Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2014 tulisi huomioida.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
MrBigMr
Sotalordi
Viestit: 1085
Liittynyt: Torstai, 01.06.2006 11:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja MrBigMr » Torstai, 05.09.2013 16:52

Tyrisalthan kirjoitti:Olisi myös sikäli realistisempi, että oikeastihan sitä tosiaan ei pompittaisi pitkin metsää, jos joku pätkäisisi jalan polven alapuolelta.
Oikeassa elämässä et myöskään tappaisi panssarimörköä juoksusta parilla rannenapautuksella.
Beatings will stop once morale improves.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Torstai, 05.09.2013 17:33

Niinno.. Oikeessa elämässä tinttaisin sen maahan ja murtasin käden ja tunkisin puukon nivusiin. Me ollaan iha oikeessa elämässä poffaamssa siellä.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Falcata » Torstai, 05.09.2013 17:47

MrBigMr kirjoitti: Pohjimmiltaanhan tarkoitus on tehdä alaraajaan tulevasta osumasta rampauttava, muttei kuolettava, ja tämä pitää jotenkin heijastua taisteluun selvästi, mutta myös turvallisesti.
Hyvin sanottu. Jos nyt kootaan tähän asti esille tulleita näkemyksiä niin

a) jalkaa ei maahan (nykyinen) - rampauttava, ei kuolettava, vähemmän turvallinen ja näyttää dekkeltä
b) jalan raahaaminen (jalka ei saa nousta maasta eikä ohittaa etujalkaa) - rampauttava, ei kuolettava, turvallinen, mutta näyttää dekkeltä (kuitenkin vähemmän kuin pomppiminen?), ei välttämättä tarpeeksi rampauttava, kuluttaa jalkineita, jalkaosuman vaikutusta ei välttämättä näe heti suoraan, aikaisemmin ilmeisesti huonoja kokemuksia
c) a:n ja b:n yhdistelmä: joko pompit tai raahaat, pick your favourite, ei välttämättä tarpeeksi rampauttava, kun voit pomppia taisteluun ja sen jälkeen laskea haavoittuneen jalan tukijalaksi ja antaa palaa
d) polvelle pakottaminen, liiankin rampauttava, usein käytännössä sama kuin kuolema, turvallisuuskin kyseenalainen (naama muiden polven korkeudella), mutta turvallisempi kuin pomppiminen?
e) pomppiminen + ensimmäisestä maakosketuksesta polvelle, ei poista pomppimisen ongelmia, mutta vähentää niitä

Mielestäni pelitasapainon kannalta pomppiminen on kohtuu hyvä. Sillä on selvä vaikutus, mutta ei pudota taistelutehoja ainakaan välittömästi nollaan. Näistä luetelluista samalla viivalla taitaa omasta mielestäni olla ainoastaan e) (ekasta maakosketuksesta polvelle), mutta b) ei välttämättä ole liian kaukana sekään. Skirmaustilanteissa jalkaosuma olisi edelleen suunnilleen yhtä tehokas kuin nykyisin, mutta rivissä sen merkitys (ja sitä kautta kenties keihäiden harrastama maata viistävä varpaiden nuohoaminen) vähenisi. Kuitenkin tuo kenkien tuhoutuminen saattaa olla ihan oikea ongelma. C) ei mielestäni ole tarpeeksi rampauttava. En pistäisi pahakseni vaikka esim. vaihtoehtoja b) ja e) kokeiltaisiin jossain noxbon tapaisessa.

Mielipiteitä pomppimisen muunnelmasta, jossa ainoastaan kengän pohjalla ei saa koskettaa maata? Kengän kärjellä voi ottaa maasta tukea ja siten kenties vähentää joitain turvallisuusongelmia, mutta ei silti taistelussa vastaa haavoittumatonta jalkaa, jolle voi laskea enemmän painoa. Näin mutulla voi olla että ei poista riittävästi kinkkaamisesta aiheutuvaa turvallisuushaittaa, eikä näytä yhtään sen paremmalta suhteessa siihen miten eriarvoinen se pelitasapainollisesti on nykytilanteeseen...

