Ropeconin joukkueturnaus - pohdintaa formaatista

Keskustelu taistelutekniikasta, taktiikasta, harjoituksista ja bofferoinnista yleensä.

Valvoja: Ylläpito

Voisiko joukkueturnauksen formaatti olla mielestäsi parempi?

Kyllä
3
14%
Kenties, yleensä systeemejä voi parantaa
8
36%
Tuskin, ei kannata rikkoa toimivaa systeemiä
2
9%
Ei, nykyinen on hyvin todennäköisesti sopivin Ropeconin kontekstiin
4
18%
Ei kiinnosta, samantekevää minulle
5
23%
 
Ääniä yhteensä: 22
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Maanantai, 11.08.2008 14:43

Gnomus kirjoitti:Onko kenelläkään järkevää ideaa miten kehittää "tuntiturpaan" tyyliä niin, että tuplakuolemia ja nysväystä saataisiin karsittua?
Mielestäni:

Nykyisen finaalisysteemin parhaat puolet:
+ etenee jouhevasti
+ viihdyttävä (poislukien nysväys)

Nykyisen finaalisysteemin huonoimmat puolet:
- tuplista ei rangaista
- jono aiheuttaa vinoumaa (engl. bias)

Uuden järjestelmän lähtökohtia:
+ vinouma tulisi poistaa (esim. lohko)
+ tuplista tulisi rangaista (esim. riittävän monta => ei pointseja kummallekaan)
+ otteluiden järjestämisessä ei saisi kulua kauheasti aikaa
+ otteluista yksittäisten soturien kesken tulisi olla riittävän monta (3+) jotta tsägä ei merkitsisi niin paljoa
+ järjestelmän tulisi mitata myös "turnauskestävyyttä" ts. ei saisi olla hetkessä ohi, vaan soturien tulisi ehtiä väsyä loppua kohden
+ nysväyksellä tulisi olla takaraja

Mahdollisia twistejä uuteen systeemiin:
+ haavat voisivat johtaa kuolemaan jonkin ajan kuluttua

Assasiinien treenien tämänhetkisessä turnaussysteemissä (silloin kun ei erityisesti treenata Conia varten) on lohko n:llä ottelulla (riippuu osallistujien määrästä ja siitä paljonko halutaan aikaa turnaukseen käyttää), voitosta saa pisteen, tuplasta ei pistettä kummallekaan. Eniten voittoja kerännyt voittaa. Haavat paranevat ottelujen välissä.
Viimeksi muokannut Beatific, Maanantai, 11.08.2008 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Maanantai, 11.08.2008 15:03

Oma ehdotukseni olisi sellainen, että kolmesta tuplasta kumpikin jonon hännille tuoreemman haastajan mennessä jälkimmäiseksi. Asiasta hetki JonTzun kanssa puhuttiinkin turnausjonossa, mutta hän osuvasti totesi, että se saattaisi kannustaa entistä turvallisuushakuisempaan tyyliin. Tähän vastapainoksi pistäisin jokaiselle matsille melko tiukan rajan ottelun pituudelle, jota pitäisi tarkemmin pohtia erikseen, mutta jotain minuutin ja kahden väliltä. Tämän ajan kuluttua kumpikin otteluparista siirtyisi jonon hännille samalla metodilla kuin tasurissa. Tämä pakottaisi tekemään alotteita aktiivisemmin.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 11.08.2008 15:24

Urheilullisin mahdollinen ratkaisu olisi maksimiaikaraja otteluille, mutta ei mitään tuomarin taholta ottelemaan yllyttämistä kuten tänä vuonna. Vaikuttaa keskittymiseen.

