Pehmustetuilla varusteilla torjuminen

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2015 tulisi huomioida.

Valvojat: Hellowenisti, Teme

Avatar
Hellowenisti
Sotahuuto '15 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 21.05.2006 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Pehmustetuilla varusteilla torjuminen

Viesti Kirjoittaja Hellowenisti » Tiistai, 15.07.2014 13:21

olho kirjoitti:Tjoo tota, mun mielestä kaikilla kädessä pidetyillä asiallisesti pehmustetuilla varusteilla pitäisi saada torjua niin melee-iskuja kuin projektiilejakin.

Nimim. "Climasnappia honkkarijouseen"
Life is a bitch, too expensive to be your friend.
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pehmustetuilla varusteilla torjuminen

Viesti Kirjoittaja olho » Keskiviikko, 16.07.2014 18:32

Haluan huomauttaa, että olen tätä ehdottanut toistaiseksi jo kahtena vuonna:

2013:
olho kirjoitti:
3.3.3. Jouset kirjoitti:Jouset ovat laukaisuun käytettäviä pitkän kantaman aseita. Niillä ammutaan nuolia, jotka ovat jousien hyökkäysten vaurioittava osa. Itse jousi ei voi aiheuttaa vauriota, eikä sitä saa käyttää minkäänlaisena aseena ilman hyväksyttyjä nuolia.
Korvataan muotoon:
Jouset ovat laukaisuun käytettäviä pitkän kantaman aseita. Niillä ammutaan nuolia, jotka ovat jousien hyökkäysten vaurioittava osa. Itse jousi ei voi aiheuttaa vauriota, eikä sitä saa käyttää kontaktissa ilman hyväksyttyjä pehmusteita.
Pehmusteista voisi sitten väitellä tai määritellä minimit, mutta nyt alkuunsa menisin pääasetarkastajan päätöksen mukaan. Eli jos näitä tulee enemmän kuin yksi (minun), niin voidaan lisätä sääntö.

Hyvä puolet:
* Pehmustamattomat / terävät / heikot jouset helvettiin meleestä
* Olho saa torjua jousellaan (kun pehmustaa sen)
* Ei rajoiteta keinotekoisesti olhon (tai muiden vaihtelua etsivien) onnea
* Tuo variaatiota taisteluun ja korostaa lajin nerf-henkisyyttä (seuraavaksi pehmustetaan metsä)
* Lisää selkeyttä, kun ei tarvitse arvailla saako sillä jousella torjua vai ei

Huonot puolet:
* Sotkee joidenkin heikkomielisten ajatukset siitä kenen jousi torjuu ja kenen ei (tosin jos jousi joutuu meleeseen, eikä valmistautunut, niin saakin tulla lyödyksi / kuolla)
* Tekee lajista tyhmän näköisen, kun ihmiset pehmustavat jousensa. Tosin onpa ne kaikki muutkin aseet jo pehmustettu...
N.Hirvelä kirjoitti:9. Olho: Jousen käyttäminen torjumiseen
Hylättiin. Selkeytetään asian tiimoilta kohtaa 3.3.3., jossa korvataan lause "Itse jousi ei voi aiheuttaa vauriota, eikä sitä saa käyttää minkäänlaisena aseena ilman hyväksyttyjä nuolia. " lauseella: "Jousta saa käyttää vain hyväksyttyjen ammusten ampumiseen. Jousella ei saa torjua missään tilanteessa". Selvitettynä: jousella ei saa torjua, jousi ei rinnastu lähitaisteluaseisiin edes ammuksen siihen osuessa
2014:
olho kirjoitti:Lisätään seuraava:
3.3.3. Jouset kirjoitti:Jos jousi on pehmustettu vähintään 15 mm solumuovilla, voidaan se laskea aktiiviseksi puolustusvälineeksi.
Tavoite:
Sallia minun käyttää sitä torjumiseen Vainovalkeissa. Ai, tää oli SoHuun? No selkeyttää uutta mahtavaa kategoriaa "aktiiviset puolustusvälineet", joihin haluan myös kilvet ja pehmustetut liput. Lisäksi tuo määrittely antaisi minun pitää siitä kiinni lähitaistelussa kilpikädellä. Onhan jousessa tietty jänne joka "voisi olla vaarallinen", mutta oikeesti, isomman riskin se aiheuttaa kun viskaan sen maahan taisteluun joutuessani. Porukka tuppaa kompastuilemaan siihen.
Kantti kirjoitti:Pehmustettuja jousia pidimme marginaali-ilmiönä, jonka emme halua yleistyvän, joten sitä ehdotusta ei hyväksytty.
Saisinko muitakin perusteluita kuin "olho on ainut jota kiinnostaa"?
Avatar
MrBigMr
Sotalordi
Viestit: 1085
Liittynyt: Torstai, 01.06.2006 11:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pehmustetuilla varusteilla torjuminen

Viesti Kirjoittaja MrBigMr » Tiistai, 09.12.2014 14:24

En näe syytä miksi ei. Pitää vain varmistaa, että kaikki päät ja muut tulee hyvin tulpattua, jne., niin ei tule vahingossa haavereita.
olho kirjoitti:Saisinko muitakin perusteluita kuin "olho on ainut jota kiinnostaa"?
On aika varma, että kiviäkin kiinnostaa.
Beatings will stop once morale improves.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Re: Pehmustetuilla varusteilla torjuminen

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Keskiviikko, 17.12.2014 14:21

Kiinnostuneita on. Foorumiaktiivisia nyt vaan eioo ku joku viis noiniinku yhteensä.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Pehmustetuilla varusteilla torjuminen

Viesti Kirjoittaja Mahti » Keskiviikko, 24.12.2014 00:57

Foorumit herää henkiin aina kevätkylvön maissa ja kuihtuu pois satokauden lopulla. Sillä välin "keskustelu" tarjoaakin niille edellä mainituille viidelle hyvän mahdollisuuden edustaa skenen yleistä mielipidettä.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kehitysideat”