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Hellowenisti
Sotahuuto '15 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 21.05.2006 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Hellowenisti » Torstai, 05.09.2013 18:22

^Tuohon voinee lisätä myös vaihtoehto f:n, joka on tässä ketjussa jo aiemmin tullut esille.

f) Jalat maassa seisoen ei liikkumista (+ haavureiden takaisin tulo)
Pros: turvallisin vaihtoehto, rampauttaa suuresti (autenttisin vaihtoehto?), ei näytä erityisen hölmöltä, haavureista lisää taktista arvoa.
Cons: liian rampauttava - tosin haavurilla kompensoitaisiin tätä
Life is a bitch, too expensive to be your friend.
Avatar
Jumsjums
Ritari
Viestit: 74
Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Jumsjums » Torstai, 05.09.2013 19:37

Hellowenisti kirjoitti:^Tuohon voinee lisätä myös vaihtoehto f:n, joka on tässä ketjussa jo aiemmin tullut esille.

f) Jalat maassa seisoen ei liikkumista (+ haavureiden takaisin tulo)
Pros: turvallisin vaihtoehto, rampauttaa suuresti (autenttisin vaihtoehto?), ei näytä erityisen hölmöltä, haavureista lisää taktista arvoa.
Cons: liian rampauttava - tosin haavurilla kompensoitaisiin tätä
Muuten hieno, mutta miten käy turnajaisten ja pienmättöjen, joissa tuskin kukaan parantaa ketään?

Miten olisi jos raahaamisen sijaan haavoittunut jalka olisi tästedes suora? Ei mitään muuta. Tästä varmaan voisi saada omituisen näköistä jos lähtee pomppimaan, mutta noin yleisesti veikkaisin että olisi aika selvästi huomattavissa, ei vaikuttaisi liikkumiseen ihan hirveesti ja olisi turvallinen (koska tukeutumista haavoittuneeseen jalkaan ei kielletä)
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Skylark » Torstai, 05.09.2013 19:53

g) faba: ei rampauta mutta yhteensä kaksi mitätahansa raajaosumaa on kuolema. Ei kovin iso penalty. Ei ulkonäköhaittoja. Ei Turvallisuushaittoja.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
Jumsjums
Ritari
Viestit: 74
Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Jumsjums » Torstai, 05.09.2013 20:25

Skylark kirjoitti:g) faba: ei rampauta mutta yhteensä kaksi mitätahansa raajaosumaa on kuolema. Ei kovin iso penalty. Ei ulkonäköhaittoja. Ei Turvallisuushaittoja.
Miksei? Ei ainakaan tulisi sellaista et pitää hylätä kilpi tai miekka metsään kun osuu käteen. Voisi tapella täysissä voimissa koko pelin, mutta raajoja pitää silti suojella.
Avatar
Hellowenisti
Sotahuuto '15 -järjestäjä
Viestit: 503
Liittynyt: Sunnuntai, 21.05.2006 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Hellowenisti » Torstai, 05.09.2013 20:29

Jumsjums kirjoitti:
Hellowenisti kirjoitti:^Tuohon voinee lisätä myös vaihtoehto f:n, joka on tässä ketjussa jo aiemmin tullut esille.

f) Jalat maassa seisoen ei liikkumista (+ haavureiden takaisin tulo)
Pros: turvallisin vaihtoehto, rampauttaa suuresti (autenttisin vaihtoehto?), ei näytä erityisen hölmöltä, haavureista lisää taktista arvoa.
Cons: liian rampauttava - tosin haavurilla kompensoitaisiin tätä
Muuten hieno, mutta miten käy turnajaisten ja pienmättöjen, joissa tuskin kukaan parantaa ketään?
Tuo ehdotus lieneekin lähinnä ottanut kantaa Sotahuutoon, eikä niinkään turnajaisiin tai pienmättöihin. Turnajaisissa yms. muissa pienmätöissä nykyinen systeemi lienee paras.
Life is a bitch, too expensive to be your friend.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Torstai, 05.09.2013 20:44

Munmielestä ei oo hyväksi lajille jos sohuun asetetaan sellaset säännöt mitä esim reeneissä ois vähä hankala ja nolo toteuttaa.

Periaatteessa on esitetty myös vaihtoehtoa jossa kuollutta jalkaa ei sais viedä eessä olevan eteen. Tämä ei paljoa vaikuttas tappeluun muutaku isommissa tappeluissa missä pitäs edetä pidempiä matkoja. Reeneissä jalkaosuman mielekkyys katoais aikapaljon.

