Oikeassa elämässä et myöskään tappaisi panssarimörköä juoksusta parilla rannenapautuksella.Tyrisalthan kirjoitti:Olisi myös sikäli realistisempi, että oikeastihan sitä tosiaan ei pompittaisi pitkin metsää, jos joku pätkäisisi jalan polven alapuolelta.
Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät
- MrBigMr
- Sotalordi
- Viestit: 1085
- Liittynyt: Torstai, 01.06.2006 11:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Beatings will stop once morale improves.
- Peltokorppi
- Marsalkka
- Viestit: 2442
- Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
- Paikkakunta: Jykylä
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Niinno.. Oikeessa elämässä tinttaisin sen maahan ja murtasin käden ja tunkisin puukon nivusiin. Me ollaan iha oikeessa elämässä poffaamssa siellä.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Can you quack like a duck when you suck"
- Falcata
- Kuningas
- Viestit: 2839
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Hyvin sanottu. Jos nyt kootaan tähän asti esille tulleita näkemyksiä niinMrBigMr kirjoitti: Pohjimmiltaanhan tarkoitus on tehdä alaraajaan tulevasta osumasta rampauttava, muttei kuolettava, ja tämä pitää jotenkin heijastua taisteluun selvästi, mutta myös turvallisesti.
a) jalkaa ei maahan (nykyinen) - rampauttava, ei kuolettava, vähemmän turvallinen ja näyttää dekkeltä
b) jalan raahaaminen (jalka ei saa nousta maasta eikä ohittaa etujalkaa) - rampauttava, ei kuolettava, turvallinen, mutta näyttää dekkeltä (kuitenkin vähemmän kuin pomppiminen?), ei välttämättä tarpeeksi rampauttava, kuluttaa jalkineita, jalkaosuman vaikutusta ei välttämättä näe heti suoraan, aikaisemmin ilmeisesti huonoja kokemuksia
c) a:n ja b:n yhdistelmä: joko pompit tai raahaat, pick your favourite, ei välttämättä tarpeeksi rampauttava, kun voit pomppia taisteluun ja sen jälkeen laskea haavoittuneen jalan tukijalaksi ja antaa palaa
d) polvelle pakottaminen, liiankin rampauttava, usein käytännössä sama kuin kuolema, turvallisuuskin kyseenalainen (naama muiden polven korkeudella), mutta turvallisempi kuin pomppiminen?
e) pomppiminen + ensimmäisestä maakosketuksesta polvelle, ei poista pomppimisen ongelmia, mutta vähentää niitä
Mielestäni pelitasapainon kannalta pomppiminen on kohtuu hyvä. Sillä on selvä vaikutus, mutta ei pudota taistelutehoja ainakaan välittömästi nollaan. Näistä luetelluista samalla viivalla taitaa omasta mielestäni olla ainoastaan e) (ekasta maakosketuksesta polvelle), mutta b) ei välttämättä ole liian kaukana sekään. Skirmaustilanteissa jalkaosuma olisi edelleen suunnilleen yhtä tehokas kuin nykyisin, mutta rivissä sen merkitys (ja sitä kautta kenties keihäiden harrastama maata viistävä varpaiden nuohoaminen) vähenisi. Kuitenkin tuo kenkien tuhoutuminen saattaa olla ihan oikea ongelma. C) ei mielestäni ole tarpeeksi rampauttava. En pistäisi pahakseni vaikka esim. vaihtoehtoja b) ja e) kokeiltaisiin jossain noxbon tapaisessa.
Mielipiteitä pomppimisen muunnelmasta, jossa ainoastaan kengän pohjalla ei saa koskettaa maata? Kengän kärjellä voi ottaa maasta tukea ja siten kenties vähentää joitain turvallisuusongelmia, mutta ei silti taistelussa vastaa haavoittumatonta jalkaa, jolle voi laskea enemmän painoa. Näin mutulla voi olla että ei poista riittävästi kinkkaamisesta aiheutuvaa turvallisuushaittaa, eikä näytä yhtään sen paremmalta suhteessa siihen miten eriarvoinen se pelitasapainollisesti on nykytilanteeseen...
"Learn to obey before you command."
"Ei se ase vaan se käyttäjä."
