Skenaariotoiveet

Mitä SINÄ haluat juhlasotahuudolta?!?

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Kääpiö
Soturi
Viestit: 21
Liittynyt: Keskiviikko, 20.11.2013 15:39
Paikkakunta: Masku

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Kääpiö » Maanantai, 25.11.2013 18:55

Vois jäädä tosi hyvä mieli ekasta Sotahuudosta jos siellä olis oikeen kunnon linna :D
Tuhannesviidessadaskolmas
Nostoväki
Viestit: 6
Liittynyt: Maanantai, 13.05.2013 01:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Tuhannesviidessadaskolmas » Lauantai, 30.11.2013 23:41

Komppaan Kääpiötä. Sen verran mehevät tutinat Chivalryn Stoneshillistä masoneilla. Pienet skirmit välinumeroina vois olla jepah.
Harmittaako? Soita nurmon kuntaan (p. (06) 416 7300/info) ja kerro asiasta.


Niitä kiinnostaa enemmän kuin minua.
Avatar
Mr-Headless
Kreivi
Viestit: 260
Liittynyt: Perjantai, 05.02.2010 00:54
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Mr-Headless » Sunnuntai, 01.12.2013 00:52

Itse toivoisin kunnon tiedustelu skenaario. Metsä-skenaario jossa armeijat aloittaisivat sen verta kaukana toisistaan että skirmish-osastot oikeasti pääsisivät oikeuksiinsa. Alkaa tällaista absoluuttista skirmaajaa välilä ärsyttämään olla aina vain linjojen persvahtina. Tulisi oikeasti tilanteita joissa skirmaajat voittaisivat tilanteita liikkeellä, eikä sillä että turvauduttaisiin omiin anti-skirmish joukkojen tukeen. Harvemmin tällaisia tilanteita sotahuudossa tulee. Noxbossa tällaisiin skenaario-malleihin törmäileekin välillä kun kaikki oikeasti pääsevät treenaamaan omaa juttuaan.

ps. Viihdearvoltaan olisi mahtavaa saada myös johonkin väliin skenaario joka alkaisi armeijoiden "Kenraalien" duelilla armeijoiden välissä.
helvetin elitistihomoilua eikä todellakaan kivaa, mukavaa ja reipasta goblinhenkeä 8)

Avatar Juha Valkeajoki
Avatar
tiamanti
Kreivi
Viestit: 493
Liittynyt: Torstai, 08.04.2010 22:47

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja tiamanti » Tiistai, 10.12.2013 21:26

Unelmissain näen skenaarion, jonka pääasiallisesti voi ratkaista/voittaa vain jousilla...
SH16 Pääjärjestäjä & taidevastaava
Camulosin viestintävastaava >>------>
Avatar
TET
Paroni
Viestit: 234
Liittynyt: Maanantai, 05.08.2013 00:24
Paikkakunta: Turku

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja TET » Keskiviikko, 11.12.2013 21:11

Linna ja tosiaan tuollainen "tiedustelu"-skenaario kuullostaisivat oikein mukavilta ja monipuolisilta. Tosiaan olisi mukava päästä sellaisiin skenraaioihin, joissa voittamiseen vaaditaan vähän muutakin kuin vastustajan yli juokseminen "avonaisella" kentällä, esim. Maaston hyväksikäyttö jne.
Avatar
Hyppyrotta
Kapteeni
Viestit: 100
Liittynyt: Sunnuntai, 19.06.2011 17:13
Paikkakunta: Rovaniemi/Oulu

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Hyppyrotta » Keskiviikko, 11.12.2013 22:18

Vuonna '05 erityistä mannaa oli omien kokemusten mukaan juurikin nämä 'ryhmät hajallaan' skenaariot, tai ylipäänsä skenaariot, jotka voittaakseen tuli myös harrastaa tiedustelua. Hyvässä muistissa on vielä Lumiristin ja Rämän rynnäkkö Kataarien sivustaan arkku-skenaariossa, joka myös oli aika laajan alueen taistelu.

