Skenaariotoiveet

Mitä SINÄ haluat juhlasotahuudolta?!?

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
Rezagh
Sotilasmestari
Viestit: 95
Liittynyt: Tiistai, 17.07.2012 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Rezagh » Torstai, 15.08.2013 11:25

EDIT: splittasin toiveet ketjusta erillisen skenaariotoiveketjun. T: Kantti

Aiemmissa viesteissä tulleiden toiveiden lisäksi:

- Pikauusintoja ja pitempien taukojen aikana sitten kesäteatteria ja tarinantynkää.

- Jonkinlaista juonta: esim. ensin kahakointia rajalla -> rajakylien polttelua -> rajalinnoituksen valtausta -> etenemistä kohti pääkaupunkia samalla kahakoiden -> taistelu pääkaupungin edustalla -> kaupungin valtaus jne.

- Uudenlaisia skenaariokonsepteja: esim. "kylän poltto" pulssirespoilla. Metsässä/aukealla useita taloja (esim. 10 taloa) muodostaa kylän, jonka hyökkäävä armeija yrittää polttaa (esim. pystyttämällä punaisen lipun talon jokaiseen kulmaan). Voittaja määritellään joko poltettujen ja säästyneiden talojen mukaan tai siten, että mikäli puolustajalla on yksikin talo polttamatta = voittaja -> puolustajan kaikki ryhmät saavat 10 pistettä (=talojen lkm.) ja hyökkääjä saa sen verran pisteitä, montako taloa ovat onnistuneet polttamaan.
Se mikä ei tapa, sattuu aivan kamalasti!
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toiveet

Viesti Kirjoittaja Kantti » Torstai, 15.08.2013 11:27

Rezagh kirjoitti:Aiemmissa viesteissä tulleiden toiveiden lisäksi:

- Uudenlaisia skenaariokonsepteja: esim. "kylän poltto" pulssirespoilla. Metsässä/aukealla useita taloja (esim. 10 taloa) muodostaa kylän, jonka hyökkäävä armeija yrittää polttaa (esim. pystyttämällä punaisen lipun talon jokaiseen kulmaan). Voittaja määritellään joko poltettujen ja säästyneiden talojen mukaan tai siten, että mikäli puolustajalla on yksikin talo polttamatta = voittaja -> puolustajan kaikki ryhmät saavat 10 pistettä (=talojen lkm.) ja hyökkääjä saa sen verran pisteitä, montako taloa ovat onnistuneet polttamaan.
Uudet skenaariokonseptit ovat muuten juuri sellaisia, joissa tarvitaan paljon ideoita. Kun järjestäjillä alkaa olla kohta 10 sotahuutoa lasissa, sitä tulee vähän sokeaksi uusille ideoille ja kaikenlaiset out-of-the-box tulevat ajatukset ovat enemmän kuin tervetulleita järjestäjien pureskeltaviksi!
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
Rezagh
Sotilasmestari
Viestit: 95
Liittynyt: Tiistai, 17.07.2012 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Toiveet

Viesti Kirjoittaja Rezagh » Torstai, 15.08.2013 11:42

Kantti kirjoitti:
Rezagh kirjoitti:Aiemmissa viesteissä tulleiden toiveiden lisäksi:

- Uudenlaisia skenaariokonsepteja: esim. "kylän poltto" pulssirespoilla. Metsässä/aukealla useita taloja (esim. 10 taloa) muodostaa kylän, jonka hyökkäävä armeija yrittää polttaa (esim. pystyttämällä punaisen lipun talon jokaiseen kulmaan). Voittaja määritellään joko poltettujen ja säästyneiden talojen mukaan tai siten, että mikäli puolustajalla on yksikin talo polttamatta = voittaja -> puolustajan kaikki ryhmät saavat 10 pistettä (=talojen lkm.) ja hyökkääjä saa sen verran pisteitä, montako taloa ovat onnistuneet polttamaan.
Uudet skenaariokonseptit ovat muuten juuri sellaisia, joissa tarvitaan paljon ideoita. Kun järjestäjillä alkaa olla kohta 10 sotahuutoa lasissa, sitä tulee vähän sokeaksi uusille ideoille ja kaikenlaiset out-of-the-box tulevat ajatukset ovat enemmän kuin tervetulleita järjestäjien pureskeltaviksi!
Tämäkin ajatus lähti siitä, kun sohussa järjestäjien esitellessä talot joku armeijastamme huusi "poltetaan kylä!". :D
Se mikä ei tapa, sattuu aivan kamalasti!
Eglardion
Kreivi
Viestit: 411
Liittynyt: Keskiviikko, 29.10.2008 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Toiveet