- Hellowenisti
- Sotahuuto '15 -järjestäjä
- Viestit: 503
- Liittynyt: Sunnuntai, 21.05.2006 21:16
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
^Tuohon voinee lisätä myös vaihtoehto f:n, joka on tässä ketjussa jo aiemmin tullut esille.
f) Jalat maassa seisoen ei liikkumista (+ haavureiden takaisin tulo)
Pros: turvallisin vaihtoehto, rampauttaa suuresti (autenttisin vaihtoehto?), ei näytä erityisen hölmöltä, haavureista lisää taktista arvoa.
Cons: liian rampauttava - tosin haavurilla kompensoitaisiin tätä
f) Jalat maassa seisoen ei liikkumista (+ haavureiden takaisin tulo)
Pros: turvallisin vaihtoehto, rampauttaa suuresti (autenttisin vaihtoehto?), ei näytä erityisen hölmöltä, haavureista lisää taktista arvoa.
Cons: liian rampauttava - tosin haavurilla kompensoitaisiin tätä
Life is a bitch, too expensive to be your friend.
- Jumsjums
- Ritari
- Viestit: 74
- Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Muuten hieno, mutta miten käy turnajaisten ja pienmättöjen, joissa tuskin kukaan parantaa ketään?Hellowenisti kirjoitti:^Tuohon voinee lisätä myös vaihtoehto f:n, joka on tässä ketjussa jo aiemmin tullut esille.
f) Jalat maassa seisoen ei liikkumista (+ haavureiden takaisin tulo)
Pros: turvallisin vaihtoehto, rampauttaa suuresti (autenttisin vaihtoehto?), ei näytä erityisen hölmöltä, haavureista lisää taktista arvoa.
Cons: liian rampauttava - tosin haavurilla kompensoitaisiin tätä
Miten olisi jos raahaamisen sijaan haavoittunut jalka olisi tästedes suora? Ei mitään muuta. Tästä varmaan voisi saada omituisen näköistä jos lähtee pomppimaan, mutta noin yleisesti veikkaisin että olisi aika selvästi huomattavissa, ei vaikuttaisi liikkumiseen ihan hirveesti ja olisi turvallinen (koska tukeutumista haavoittuneeseen jalkaan ei kielletä)
- Skylark
- Sotalordi
- Viestit: 1146
- Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
g) faba: ei rampauta mutta yhteensä kaksi mitätahansa raajaosumaa on kuolema. Ei kovin iso penalty. Ei ulkonäköhaittoja. Ei Turvallisuushaittoja.
- Jumsjums
- Ritari
- Viestit: 74
- Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Miksei? Ei ainakaan tulisi sellaista et pitää hylätä kilpi tai miekka metsään kun osuu käteen. Voisi tapella täysissä voimissa koko pelin, mutta raajoja pitää silti suojella.Skylark kirjoitti:g) faba: ei rampauta mutta yhteensä kaksi mitätahansa raajaosumaa on kuolema. Ei kovin iso penalty. Ei ulkonäköhaittoja. Ei Turvallisuushaittoja.
- Hellowenisti
- Sotahuuto '15 -järjestäjä
- Viestit: 503
- Liittynyt: Sunnuntai, 21.05.2006 21:16
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Tuo ehdotus lieneekin lähinnä ottanut kantaa Sotahuutoon, eikä niinkään turnajaisiin tai pienmättöihin. Turnajaisissa yms. muissa pienmätöissä nykyinen systeemi lienee paras.Jumsjums kirjoitti:Muuten hieno, mutta miten käy turnajaisten ja pienmättöjen, joissa tuskin kukaan parantaa ketään?Hellowenisti kirjoitti:^Tuohon voinee lisätä myös vaihtoehto f:n, joka on tässä ketjussa jo aiemmin tullut esille.
f) Jalat maassa seisoen ei liikkumista (+ haavureiden takaisin tulo)
Pros: turvallisin vaihtoehto, rampauttaa suuresti (autenttisin vaihtoehto?), ei näytä erityisen hölmöltä, haavureista lisää taktista arvoa.
Cons: liian rampauttava - tosin haavurilla kompensoitaisiin tätä
Life is a bitch, too expensive to be your friend.
