Kuinka kauan olet boffannut?

Keskustelu taistelutekniikasta, taktiikasta, harjoituksista ja bofferoinnista yleensä.

Valvoja: Ylläpito

Kuinka kauan olet boffannut?

En ollenkaan/ kokeillut pari kertaa
12
7%
Alle vuoden
38
21%
1-2 vuotta aktiivisesti
34
19%
1-2 vuotta ei- aktiivisesti
10
6%
3-5 vuotta aktiivisesti
19
11%
3-5 vuotta ei- aktiivisesti
24
13%
5+ vuotta
18
10%
Olen vanha konkari. Se kertoo tarpeeksi
23
13%
 
Ääniä yhteensä: 178
Avatar
Equilan
Asemies
Viestit: 11
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 21:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Equilan » Maanantai, 17.07.2006 22:06

Azor kirjoitti:Ah, ne vanhat hyvät ajat tuovat kyyneleet vanhan soturin silmiin :cry:
Jollain porukalla taisimme aloittaa boffauksen jo yläasteella äärimmäisen laittomilla aseilla, joilla mättäminen nykyään hävettäisi rajattomasti.
Haha muistan sen sun 1-käden miekan! Se oli aikuisten oikeesti ihan helvetin laittoman kova :P
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Maanantai, 24.07.2006 15:14

Jotkut puhuvat täällä että vuonna -92 olisi aloittanut ensimmäisiä.. Sillon oli mulla varmaan helistin kädessä, enkä sillä (tai mistä sitä tietää :twisted: ) ketään nuijinut.. Kun on -91 syntynyt, ei voi paljoa vanhoista hyvistä ajoista puhua :roll:
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Ravenwarrior
Asemies
Viestit: 11
Liittynyt: Tiistai, 05.09.2006 23:05
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

aloittejia

Viesti Kirjoittaja Ravenwarrior » Torstai, 07.09.2006 15:48

Ensimmäinen kerta kun pääsin kokeilemaan bofferia oli juuri tämän vuotisessa Ropeconissa ja heti vaan mukaan siihen ryhmäturnaukseen. Enpä kovin hyvin pärjännyt, mutta yhden sain hengiltä :) . Tuota tilaisuutta varten tein bofferimiekan ja tabardin ja nyt kun liityin Entalian riveihin pitää varmaan tehdä uusi tabardi. Punainen korppi ei taida enää sitten käydä. Eiköhän boffaamisesta tule kuitenkin vielä harrastus. Kaverin kanssa hieman pelaamme sitä pihalla ja toivottavasti pääsen nyt mukaan seuraavaan sotahuutotapahtumaan kun en tänä kesänä päässyt. 8)
Temple of the evil, Temple of the weak
No one knows how bad he feels
Late-night innuendo, tempation of the key
"Live with the Blacksheep, live with me"
Avatar
AR2
Kreivi
Viestit: 417
Liittynyt: Tiistai, 02.05.2006 14:55
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja AR2 » Torstai, 28.09.2006 09:57

Jaa noh ite oon harrastanut 6 vuotta. Aloitin joskus 11 vuotiaana ja me pidetään treenejä kaveri porukasssa melkein joka viikonloppu.
-Si vis pacem para bellum-

Arttu Partanen
Avatar
SaunaChum
Kersantti
Viestit: 47
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 10:56
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja SaunaChum » Sunnuntai, 15.10.2006 13:16

Boffoa olen heilutellut noin vuoden verran, aika ei-aktiivisesti. Tälläkin hetkellä armeija painaa sen verran että ei oikein tule boffattua :wink: Armeijan jälkeen pitää koettaa taas lisätä tuota harrastuneisuutta tässäkin lajissa etten jäisi koneen ja kirjojen ääreen istuskelemaan.