On erilaisia tyylejä otella, ja vaikka passailevampi ei ole yhtä yleisöystävällinen, ei sitä pitäisi sen takia syrjiä. Muuten meillä on showottelemista eikä todellista urheilua, jos aletaan suosimaan näyttävyyttä jollain tavalla. Juokseva 2min / matsi olisi mun mielestä sopiva maksimiaikaraja. Tämä sisältäisi tuplista aiheutuvat tauot, eikä tuplille tarvitsisi määritellä maksimirajaa.
Juhana
Kreivi
Viestit: 320
Liittynyt: Perjantai, 27.01.2006 16:56

Viesti Kirjoittaja Juhana » Maanantai, 11.08.2008 15:51

Tässä vertailukohtana SCA:n aarnimetsä cupissa käytetty vauhdikas ja toimiva turnausmuoto. Samaa voisi soveltaa myös ropeconin finaaliin. Esimerkiksi näillä muutoksilla:

* 12 ottelijaa, kaksi kenttää
* aika 60min
1. Vuoden ensimmäisessä osakilpailussa järjestys arvotaan.

2. Ennen ajanoton aloitusta jonon kärjestä menee kaksi ottelijaa valmiiksi kullekin kentälle. Kenttien lukumäärä riippuu ottelijamäärästä:
• 1–9 ottelijaa -> 1 kenttä
• 10–19 ottelijaa -> 2 kenttää
• 20–29 ottelijaa -> 3 kenttää
• jne.

3. Otteluformaatti on nk. Bear pit, jossa ottelun voittaja jää kentälle. Hävinnyt poistuu odotusjonon perälle ilmoitettuaan ensin ottelun voittajan nimen pisteidenlaskijalle, joka kirjaa voittajalle yhden pisteen.

4. Mikäli voittajalle jää ns. vammoja (esim. käden menetys), ne säilyvät, kunnes hän häviää.

5. Jos tapahtuu ns. tuplaeliminaatio, eli ottelu päättyy tasan, molemmat ottelijat poistuvat kentältä eikä kumpikaan saa pistettä.

6. Jonossa seuraavana oleva ottelija menee kentälle, ja ottelu alkaa, kun molemmat ottelijat ovat valmiita.

7. Kukin osakilpailu kestää 90 minuuttia. Ajanotto käynnistyy ensimmäisen ottelun alkaessa, eikä sitä keskeytetä, vaikka ottelut jostain syystä keskeytyisivät. Ainoastaan pitkä viivytys esim. vakavamman loukkaantumisen yhteydessä keskeyttää ajanoton. Pisteidenlaskija huolehtii ajasta. Kun aika tulee täyteen, hän huutaa "HOLD", ja osakilpailu päättyy välittömästi. Käynnissä olevia otteluita ei käydä loppuun.
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Maanantai, 11.08.2008 17:22

Tuohan vastaa Conin "tuntiturpaan" touhua aika pitkälti. Ainoa ero on ajassa 60min vs 90min, yhdessä kentässä pysymisessä (10 ottelijalla) ja siinä, että Conissa tuplauksesta jatketaan entisillä vammoilla. Eli vain hienosäätöero, muuten sama juttu.
Juhana
Kreivi
Viestit: 320
Liittynyt: Perjantai, 27.01.2006 16:56

Viesti Kirjoittaja Juhana » Maanantai, 11.08.2008 21:05

Gnomus kirjoitti:Tuohan vastaa Conin "tuntiturpaan" touhua aika pitkälti. Ainoa ero on ajassa 60min vs 90min, yhdessä kentässä pysymisessä (10 ottelijalla) ja siinä, että Conissa tuplauksesta jatketaan entisillä vammoilla. Eli vain hienosäätöero, muuten sama juttu.
Kyllä, mutta tuolla hienosäädöllä voi kohtuullisen hyvin ratkaista nykyisen systeemin ongelmat.