Fabasäännöt o severra pöljät että esim meikäläisistä harva osallistu siihen sääntöjen takia ja neki jotka osallistu niin tykkäs meininkistä muttei niinkään tappelusta siellä.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja saloneju » Torstai, 05.09.2013 22:25

Skylark kirjoitti:g) faba: ei rampauta mutta yhteensä kaksi mitätahansa raajaosumaa on kuolema. Ei kovin iso penalty. Ei ulkonäköhaittoja. Ei Turvallisuushaittoja.
Ongelma onkin siinä että penalty on liian pieni. Jalkoihin ei käytännössä kannata lyödä muuten kuin pitkittyneissä jalkaanlaahaamiskeihästelykisoissa.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Jumsjums
Ritari
Viestit: 74
Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Jumsjums » Torstai, 05.09.2013 22:50

Kenties sitten se haavoittuneen jalan suorana pitäminen? Eihän niin loputtomiin jaksa pitää, mutta jos on pyrkimys siihen niin se vaikuttaa aika sopivalta minusta.
Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Triks » Torstai, 05.09.2013 22:53

Mun mielestä ensimmäistä raajaosumaa seuraava instakuoleman uhka on melkein suurempi penalty kuin se, että menettää raajan. Raajan menettäminen tietysti on tietyllä tavalla turhauttavampaa, kun kädettömänä voi olla käytännössä hyödytön ja jalattomana saattaa missata koko skenaarion, ellei pysty tai jaksa hyppiä yhdellä jalalla. Lähinnä mietin, että miten Sotahuudon panssarisäännöt toimisivat tällaisen raajaosumasäännön kanssa ja millaista viilausta siihen vaadittaisiin. Voin olla yksin tämänkin ajatuksen kanssa, mutta mun mielestä Sohussa skenaariot tuntuvat tosi lyhyiltä ja kuolema voi tulla ja yleensä tuleekin aika nopeasti ja lähinnä siltä kannalta mietin, voitaisiinko Fabasäännöllä tai jollain muulla säännöllä jotenkin vaikuttaa siihen, mutta saatanpa olla tämänkin ajatuksen kanssa melko lailla yksinäni.

Oliko tässä ketjussa käsitelty jo sitä, että jos jalkaosuman jälkeen ei saisi enää juosta? Liikaa tulkinnanvaraa siinäkin?

edit. Toi jalan suorana pitäminenkin tuntuu mun mielestä siltä, että sitä olisi hankala selittää ja sekin näyttää ainakin mun mielikuvissa vähän urpolta?
Viimeksi muokannut Triks, Torstai, 05.09.2013 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja."
Kuva
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Torstai, 05.09.2013 22:53

Ja käsiosuma ei pysäyttäs vihollista. Tappelusta tulee enemmä semmosta pönttöä läiskytystä.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Jumsjums
Ritari
Viestit: 74
Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19

Re: Ei kuolemaa raajaosumista

Viesti Kirjoittaja Jumsjums » Tiistai, 10.09.2013 22:57

No ei tää vääntö tähän voi päättyä! :D

Oikeesti, mitä ihmisten kaa ollaan kokeiltu niin toi et kaks osumaa raajaan ilman mitään näkyvää muutosta olis yks oikeesti mukava vaihtoehto, toinen mihin ei oo mitään hyvää perustelua
annettu miksi ei on se että haavoittunut jalka pidetään suorana. Se on helppo toteuttaa, näkyvä ja se mahdollistaa todella paljon. Sen lisäksi se on turvallinen ja johtaa monesti hyvin uskottavan näköiseen hivuttautumiseen. Nouskaa tuolilta ja kokeilkaa liikkua sillä tavalla ja kertokaa mikä siinä on vikana, muutenkin kuin "mun mielessä se näyttää urpolta".
Avatar
Jumsjums
Ritari
Viestit: 74
Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19

Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jumsjums » Maanantai, 16.09.2013 18:00

Nordic Equinoxin jälkeen tuli koettua enemmän tai vähemmän Skylarkin ehdotus G). Eli kaksi mitätahansa raajaosumaa = kuolema (ilman mitään näkyviä muutoksia ensimmäisestä iskusta)

Tämä oli todella toimiva ja hieno asia, sillä taistelua pystyi jatkamaan täydellä taidolla ja varustuksella läpi koko pelin. Raajapenaltyt tekevät pomppimisen lisäksi aseistuksesta aivan älyttömän ikävää taistelussa:

Kilpi + miekka: Jos menetät miekan, et voi enää tappaa ketään. Jos menetät kilven, mutta se on tiukasti strapattu, kuolet kun yrität riuhtoa sitä irti.
Kahdenkäden aseet: tarvitseeko edes täsmentää? Ase tarvitsee molemmat kädet ollakseen tehokas.
Jousi: Sama
Dualwield: Edelleen
Jne jne jne.