- Peltokorppi
- Marsalkka
- Viestit: 2442
- Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
- Paikkakunta: Jykylä
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Munmielestä ei oo hyväksi lajille jos sohuun asetetaan sellaset säännöt mitä esim reeneissä ois vähä hankala ja nolo toteuttaa.
Periaatteessa on esitetty myös vaihtoehtoa jossa kuollutta jalkaa ei sais viedä eessä olevan eteen. Tämä ei paljoa vaikuttas tappeluun muutaku isommissa tappeluissa missä pitäs edetä pidempiä matkoja. Reeneissä jalkaosuman mielekkyys katoais aikapaljon.
Fabasäännöt o severra pöljät että esim meikäläisistä harva osallistu siihen sääntöjen takia ja neki jotka osallistu niin tykkäs meininkistä muttei niinkään tappelusta siellä.
Periaatteessa on esitetty myös vaihtoehtoa jossa kuollutta jalkaa ei sais viedä eessä olevan eteen. Tämä ei paljoa vaikuttas tappeluun muutaku isommissa tappeluissa missä pitäs edetä pidempiä matkoja. Reeneissä jalkaosuman mielekkyys katoais aikapaljon.
Fabasäännöt o severra pöljät että esim meikäläisistä harva osallistu siihen sääntöjen takia ja neki jotka osallistu niin tykkäs meininkistä muttei niinkään tappelusta siellä.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Can you quack like a duck when you suck"
- saloneju
- Keisari
- Viestit: 5706
- Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Ongelma onkin siinä että penalty on liian pieni. Jalkoihin ei käytännössä kannata lyödä muuten kuin pitkittyneissä jalkaanlaahaamiskeihästelykisoissa.Skylark kirjoitti:g) faba: ei rampauta mutta yhteensä kaksi mitätahansa raajaosumaa on kuolema. Ei kovin iso penalty. Ei ulkonäköhaittoja. Ei Turvallisuushaittoja.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
- Jumsjums
- Ritari
- Viestit: 74
- Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Kenties sitten se haavoittuneen jalan suorana pitäminen? Eihän niin loputtomiin jaksa pitää, mutta jos on pyrkimys siihen niin se vaikuttaa aika sopivalta minusta.
- Triks
- Herttua
- Viestit: 956
- Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
- Paikkakunta: Turku
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Mun mielestä ensimmäistä raajaosumaa seuraava instakuoleman uhka on melkein suurempi penalty kuin se, että menettää raajan. Raajan menettäminen tietysti on tietyllä tavalla turhauttavampaa, kun kädettömänä voi olla käytännössä hyödytön ja jalattomana saattaa missata koko skenaarion, ellei pysty tai jaksa hyppiä yhdellä jalalla. Lähinnä mietin, että miten Sotahuudon panssarisäännöt toimisivat tällaisen raajaosumasäännön kanssa ja millaista viilausta siihen vaadittaisiin. Voin olla yksin tämänkin ajatuksen kanssa, mutta mun mielestä Sohussa skenaariot tuntuvat tosi lyhyiltä ja kuolema voi tulla ja yleensä tuleekin aika nopeasti ja lähinnä siltä kannalta mietin, voitaisiinko Fabasäännöllä tai jollain muulla säännöllä jotenkin vaikuttaa siihen, mutta saatanpa olla tämänkin ajatuksen kanssa melko lailla yksinäni.
Oliko tässä ketjussa käsitelty jo sitä, että jos jalkaosuman jälkeen ei saisi enää juosta? Liikaa tulkinnanvaraa siinäkin?
edit. Toi jalan suorana pitäminenkin tuntuu mun mielestä siltä, että sitä olisi hankala selittää ja sekin näyttää ainakin mun mielikuvissa vähän urpolta?
Oliko tässä ketjussa käsitelty jo sitä, että jos jalkaosuman jälkeen ei saisi enää juosta? Liikaa tulkinnanvaraa siinäkin?
edit. Toi jalan suorana pitäminenkin tuntuu mun mielestä siltä, että sitä olisi hankala selittää ja sekin näyttää ainakin mun mielikuvissa vähän urpolta?
Viimeksi muokannut Triks, Torstai, 05.09.2013 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja."
