Aloitan omallani: minua kiinnostaisi brittein saaret, mahdollisesti hieman varhaisempi keskiaika kuin menneissä sotahuudoissa. Hastings 1066:n ympärille tehty tapahtuma kenties.
Valvoja: Ylläpito
Tätä mäkin joskus fiilistelin kun viime vuoden (2009) järjestäjät harkitsivat tuota aihetta Ruusujen sodan ohella. Mulle ei kyllä tapahtumakehys sinänsä juurikaan merkkaa, samoissa vermeissä joka vuos.Kakure kirjoitti:Italian kaupunkisodat olisi mielenkiintoinen aikakausi. Olisi vähän jokaista valtiota mukana (espanja, ranska, saksa) palkkasotilaista puhumattakaan. Rähinähän käytiin 1494-1559, jolloin sotilasmuoti oli jo aika koreaa ja panssarit jo pitkälle kehittyneitä.
Kannatan, olen aina halunnut olla julma ja pelätty saraseeni! Tai jos kristityille joudutaan niin kenties inkvisiittori(samoilla adjektiiveilla).Minardil kirjoitti:Espanjan reconquista on vielä käsittelemättä! 900-luvulta 1400-luvun loppuun Espanjassa sodittiin käytännössä koko ajan maurien ajamiseksi Pohjois-Afrikkaan. Pitkä periodi, vapaahko proppaus, erilaisia osapuolia, jippijee!
Italiassa oli aika paljon melskettä vähän aiemminkin.Vibelius kirjoitti: Edit: Italiassa oli tosiaan aika paljon melskettä 1000 - 1600 sijoittuvana ajanjaksona, josta voisi jonkun sopivan verisen mehevän siivun leikata sohun viitekehykseksi. Ei sen ole pakko jatkua 1500-luvulle, jolloin tuliaseet tulivat kuvioihin.
Tähän juuri viittasinkin. Liittyy vahvasti Machiavellin kirjaan Ruhtinas.Vibelius kirjoitti:Italiassa ei olla vielä käyty, vaikka siellä on sodittu mainioita sotia historian alkuhämäristä saakka. Kiinnostavin aikakausi olisi ehkä kuitenkin tämä
Harmi kun Rooman ryöstöä varten ei enää linna riitä vaan pitäisi kyhätä kokonainen kaupunki tai vaikka edes kortteli.Kantti kirjoitti:Italiastahan löytyisivät mukavasti myös Saksalais-Roomalaisen keisarin ja Paavin rähinät, joka osuisi ajallisesti ehkä kaikkein herkullisimmin Sotahuudon tarpeisiin. Ja näissähän nähdään kentällä jos jonkinmoista yrittäjää jos jonkinmoisissa vermeissä.
Luulen että tuossa viitekehyksessä kaikki odottavat espanjalaista inkvisitiotaPahistonttu kirjoitti:Kannatan, olen aina halunnut olla julma ja pelätty saraseeni! Tai jos kristityille joudutaan niin kenties inkvisiittori(samoilla adjektiiveilla).Minardil kirjoitti:Espanjan reconquista on vielä käsittelemättä! 900-luvulta 1400-luvun loppuun Espanjassa sodittiin käytännössä koko ajan maurien ajamiseksi Pohjois-Afrikkaan. Pitkä periodi, vapaahko proppaus, erilaisia osapuolia, jippijee!
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.