Viesti Kirjoittaja Eglardion » Torstai, 15.08.2013 13:10

Skenaario ehdotus: hallittu perääntyminen

Armeijat taistelevat 2 vs 4. Pienempi puoli on hyökkääjänä ja respaa. Suurempi armeija ei respaa. Suuremman armeijan tarkoitus on perääntyä hallitusti, kontroloiden jokaista perääntymispisteitä n minuuttia skenaarion edetessä. Perääntymispisteet ovat sopivan välimatkan päässä toisistaan ja niitä on x määrä (ehkä kolme?) ja ne symboloivat puolustuslinjoja, joilla on tarkoitus aiheuttaa runsaat tappiot vastustajille. Ideaalisti puolustuspisteet sijatsisivat helposti puolustettavissa paikoissa.

Skenaarion voittaja ratkeaa sillä kuinka kauan puolustava armeija kykeni pitämään puolustuspisteitä hallussaan ja kuinka paljon respoja hyökkääjät joutuivat käyttämään. Jos hyökkääjän käyttämien respojen määrä vaikuttaa voimakkaasti hyökkääjän voittomahdollisuuksiin, niin hyökkääjät eivät voi lähteä myymään henkeään halvalla.

Tämä on ehkä vähän turhan monimutkainen ehdotus. Perääntymismerkit pitäisi antaa hyvin selkeällä äänimerkillä, jotta skenaario voisi toimia. Yleensä yksinkertaisimmat skenaariot toimivat parhaiten, ja niitä ollaan ansiokkaasti tehty jo monta vuotta. Niissä ei loppujen lopuksi ole mitään vikaa.
There is no good, no evil - Only decisons and consequenses.
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toiveet

Viesti Kirjoittaja Kantti » Torstai, 15.08.2013 13:30

Eglardion kirjoitti:Skenaario ehdotus: hallittu perääntyminen

Armeijat taistelevat 2 vs 4. Pienempi puoli on hyökkääjänä ja respaa. Suurempi armeija ei respaa. Suuremman armeijan tarkoitus on perääntyä hallitusti, kontroloiden jokaista perääntymispisteitä n minuuttia skenaarion edetessä. Perääntymispisteet ovat sopivan välimatkan päässä toisistaan ja niitä on x määrä (ehkä kolme?) ja ne symboloivat puolustuslinjoja, joilla on tarkoitus aiheuttaa runsaat tappiot vastustajille. Ideaalisti puolustuspisteet sijatsisivat helposti puolustettavissa paikoissa.

Skenaarion voittaja ratkeaa sillä kuinka kauan puolustava armeija kykeni pitämään puolustuspisteitä hallussaan ja kuinka paljon respoja hyökkääjät joutuivat käyttämään. Jos hyökkääjän käyttämien respojen määrä vaikuttaa voimakkaasti hyökkääjän voittomahdollisuuksiin, niin hyökkääjät eivät voi lähteä myymään henkeään halvalla.

Tämä on ehkä vähän turhan monimutkainen ehdotus. Perääntymismerkit pitäisi antaa hyvin selkeällä äänimerkillä, jotta skenaario voisi toimia. Yleensä yksinkertaisimmat skenaariot toimivat parhaiten, ja niitä ollaan ansiokkaasti tehty jo monta vuotta. Niissä ei loppujen lopuksi ole mitään vikaa.
Vinkeä idea. Itse toki rikkoisin tämän lyömällä 4 armeijalla jäätävän vastahyökkäyksen ja sen jälkeen murskaamalla kerta toisensa jälkeen (todennäköisesti edes jonkinlaisessa) epäjärjestyksessä saapuvat respaajat. Mutta mietitään tätäkin eteenpäin, keep it coming!
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
virallinensivutuote
Kreivi
Viestit: 444
Liittynyt: Keskiviikko, 12.07.2006 16:28

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja virallinensivutuote » Torstai, 15.08.2013 14:41

Arkku ei ole uusi idea, mutta hauska olisi nähdä hyvin toteutettu arkunkanto pitkästä aikaa, jollain järjellisellä rajalla arkun liikeille.
-Ei liian vapaasti, jottei arkku katoa metsään.
-Ei liian rajatusti, jottei kyseesä ole vain saatto tietä pitkin.