*Kun tuplista rangaistaan kunnolla niin otteluista tulee "realistisempia". Varovaisuus lisääntyy ja otteluista tulee varmaan vähän hitaampia, mutta kyllä siihen kolmen tuplan uusimiseenkin menee aikaa.
*Isompi otteluiden määrä tekee finaalista raskaamman. Nykyään kierto on niin hidasta, että siinä ei oikein ehdi tulemaan edes hiki.
*12 osallistujalla ja kahdella kentällä otteluiden määrä käsvaa. Vinouman ei silloin pitäisi olla niin iso ongelma.

En tiedä olisiko aikaraja lopulta tarpeen. Olen kuitenkin samaa mieltä salonejun kanssa siitä, että passiivisellekin tyylille pitäisi antaa mahdollisuus. Kahdella kentällä otteleminen vähän auttaisi tähänkin asiaan. Yksi passiivisempi kaveri ei hyydyttäisi koko finaalia.
Beatific kirjoitti:
Nykyisen finaalisysteemin huonoimmat puolet:
- tuplista ei rangaista
- jono aiheuttaa vinoumaa (engl. bias)

Uuden järjestelmän lähtökohtia:
+ vinouma tulisi poistaa (esim. lohko)
+ tuplista tulisi rangaista (esim. riittävän monta => ei pointseja kummallekaan)
+ otteluiden järjestämisessä ei saisi kulua kauheasti aikaa
+ otteluista yksittäisten soturien kesken tulisi olla riittävän monta (3+) jotta tsägä ei merkitsisi niin paljoa
+ järjestelmän tulisi mitata myös "turnauskestävyyttä" ts. ei saisi olla hetkessä ohi, vaan soturien tulisi ehtiä väsyä loppua kohden
+ nysväyksellä tulisi olla takaraja
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Maanantai, 11.08.2008 22:14

Minusta tuntuu, että finaalin on hyvä pysyä yhdellä kentällä yleisöystävällisyyden nimissä. Hankala seurata kahta samanaikaista lohkoa...

Voitaisiin pohtia sitäkin, mitkä näistä esitetyistä mahdollisista epäkohdista ovat tärkeämpiä ja mitkä vähemmän oleellisia. Omasta mielestäni kolme kärjessä:

1) Jonon aiheuttama vinouma
2) Se, että tuplista ei rangaista (omien vammojen välttäminen on kamppailun mallintamisen näkökulmasta oleellinen osa tekniikkaa; juu, olen luultavasti kuunnellut Windsorin juttuja liian monta kertaa...)
3) Passiivisuus vs. itse turnaussysteemin tuoma aikaraja => lisää vinoumaa (ilman aikarajaa countermiesten kohtaaminen ei olisi mielestäni ongelma; ehkä olen omituinen, mutta kyttäilyäkin on nautinnollista katsella)

Nykysysteemin paras (ja ehkä ainoa mainitsemisen arvoinen hyvä) puoli taas on juuri tuo jouhevuus ottelusta toiseen siirtymisessä.
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 11.08.2008 23:08

Beatific kirjoitti:2) Se, että tuplista ei rangaista (omien vammojen välttäminen on kamppailun mallintamisen näkökulmasta oleellinen osa tekniikkaa; juu, olen luultavasti kuunnellut Windsorin juttuja liian monta kertaa...)
Lasermiekkailu aiheuttaa tuplia tulevan todella herkästi. Jos vaadittaisiin rottinkitaistelutyyliin kunnon puhtaita osumia, tuplista rankaiseminen ei olisi mikään ongelma. Sen takia se toimiikin Juhanan mainitsemassa Aarnimetsä-cupissa - vielä kun Aarnimetsässä otetaan mukaan muutenkin kilvet toiseen käteen, jolloin epämääräisten semi-kuolemanjälkeisten läpsyttelyjen määrä vähenee vielä huomattavasti.

Kun on niin että hipaisutkin lasketaan, niin käytännössä ei voida paremmalta kaverilta vaatia täysin puhtaita suorituksia vaan epämääräisten lötköheittojen varalta on pakko anteeksiantaa tuplia jonkin verran. Tähän tiivistyy ongelma siitä minkä takia varsinkaan yhden käden miekan boffoturnauksessa tuplista ei voi sakottaa niin pahasti.

