Kuinka kauan olet boffannut?

Keskustelu taistelutekniikasta, taktiikasta, harjoituksista ja bofferoinnista yleensä.

Valvoja: Ylläpito

Kuinka kauan olet boffannut?

En ollenkaan/ kokeillut pari kertaa
12
7%
Alle vuoden
38
21%
1-2 vuotta aktiivisesti
34
19%
1-2 vuotta ei- aktiivisesti
10
6%
3-5 vuotta aktiivisesti
19
11%
3-5 vuotta ei- aktiivisesti
24
13%
5+ vuotta
18
10%
Olen vanha konkari. Se kertoo tarpeeksi
23
13%
 
Ääniä yhteensä: 178
Avatar
Nopsku
Herttua
Viestit: 668
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 18:05
Paikkakunta: Vantaa, Finland
Viesti:

Kuinka kauan olet boffannut?

Viesti Kirjoittaja Nopsku » Tiistai, 09.05.2006 19:58

Olen kiinnostunut tietämään osallistujien kiinnostuksesta boffausharrastukseen. Miten kauan on tullut harrastettua boffausta ja kuinka aktiivisesti? Entäpä mitä asioita treeneissänne painotetaan ja millaisia treenejä pidätte?

Itse aloitin boffauksen kuusi vuotta sitten ja alkuaikoina tuli boffattua usein hienossa kuivapohjaisessa metsämaastossa. Treeneissä olikin yleensä kymmenisen osanottajaa. Talvella otimme koulun liikuntasalin muutamaan otteeseen hyvään käyttöön.
Myöskin on tullut boffattua joka vuosi conissa, mutta pakko tunnustaa, ettei nykyisin enää riitä aika kahmia porukkaa kokoon yhtä usein kuin ennen.

Treenimme ovat sisältäneet paljon erilaisia skenaarioita, joihin varsinkin tuo metsä oli sovelias. Olemme myöskin aina pyrkineet ottamaan huomioon strategian. Ahjo on kuumennettu boffereiden takomista ja korjailua varten melko pienellä, mutta sitäkin innokkaammalla porukalla :)
"Some of us do more than Dream"
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Tiistai, 09.05.2006 22:17

Ah, ne vanhat hyvät ajat tuovat kyyneleet vanhan soturin silmiin :cry:
Jollain porukalla taisimme aloittaa boffauksen jo yläasteella äärimmäisen laittomilla aseilla, joilla mättäminen nykyään hävettäisi rajattomasti.

Ja se ensimmäinen ropecon meidän possella (2000?), "täällähän lyödään päähän? ei meillä vaan". Pian näimme valon (liioista päälyönneistä?;)) ja pian meilläkin sai lyödä päähän.
Avatar
Grislan
Paroni
Viestit: 178
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 17:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Grislan » Tiistai, 09.05.2006 22:27

Kuutisen vuotta taitaa tulla täyteen tuossa piakkoin...oli mulla kyllä välissä parin, kolmen vuoden tauko, jolloin en boffannut kertaakaan (satunnaisia pikkusiskon pieksentöjä lukuun ottamatta!). Nyt on taas ollu aktiivista kolmisen vuotta.
Härifrån tvättas!
Bianco
Ritari
Viestit: 77
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 18:47
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Bianco » Keskiviikko, 10.05.2006 10:36

Jokseenkin tasan puolitoista vuotta suhteellisen säännöllistä kerta viikkoon-tahtia. Vieläkin harmittaa, etten aikaisemmin herännyt siihen, että Hämeenlinnassakin on mahdollista tätä hienoa lajia harrastaa. Kiitokset pitkälti Grislanille siitä että nyt edes olen mukana.
Let others rise
To take our place
Until the earth is free!
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Viesti Kirjoittaja Archibald » Keskiviikko, 10.05.2006 14:57

Tuo vaihtoehto "(ei) aktiivisesti" on todella hyvä, kertoo paljon enemmäin kuin vain vuodet.

Olen ei-aktiivinen boffaaja (n. 5v). Taidot ruostuu, sen huomaa kun aloittaa uudestaan keväällä, mutta aseiden teko onnistuu aina. Se on seikka joka on päässä, ei käsissä.


-a
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Keskiviikko, 10.05.2006 15:27

Itselläkin boffaus nimenomaan epäaktiivista, mätöt pannaan pystyyn kun jaksetaan. Kyllähän siinä ruostuu.
Viimeksi muokannut tiarAnon, Torstai, 11.05.2006 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
It'll be awesome.
YksNollaKaks
Nostoväki
Viestit: 2
Liittynyt: Maanantai, 08.05.2006 01:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja YksNollaKaks » Keskiviikko, 10.05.2006 18:58

Itse tuossa 10-11 vuotiaana boffaamisen aloitin ja sen jälkeen olen sitä välillä aktiivisesti ja välillä vähemmän aktiivisesti harrastanut mutta nyt tuo viisi vuotta taitaa olla jo täynä ja kuudes alkanut.
Tyhmempikin tajuaa mistä tässä on kyse...