Heinäpaalilinna tietysti olisi hieno (voin jopa ilmoittautua siivoamaan sitä tapahtuman jälkeen)

Kaikenlaiset puollustus kun toinen respaa-skenaariot on hienoja.

Ehkä väliin (ikään kuin hengähdykseksi) muutama kenttätaistelu tyyliin 2vs2 tai jopa 1vs1 (näitä voisi jopa ottaa yhtäaikaa erillään toisistaan.) Massa on mukavaa mutta välillä on hauska nähdä myös miten pienemmällä porukalla taistelut toimivat.
Rampa, lihava mies jonka hilpari on poikki
.. ja jonka rahat on loppu ja kutisee
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Re: Toiveet

Viesti Kirjoittaja JP666 » Torstai, 15.08.2013 15:52

Eglardion kirjoitti:Skenaario ehdotus: hallittu perääntyminen

Armeijat taistelevat 2 vs 4. Pienempi puoli on hyökkääjänä ja respaa. Suurempi armeija ei respaa. Suuremman armeijan tarkoitus on perääntyä hallitusti, kontroloiden jokaista perääntymispisteitä n minuuttia skenaarion edetessä. Perääntymispisteet ovat sopivan välimatkan päässä toisistaan ja niitä on x määrä (ehkä kolme?) ja ne symboloivat puolustuslinjoja, joilla on tarkoitus aiheuttaa runsaat tappiot vastustajille. Ideaalisti puolustuspisteet sijatsisivat helposti puolustettavissa paikoissa.

Skenaarion voittaja ratkeaa sillä kuinka kauan puolustava armeija kykeni pitämään puolustuspisteitä hallussaan ja kuinka paljon respoja hyökkääjät joutuivat käyttämään. Jos hyökkääjän käyttämien respojen määrä vaikuttaa voimakkaasti hyökkääjän voittomahdollisuuksiin, niin hyökkääjät eivät voi lähteä myymään henkeään halvalla.

Tämä on ehkä vähän turhan monimutkainen ehdotus. Perääntymismerkit pitäisi antaa hyvin selkeällä äänimerkillä, jotta skenaario voisi toimia. Yleensä yksinkertaisimmat skenaariot toimivat parhaiten, ja niitä ollaan ansiokkaasti tehty jo monta vuotta. Niissä ei loppujen lopuksi ole mitään vikaa.


Tohon vois lisät että niiden vetäytyjen pitää kulettaa armejalippua vaikka tietä pitkin henkilö on vaikka joku joka kävelee. Sitten niillä vetäytyjillä olisi vielä sillä teillä hidasteita vaikka 3-5 sellasta viiden minuutin pistettä missä sillä lipulla pitää jököttää ennenkuin voi edetä seuraavan satametriä eteenpäin taas kököttämään viideksi minuutiksi. Siinä olisi hyvä vetäytymis saatto meiniki.
Avatar
Altagrin
Ritari
Viestit: 60
Liittynyt: Sunnuntai, 20.11.2011 23:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Altagrin » Torstai, 15.08.2013 15:54

Arkunkanto heinälinnaan, joka arkun (mahdollisesti) saapuessa muuttuu riskipisteeksi (miten ikinä senkään saisi toimimaan)! :P
ja silleen...
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja saloneju » Torstai, 15.08.2013 16:27

