Kuinka kova soturi mielestäsi olet?

Keskustelu taistelutekniikasta, taktiikasta, harjoituksista ja bofferoinnista yleensä.

Valvoja: Ylläpito

Arvioin kuuluvani taidoiltani seuraavaan kategoriaan suhteessa muuhun suomalaiseen boffausskeneen (valitse yksi)

Kovempi kuin 95% harrastajista
21
9%
Kovempi kuin 75% harrastajista
25
11%
Kovempi kuin 50% harrastajista
52
22%
Kovempi kuin 30% harrastajista
50
21%
Kovempi kuin 15% harrastajista
35
15%
Luultavasti pohjasakkaa (heikoimmassa 15%:ssa)
55
23%
 
Ääniä yhteensä: 238
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kuinka kova soturi mielestäsi olet?

Viesti Kirjoittaja Beatific » Lauantai, 21.04.2007 21:24

Valitkaa itseänne parhaiten kuvaava kategoria! Älkääkä ottako liian vakavissanne... :lol:
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Lauantai, 21.04.2007 21:27

Pohjasakkaa, en vaa osaa.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Lauantai, 21.04.2007 22:05

Yksilö vai ryhmässä toimimisen suhteen? Eivät suinkaan puhtaasti käsikädessä kulje.
Raakku
Paroni
Viestit: 177
Liittynyt: Maanantai, 26.06.2006 01:59

Viesti Kirjoittaja Raakku » Lauantai, 21.04.2007 23:09

Laitoin "parempi kuin 50%", tosin yksilönä olen varmaankin lähempänä tuota 75%. Ryhmätoiminta kusee, mutta siitähän voi toisaalta syyttää aina ryhmää :) .

Nyt kaduttaa jo tuo vastaus, olen parempi :lol: .
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Lauantai, 21.04.2007 23:33

en löytänyt sitä vastausvaihtoehtoa jossa lukee "olen 110% parempi"... noh, ryhmätyö sujuu ehkä paremmin kuin yksilöllinen taito, uskoisin näin.
Vaikka yksilöllinenkin taito on varmaan sen 50% yli, näin vaatimattomasti sanottuna. :wink:
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Harold
Kreivi
Viestit: 291
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 15:08
Paikkakunta: Utsjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Harold » Sunnuntai, 22.04.2007 11:28

Laitan heti suoraan reilusti 30%, koska en ole yli puoleen vuoteen matsannut, mutta miekkailua vetäneenä kuvittelen ymmärtäväni ihmisen käyttäytymistä sapeli kädessä.

Hehheti heh, joku vähänkään matikkaa ja logiikan lakeja tunteva voi jo heti sanoa että a) SoHussa on Suomen kovimmat miekkailijat b) Gallupin vastaus on mahdoton yhtälö. :lol: :wink: :lol:
Yksilötaidot kompensoituu varustuksella...

http://harolds.busythumbs.com
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Sunnuntai, 22.04.2007 13:51

Veikkaisin vaihtoehtoa "a" , koska juuri Suomen kovimmat ja innostuneimmat boffaajat tulevat Sotahuuton.
Jos vertaa jo sitä lukua ihmisiä Suomessa jotka omistavat boffarin Sotahuudon osallistujamäärään voinemme havaita etteivät kaikki Suomen boffaajat osallistu, ja ne joilla on eniten motivaatiota osallistua lienevät ne, joilla on myös eniten motivaatiota harjoitella (siis boffaavat säännöllisesti ja/tai usein) ja näinollen ovat parhaasta päästä tässä lajien kuninkaassa!
Mielenkiintoisempi äänestys voisikin olla: Kuinka kova mättäjä olet verrattuna muihin SH:n osallistujiin?
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Sunnuntai, 22.04.2007 13:54