Mistä tässä on kyse ?
Avatar
tifa-
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 19:54
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja tifa- » Keskiviikko, 10.05.2006 18:58

Valitettavasti minäkin kuulun tähän "ei-aktiivisesti" -ryhmään.. Ja sitäkin on tullut tehtyä vasta parisen vuotta. Ei riitä harjoitteluhetkiä tarpeeksi.. :oops: Mutta ei se menoa haittaa, asenne ennen kaikkea!
Shh. Minä kasvan.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Torstai, 11.05.2006 23:08

Kai sitä on turvallista sanoa että kauemmin kuin noiden lukujen mukaan voin ilmoittaa. :wink:

Ekan kerran joskus ysikytluvulla hämeenlinnassa itseasiassa vielä. Oli hauska tuttavuus ainaisen mustien sormien välttämiseksi. Ja että sillä sai lyödä päähän, toisin kuin metallilla. :wink:

Mutta ei tämä boffaus ole se pääasiallinen tapa kamppailla, että en sitten osaa sanoa mikä osuus aseiden taidon tielle lähdöstäni kuuluu laskea mukaan boffaukseksi.. :lol:
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Danzara_666
Kersantti
Viestit: 45
Liittynyt: Tiistai, 11.04.2006 08:55
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Danzara_666 » Perjantai, 12.05.2006 09:59

varmaan puolitoista vuotta tai sitten kaksi vuotta on minun aikani, en ole ollut tarpeeksi aktiivinen, sillä minulla on mahdollisuus harjoitella vain kerran viikossa. Haluaisin harjoitella joka toinen päivä (vahinkoja pitää korjata päivä minun harjoittelutavan jäljiltä).
Ihmiset väittävät että ole kohtalaisen hyvä tässä hommassa, mutta ei ole vertailukohdetta mihinkään niin en osaa sanoa mitään :) Miekkailu tietenkin kiinnostaa ja uskon etten ainakaan huonoin taistelija ole.
There is no gravity, the world just sucks.
Avatar
Attila
Soturi
Viestit: 25
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 09:58
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja Attila » Perjantai, 12.05.2006 19:38

Danzara_666 kirjoitti:uskon etten ainakaan huonoin taistelija ole.
Silkka olemassaoloni vahvistaa tämän väitteen. :lol: Ei ehkä nyt ihan, mutta kyllä siitä jotain voi päätellä, että joukkueesta on kuulunut "Äääh, niillä on Mikko, me ollaan kuolleita." Täytyy sanoa, että kyllä sinuun suhtautuu hiukkasen toisella asenteella kuin esmes Haroldiin.

Kuinkahan kauan minä olen mätkinyt? Talvella aloitin, eli en kovin kauaa. Paljon on vielä opittavaa, ja harjoittelusta kertomiseen on Harold paras, kun kerhoamme vetääkin.
Pohjoisen valon klaanin taktinen heittopussi
"Simia meus ardet."
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Maanantai, 15.05.2006 22:45

Ensimmäisen boffarini tein ala-asteen ensimmäisen luokan keväällä ja nyt olen lukion ensimmäisellä, tästä nopeasti laskien yhdeksän vuotta (joskin niistä muutama ensimmäinen vähemmän aktiivisesti, nykyisin aina kun on mahdollista :D
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
vesmurmel
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Maanantai, 03.04.2006 15:28
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja vesmurmel » Torstai, 18.05.2006 09:18

Totta turiset Azor, kaikist parast oli kun sillo ei ollu yhtää kokemust boffauksest, sopii enemmä miulle ku larppaus.
Niin kuiteskii, sillo juoks karkuu "IIKS! Kive alle piiloo, iip iip" ja eik uskaltanu taistella ku ei viel osannu hirveest miten 11v hemmo sillo taistella, sisulla JaRRr!. Enemmä miulle jäi noi larppausleirit mielee, niit oli sillo kivast tääl lappeerannaskii. Se oli tavalline leiri jonk pääteemana oli larppaus. Ainakin siihe oli kätketty nimi "LEIRIN SPESIAALI". Siel ain tuli käytyy joka kesä, kunnes oli vähäse liia vanha. :D
Oon bofferoinu kamujen kaa, ja taitooha sitte kerty iha tarpeeks et uskalti männä muihi mättötaisteluihi. Niist en yhtää muista paljoakaa et mink nimisii ne oli, ku et oli niin hulvaton hauskaa! Ain oli se perinteine porukka mukana, joide kaa läks. :)
Hmm...
Epathus
Kersantti
Viestit: 54
Liittynyt: Torstai, 23.03.2006 15:59
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Epathus » Torstai, 18.05.2006 10:19

