9 pihalle semistä) = 12 finaaliin 5 semistä
8 a.e. -> 8 voittajaa + 16 semiin (12 pihalle semistä) = 12 finaaliin 4 semistä

Tässä korjatussa mallissa finaaliin päässeiden määrä siis olisi suhta tasainen ja järkevä.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Par
Kreivi
Viestit: 466
Liittynyt: Maanantai, 05.07.2010 23:13
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Par » Torstai, 28.07.2011 13:45

Missäs ja milloin tähän voi ilmoittautua?
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Torstai, 28.07.2011 14:21

Tyypillisesti ilmoittautumislistat on pistetty Dipolin käpyoven sisäpuolelle "seinälle". Listat voisi minun mielestä pistää vaihteen vuoksi ulkopuolelle, koska käsittääkseni kaikki paikalle tulleet boffaajat eivät edes osta ranneketta, kun eivät sisäohjelmien perässä paikalle edes tule. Oven ulkopuolella kaikki halukkaat voisivat ilmoittautua.

Vaikka toisaalta tuota on edellisinä vuosina kompensoitu sillä, että lohkoihin on pystynyt ilmoittautumaan myös "viime tipassa" ennen lohkon alkamista, jos lohkossa on järkevästi tilaa lisäilmoittautujille.

Mutta päätuomari/turnauksen järjestäjä Aaro varmaan linjaa tämän asian :)
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Torstai, 28.07.2011 16:17

Oven ulkopuolelle listan laittaminen ei onnistu eritoten siitä syystä, että bofferiturnaus on osa 'conin ilmoitettua ohjelmaa. Viime vuonna viimehetkellä mukaan värvätyiltä katsottiin rannekkeita. En minäkään sinne oikeastaan muuta tule tekemään.

Ilmoittautumislistat löytyvät pe 18 - la 11 tosiaankin käpyoven sisäpuolella.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Perjantai, 29.07.2011 01:09

Leivokin jättää väliin lauantain. Tänä vuonna mestarisuosikit lienevät siis ennakkoon Zambo ja Peltsi.

Itse ajattelin rusikoida tieni finaaliin, jos sijoitus on viime vuoden tasoa niin olen tyytyväinen. Kovia sotureitahan tuolla turnauksessa riittää, vaikka pari Legendaa puuttuisikin.

Niin, ja joukkueturnauspokaali viedään tänä vuonna Albergaan :twisted:
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Perjantai, 29.07.2011 10:34

ZamboNet kirjoitti:Tyypillisesti ilmoittautumislistat on pistetty Dipolin käpyoven sisäpuolelle "seinälle". Listat voisi minun mielestä pistää vaihteen vuoksi ulkopuolelle, koska käsittääkseni kaikki paikalle tulleet boffaajat eivät edes osta ranneketta, kun eivät sisäohjelmien perässä paikalle edes tule. Oven ulkopuolella kaikki halukkaat voisivat ilmoittautua.

Vaikka toisaalta tuota on edellisinä vuosina kompensoitu sillä, että lohkoihin on pystynyt ilmoittautumaan myös "viime tipassa" ennen lohkon alkamista, jos lohkossa on järkevästi tilaa lisäilmoittautujille.

Mutta päätuomari/turnauksen järjestäjä Aaro varmaan linjaa tämän asian :)
Muistakaa, että sitä nimeä listaan ei tarvitse kirjoittaa itse. Eli jos jostain syystä itsellä ei ole ranneketta sisäänpääsyyn, niin pyytäkää jotain rannekkeellista tuttua pistämään nimenne listaan.
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Perjantai, 29.07.2011 11:29

Mikäli tulkitsen aiempaa viesteilyä oikein, niin ymmärsin ettäRannekkeettomat eivät pelaa vaikka nimensä listaan kaverin kautta saisivatkin. Viime tipassa ilmoittautuminen varmaan myös onnistuu, randomilla vaan mahdollisen tuplalohkon täytteeksi.