Eli siis vielä kerran: yksinkertaisesti turnausmuoto (=1k miekka) ja pohjalla olevat säännöt (hipaisu riittää) ei mahdollista tuplista rankaisemista niin kovalla kädellä, tai muuten mennään metsään aika pahasti. Muistelkaapa finaalin katsoneet esimerkiksi, kuinka monta selkeää ja puhdasta tappoa tuli koko finaalin aikana? Ei ihan hirveän monta. Eikä se johdu osallistujien taitamattomuudesta tai yrittämisen puutteesta vaan puitteista. Aarnimetsään vertaaminen tuplista rankaisemisessa on siksi ontuvaa. Samoin kuin oikeaa taistelua mallintavaan teräsmiekkailuun.



Counterityylistä vielä. Sen seuraaminen on huomattavasti vaikeampaa ja vaatii katsojalta enemmän hämäyksineen ja provokaatioineen. Vähän aasinsillan kautta, vapaaottelussa kun tykätään jaotella ottelijoita aika paljon kahteen eri kategoriaan, iskijöihin ja painojoihin, niin voitte arvata kumpaa ottelutyyliä yleisö arvostaa enemmän :? Ei se tietty siitä edelleenkään huonompaa tee.
Juhana
Kreivi
Viestit: 320
Liittynyt: Perjantai, 27.01.2006 16:56

Viesti Kirjoittaja Juhana » Maanantai, 11.08.2008 23:36

Ongelma ratkeaa kun siirrytään pois lasermiekkailusta ja jätetään hipaisut laskematta.

Ei kyllä olisi pahaksi jos boffokulttuuria alettaisiin muokkaamaan siihen suuntaan. Se olisi hyväksi koko lajille. Välineistä ja turvallisuudesta se ei ole kiinni, pelkästään asennemuutoksesta.

Vähän alkaa tuntumaan siltä, että kokeneemmat tappelijat ottelisivat mielummin ilman hipaisuja tai ainakaan siirtyminen siihen tyyliin ei aiheuttaisi suuria ongelmia. Pelätäänkö sitten enemmän uusien harrastajien puolesta? Aloituskynnys nousisi liian kovaksi?

Monilla tuntuu olevan jostain syystä sellainen käsitys, että jos raapaisuja ei lasketa niin matsaaminen menee sitten täysiä hakaamiseksi. Minun kokemuksieni mukaan näin ei kuitenkaan tapahdu. Kannattaa murtaa vähän niitä ennakkoasenteita ja joskus kokeilla treeniporukassa matsaamista ilman "huonoja osumia". Otteleminen on silloin parempaa ja vähän realistisempaa.

Meni taas vähän ot:ksi, mutta lasermiekkailu on kuin piikki minun lihassani. Jos ette ole sitä vielä huomanneet :)
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Tiistai, 12.08.2008 03:02

Minun kokemukseni mukaan hipaisujen huomiotta jättäminen aiheuttaa kalibraatiopeikon nousun. "Osuma on osuma" on helpompi valvoa kuin kinastella siitä mikä osuma oli tarpeeksi kova ja mikä ei. Uskoisin boffereissa homman menevän huonompaan suuntaan jos osumien kovuudella aletaan pelaamaan. Vähemmän pehmustusta ja enemmän teippiä, että saadaan pinta kovemmaksi. Alkaa sitten osumat tuntumaan "paremmin" kuin pehmeäpintaisella ja paksummalla pehmustuksella varustetulla aseella.

Joonaksen kertoman mukaan homma on mennyt SCA puolellakin siihen, että aseita tehdään entistä jäykemmästä ja jykevämmästä rottingista, jotta osumat tuntuu. Samalla osumat ovat myös vaarallisempia.