Näitäpä ei olekaan nyt pitkään aikaan näkynyt, ja näin juhlasotahuudon kunniaksi moisia skenaarioita voisi vaihteeksi ollakin.
Skykke
Nostoväki
Viestit: 8
Liittynyt: Maanantai, 29.03.2010 00:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Skykke » Maanantai, 16.12.2013 12:41

"Massalipunryöstö"

Toimisi kuin tuikitavallinen lipunryöstö sillä erotuksella että kummallakin puolella on paljon (vaikka n.50) lippua. Skenaarioon sellainen aikaraja että olisi mahdollista saada haettua kaikki liput omalle puolelle. Samalla kuitenkin siten että ei mene liian pitkäveteiseksi. Ajan loppuessa se puoli kummalla on enemmän lippuja voittaa.
Sudenraivo
Kapteeni
Viestit: 125
Liittynyt: Sunnuntai, 29.09.2013 14:38

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Sudenraivo » Lauantai, 15.02.2014 16:41

NO jos SoHun sijainti olis tiedossa, olis helpompi suunnitella asioita... Mulla olis mielessä pari paikkaa, joista toiseen olis valmiit skenut mielessä. Ku moisia miettinyt kersana ku samoissa metsissä vetänyt leikkisota. Ottakaa yhteyttä, järjestäjät. Uskon et voin olla avuksi paikkojen suhteen. Paraisten Ali-Kirjalan kylässä ainakin olis hyviä mestoja joiden suhteen voisin auttaa, mut kallioisia, eli pipi voi tulla jos torspoilee. Mulle aikanaan ainakin tuli ku koitin liikaa. Mutr jos kukkulan kunigas isossa mitassa nappaa ni paikka selvä. Majoituskin olis helppo hoitaa. Rymättylässäkin olis jees mestoja. Mut se Ali-Kirjala saattais olla parempi, ku voisin neuvotella kaikenlaisesta ylläpidon kanssa... Kunhan 02-alueella puuhataan, ni ilmoitelkaas, järjestäjät, apua löytyy pyytävälle.
Ritari kiiltavässä haarniskassa on mies joka ei ole koskaan laittanu itseään likoon.
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Lauantai, 15.02.2014 17:04

10. SoHun sijainti on tiedossa.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Sudenraivo
Kapteeni
Viestit: 125
Liittynyt: Sunnuntai, 29.09.2013 14:38

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Sudenraivo » Sunnuntai, 16.02.2014 07:41

tiamanti kirjoitti:Unelmissain näen skenaarion, jonka pääasiallisesti voi ratkaista/voittaa vain jousilla...
No joku Robin Hood-tyylinen väijytys/ryöstö? Tai osana jotain skenua, hyvällä jousenkäytöllä koko porukka pääsee helpommalla.

Mutta tuosta linna-ideasta. Jos ei ihan persauki-meiningillä olla liikenteessä ni pahvistahan sais melkoisen. Rakentaminenkaan ei olis iso juttu, mattopuukolla vaan ikkunoita sun muita. Jos tarvii tukevampaa ni pahvilaatikoita. Tosin hiukan ankkurointia vaatii ettei tuuli vie, se olis noloa...
Ja pahvin voi tarvittaessa vaikka maalata. Jos budjetti on oikein kovaa luokkaa, niin vuokrattavista rakennustelineistä saa rakennettua vaikka millaisia, ja siihen pahvista vaikka esteettiset seikat päälle.

Jos halutaan oikein elvistellä ni hevoset kehiin, luulen et Rohan tallit osaa auttaa, hiukan samalla alalla kerran. http://www.rohan.fi/
Ritari kiiltavässä haarniskassa on mies joka ei ole koskaan laittanu itseään likoon.
Avatar
Mr-Headless
Kreivi
Viestit: 260
Liittynyt: Perjantai, 05.02.2010 00:54
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Mr-Headless » Tiistai, 18.02.2014 23:12