Niin, ja tosiaan, minäkin olen pienenä noita puumiekkoja heilutellut serkun ja pikkuveljen kanssa. Miekat olivat lähes aina luokkaa puolitoistametriä, elikkäs aivan liian pitkiä ja painavia pikkupojille. Mutta niillä tuli mätkittyä eikä pahempia haavereita muistaakseni koskaan tullut.
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Sunnuntai, 15.10.2006 16:46

Puoltoistametriset kahden käden miekathan ovat miehekkäitä. Oikea toimintaidea teillä jo silloin ollut.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Warathan
Nostoväki
Viestit: 8
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 18:07
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja Warathan » Tiistai, 28.11.2006 23:13

Itse olen kavereitten kanssa mätkinyt paljonkin... Mutta onhan sitä taukoa tullut pidettyäkin... Mutta jousiammuntaa harjoittelen melkein joka päivä.. tai no... joka toinen 8) Silti itse mättöä on harrastettu ei aktiivisesti noin 2 vuotta...
Avatar
Scorchio
Asemies
Viestit: 12
Liittynyt: Keskiviikko, 01.03.2006 00:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Scorchio » Sunnuntai, 03.12.2006 22:42

Odotas, 11v alettiin se *päällystetään pari putkea jeesusteipillä ja lyödään kunnes eka alkaa itkeä*. Sanoisin että varsinaisesti aloitin boffaamaan siinä 12-13v, eli semmoisen 6-7v.

Huih, siitähän on jo aikaa. O_O
Kuva

If its not broken, don't fix it!
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Viesti Kirjoittaja orbitti » Maanantai, 04.12.2006 04:41

Luksusta! Silloin, kun minä olin nuori, niin ei ollut edes jeesusteippiä, vaan sekin piti tehdä maalarinteipistä ja Jeesuksesta.

Bofferointi tuli aloitettua yläasteen puolessavälissä, samoin kuin larppaaminen. Joten Säännöllisen epäsäännöllistä harrastamista on tullut jo reilut 12v taakse.
Avatar
Minardil
Herttua
Viestit: 664
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Minardil » Perjantai, 08.12.2006 18:58

Ensimmäisen kerran taisin bofferiin koskea joskus ammoisina aikoina Aihki-partioleirillä herrattaren vuonna 2000. Isot pojat olivat paikalle roudanneet kaksi oikein sutjakkaa bofferimiekkaa ja niillä sitten matsattiin, ikää taisi olla 13. Naapurisavun pojat innostuivat niin että tekivät omat viritelmänsä, mallia puukeppi + superlonia + kieputettua jesseä ja me hymyilimme tietävästi jokaiselle nenäverenvuodolle ja jatkoimme.

Vähänkään aktiivisemmin on tullut treenattua vuodesta 2003, kun kipusin Lahden boffauspiireihin. Harmi että boffaus käytännössä kuoli Lahden seudulla tuon jälkeen, seuraavina vuosina parhaimmillaan sai 5-6 tyyppiä boffo kädessä samaan paikkaan. Epäsäännöllisen säännöllisesti siis on tullut treenattua.

Tänä syksynä muutin sitten Jyväskylään ja olen päässyt nauttimaan Maahinkaisten säännöllisistä treeneistä, joissa on riittävästi osanottajia. Taitotasokin on kasvanut huimasti entisestä, nyt pärjää jo ilman kahden metrin kantamaetua. Toistuva treenaaminen tosiaan kannattaa.
Harhamainparvi since 2019.
Your Tapio "Tapio" Tapio is free. See him running in the distance.
Avatar
Nipsu
Herttua
Viestit: 682
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi

Viesti Kirjoittaja Nipsu » Lauantai, 09.12.2006 21:55

Lohduttavaa nähdä että vajaavaisesta iästäni huolimatta suurin osa foorumilaisista on vielä kokemattomampia. :wink: alammuus kompleksi vähenee.
Smells like... Victory!

Here comes the messenger,
Black crow on a tombstone!
Avatar
elPANTERA
Nostoväki
Viestit: 1
Liittynyt: Sunnuntai, 18.02.2007 17:48
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja elPANTERA » Sunnuntai, 18.02.2007 18:02

Damn..

Mistä kaikesta olenkaan jäänyt paitsi..

Bofferin kanssa matsattiin parin kaverin kanssa vuonna kivi ja kypärä, kännissä, kolmen aikaan yöllä kerrostalon pihalla :lol:

Siinä minun kokemus tuon jalon taiteenlajin parissa.