Pahistonttu kirjoitti:Veikkaisin vaihtoehtoa "a" , koska juuri Suomen kovimmat ja innostuneimmat boffaajat tulevat Sotahuuton.
Mää en kyl usko että Suomessa olis ihan 6000 boffaajaa. :lol:
Kun laskee että jos Sotahuudossa käy n. 300 ihmistä tänä vuonna oletettavasti ja on parempi kuin 95%... ja huom. larppaajiahan ei automaattisesti lasketa boffaajiksi. :wink:
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Sunnuntai, 22.04.2007 13:58

Tarkoitin Haroldin vaihtoehtoja, en gallupin...
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Sunnuntai, 22.04.2007 14:33

Pahistonttu kirjoitti:Tarkoitin Haroldin vaihtoehtoja, en gallupin...
No mää ehinkin miettiä jo.... :roll:
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Viesti Kirjoittaja Archibald » Tiistai, 24.04.2007 00:49

Tää on nyt taas sellanen fifti siksti tilanne. Voi olettaa, että Sotahuudossa on suomen eliitti. Itsekin olen myös treenannut siihen, ja löytyy parempia ja huonompia vastustajia. Siksi laitoin 50%, mutta Ropeconissa pääsee aina myllyttämään peruskuraa joten todellinen ongelma on siinä, ettei tiedä montako pihaboffaajaa Suomessa on. Niitä voi olla tuhansia, jotka mätkivät puukepeillä ja vaahtomuovipatjoilla niinkuin "Ensimmäiset bofferisi?" -aiheessa.

Tällaisessa kyselyssä voisi olla ihannetilanne sellainen, että jokaisessa tiimissä olisi 20 jäsentä ja vain esitaistelija laittaisi parempi kuin 95% :lol:


-a
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Tiistai, 24.04.2007 00:52

Tai sitten pitäisi verrata omia taitoja sotahuutoon osallistuviin ja jättää ne pihaboffaajat huomiotta ennen kuin saapuvat Sothauutoon.
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Tiistai, 24.04.2007 08:59

Archibald kirjoitti:Tää on nyt taas sellanen fifti siksti tilanne. Voi olettaa, että Sotahuudossa on suomen eliitti. Itsekin olen myös treenannut siihen, ja löytyy parempia ja huonompia vastustajia. Siksi laitoin 50%, mutta Ropeconissa pääsee aina myllyttämään peruskuraa joten todellinen ongelma on siinä, ettei tiedä montako pihaboffaajaa Suomessa on. Niitä voi olla tuhansia, jotka mätkivät puukepeillä ja vaahtomuovipatjoilla niinkuin "Ensimmäiset bofferisi?" -aiheessa.

Tällaisessa kyselyssä voisi olla ihannetilanne sellainen, että jokaisessa tiimissä olisi 20 jäsentä ja vain esitaistelija laittaisi parempi kuin 95% :lol:


-a
En tiiä nyt sinänsä, jos tiimi on yksilötasoltaan järkyttävän kova, ja sotahuudossa nyt loppujen lopuksi on niitä ihan ihan alottelijoitakin myös. Ehkä. Ropeconi böffäyksiä nyt ei jaksa edes pohtia, ne on mitä on.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Mannunvartija
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 29.10.2006 12:17

Viesti Kirjoittaja Mannunvartija » Tiistai, 24.04.2007 16:19

Tai sitten vaan sairastuu neljäksi kuukaudeksi, omaa huonosti motivoituneita treenikavereita...

Oon mä kai siinä alemmassa keskiluokassa, eli pätkytän 15% muista boffaajista, tai sitten en.
Can-Do
Lippu-Jippu
Rakkaalla possulla on monta nimeä.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 24.04.2007 21:52

Olin iskeä ysivitosen, mutta eipä taitaisi olla millään tapaa realistista enää nykyisellä treenimäärällä. 75%:sta olen ehdottoman vakuuttunut.