Kolme vuotta sitten aloittelin boffaamaan noista aktiivisesti olen boffannu vain 2.. Kyllä ne laittomat aseet lisäsivät kuolemapelokoa kummasti! :D
Muistelkaamme kaikki noboaikojamme hyvällä! :wink:
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Perjantai, 19.05.2006 09:50

Automaattinen kirjoitti:Kai sitä on turvallista sanoa että kauemmin kuin noiden lukujen mukaan voin ilmoittaa. :wink:

Ekan kerran joskus ysikytluvulla hämeenlinnassa itseasiassa vielä. Oli hauska tuttavuus ainaisen mustien sormien välttämiseksi. Ja että sillä sai lyödä päähän, toisin kuin metallilla. :wink:
Näinhän se on että bofferit olivat selvä turvallisuusparannus. Me miekkailimme jo pikkukersoina teroitetuilla puumiekoilla joilla saa pistää. Melko hurjaa katsottavaa kotivideoissa, puukilvet on hakattu aivan lommolle ja pikkujätkät pistävät toisiaan päähän terävällä puulla... :(

Talvena 1995-96 (jolloin olin jo kyllä mies täysissä mitoissaan) onneksi saimme kokea sen riemun että bofferinrakentamisen jalo taito alkoi Suomessa yleisesti levitä. Siitä lähtien onkin tullut harrastettua tätä muiden kamppailulajien ohella. Ja rikki menneitä paikkoja on kyllä tullut vähemmän kuin oikeastaan missään muussa lajissa. :lol: Harjoitusvälineet ovat siis pitkällä aikavälillä osoittaneet toimivuutensa.
Viimeksi muokannut JonTzu, Perjantai, 19.05.2006 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Perjantai, 19.05.2006 11:49

Mä itte tutustuin sillon joskus yläasteen seiskalla tähän lajiin ja nytten sitten olen siitä ajasta elänyt jonkun 8 vuotta pidemmälle, en jaksa laskee tarkemmin. Välillä on tullut joku pari vuotta taukoa vietettyä, en vain tiedä oikein miksi ihmeessä... Toisaalta ton parin vuoden tauon jälkeen onkin sitten pyritty aina mahdollisuuksien mukaan taistelemaan, nyt vain armeija on harrastusta haitannut. Yritän kuitenkin saada ylikunnon sotahuutoon mennessä.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Avatar
Korinttolainen
Soturi
Viestit: 22
Liittynyt: Perjantai, 19.05.2006 00:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Korinttolainen » Perjantai, 19.05.2006 15:10

En vissiin ole sen erityisempi tapaus tässä asiassa, useimmat taitaa vähän kerrassaan vain ajautua boffaajaksi. Itella halki yläasteen sellaista yritys-erehdys-yritys huitelua jollain säälittävillä haltiannysillä, joten tietty näppituntuma oli jo valmiina olemassa kun sitten kerran jotain reilu 1½ vuotta jotenkin vain päädyin maahinkaisen harjoituksiin ja addiktoiduin lajiin arviolta viidessä minuutissa. "Siis uskomatonta! Tässähän voi oikeasti käyttää järkeään! W00t! I shall be a ninjah." ..ja siitä tähän päivään aktiiviboffaajana, kiitos kotiseuran hyvän ja monipuolisen tarjonnan.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Perjantai, 19.05.2006 15:19

JonTzu kirjoitti:
Automaattinen kirjoitti:Kai sitä on turvallista sanoa että kauemmin kuin noiden lukujen mukaan voin ilmoittaa. :wink:

Ekan kerran joskus ysikytluvulla hämeenlinnassa itseasiassa vielä. Oli hauska tuttavuus ainaisen mustien sormien välttämiseksi. Ja että sillä sai lyödä päähän, toisin kuin metallilla. :wink:
Näinhän se on että bofferit olivat selvä turvallisuusparannus. Me miekkailimme jo pikkukersoina teroitetuilla puumiekoilla joilla saa pistää. Melko hurjaa katsottavaa kotivideoissa, puukilvet on hakattu aivan lommolle ja pikkujätkät pistävät toisiaan päähän terävällä puulla... :(

Talvena 1995-96 (jolloin olin jo kyllä mies täysissä mitoissaan) onneksi saimme kokea sen riemun että bofferinrakentamisen jalo taito alkoi Suomessa yleisesti levitä. Siitä lähtien onkin tullut harrastettua tätä muiden kamppailulajien ohella. Ja rikki menneitä paikkoja on kyllä tullut vähemmän kuin oikeastaan missään muussa lajissa. :lol:
Ainoa laji josta olen saanut vielä vähemmän sattumia on aikido. Tosin tilastoja vääristää se että tässä bofferoinnissa meni mun hartia rikki. Ja se on aika harvinsta onneksi.