- 2v4 armeijaa jossain muodossa olisi mahtava saada.
- Vanha kunnon 300. Tänä vuonna se meiltä evättiin, älkää olko niin julmia tulevana. Juhlavuosi ja kaikkea. :D
- Kaksi kertaa vedetty saatto, jossa mitataan onnistumisen sijasta saatettua matkaa (ensin toinen puoli saattajana, sitten toinen) - Sotahuuto-historiassa ei ole käsittääkseni koskaan tehty onnistunutta saattoa, enkä oikein ymmärrä miksi niiden kuvitellaan onnistuvan edelleenkään - saattava osapuoli on aina tappiolla jo asetelmallisesti; koska saatot käytännössä aina epäonnistuvat kuitenkin, olisi tarkoituksenmukaisempaa mitata kuljettua matkaa onnistumisen sijaan.
- Loppumattomien respojen skenut pois valikoimasta; tilalle rajattu, mutta avokätinen määrä laskettuja respoja tai pulssirespoja
- Kukkulaskenuja
- Peruskenttää - Sohuhistorian paras kenttä käytössä, ilo irti siitä kuten viimeksikin!
- Linna olis kova. Voiko kymppisohu olla paras koskaan jos siellä ei ole linnaa? :wink:
- Useamman respan riskejä kuin tänä vuonna. 2 on taktisesti todella köyhä riski; mieluummin 3-6 pistettä.
- Shakkikellot pistelaskun avuksi riskeihin, saadaan kellotusajat sekuntintarkasti ylös.
- Käänteinen risk; joka pisteellä (3-6 pistettä) on shakkikellot / tiimalasit kellottamassa aikaa, jona risk-piste EI ole ollut tietyn armeijan hallussa; kun tiimalasista loppuu aika, piste suljetaan molemmilta osapuolilta. Kun kaikki pisteet on suljettu, skenaario loppuu ja hävinnyt osapuoli on se jolle jäi enemmän hiekkaa/aikaa kellottamatta.
- ...tai sama ihan "normaalipäin": kun jompi kumpi osapuoli on kellottanut tiimalasinsa täyteen, kyseinen piste suljetaan molemmilta loppuskenaarion ajaksi. Kun kaikilta pisteiltä on kellotettu jomman kumman osapuolen tiimalasi täyteen, skenaario loppuu; skenaarion voittanut osapuoli on se, joka onnistui haalimaan itselleen enemmän "hiekkaa"/sekunteja.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Isokisu
Kreivi
Viestit: 495
Liittynyt: Perjantai, 05.01.2007 20:09
Paikkakunta: Kuopio

Paskaks vaan ja palamaan!

Viesti Kirjoittaja Isokisu » Torstai, 15.08.2013 16:55

Moe !!

Kylän polttaminen kuulostaa kyllä hauskalta. :P Ja jos saadaan heinälinna, voidaan koettaa tuikata sekin tuleen...siis tietenkin vain skenuissa...hehe...

Onnistunut tuhopoltto voitaisiin jopa merkitä pienellä savupanoksella, merkki joka näkyisi hyvin kaikille.

Prinsessanryöstö voisi olla myös hauskaa, mutta luultavasti ei prinsessasta... Ehkä olisi turvallisinta hankkia sellainen harjoitusnukke jostain salilta, se tuskin kärsisi vaikka joutuisikin vähän riepoteltavaksi. ;)

Tuhopolttoja ja ryöstelyä. Kehittävää puuhaa teineille koko viikonlopuksi.

T: Pyromaanikisuli
"Ken ei käy miekan mittelöhön,
lähe kalvan katselohon,
sen minä siaksi laulan,
alakärsäksi asetan."

- Kalevala 3:275
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Torstai, 15.08.2013 17:16

Hei!
Nyt loppuu se spoilaaminen meidän suunnitelmistä :-P

Kiitos hyvistä ideoista. Osa on ollut jo pitkään to-do -listalla, osaa on harkittu ja osa on ollut uusia ja tulevat varmasti päätymään suunnittelulistalle. Ei muuta kuin lisää vettä myllyyn, niin uusina ideoina kuin jo heiteltyjen hiomisena. Tehdään tästä yhdessä paras SoHu tähän mennessä, ja se helpottuu kun tiedetään mitä te osallistujat halautte.
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Skylark » Perjantai, 16.08.2013 11:04

Yleisellä tasolla vieläkin enemmän pikauusintoja voisi olla. Myös se kolmas samanlainen kelpaa jos on nopea kohtaaminen metsässä.
Respat voisivat olla rajoitettuja, joko määrälimitti, tai sitten pulssirespat. (pulssiaika vähintään 5 minuuttia tai jopa enemmän niin kuolemalla on merkitystä)
Rajattomia respoja max. yksi per päivä. (pidän respaskenujen mättöpitoisuudesta mutta rajatuilla respoilla saadaan best of both worlds!)

