Pääjärjestäjän avautuminen

9.-11.5.2014 Hauhon Härkälinnalla
Sapfon
Kreivi
Viestit: 470
Liittynyt: Lauantai, 24.05.2008 19:27
Paikkakunta: Espoo

Pääjärjestäjän avautuminen

Viesti Kirjoittaja Sapfon » Tiistai, 13.05.2014 17:54

Nyt olen jo lähes toipunut viikonlopusta minäkin, joten päätin rustata muutaman rivin siitä mitä jäi käteen näin tapahtuman pääjärjestäjän roolissa.

Ensinnäkin olen todella helpottunut ja tyytyväinen siihen mitä saatiin aikaan. Useimmilla näytti olevan lähes hauskaa tapahtumassa (treeniä unohtamatta), joten siltä osin tavoitteet saavutettiin. Taustalla vaikuttaneista ihmisistä useimmilla ei ollut kokemusta isojen tapahtumien järjestämisestä, suurin tapahtuma mitä itse olin järjestänyt tätä ennen oli noin 60 ihmisen yhden päivän tapahtuma. Oli paljon asioita jotka eivät todellakaan käyneet edes mielessä ennen tapahtumaa. Aloitan tämän palstani listaamalla asioita, jotka eivät menneet ihan suunnitelmien mukaan ja asioilla jotka tekisin nyt toisin:

1. Työvoima
Työvoimaa oli liian vähän, vaikkakin työvoima joka oli käytettävissä oli erinomaista. Suurkiitokset venymisestä koko tiimille ! Oltais tarvittu 2-3 hlöä lisää, jotta oltaisiin pystytty tarjoamaan se mitä luvattiin. En tajunnut mitä kaikkea pitikään vielä tehdä ennenkuin se oli jo myöhäistä. Lisäksi torstai-perjantai oli myös huonoa tuuria mukana. Yksi JV oli kuumeessa ja tieto peruuntumisesta tuli ihan viime metreillä. Tulostimeni irtisanoutui viime hetkillä ja infolehtiset piti työstää lopulta kirjaston tulostimella. PA-kamat jotka oli jo sovittu, eivät sitten olletkaan käytössä yms... Mutta näistä selvittiin kiitos työntekijöiden jotka tekivät enemmän kuin sen mitä heidän alunperin piti !

2. Telttailijat
Vesipisteellä oli ilmeisesti käynyt niin, että vesi oli päässyt loppumaan/huono tiedoitus. Tarkoitus oli käyttää samaa vettä joka oli juomiseeen myös astioihin. Tästä en tajunnut erikseen mainita missään vaiheessa :( Lisäksi puuceellä pääsi paperi loppumaan, ensi kerralla näin ei käy. 1 työntekijä lisää joka tekee kierroksia rantasaunalla/telttakylässä täydentämässä tarpeita ja tiedustelemassa mitä puuttuu on must !
Puita kaminoihin oli tosiaan saatavilla, en tajunnut tätä edes miettiä ennenkuin sitä foorumilla kyseltiin. Lisäksi kun olin itse alkuviikon ulkomailla jäi tiedoitus viime tippaan :( Jos jotain vielä järjestän, niin olen visusti kotimaassa tapahtumaa edeltävän viikon :)

3. Aikataulutus
Nyt huomasin, että aikataulutus petti välillä eikä yllättäviin tilanteisiin oltu varauduttu. Tämä menee varmaan kokemattomuuden piikkiin. Delegointi ei mennyt putkeen yllättävissä tilanteissa. Näistä opittiin, näihin varaudutaan paremmin tulevaisuudessa.

Sitten pari plussaa:

1. Osallistujamäärä
Tapahtumaan tuli enemmän väkeä kuin mitä oltiin ajateltu. Hienoa että ihmisiä kiinnosti lähteä treenailemaan !

2. Työvoima
Meitä oli liian vähän mutta ihmiset tekivät nurkumatta parhaansa.

3. Skenut
Skenaariot toimivat ja niitä oli riittävästi. Useimmat tuntuivat nauttivan niistä, puolijaot toimivat ja pääsin itsekin lyömään 2h 15min ! :) Siinä ajassa sainkin jo mustan silmän ja mustelmia :D

Sitten yleistä löpinää:

Olin sunnuntaina illasta todella poikki. Onneksi tuli otettua töistä maanantai vapaaksi, se tarvittiin palautumiseen. Sain risk-pisteellä ajanottajana enemmän osumia kuin viime vuoden Sohussa kaikissa skenuissa yhteensä. Otin osumaa niin aseista, kilvistä kuin panssareista. Liikuin skenun aikana noin 4m alkuperäisestä pisteestä osumien vuoksi :P Olisi pitänyt laittaa panssarit :D
Oli todella mukavaa järjestää tapahtuma. Kyllähän se vei aikaa mutta nautin silti. Paras palkinto oli se, kun sai sunnuntaina väsyneenä positiivista palautetta ja kun sai kentällä vääntää muutamia taisteluita jotka olivat todella tasaisia :) Saunalla oli myös hauskaa istua iltaa juttelemassa tuttujen ja tuntemattomien kanssa.

Kaikenkaikkiaan jäi sellainen fiilis, että ensi vuonna uudestaan ! Puutteet korjaten, toimintaa hioen.
Etelän Imperiumin organisaattori, jos on asiaa voi laittaa viestiä

Alas! How many noble and valiant knights we've lost.

Kuva

Palaa sivulle “Noxbo 2014”