On tämä kyllä kieltämättä verrattaen turvallista mutta on tässä sitten taas uudenlaisia vaaroja, jotka seuraavat lähinnä siitä ettei miekkamies tajua kunnioittaa asetta koska tietää ettei siinä käy kovin pahasti jos osuma tulee.

Mitä tulee tuohon kakarana miekkojen kanssa heiluntaan: Ai että en ole sittenkään ainoa joka on miekkaillut puumiekoilla ja vieläpä niin että sai pistää.. Meillä ei vaan ollut kameraa mukana.. :wink:
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
FrezzA
Soturi
Viestit: 36
Liittynyt: Lauantai, 11.03.2006 01:49
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja FrezzA » Tiistai, 30.05.2006 16:30

3 vuotta on tätäkin touhua tullu värkättyä.... Eikä kaduta!!! :D
The devil is loser and he`s my bitch for better or worse and you don`t care which
the devil is a loser and he`s my bitch runnin` into trouble yos skitch he`s my bitch!!!
FreakyM
Kapteeni
Viestit: 133
Liittynyt: Torstai, 16.03.2006 21:42
Paikkakunta: Kuusamo.

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Tiistai, 30.05.2006 21:30

Ei-aktiivisesti boffailen, kiinnostus heräsi vähän ennen -05 Ropeconia, ja siellä
koin "valaistumisen": Hopeapatonki on urheiluvälineistä paras!

Jotkut voivatkin muistaa minut, olin se kaheli nahkatakissa joka heilui kahden tikarin kanssa ..
Ei tullut paratiisi vaikka meille siitä puhuttiin
Ei ollut siellä taivas vaikka vielä äsken luulin niin
Avatar
Danzara_666
Kersantti
Viestit: 45
Liittynyt: Tiistai, 11.04.2006 08:55
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Danzara_666 » Torstai, 01.06.2006 09:16

FrezzA kirjoitti:3 vuotta on tätäkin touhua tullu värkättyä.... Eikä kaduta!!! :D
jos olet harrastanut tätä kolme vuotta jo niin minun ei kannata huolestua näistä vuosia harrastaneista kovinkaan paljon vai? :D
There is no gravity, the world just sucks.
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Torstai, 01.06.2006 10:05

Danzara_666 kirjoitti:
FrezzA kirjoitti:3 vuotta on tätäkin touhua tullu värkättyä.... Eikä kaduta!!! :D
jos olet harrastanut tätä kolme vuotta jo niin minun ei kannata huolestua näistä vuosia harrastaneista kovinkaan paljon vai? :D
Tässä lajissa ei ole niin paljon kyse siitä miten pitkään on treennanut kuin siitä miten paljon on treenannut ja erityisesti miten on treenannut...
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Torstai, 01.06.2006 18:24

JonTzu kirjoitti:
Danzara_666 kirjoitti:
FrezzA kirjoitti:3 vuotta on tätäkin touhua tullu värkättyä.... Eikä kaduta!!! :D
jos olet harrastanut tätä kolme vuotta jo niin minun ei kannata huolestua näistä vuosia harrastaneista kovinkaan paljon vai? :D
Tässä lajissa ei ole niin paljon kyse siitä miten pitkään on treennanut kuin siitä miten paljon on treenannut ja erityisesti miten on treenannut...
1-2 vuotta Maahinkaisen treeneissä on tehnyt tehtävänsä :wink:
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
-Maikkeli-
Kreivi
Viestit: 319
Liittynyt: Keskiviikko, 08.02.2006 22:32
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Maikkeli- » Torstai, 01.06.2006 21:00

Nyt tulee 5.s vuosi täyteen, mutta vasta toinen oikein aktiivinen. Vasta viime syksyllä aloin kovemmin aseita takoa ja kaveriporukalla mätkiskellä.
Viime loppukeväästä löysin senaikaisen Pohjois-Karjalan Prikaatin ja tottakai heti liityin toimintaan, ja aktiivina nyt siitälähtien olen ollut.
Avatar
Equilan
Asemies
Viestit: 11
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Equilan » Maanantai, 17.07.2006 22:04

Kymmenisen vuotta, välillä aktiivisemmin välillä vähemmän aktiivisesti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bofferointi”