Noni. Nyt kun on selvillä tämä linna-skenaario toivetta sen suhteen. Jos olisi mitenkään mahdollista saada skenaarioon mahdollinen "taka-ovi" skirmish-ryhmille jotka ovat linnan sisällä. Meistä skirmaajista ei ole a) mitään hyötyä linnan sisällä ufo-kilvillä, b) Ei se mitään parhautta ole seistä peukalo siellä jossain keskellä linnaa ja jauhaa paskaa muiden skirmareiden kanssa.
helvetin elitistihomoilua eikä todellakaan kivaa, mukavaa ja reipasta goblinhenkeä 8)

Avatar Juha Valkeajoki
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Kantti » Perjantai, 21.02.2014 14:32

Mr-Headless kirjoitti:Noni. Nyt kun on selvillä tämä linna-skenaario toivetta sen suhteen. Jos olisi mitenkään mahdollista saada skenaarioon mahdollinen "taka-ovi" skirmish-ryhmille jotka ovat linnan sisällä. Meistä skirmaajista ei ole a) mitään hyötyä linnan sisällä ufo-kilvillä, b) Ei se mitään parhautta ole seistä peukalo siellä jossain keskellä linnaa ja jauhaa paskaa muiden skirmareiden kanssa.
Ainakin 2010 Turussa olleessa linnaskenussa linnan puolustamisesta oli enemmän haittaa kuin hyötyä, joten nokkelimmat ryhmät poistuivat taistelemaan linnan ulkopuolelle. Otamme tämän varmasti pohdinnoissamme huomioon.
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Archibald » Keskiviikko, 05.03.2014 17:19

Aarimoto kirjoitti:Kuuden osapuolen metsärisk, jokainen armeija toimii itsenäisesti omaksi hyväkseen. Pisteitä vähemmän kuin armeijoita, jolloin saattaa olla kannattavaa tehdä taktista yhteistyötä muiden kanssa (hetkellisesti). Testaa armeijatason osaamista.
- Voidaan käyttää kalibroimaan jakoja myös.
- Jos pidetään aikaisin lauantaina, auttaa hahmottaamaan jakoja
- menee skirmaamiseksi
Mielestäni liian monimutkainen toimiakseen, mutta idean kanssa on hauska leikkiä. Tähän pitäisi lisätä kaksi johtajabriiffiä, jossa varsinaiset johtajat keskustelisivat omista siirroistaan oman armeijan kanssa, kun samalla parhaimmat neuvottelijat kävisivät poliittista valtapeliä kaikkien osapuolien kanssa. Vähän niinkuin Ukraina-Venäjä meiningillä. :)


-a

Ps. Haiden hieno allekirjoitus :)
Sudenraivo
Kapteeni
Viestit: 125
Liittynyt: Sunnuntai, 29.09.2013 14:38

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Sudenraivo » Perjantai, 07.03.2014 00:22

Archibald kirjoitti:Vähän niinkuin Ukraina-Venäjä meiningillä. :)
No varusteet aika lailla samoja Ukraina-larpissa ku boffauksessa mut aseet astetta rankempia. Esim tulimaageja ei boffauksessa juuri liene, Ukrainassahan moisia on nähty.
Kuva
Jos joku ei tajua vitsiä ni tsekatkaa: http://naurunappula.com/1167509/ukraina-larp-2014.jpg
Ritari kiiltavässä haarniskassa on mies joka ei ole koskaan laittanu itseään likoon.
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja orbitti » Torstai, 20.03.2014 01:55

saloneju kirjoitti:- Kaksi kertaa vedetty saatto, jossa mitataan onnistumisen sijasta saatettua matkaa (ensin toinen puoli saattajana, sitten toinen) - Sotahuuto-historiassa ei ole käsittääkseni koskaan tehty onnistunutta saattoa, enkä oikein ymmärrä miksi niiden kuvitellaan onnistuvan edelleenkään - saattava osapuoli on aina tappiolla jo asetelmallisesti; koska saatot käytännössä aina epäonnistuvat kuitenkin, olisi tarkoituksenmukaisempaa mitata kuljettua matkaa onnistumisen sijaan.
Vuonna 2005 kataarien vastaanottama saatto meni läpi lähes taisteluitta. Q.E.D.
Negatiivista gloriaa tarjolla kestotilauksena vuoden ympäri.
-Maikkeli-
Kreivi
Viestit: 319
Liittynyt: Keskiviikko, 08.02.2006 22:32
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja -Maikkeli- » Torstai, 20.03.2014 17:22