Ja reilusti vaan sitä metsää! ja mastoliaaniskenaario
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
MrBigMr
Sotalordi
Viestit: 1085
Liittynyt: Torstai, 01.06.2006 11:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja MrBigMr » Perjantai, 16.08.2013 11:16

Pistetään tännekin, kun onhan tuo tavallaan skenujuttu.
Viimeisessä riskissä yhtenä pisteenä voisi olla Paavi pallillaan. Ensin pitää tappaa Paavi (ja mahd. henkivartijat), sitten ja asettaa armeijan komentaja (tai jos on 2012 tyylisiä karaktäärejä per armeija, niin sitteen joku heistä) Paavin pallille. Tästä kerääntyy sitten pojoja. Jos komentaja kuolee tai poistuu pallilta, lasku loppuu.
Beatings will stop once morale improves.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja saloneju » Perjantai, 16.08.2013 17:40

Skylark kirjoitti:(pidän respaskenujen mättöpitoisuudesta mutta rajatuilla respoilla saadaan best of both worlds!)
Juurikin näin! Saadaan mättöintensiivisyyttä ylöspäin mutta kuitenkin siten, että taistelujen taktisuus säilyy ja kuolemilla on (selkeästi mitattavissa olevaa) merkitystä.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Perjantai, 16.08.2013 19:36

Kuuden osapuolen metsärisk, jokainen armeija toimii itsenäisesti omaksi hyväkseen. Pisteitä vähemmän kuin armeijoita, jolloin saattaa olla kannattavaa tehdä taktista yhteistyötä muiden kanssa (hetkellisesti). Testaa armeijatason osaamista.
- Voidaan käyttää kalibroimaan jakoja myös.
- Jos pidetään aikaisin lauantaina, auttaa hahmottaamaan jakoja
- menee skirmaamiseksi
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Tyrisalthan
Kreivi
Viestit: 363
Liittynyt: Lauantai, 17.06.2006 14:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan » Perjantai, 16.08.2013 22:23

Kenttätaistelu, jossa kenttä on jaettu 3 yhtä suureen osaan. Jokaisella palasella aloittaa yksi armeija kummastakin osapuolesta. Tietyn ajan (esim 5 minuuttia) jälkeen rajat poistuvat (vaikka torven töräytyksestä), ja jäljelle jääneet taistelevat miten kykenevät.
Avatarin kuvasta kiitokset Joona Lönnille
Undbitr
Paroni
Viestit: 164
Liittynyt: Sunnuntai, 01.11.2009 16:29
Paikkakunta: Sipoo

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Undbitr » Lauantai, 17.08.2013 13:23

Tyrisalthan kirjoitti:Kenttätaistelu, jossa kenttä on jaettu 3 yhtä suureen osaan. Jokaisella palasella aloittaa yksi armeija kummastakin osapuolesta. Tietyn ajan (esim 5 minuuttia) jälkeen rajat poistuvat (vaikka torven töräytyksestä), ja jäljelle jääneet taistelevat miten kykenevät.
Tämä on pakko toteuttaa!
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Lauantai, 17.08.2013 13:47

Ja yhtäkkiä: Koko Kuola katosi taistelukentältä juostuaan maagisen ulottuvuusrajan toiselle puolelle.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja olho » Sunnuntai, 18.08.2013 22:34

