Olen itse yksi näistä uusista rekryistä ja rapakuntoinen nörtti sekä larppaaja

Vaikka olen tässä skenessä noobi, voin väittää (kokemuksella muiden skenien parissa häröilleenä), että ilman uusia rekryjä mikä tahansa niistä kuolee pois. Jos skene menee liian elitistiseksi ja mukaan otetaan vain ne vanhat, kokeneet veteraanit, ei se kanna pidemmän päälle. Ihmiset kun tuppaa vanhenemaan ja tulee sen myötä kaikennäköisiä tylsiä välttämättömyyksiä kuten työt, perhe, koulu yms tielle, jolloin harrastuksia on pakko karsia. Onhan toki (onneksi!) niitäkin, jotka vielä keski-iässä jaksavat panostaa johonkin harrastukseen, kuten boffaamiseen, vaikka on perhe ja aikaa vaativa työ. Se kuitenkin on fakta, etteivät kaikki jaksa niiden lisäksi kamalasti panostaa harrastuksiin. Itse vähän pelkään larppiskenelle käyvän pian näin, mutta onneksi peleissä on viime aikoina nähty uusiakin naamoja.
Mutta meni taas vähän ohi raiteen, pointtina se on, että Imperiumin tarkoitus on saada uutta porukkaa skeneen. Uskallan väittää, ettei ketään uutta saa siihen mukaan vain käymällä viikoittain hikisissä treeneissä jossain liikuntasalissa. Ei ole tuo ukko tai muut sidosrymät ainakaan minua neljään vuoteen ole saanut, vaikka mua on monesti Etsubon ja Hesboan treeneissä nähty katsomassa

Tässä nyt vähän nyypän kannalta kerrottua, musta on kyllä hienoa, että on eliittijoukkoja, joita voi ihailla ja joita me nyypät voidaan katsella, että "voi kun minäkin joku päivä tuolleen osaisin!" Mulle tuli sellanen tunne ainakin Perkeleen ja ULI:n toiminnasta.
Eliza / Imperiumi