Mutta pakko myöntää etteikö tekisi mieli enemmänkin kikkailla.

jos kerran pidän kivaa spollareitten kanssa muutaman kerran vuodessa vkonlopun kestävillä kertauksilla, niin miksipä en sitten teidän kanssanne vähän eri tavalla, vai mitä? :wink:

..Omaa boffiasetta tai haarniskoja en omista, mutta idean poikanen omaan aseeseen on jo muhimassa. 8)

Eli jos onni suo, niin kenties joku päivä pääsenkin mukaan rientoihin (tänä vuonna taidan olla metsäkekkereitten aikaan Nottinghamissa, mutta kenties ensi vuonna?) ..ellei ikää sitten ala jo kertymään liikaa.. *hope not* heh, eikä ala nolottamaan katsella puolta nuorempia vilistelemässä jaloissa :lol: :lol:
But for the dead,
Their life will never be the same again.
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Viesti Kirjoittaja Archibald » Sunnuntai, 18.02.2007 22:23

elPANTERA kirjoitti:Bofferin kanssa matsattiin parin kaverin kanssa vuonna kivi ja kypärä, kännissä, kolmen aikaan yöllä kerrostalon pihalla :lol:
No... kyllä minäkin boffasin viime juhannuksena - kännissä ja alasti! :D Että silleen. Oli kyllä juhannus ja sauna ja niin poispäin ettei se niin ilman syytä olisi, ihan tervettä puuhaa.

Kännissä boffaaminen on kokeilemisen arvoista. Lyö kovempaa mutta ei satu :lol:


-a
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Sunnuntai, 18.02.2007 23:33

Ja ihmettelee aamulla, että mitäs sitä onkaan poikain kaa keksitty, kun on perse punasena ja reidet raidoilla.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Avatar
demonizer
Asemies
Viestit: 13
Liittynyt: Torstai, 25.01.2007 18:06
Paikkakunta: vihtavuori

Viesti Kirjoittaja demonizer » Perjantai, 06.04.2007 00:39

1-2 vuotta ei aktiivisesti, eli käyn kesällä aika useasti ruton treeneissä ja torstaisin maahinkaisisssa. ja aina orivedellä. :)
ole mato.
Rovio
Paroni
Viestit: 224
Liittynyt: Maanantai, 15.05.2006 17:43
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Rovio » Perjantai, 06.04.2007 00:50

Kohta tulee jo 10 vuotta täyteen. Ensimmäiset "bofferit" olivat valomiekkoja. Pajuriuku jonka ympärille oli kiedottu sanomalehteä, ja teipattu tiimarin neon värisillä teipeillä. Siitä vähän aikaa ja jesari-esikoiseni Pontus syntyi maailmaan, ruma ja iso, mutta ah niin rakastettava.
aaaaaarrghh...... mi leg!!
Avatar
viikinkisoturi
Herttua
Viestit: 566
Liittynyt: Maanantai, 12.03.2007 17:55
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viikinkisoturi » Torstai, 12.04.2007 19:04

Alle vuoden olen harrastanut. Me ollaan porukan kanssa varattu aika saliin ja nyt me käytämme sitä joka keskiviikko siihen asti että ulkona tarkenee. Toivon kovasti, että porukalla innostus pysyy eikä hiivu sinne 16 iän paikkeille . Näin on käynyt toisen harrastukseni airsoftin kanssa eikä sitä harrasteta enää niin kuin niinä kulta-aikoina.
Niin asiaan. Aktiivisesti on harrastettu ainakin tähän asti.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Torstai, 12.04.2007 19:56

Näin hiukan offtopiccina haluaisin kysyä, että mikä on yleisesti ottaen softaajien keski-ikä, lieneekö samoilla paikkeilla boffaajien kanssa? Myös itselläni on viikinkisoturin kanssa vähän sama fiilis softaamisen suhteen. Itse - ja useimmat kaverit / tutut joita siihen aikaan tunsin piireistä - lopetin siinä 16 vuoden paikkeilla. Vai onko tää ihan vaan illuusiota johtuen siitä, etten oikeastaan koskaan päässyt kunnolla sisään skeneen?
Mannunvartija
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17