Kyllähän kaikki tällaiset gallupit menee aina yläkanttiin keskiarvoiltaan. Liikenteessä noin 80% on keskivertoa parempia kuskeja :lol: Toivottavasti puhunut ihan puuta heinää nyt, mutta oli se luku kova.
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Viesti Kirjoittaja Archibald » Keskiviikko, 25.04.2007 01:13

Ketku kirjoitti:
Archibald kirjoitti:Tää on nyt taas sellanen fifti siksti tilanne. Voi olettaa, että Sotahuudossa on suomen eliitti. Itsekin olen myös treenannut siihen, ja löytyy parempia ja huonompia vastustajia. Siksi laitoin 50%, mutta Ropeconissa pääsee aina myllyttämään peruskuraa joten todellinen ongelma on siinä, ettei tiedä montako pihaboffaajaa Suomessa on. Niitä voi olla tuhansia, jotka mätkivät puukepeillä ja vaahtomuovipatjoilla niinkuin "Ensimmäiset bofferisi?" -aiheessa.

Tällaisessa kyselyssä voisi olla ihannetilanne sellainen, että jokaisessa tiimissä olisi 20 jäsentä ja vain esitaistelija laittaisi parempi kuin 95% :lol:


-a
En tiiä nyt sinänsä, jos tiimi on yksilötasoltaan järkyttävän kova, ja sotahuudossa nyt loppujen lopuksi on niitä ihan ihan alottelijoitakin myös. Ehkä. Ropeconi böffäyksiä nyt ei jaksa edes pohtia, ne on mitä on.
No jos tiimi treenaa vain omissa piireissä ennen sotahuutoa niin vain yksi voi vastata 95%, mutta se vaatii että on sokea :lol:

Ja onhan niitä huonojakin porukoita joissa kukaan ei vastaa tai vastaa 95%, joten ne kumoaisi toisensa, mutta...
saloneju kirjoitti:Kyllähän kaikki tällaiset gallupit menee aina yläkanttiin keskiarvoiltaan.

-a
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Torstai, 26.04.2007 22:18

En ole montaa kertaa elämässäni bofferiin koskenut. Epäilemättä olen pohjasakkaa. :)

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Futhark
Paroni
Viestit: 160
Liittynyt: Maanantai, 28.08.2006 15:28
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Futhark » Perjantai, 27.04.2007 08:24

Samassa jengissä Falcatan kanssa, tosin nyt päästään varmaan viikon sisällä treenaaman kaverin kanssa, joka siis osaa bofferoida, opettaa mua vähäsen :D
Mutta kuinkas sitten kävikään?
Avatar
AR2
Kreivi
Viestit: 417
Liittynyt: Tiistai, 02.05.2006 14:55
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja AR2 » Perjantai, 27.04.2007 09:05

Treenaan boffausta joka viikonloppu vähintään 2 tuntia.

Ja mielestäni olen keskitason boffaaja joten 30 % parempi kuin muut. :o
-Si vis pacem para bellum-

Arttu Partanen
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Perjantai, 27.04.2007 15:36

Olen aika ailahtelevaista sorttia, joten vastaan sitten tuon "kovempi kuin 50%". Hyvänä päivänä kaatuu vähän kovempikin vastus, huonona päivänä olen pelkkä harjoitusmaali, joka huitoo takaisin tuloksetta. Aivan eliittiä vastaan tosin ei hyvä fiiliskään riitä ja toisaalta vasta-alkajilta puuttuu yleensä se tarvittava tuntuma.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Lauantai, 28.04.2007 00:04

Ketku kirjoitti:Ropeconi böffäyksiä nyt ei jaksa edes pohtia, ne on mitä on.
Mielestäni ne juuri kuvaavat suomalaisten boffaajien harmaata massaa varsin hyvin.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
Ketku
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 1097
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 23:31
Paikkakunta: Hämeenlinna / Tampere

Viesti Kirjoittaja Ketku » Lauantai, 28.04.2007 01:48

Niin, ikävä kyllä.
Älä selitä, siten et voita ainakaan.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Lauantai, 28.04.2007 12:56

Mä kyllä tohdin olla eri mieltä. Jos puhutaan enemmistöstä - eli pihaboffaajista - niin sitä Ropeconin boffaus ennemminkin edustaa. Mutta jos puhutaan "vakavammin" harrastajakunnasta, niin se on keskimäärin sitä porukkaa, joka tulee Sotahuutoon. Näkisin että keskiverto huutaja on aika kaukana pihamättö-mentaliteetista, vaikka Suomen bofferiskene tässä laajemmassa mielessä onkin vasta heräilemässä.