Ja tiedän kyllä eron "hipaisun" ja kevyen "puhtaan iskun" välillä, mutta nykyiselläänkin tuntuu, että niitä kevyitä iskuja ei huomioida. Erityisesti pelkän pistokärjen "iskut" tuntuvat menevät "se vain raapaisi" osumiksi jos/kun kärki on oikeasti pehmeä vaikka teräksisenä versiona vastaava isku tarkoittaisi noin 5cm syvää viiltoa.

Finaalitasolla väki ehkä osaisikin arvioida osumien kovuutta jo aika hyvin, mutta vähemmän otelleilla ja toisiaan tuntemattomilla kalibraatio olisi hyvin ailahtelevainen. "Hipaisujen" huomiotta jättäminen auttaisi eniten röyhkeitä huijaajia ja niitä alkaisi kyllä putkahdella jos sille annetaan mahdollisuus.
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Tiistai, 12.08.2008 07:02

Tämä menee hiukkasen OT:ksi, mutta ainakin minun ja vieressäni istuneen Keisari_Pn silmien mukaan sunnuntain finaalissa ei enää oikeastaan laskettu hipaisuja vaan kalibraatio oli selvästi alkueriä kovempi...

Ottelijat vain jättivät monet selkeätkin hipsut laskematta, eikä tuomaristokaan niihin puuttunut.

Näittekö / koitteko saman ilmiön? En nyt ota kantaa siihen oliko päätös tietoinen vai ei, ja oliko asia hyvä vai huono...

Turnauksessa & alkuerissä on mielestäni ihan ok jos selkeät hipsutkin lasketaan, uskon Gnomuksen kuvaavan ilmiön olemassaoloon.

JA TAKAISIN TOPICIIN, mitkä ovat mielestänne ne top-3-ongelmaa finaalin nykyformaatissa?
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 12.08.2008 10:33

Juhana kirjoitti:Ongelma ratkeaa kun siirrytään pois lasermiekkailusta ja jätetään hipaisut laskematta.
No tämä nyt sitten on jo ihan toinen keskustelu, joka - näin henkilökohtaisella tasolla - me ollaankin itse asiassa käytä jo pariinkin kertaa. :wink:


No jatkan OT:ta vielä sen verran että itse laskin aika paljonkin selkeitä hipaisuja, varsinkin sormille niitä tuli ja joka elämässä meni vähintään toinen käsi niiden toimesta. Tosin jäi niitä ainakin yksi laskemattakin, ihan minimaalisia tai selkeästi toiseen osumakohtaan tullutta ja toista hipaissutta en laskenut.


Nykyformaatista. Vinouma minua ei haittaa siinä mielessä, että finaalissa mitataan parasta. Se kyllä tulee esille vinoumasta huolimatta, varsinkin kun alkuerät otetaan cup-muotoisesti joten huonoja mättäjiä aikaisempien vuosien tapaan ei pääse putkahtelemaan. Sijat 2-10 menevätkin sitten enemmän randomin puolelle. Mutta vinouma vaikuttaa kyllä ihan selkeästi sitten muihin sijoihin. Itse ottelin esim. Skylarkia vastaan 4-6 kertaa, sama juttu viime vuonna Attea vastaan - 6 keskinäistä ottelua. Sitten oli joitakin, joita vastaan otti yhden tai ei yhtään ja nekin vähät mitä joitakin vastaan tuli, tuli puhtaasti siitä että onnistuin saamaan pari pitkää sarjaa.