Viesti Kirjoittaja Mannunvartija » Torstai, 12.04.2007 20:24

Saloneju, voi olla. (WTF säkin softaaja?) Ainakin viime vuosina on Suomen softaajien keski-ikä tippunut aika reippaasti. Sama kävi täällä Orivedellä, kun porukka alko täyttään 16, aseet laitettiin myyntiin, airsoft lopetettiin ja sitten sitä dissataan lapsellisena. Orivedellä on ainakin yksi loistava pelipaikka, mutta meillä onkin yhdistys takana. Pelit joka sunnuntai, ja pelaajia on paljon. Nuorin, 12v, vanhin yli 50v. Kaiken ikäistä pelaajaa siis paikalla.
Can-Do
Lippu-Jippu
Rakkaalla possulla on monta nimeä.
Avatar
demonizer
Asemies
Viestit: 13
Liittynyt: Torstai, 25.01.2007 18:06
Paikkakunta: vihtavuori

Viesti Kirjoittaja demonizer » Sunnuntai, 17.06.2007 17:02

pari vuotta epä aktiivisesti.
ole mato.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Sunnuntai, 17.06.2007 19:11

Mannunvartija kirjoitti:Saloneju, voi olla. (WTF säkin softaaja?) Ainakin viime vuosina on Suomen softaajien keski-ikä tippunut aika reippaasti. Sama kävi täällä Orivedellä, kun porukka alko täyttään 16, aseet laitettiin myyntiin, airsoft lopetettiin ja sitten sitä dissataan lapsellisena. Orivedellä on ainakin yksi loistava pelipaikka, mutta meillä onkin yhdistys takana. Pelit joka sunnuntai, ja pelaajia on paljon. Nuorin, 12v, vanhin yli 50v. Kaiken ikäistä pelaajaa siis paikalla.
Nojoo, mä softasin aikanani mutta mullakin tuossa kuudentoista kieppeillä tuli raja täyteen. Kaveriporukan kanssa oli mukavaa - pelailtiin parhaillaan pari kolme kertaa viikossa - mutta kun piti ruveta isommissa peleissä, niin meni järki siihen porukkaan, teennäiseen äijäilyyn ja lesoomiseen (pelataan vartti, sen jälkeen vedetään puol tuntia norttia ja jutut liikkuu "oottekste koskaan pannu muijaa niin kovaa et sänky hajoo alta?" -tasolla) ja sotimisen hehkuttamiseen ("vittu mä haluisin olla oikeessa sodassa"). No mutta, varmasti löytyy niitä fiksujakin softaajia :P
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Maanantai, 18.06.2007 08:50

En aktiivisesti mutta monta vuotta. Se ei silti tarkoita että olisin hyvä... :lol:
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Oravainen
Paroni
Viestit: 200
Liittynyt: Lauantai, 01.09.2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Oravainen » Keskiviikko, 05.09.2007 16:23

Heh, tulee mieleen miten veljen kanssa joskus koltiaisina hakattiin veljen kanssa toisiamme pelkillä putkieristeillä. Tein niistä myöhemmin boffoja, joskin ne yhet oli sen verran ohutta eristettä että tein runkoputken hiihtosauvasta. Sen miekan voikin kaverin mielestä puhaltaa vihollisen päälle...

tulihan sitä kaverin mökillä joskus yläasteaikoina mätkittyä joillain tunnistamattomalla teipillä päällystetyillä patukoilla.
Aktiivisesti on harrastettu vasta vuodesta 2005 suhteellisen pienen aikaa, mutta sitäkin suuremmalla innolla
Sontiainen
Sotilasmestari
Viestit: 83
Liittynyt: Torstai, 30.08.2007 00:14
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Sontiainen » Keskiviikko, 05.09.2007 17:01

About tunti, :)
Nyt sanat on sanottu
Laulut on laulettu
Aamun koittaessa
Ilta jo hämärtää
Avatar
Pellonpekko
Herttua
Viestit: 686
Liittynyt: Keskiviikko, 02.01.2008 12:45

Viesti Kirjoittaja Pellonpekko » Lauantai, 19.01.2008 18:39

Noin 2 vuotta on vasta tullu boffattua. Tosin puumiekoilla oltiin taisteltu sitä ennen jo varmaan 5 vuotta. Vaikka mätettiinki aika kovaa nii ihme kyllä pahin haaveri on mulla ollu hiusmurtuma peukalossa :D. Yleensä oon ollu aktiivisesti boffaamassa. Viime kesänä oltiin lähes joka päivä, joinakin päivinä kaks kertaa. ;)

Nolife? :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bofferointi”