Eli kenen peli-iloa lisää pomppiminen ja varusteiden vajaatoiminta tai pudottaminen metsään? Jos kyse tosiaan on urheilulajista, niin nuo raajapenaltyt ovat selvästi enemmän eläytymistä kuin puhdasta urheilua.
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Maanantai, 16.09.2013 20:36

Jumsjums kirjoitti:Eli kenen peli-iloa lisää pomppiminen ja varusteiden vajaatoiminta tai pudottaminen metsään? Jos kyse tosiaan on urheilulajista, niin nuo raajapenaltyt ovat selvästi enemmän eläytymistä kuin puhdasta urheilua.
Heidän, jotka sen osuman onnistuneesti antavat, kuvittelisin. Ei jousta, kilpeä tjms tjms tarvitsekaan pudottaa, sitä ei vain saa aktiivisesti käyttää ja osuma siihen lasketaan kuolemaksi. Jousen saa kätevästi selän taakse piiloon, esimerkiksi. Ja kilven kuuluisi nimenomaan olla sellainen, että sen saa nopeasti irti. Muistaakseni tämää lukee/on lukenut wikissä, ellei jopa säännöissäkin.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
Jumsjums
Ritari
Viestit: 74
Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19

Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Jumsjums » Maanantai, 16.09.2013 23:37

Sehän on aika pikkumaista jos ilo syntyy toisten ahdingosta. Kyseessä on kuitenkin aika iso rangaistus peliteknisesti sekä ulkonäöllisesti puhumattakaan terveysriskistä sen jalalla pomppimisen vuoksi.

Hyvin kiristetty kilpi liikkuu paljon paremmin käden komennuksessa, kuin löysä. Varmasti sitä pelaisi paremmin kokoajan, kuin että pelataan löysillä kilvillä, jotta ne voi heittää menemään?
Jos kilven jättää käteensä, se on jonkun tiellä kuitenkin. esimerkiksi jousiampuja voisi hyvin ampua vaikkapa selkään, mutta haavoittunut kilpikäsi on nyt siinä tiellä. Jos tämän kilven reunaan ampumisesta tai lyömisestä kuolee, niin sehän tekisi todella omituisella tavalla isoista kilvistä vain ison maalitaulun.

Kaksi osumaa, ja niin paljon kaikkea hölmöä ja vaarallista voidaan välttää. Kaiken lisäksi pystytään tappelemaan alusta loppuun kussakin aselajissa täydellä teholla, mikä ei ole pieni asia myöskään kahdenkäden aseille.

En tunnista viestistäsi mitään nykyistä järjestelmää puoltavaakaan, joten voisi kuvitella ettet ainakaan täysin vastusta tätä ajatusta?
Avatar
Altagrin
Ritari
Viestit: 60
Liittynyt: Sunnuntai, 20.11.2011 23:10
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Altagrin » Maanantai, 16.09.2013 23:58

Tässäpä oiva tilaisuus tunnistaa itsensä pikkumaiseksi :mrgreen:. Sitten toisaalta tällä hetkellä voimassa olevat säännöt antaa kaikille sen verran löysää, ettei tilannetta (etenkään yhtään vauhdikkaampaa tilannetta) ole tarvetta viedä loppuun asti oman peliteknisen henkensä uhalla. Ennemmin voi jahdata osumia raajoihin, millä tuottaa itselleen mahdollisuus käydä paremmasta kulmasta (tahi tarpeen tullen, perääntyä). Kah kummaa, kun esimerkiksi yksijalkaista vastustajaa on helpompi kiertää, mahdollistaen voittavan osuman jahtaamisen(tahi perääntymisen). Tämä ei ole yhtä mahdollista olettaen että vastustajan jalka toimii yhä täysin. Yksikätistä vastustajaa kohden on myös teknisiä etuja niille, jotka moisista piittaa...
ja silleen...
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mahti » Tiistai, 17.09.2013 00:36

Hiparisysteemit on laimeita ja boostaa varsinkin kilpimiehiä varsiaseitten kustannuksella tosi paljon. En ite ainakaan innostu.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
Mr-Headless
Kreivi
Viestit: 260
Liittynyt: Perjantai, 05.02.2010 00:54
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mr-Headless » Tiistai, 17.09.2013 01:19

Komps Mahdin kanssa. Esimerkiksi nykyään tarvii miettiä oikeasti kuinka juosta mahdollisimman tehokkaasti varsiaseiden ohi menettämättä jalkaa ja kuolla siinä. Jos poistetaan konkkaus niin keihästäjistä tulisi liian helppo maalitaulu kun voit jatkaa juoksemista jalka osuman jälkeen. Peliteknisesti varsiaseet menettäisivät tehoaan koska eivät pystyisi "rikkomaan toisen raajoja"
helvetin elitistihomoilua eikä todellakaan kivaa, mukavaa ja reipasta goblinhenkeä 8)

Avatar Juha Valkeajoki
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Tiistai, 17.09.2013 08:34

Jumsjums kirjoitti:Sehän on aika pikkumaista jos ilo syntyy toisten ahdingosta. Kyseessä on kuitenkin aika iso rangaistus peliteknisesti sekä ulkonäöllisesti puhumattakaan terveysriskistä sen jalalla pomppimisen vuoksi.