Itse pitäisin tärkeimpänä korjattavana tiukkaa ja juoksevaa aikarajaa, joka lähtee rullaamaan aina sillä hetkellä kun ottelijat koskettavat miekoilla. Silloin ajan voisi myös budjetoida aikarajan mukaan, eikä kukaan voisi valittaa counterityylin tylsyydestä tai counterimiekkailijat siitä, että jossain vaiheessa lätkäistään epämääräinen aikaraja kesken ottelun.
Viimeksi muokannut saloneju, Tiistai, 12.08.2008 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Tiistai, 12.08.2008 10:35

Ne on jo sanottukin, mutta listataaan uudestaan. Top3, ei missään erityisessä järjestyksessä:

-Tuplien käsittely. Pitäisi löytää tasapainoa niistä rankaisemisen ja järkevyyden välille. Toimisiko finaalissakin "tasapeli kolmannesta". Tosin sitten pitää miettiä kumpi menee jonossa toisen edelle ja samalla toisen uuden tulokkaan "oikeusturva" kärsii kun hänellä ei ole mahdollisuutta saada väsynyttä ja rampaa vastustajaa vaan uusi ja tuore vihollinen. Kumpi sitten onkaan pahempi.

-Nysväily. Kun turnausmuoto perustuu rajoitettuun aikaan ovat hitaasti etenevät ottelut poissa kokonaisuudesta. Yhdistettynä tuplatappojen uusintaan tämä voi viedä kohtuuttomasti aikaa ja vaikuttaa tylsistyttävästi katselunautintoon (mikä on hyvä huomioida vaikka showmaisuutta ei kantavana teemana pitäisikään).

-Satunnaisen epäreilu ottelijoiden järjestys. Tänä ja viime vuonna kaikki finalistit ovat olleet kovia ja ainakaan mutulla en osaa sanoa onko järjestys suosinut jotain tiettyä henkilöä. Näitä aiempina vuosina finaalissa oli vielä muutama heittopussi ja näiden päätyminen sopiviin kohtiin riviä selvästi tuki oikein sijoittunutta parempaa taistelijaa. Tämän vuoden osalta pitää suorittaa video analyysi siitä kuinka usein kukin ottelija kohtasi toisensa ja tehdä siitä arviota.

Tuossa top3 tämän hetken systeemiin. Esimerkiksi liikaan vaihtaminen poistaisi suuren osan tuossa olevista ongelmista mutta olisi turnauksena varsin erilainen niin ottelijoiden kuin yleisönkin osalta.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 12.08.2008 10:37

No eikös nuo kaksi ylintä heti poistuisi jos joka ottelulla olisi vaan se tiukka aikaraja jota olen ehdottanut?
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Tiistai, 12.08.2008 11:57

Kuvasin koko finaalin, tosin kuvamateriaalia en omista. Se on Gnomuksella. Sieltä näkee hipsut, joista beatific puhuu. niitä oli paljon ja ne olivat aikas selviä...

Ja joo, Formaattia voisi muuttaa. Se kävi hieman pitkäveteiseksi. Kuin olisi katsonut huonoa joutsenlampi esitystä...
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Tiistai, 12.08.2008 14:24

En asiaan mitenkään erityisesti kiinnittänyt huomiota, mutta jotenkin tuntui siltä että JP onnistui jonossa aina osumaan Kekkosen ja Moilasen väliin (pari kertaa tuntui homma menevän niin, että saloneju on kehissä haavoittuneena ja väsyneenä pitkän sarjan jälkeen, jonossa on Kekkonen, JP, Moilanen, Kekkonen katkaisee salonejun sarjan ja tipauttaa JP:n jonon hännille salonejun perään, sitten JP:n taakse asettuu Kekkonen tai Moilanen, kumpi nyt sattuikaan voittamaan). Jos joku väittää että moinen sijoittuminen jonossa ei vaikuta tuloksiin niin... :) Tuonhan voi kuitenkin aina tarkastaa videolta.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 12.08.2008 16:33

Harvallapa tuota parempi paikka oli? (Ts. kuka tuossa jonossa sai sitten niitä helppoja tappoja?) Itsekin jouduin toistuvasti ainakin Joonasta ja Skylarkkia vastaan, eli siis sijat yksi ja kaksi. Sattuu olemaan niin, että ne jotka saa eniten tappoja, tulee useimmiten katkaisemaan muiden etenemistä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bofferointi”