Jos haluaa venyttää penniä voinee tietysti tehdä niin, että pyytää kaveria pistämään nimen listaan perjantaina, ostaa lipun vain lauantaille, ja jos pääsee jatkoon ostaa sitten sunnuntaillekin...
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Perjantai, 29.07.2011 12:07

Aaro, pidetäänkö tuomarikokousta jossain? Jo perjantaina vai vasta lauantaina ennen ensimmäistä lohkoa?
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Perjantai, 29.07.2011 12:40

En tosiaankaan aio olle tuon suhteen mikään übernillittäjä, mutta on hyvä kuitenkin muistaa missä ollaan ja miksi.

Tuomarit!

Kokoonnutaan mielellään jo perjantaina (toivon mukaan klo 19-20) käpyovien sisäpuolella, niin saadaan hommat liikkeelle. Mikäli ette ehdi siihen, niin viimeistään klo 11 lauantaina boffausareenalla.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Perjantai, 29.07.2011 12:41

Mun kyydin aikataulu on sellainen, että ehdin vasta todennäköisesti kahdeksitoista (lähtee vasta la-aamuna Jyväskylästä ajamaan) paikan päälle lauantaina, mutta tuun niin nopeasti kuin mahdollista. Nyin sua hihasta kun tuun.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Perjantai, 29.07.2011 12:48

Aarimoto kirjoitti:Kokoonnutaan mielellään jo perjantaina (toivon mukaan klo 19-20) käpyovien sisäpuolella, niin saadaan hommat liikkeelle. Mikäli ette ehdi siihen, niin viimeistään klo 11 lauantaina boffausareenalla.
Minun autokunta, joka on itseasiassa kokonaisuudessaan täynnä tuomareita (minä, Niko, JP, falcata, Henrik), ollaan alustavan aikataulun puitteissa dipolilla ~19:15, joten tullaan hetimiten saapumisen jälkeen sinne käpyilemään.

Minulla ainakin muutama kysymys, joita Peltsin kanssa pohdittiin treeneissä. Keretään matkalla varmaan debatoimaan muiden tuomarisihmisten kanssa noista asioista, joten toivottavasti kysymykset tulevat valmiiden toimintaehdotusten kanssa päätuomarin tietoon.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Sunnuntai, 31.07.2011 21:35

Alustavia tuloksia tiedonjanoisille (Aarimoto laittanee täydellisen listan kunhan ehtii):

Yksilöturnaus:
1. Sampo Immonen
2. Mikael Kitola
3. Christian von Bonin
4. Joonas Peltokorpi
5. Jukka-Pekka Venttola

Joukkueturnaus:
1. Maahinkainen
2. Rutto
3. TURA

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Sunnuntai, 31.07.2011 22:01

Lopulliset tulokset täällä:

http://forum.sotahuuto.fi/viewtopic.php?t=5942
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Maanantai, 01.08.2011 17:46

Kadoksissa kahdessa Sotahuudossa minua uskollisesti palvellut miekka. Pituus n. 90cm, kaksiteräinen, basketillinen. Kahva mustaa jesaria, basketissa "koristeena" kaksi vähän pisarakilven mallista mustaa kuviota. Ollut viimeksi C. von Boninilla lauantai-iltana käytössä, kertomansa mukaan joku otti miekan matsin jälkeen ja sanoi toimittavansa meikäläiselle, mutta ilmeisesti asia on päässyt unohtumaan. Ilmoitelkaa yv:llä tai mieluummin tähän ketjuun kuka onkaan miekan poiminut mukaan, voisin ottaa sen takaisin esim. Fabassa tai JKL treeneissä jos miekka on siellä suunnalla.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Haiden
Sotalordi
Viestit: 1393
Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33

Viesti Kirjoittaja Haiden » Torstai, 13.10.2011 22:55

Onko vielläkään tiedossa ropecon video materiaalia? Finaali kuvattiin maahikaisen toimesta ja olisi hauska nähdä finaalimateriaali. Näin näkisi omat matsit ja myös muitten? Videoo jakoon :D
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Perjantai, 14.10.2011 00:32

Ja jos joku lauantai-iltana mätöissä ollut muistaa yhtään kenelle toi mun miekka päätyi niin ois kiva. :o

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bofferointi”