- Peltokorppi
- Marsalkka
- Viestit: 2442
- Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
- Paikkakunta: Jykylä
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
Ja käsiosuma ei pysäyttäs vihollista. Tappelusta tulee enemmä semmosta pönttöä läiskytystä.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Can you quack like a duck when you suck"
- Jumsjums
- Ritari
- Viestit: 74
- Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19
Re: Ei kuolemaa raajaosumista
No ei tää vääntö tähän voi päättyä!
Oikeesti, mitä ihmisten kaa ollaan kokeiltu niin toi et kaks osumaa raajaan ilman mitään näkyvää muutosta olis yks oikeesti mukava vaihtoehto, toinen mihin ei oo mitään hyvää perustelua
annettu miksi ei on se että haavoittunut jalka pidetään suorana. Se on helppo toteuttaa, näkyvä ja se mahdollistaa todella paljon. Sen lisäksi se on turvallinen ja johtaa monesti hyvin uskottavan näköiseen hivuttautumiseen. Nouskaa tuolilta ja kokeilkaa liikkua sillä tavalla ja kertokaa mikä siinä on vikana, muutenkin kuin "mun mielessä se näyttää urpolta".
Oikeesti, mitä ihmisten kaa ollaan kokeiltu niin toi et kaks osumaa raajaan ilman mitään näkyvää muutosta olis yks oikeesti mukava vaihtoehto, toinen mihin ei oo mitään hyvää perustelua
annettu miksi ei on se että haavoittunut jalka pidetään suorana. Se on helppo toteuttaa, näkyvä ja se mahdollistaa todella paljon. Sen lisäksi se on turvallinen ja johtaa monesti hyvin uskottavan näköiseen hivuttautumiseen. Nouskaa tuolilta ja kokeilkaa liikkua sillä tavalla ja kertokaa mikä siinä on vikana, muutenkin kuin "mun mielessä se näyttää urpolta".
- Jumsjums
- Ritari
- Viestit: 74
- Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19
Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Nordic Equinoxin jälkeen tuli koettua enemmän tai vähemmän Skylarkin ehdotus G). Eli kaksi mitätahansa raajaosumaa = kuolema (ilman mitään näkyviä muutoksia ensimmäisestä iskusta)
Tämä oli todella toimiva ja hieno asia, sillä taistelua pystyi jatkamaan täydellä taidolla ja varustuksella läpi koko pelin. Raajapenaltyt tekevät pomppimisen lisäksi aseistuksesta aivan älyttömän ikävää taistelussa:
Kilpi + miekka: Jos menetät miekan, et voi enää tappaa ketään. Jos menetät kilven, mutta se on tiukasti strapattu, kuolet kun yrität riuhtoa sitä irti.
Kahdenkäden aseet: tarvitseeko edes täsmentää? Ase tarvitsee molemmat kädet ollakseen tehokas.
Jousi: Sama
Dualwield: Edelleen
Jne jne jne.
Eli kenen peli-iloa lisää pomppiminen ja varusteiden vajaatoiminta tai pudottaminen metsään? Jos kyse tosiaan on urheilulajista, niin nuo raajapenaltyt ovat selvästi enemmän eläytymistä kuin puhdasta urheilua.
Tämä oli todella toimiva ja hieno asia, sillä taistelua pystyi jatkamaan täydellä taidolla ja varustuksella läpi koko pelin. Raajapenaltyt tekevät pomppimisen lisäksi aseistuksesta aivan älyttömän ikävää taistelussa:
Kilpi + miekka: Jos menetät miekan, et voi enää tappaa ketään. Jos menetät kilven, mutta se on tiukasti strapattu, kuolet kun yrität riuhtoa sitä irti.
Kahdenkäden aseet: tarvitseeko edes täsmentää? Ase tarvitsee molemmat kädet ollakseen tehokas.
Jousi: Sama
Dualwield: Edelleen
Jne jne jne.
Eli kenen peli-iloa lisää pomppiminen ja varusteiden vajaatoiminta tai pudottaminen metsään? Jos kyse tosiaan on urheilulajista, niin nuo raajapenaltyt ovat selvästi enemmän eläytymistä kuin puhdasta urheilua.