orbitti kirjoitti:
saloneju kirjoitti:- Kaksi kertaa vedetty saatto, jossa mitataan onnistumisen sijasta...
Vuonna 2005 kataarien vastaanottama saatto meni läpi lähes taisteluitta. Q.E.D.
Lisäksi vuonna 2006 kaksi ensimmäistä skenaariota Teutoneiden saattoja. Nämä olivat tosin armeijajaoiltaan melko epätasaiset teutoneiden eduksi.
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Perjantai, 04.04.2014 18:58

Vähän voi olla hullua ja kuulua ehkä x-juhliin, mutta koska ei ole vielä aseenkantajaa niin tuosta:

Päivän tai päivän puolikkaan vikassa skenussa saa extra pisteitä jos pöllii kuolleen vastustajan panssaria. Elämystä ja historiaa sekopäille ja ilmaisia aseenkantaja palveluita panssarimöröille. Kuhan kenenkään levypanssarista ei heti tehdä brigandeja vaan tietty palautetaan.

Lisäki mua haittaa jos ei mennä sinne metsään ollenkaan, pl. ukkoskukkula
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Perjantai, 04.04.2014 19:20

Tossa vähän vakavempi ehdotus kokoaluetta käyttävästä jättiriskistä. Pisteitä ja respoja en viittinyt hirveesti miettiä kun en tiedä mitä alueita tänä vuonna on käytössä? Skenun vahvuus ois se, että raskas saa hakata toisiaan kentällä ja skirmi / seikkailijat saa taas juosta itsensä nokkosiin =)

Pisteitähän voi olla enemmänkin niin onpahan johdettavaa ja touhuttavaa. Armeijoitakin voisi olla ehkä 3 tai 4??? Riippuen siitä onko ne tasavahvat.. eli ei =)

https://drive.google.com/file/d/0B_A46e ... sp=sharing

Tossa vielä powerpoint jos haluu panna paremmaksi

https://drive.google.com/file/d/0B_A46e ... sp=sharing
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Kantti » Keskiviikko, 04.06.2014 08:46

Koska skenaariosuunnittelu on täydessä käynnissä, on aika lyödä tänne lisää vettä myllyyn! Parhaat skenaariot männävuosilta? Mitkä? Miksi? Lisää uusia vinkeitä ideoita! Bring it on!
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Skylark » Keskiviikko, 04.06.2014 09:16

Skenaariot ISOLLA alueella ja pitkät kestot á la SH2007! Saa vähän tiedustella ja liikkuakin maastossa. Niihin toki pitää yhdistää vaikka 10 min pulssirespat jolloin mukaan pääsee vaikka kuonoon tulisikin heti alussa. vrt. pirttimäen treenileirin pitkä skenaario.
Ja muutenkin vaikeat metsämaastot ovat kivoja. Tuovat kivaa vaihtelua ja pelillistä elementtiä kliiniseen tasamaamättöön.

Punaisena lankana siis, että miten

a) saa sekä peliaikaa että ihmiset arvostamaan henkikultaansa --> riittävän pitkät pulssirespat (tai määrärajatut respat)
b) miten riskimäiseen skenaarion saa muutakin kuin respapisteen ja vakiopuolustuspisteen välillä juoksemista --> iso metsäalue jossa tilanteet muuttuvat
hankalan liikkuvuuden ja maaston näköesteiden tuoman puutteellisen informaation vuoksi (vrt. SH09 risteysriskin rämän suokoukkauskeikka)

ps. otetaanhan tämä jo la-aamupäivällä tai sunnuntaina koska mulla jää la-iltapäiväskenaarioita väliin illaksiosuvan hääreissun takia
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
Mustarotta
Soturi
Viestit: 23
Liittynyt: Perjantai, 14.03.2014 04:07

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Mustarotta » Keskiviikko, 04.06.2014 19:25