Mutta samalla lapsenkengissä oleminen tarkoittaa rentoutta, vapautta ja hauskuutta ilman liian pitkälle kehittynyttä säännöstöä, varustekilpailua, verenmaku suussa treenaamista, jne. Itse olen kohtalaisen positiivinen sen asian suhteen, että hauskuus tulee säilymään jatkossakin. Vaikka sääntöjä on yritetty puida hyvinkin tarkasti esimerkiksi täällä foorumeilla, näkisin, että valtaosa haluaa enemmän keskittyä puhtaaseen hauskanpitoon ja fiilistelyyn kuin mihinkään muuhun, esim. suoranaiseen kilpailemiseen. Se on hyvä, toivottavasti suunta ei jatkossa muutu.

Vertauksena esimerkiksi Virossa, samalla kun laajassa (maanlaajuisessa) mittakaavassa touhua on harrastettu enemmän ja ehditty viemään pitemmälle, näkisin että se on ollut pois rentoudesta. Eli siitä mikä oikeasti tuo sen hauskuuden mukaan. Tarkat hierarkiat ja käskyttämisketjut ryhmissä, vakavalla naamalla roolipelaamisyritykset, jne. Tuleekin kenties autenttisempi fiilis, mutta tosiaan: jos mä haluan tosissaan hakea sitä, niin silloin otan terästä kouraan. Nykyinen linjanveto autenttisuuteen pyrkimisen kanssa tyydyttää ainakin mua. Eikä varmaan vähiten siksi, että on harrastajana kasvanut nimenomaan täällä Suomessa skenen mukana.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Lauantai, 28.04.2007 13:39

Hauskaa voi olla vaikka homma toimisi organisoidusti. Rämä ainakin pyrkii kehittämään omaa toimintaansa huomattavasti järjestäytyneemmäksi. Rämästä tuskin koskaan tulee yhtä kurinalainen kun Viron mustasta sadasta, mutta sekään ei olisi huono asia.

Varsinaisia sulkeisia ei ole vielä harjoiteltu, mutta siinä vaiheessa kun vähän harjoitellaan, se tuskin on erityisen kurjaa. Sekin on hauskaa, että ryhmä toimii ryhmänä.

Kun miettii Suomessa Sotahuudon aikaansaamaa muutosta, huomaa heti mihin suuntaan ollaan menossa.
Vuonna 2005, Suomesta löytyi vain pari ryhmää jotka olivat treenanneet ryhmänä. Suurin osa porukasta oli ns. pihaboffaajia.
2006 oli jo nähtävissä huomasti enemmän panssaria ja ryhmät näyttivät yhtenäisemmältä. Ryhmäkoot olivat kasvaneet ja huomattavasti useampi ryhmä oli treenannut jonkilaista ryhmätoimintaa.
2007 ainakin kuulopuheiden perusteella ryhmien vahvuudet, panssarointiaste ja treenin määrä kasvaa huimasti edellisestä. Isompien ryhmien kohdalla on jo pakko miettiä jonkilaista komentoketjua, jotta laumaa saisi liikkumaan muutenkin samaan suuntaan, kuin työntämällä poikittaisella 6m lipputangolla.

hmm... muutamalla 6m lipputangolla voisi korvata yhteissulkeiset :). Bonuksena myös se, ettei kenenkään ääni mene käheäksi turhista komennoista.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Lauantai, 28.04.2007 22:10

Keisari_P kirjoitti:hmm... muutamalla 6m lipputangolla voisi korvata yhteissulkeiset :). Bonuksena myös se, ettei kenenkään ääni mene käheäksi turhista komennoista.
Ah, loistavaa! :P

En tarkoittanut sanoa, että kova ryhmäkuri on automaattisesti pois hauskuudesta, mutta mun nähdäkseni näin oli ainakin Viron puolella käynyt.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Bofferointi”