-
- Sotalordi
- Viestit: 1240
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Heidän, jotka sen osuman onnistuneesti antavat, kuvittelisin. Ei jousta, kilpeä tjms tjms tarvitsekaan pudottaa, sitä ei vain saa aktiivisesti käyttää ja osuma siihen lasketaan kuolemaksi. Jousen saa kätevästi selän taakse piiloon, esimerkiksi. Ja kilven kuuluisi nimenomaan olla sellainen, että sen saa nopeasti irti. Muistaakseni tämää lukee/on lukenut wikissä, ellei jopa säännöissäkin.Jumsjums kirjoitti:Eli kenen peli-iloa lisää pomppiminen ja varusteiden vajaatoiminta tai pudottaminen metsään? Jos kyse tosiaan on urheilulajista, niin nuo raajapenaltyt ovat selvästi enemmän eläytymistä kuin puhdasta urheilua.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
"Water Boy"Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
- Jumsjums
- Ritari
- Viestit: 74
- Liittynyt: Lauantai, 08.11.2008 22:19
Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Sehän on aika pikkumaista jos ilo syntyy toisten ahdingosta. Kyseessä on kuitenkin aika iso rangaistus peliteknisesti sekä ulkonäöllisesti puhumattakaan terveysriskistä sen jalalla pomppimisen vuoksi.
Hyvin kiristetty kilpi liikkuu paljon paremmin käden komennuksessa, kuin löysä. Varmasti sitä pelaisi paremmin kokoajan, kuin että pelataan löysillä kilvillä, jotta ne voi heittää menemään?
Jos kilven jättää käteensä, se on jonkun tiellä kuitenkin. esimerkiksi jousiampuja voisi hyvin ampua vaikkapa selkään, mutta haavoittunut kilpikäsi on nyt siinä tiellä. Jos tämän kilven reunaan ampumisesta tai lyömisestä kuolee, niin sehän tekisi todella omituisella tavalla isoista kilvistä vain ison maalitaulun.
Kaksi osumaa, ja niin paljon kaikkea hölmöä ja vaarallista voidaan välttää. Kaiken lisäksi pystytään tappelemaan alusta loppuun kussakin aselajissa täydellä teholla, mikä ei ole pieni asia myöskään kahdenkäden aseille.
En tunnista viestistäsi mitään nykyistä järjestelmää puoltavaakaan, joten voisi kuvitella ettet ainakaan täysin vastusta tätä ajatusta?
Hyvin kiristetty kilpi liikkuu paljon paremmin käden komennuksessa, kuin löysä. Varmasti sitä pelaisi paremmin kokoajan, kuin että pelataan löysillä kilvillä, jotta ne voi heittää menemään?
Jos kilven jättää käteensä, se on jonkun tiellä kuitenkin. esimerkiksi jousiampuja voisi hyvin ampua vaikkapa selkään, mutta haavoittunut kilpikäsi on nyt siinä tiellä. Jos tämän kilven reunaan ampumisesta tai lyömisestä kuolee, niin sehän tekisi todella omituisella tavalla isoista kilvistä vain ison maalitaulun.
Kaksi osumaa, ja niin paljon kaikkea hölmöä ja vaarallista voidaan välttää. Kaiken lisäksi pystytään tappelemaan alusta loppuun kussakin aselajissa täydellä teholla, mikä ei ole pieni asia myöskään kahdenkäden aseille.
En tunnista viestistäsi mitään nykyistä järjestelmää puoltavaakaan, joten voisi kuvitella ettet ainakaan täysin vastusta tätä ajatusta?
- Altagrin
- Ritari
- Viestit: 60
- Liittynyt: Sunnuntai, 20.11.2011 23:10
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Tässäpä oiva tilaisuus tunnistaa itsensä pikkumaiseksi . Sitten toisaalta tällä hetkellä voimassa olevat säännöt antaa kaikille sen verran löysää, ettei tilannetta (etenkään yhtään vauhdikkaampaa tilannetta) ole tarvetta viedä loppuun asti oman peliteknisen henkensä uhalla. Ennemmin voi jahdata osumia raajoihin, millä tuottaa itselleen mahdollisuus käydä paremmasta kulmasta (tahi tarpeen tullen, perääntyä). Kah kummaa, kun esimerkiksi yksijalkaista vastustajaa on helpompi kiertää, mahdollistaen voittavan osuman jahtaamisen(tahi perääntymisen). Tämä ei ole yhtä mahdollista olettaen että vastustajan jalka toimii yhä täysin. Yksikätistä vastustajaa kohden on myös teknisiä etuja niille, jotka moisista piittaa...
ja silleen...