Kannatan mahdollisimman taktisia (tiedustelua, maaston hyväksikäyttöä, väijyttämistä jne.) ja laajoille alueille sijoittuvia skenaarioita ja mielellään vielä haastavassa maastossa. Jonkinlaiset tavoitteet skenaarioissa (kuninkaan metsästys, kohteen suojelu, arkun ryöstö yms.) olisivat myös erittäin bueno. Myös taistelevien osapuolten jako useampaan kuin kahteen osapuoleen ja mahdollisuus muodostaa liittoja olisi jännä + mahdollisuus ryhmille loikata omasta armeijastaan vihollispuolelle kesken skenaarion voisi olla myös mielenkiintoista.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Lauantai, 07.06.2014 04:55

Mustarotta kirjoitti:Kannatan mahdollisimman taktisia (tiedustelua, maaston hyväksikäyttöä, väijyttämistä jne.) ja laajoille alueille sijoittuvia skenaarioita ja mielellään vielä haastavassa maastossa. Jonkinlaiset tavoitteet skenaarioissa (kuninkaan metsästys, kohteen suojelu, arkun ryöstö yms.) olisivat myös erittäin bueno. Myös taistelevien osapuolten jako useampaan kuin kahteen osapuoleen ja mahdollisuus muodostaa liittoja olisi jännä + mahdollisuus ryhmille loikata omasta armeijastaan vihollispuolelle kesken skenaarion voisi olla myös mielenkiintoista.
Suosittelen tutustumaan toiseen poffaustapahtumaan, vainovalkeisiin noilla mietteillä. Ryhmänloikkaukset rikkoisivat helposti peliä sohussa.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Sunnuntai, 08.06.2014 20:59

Jos nyt halutaan ihan uutta ja jännää, niin miten ois pitkä riski liikkuvilla pisteillä? Respat tietty samoilla paikoilla, mutta koska riski pisteellä pitää olla dumari, ne vois liikkua jollain funktiolla? Kokoajan hitaasti tai aina pulssirespan yhteydessä ripeästi toiseen paikkaan? Vikoiksi minuuteiksi kaikki vois mennä yhteen kasaan? Tulis häviöllä olevalle ns. Tasoitus mahdollisuus, all in hyökkäyksellä?
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja Kantti » Maanantai, 09.06.2014 08:06

Susikukko kirjoitti:Jos nyt halutaan ihan uutta ja jännää, niin miten ois pitkä riski liikkuvilla pisteillä? Respat tietty samoilla paikoilla, mutta koska riski pisteellä pitää olla dumari, ne vois liikkua jollain funktiolla? Kokoajan hitaasti tai aina pulssirespan yhteydessä ripeästi toiseen paikkaan? Vikoiksi minuuteiksi kaikki vois mennä yhteen kasaan? Tulis häviöllä olevalle ns. Tasoitus mahdollisuus, all in hyökkäyksellä?
Olemme itse asiassa miettineet hieman tämänkaltaista systeemiä. Leikittiin ajatuksella, mitä jos olisi n. pistettä, joista puolet olisi aktiivisia kerrallaan ja tietyn ajan jälkeen aktiiviset "sammuisivat" (laskisivat lippunsa) ja toiset aktivoituisivat. Huonona puolena on, miten viestiä osallistujille tarpeeksi selvästi pisteiden vaihtuminen ja homman työvoimaintensiivisyys. Molemmat toki ratkaistavissa.
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Re: Skenaariotoiveet

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Maanantai, 16.06.2014 20:02

Ehdoton kyllä erilaisille pulssirespoille, mielellään myös metsäskenuurioihin. Ja kun täällä tunnutaan kaipaavan armeijatason tappeluita, niin miten olisi pulssirespawn armeija kerrallaan?

Samalla tekisi mieli lämmittää vanha idea armeijan kenraalien päättämistä pulssirespoista, jotka käynnistyisivät viestinviejän välityksellä.. olettaen että viestinviejä selviää hengissä.
No plan survives the first enemy contact intact. We have no plan. Ergo, we survive the enemy contact intact.
Ceterum censeo, Rämä esse delendam.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Toiveet ja Haaveet”