virallinensivutuote kirjoitti:Ehkä väliin (ikään kuin hengähdykseksi) muutama kenttätaistelu tyyliin 2vs2 tai jopa 1vs1 (näitä voisi jopa ottaa yhtäaikaa erillään toisistaan.) Massa on mukavaa mutta välillä on hauska nähdä myös miten pienemmällä porukalla taistelut toimivat.
Armeijoiden välisiä turnajaisia voisi olla kyllä ihan hauska katsoa. Varsinkin neljällä armeijalla olisi suht nopea toteuttaa ja voisi vetää todella nopealla tahdilla (lukuunottomatta 2. karsinta ja kultapeli väli, johon pitäisi antaa muutama minuutti ylimääräistä keräämään nuolet ja levähtämään).
saloneju kirjoitti:- Käänteinen risk; joka pisteellä (3-6 pistettä) on shakkikellot / tiimalasit kellottamassa aikaa, jona risk-piste EI ole ollut tietyn armeijan hallussa; kun tiimalasista loppuu aika, piste suljetaan molemmilta osapuolilta. Kun kaikki pisteet on suljettu, skenaario loppuu ja hävinnyt osapuoli on se jolle jäi enemmän hiekkaa/aikaa kellottamatta.
- ...tai sama ihan "normaalipäin": kun jompi kumpi osapuoli on kellottanut tiimalasinsa täyteen, kyseinen piste suljetaan molemmilta loppuskenaarion ajaksi. Kun kaikilta pisteiltä on kellotettu jomman kumman osapuolen tiimalasi täyteen, skenaario loppuu; skenaarion voittanut osapuoli on se, joka onnistui haalimaan itselleen enemmän "hiekkaa"/sekunteja.
Oi kyllä. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin jo pidetyn Risk pisteen puolustus, kun linja on siirtynyt jo seuraavalle. Pisteet joko pysyvästi lukkoon, tai vähintään peleistä tuttu linja, jossa seuraavan pisteen vallattua edellinen lukkiutuu, kunnes se seuraava taas menetetään tai matsi päättyy.
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Maanantai, 19.08.2013 15:12

Kaikki suunnitellut skenaariot pitäisi pyrkiä testaamaan etukäteen. Eli etukäteen järjestäjä kellottaa juoksumatkoja riskpisteille ja/tai arkuille ja/tai respoille ja katsoo, että ne ovat mahdollisimman tasaisia. Pelkkä matka ei ratkaise aikaa vaan myös maasto vaikuttaa siihen. Mikään ei vituta niin paljoa, kuin skenaario, joka hävitään siksi, että se oli rikki.

Jokaisen skenaarion tulisi ratketa lähtökohtaisesti taistelemalla, jos skenaario voidaan voittaa puhtaasti tuurilla, tai kovempaa juoksemalla, se on huonosti suunniteltu skenaario. Esimerkiksi arkunkanto, jossa arkku on niin kevyt, tai aloituspaikat niin huonosti suunnitellut, että arkku on jo maalissa, ennen kuin taistelua ehditään käymään on varsin epätyydyttävä. Juoksukilpailuja järjestetään erikseenkin.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
goblintaikuri
Herttua
Viestit: 887
Liittynyt: Lauantai, 12.04.2008 21:01
Paikkakunta: Paikkakunta:

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja goblintaikuri » Maanantai, 19.08.2013 15:28

Kellotuksesta kannattaa muistaa se oppi vuodelta 2010, että jos kellotetaan vain yhden henkilön juoksuun kuluva aika on se hieman eri kuin missä ajassa 300 henkilöä siirtyy. Jos siis sattuisi samankaltaista pullonkaulaa olemaan kuin siellä metsässä 2010.
always FIGHTING~~
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Mahti » Maanantai, 19.08.2013 21:27

Samaa mieltä Pahistontun kanssa. Ainakin 2012 skenaariosuunnittelussa eniten meni aikaa juurikin metsässä kellon kanssa turaillessa ja miettiessä etäisyyksiä. Siltikään lopputulos ei ollut aina 100% toivotun kaltainen. Pelkällä mutuilulla on aivan turha lähteä etäisyyksiä vetämään, testailua on syytä tehdä.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Haiden
Sotalordi
Viestit: 1393
Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Haiden » Tiistai, 20.08.2013 18:17

Vanhanajan siltatyöntö rajatuilla respoilla. :twisted:
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
Avatar
Altagrin
Ritari
Viestit: 60
Liittynyt: Sunnuntai, 20.11.2011 23:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Altagrin » Lauantai, 24.08.2013 14:50

Suattaisi pöheikköön sotkua jättää, mutta heinälinnan ja kukkulanvaltauksen jos jotenkin solmisitte yhteen, ni kiva ois.
ja silleen...
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Lauantai, 24.08.2013 20:38

Aika näppärästi nuo heinäpaalut saa mönkijällä vietyä, tietenkin maastosta riippuen. Pienet heinät voi luontevasti potkia pitkin luontoa, johon ne maatuvat myös.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Toiveet ja Haaveet”