Hyvin kiristetty kilpi liikkuu paljon paremmin käden komennuksessa, kuin löysä. Varmasti sitä pelaisi paremmin kokoajan, kuin että pelataan löysillä kilvillä, jotta ne voi heittää menemään?
Jos kilven jättää käteensä, se on jonkun tiellä kuitenkin. esimerkiksi jousiampuja voisi hyvin ampua vaikkapa selkään, mutta haavoittunut kilpikäsi on nyt siinä tiellä. Jos tämän kilven reunaan ampumisesta tai lyömisestä kuolee, niin sehän tekisi todella omituisella tavalla isoista kilvistä vain ison maalitaulun.

Kaksi osumaa, ja niin paljon kaikkea hölmöä ja vaarallista voidaan välttää. Kaiken lisäksi pystytään tappelemaan alusta loppuun kussakin aselajissa täydellä teholla, mikä ei ole pieni asia myöskään kahdenkäden aseille.

En tunnista viestistäsi mitään nykyistä järjestelmää puoltavaakaan, joten voisi kuvitella ettet ainakaan täysin vastusta tätä ajatusta?
Jos nyt voitaisiin olla analysoimatta toisen personaallisuutta, kun se ei mitenkään keskusteluun liity...

Kyllä, koen että osumasta pitää tulla rangaistus, oli se sitten kuolema, raajan tai panssarin menetys. Sehän on yksi boffauksen pointeista, eikö?

Kukaan ei pakota pomppimaan yhdellä jalalla. Aina voi jäädä seisomaan. Voi myös mennä polvilleen. Ehdotan yhä, että sen toisen jalan saa laskea maahan ja käyttää tukena, koska useimmat joka tapauksessa vaikuttavat tekevän niin, mielestäni. Voin olla väärässäkin. Mutta se korjaisi kaikki turvallisuuskysymykset, säästäen jalkaosuman merkityksen about entisellään.

Mutta näin se menee. Jos et saa kilpeäsi irti, se on suuri maalitaulu, jos pidät sitä kuolleessa kädessä. Sitä ei minun kokemukseni mukaan hirveän usein tosin käy, vaan useimmiten miekkakäsi on haavoittunut. Tällöin voi hyvin pyrkiä kilvellä suojaten pois taistelusta, repiä kilven irti ja sitten vaihtaa miekan toiseen käteen, eikö?
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Skylark » Tiistai, 17.09.2013 16:20

Näitäkin sääntöjä kannattaa harkita. Ei mee peli-ilo yhdestä lyönnistä:
http://www.youtube.com/watch?v=S3imKrQyMgg
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Zenzu
Sotalordi
Viestit: 1017
Liittynyt: Keskiviikko, 29.08.2007 18:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Viesti Kirjoittaja Zenzu » Tiistai, 17.09.2013 16:50

Skylark kirjoitti:Näitäkin sääntöjä kannattaa harkita. Ei mee peli-ilo yhdestä lyönnistä:
http://www.youtube.com/watch?v=S3imKrQyMgg
Off-topiccia jatkaakseni:
http://www.youtube.com/watch?v=S3imKrQy ... lpage#t=32

Hieno backstab Falcatalta.
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Tiistai, 17.09.2013 20:29

Voin vain kuvitella kuinka vaikeaa wanhoilla parroilla on ollut, kun piti tuommoiseen ryhtyä jotta saisi boffata :p
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Muurin Murtaja
Soturi
Viestit: 30
Liittynyt: Keskiviikko, 29.12.2010 15:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Muurin Murtaja » Maanantai, 30.09.2013 20:49

Minun pitänee sitten lopettaa onnistuneesta taposta nauttiminen, sillä aiheuttaahan kuoleminen ahdinkoa rehellistä kamppailua halunneelle kanssaboffaajalle. eikö listaan voitaisi lisätä vielä vaihtoehto
Ü) jos osumia ei sotahuudossa tarvitsisi laskea kestäisivät skenaariot pidempään eikä kenellekkään syntyisi pahaa mieltä peli-ilon kaikottua vahingoittavan osuman myötä
8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kehitysideat”