-
- Sotahuuto '12 -järjestäjä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Hiparisysteemit on laimeita ja boostaa varsinkin kilpimiehiä varsiaseitten kustannuksella tosi paljon. En ite ainakaan innostu.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
- Mr-Headless
- Kreivi
- Viestit: 260
- Liittynyt: Perjantai, 05.02.2010 00:54
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Komps Mahdin kanssa. Esimerkiksi nykyään tarvii miettiä oikeasti kuinka juosta mahdollisimman tehokkaasti varsiaseiden ohi menettämättä jalkaa ja kuolla siinä. Jos poistetaan konkkaus niin keihästäjistä tulisi liian helppo maalitaulu kun voit jatkaa juoksemista jalka osuman jälkeen. Peliteknisesti varsiaseet menettäisivät tehoaan koska eivät pystyisi "rikkomaan toisen raajoja"
helvetin elitistihomoilua eikä todellakaan kivaa, mukavaa ja reipasta goblinhenkeä
Avatar Juha Valkeajoki
Avatar Juha Valkeajoki
-
- Sotalordi
- Viestit: 1240
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Jos nyt voitaisiin olla analysoimatta toisen personaallisuutta, kun se ei mitenkään keskusteluun liity...Jumsjums kirjoitti:Sehän on aika pikkumaista jos ilo syntyy toisten ahdingosta. Kyseessä on kuitenkin aika iso rangaistus peliteknisesti sekä ulkonäöllisesti puhumattakaan terveysriskistä sen jalalla pomppimisen vuoksi.
Hyvin kiristetty kilpi liikkuu paljon paremmin käden komennuksessa, kuin löysä. Varmasti sitä pelaisi paremmin kokoajan, kuin että pelataan löysillä kilvillä, jotta ne voi heittää menemään?
Jos kilven jättää käteensä, se on jonkun tiellä kuitenkin. esimerkiksi jousiampuja voisi hyvin ampua vaikkapa selkään, mutta haavoittunut kilpikäsi on nyt siinä tiellä. Jos tämän kilven reunaan ampumisesta tai lyömisestä kuolee, niin sehän tekisi todella omituisella tavalla isoista kilvistä vain ison maalitaulun.
Kaksi osumaa, ja niin paljon kaikkea hölmöä ja vaarallista voidaan välttää. Kaiken lisäksi pystytään tappelemaan alusta loppuun kussakin aselajissa täydellä teholla, mikä ei ole pieni asia myöskään kahdenkäden aseille.
En tunnista viestistäsi mitään nykyistä järjestelmää puoltavaakaan, joten voisi kuvitella ettet ainakaan täysin vastusta tätä ajatusta?
Kyllä, koen että osumasta pitää tulla rangaistus, oli se sitten kuolema, raajan tai panssarin menetys. Sehän on yksi boffauksen pointeista, eikö?
Kukaan ei pakota pomppimaan yhdellä jalalla. Aina voi jäädä seisomaan. Voi myös mennä polvilleen. Ehdotan yhä, että sen toisen jalan saa laskea maahan ja käyttää tukena, koska useimmat joka tapauksessa vaikuttavat tekevän niin, mielestäni. Voin olla väärässäkin. Mutta se korjaisi kaikki turvallisuuskysymykset, säästäen jalkaosuman merkityksen about entisellään.
Mutta näin se menee. Jos et saa kilpeäsi irti, se on suuri maalitaulu, jos pidät sitä kuolleessa kädessä. Sitä ei minun kokemukseni mukaan hirveän usein tosin käy, vaan useimmiten miekkakäsi on haavoittunut. Tällöin voi hyvin pyrkiä kilvellä suojaten pois taistelusta, repiä kilven irti ja sitten vaihtaa miekan toiseen käteen, eikö?
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
"Water Boy"Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
- Skylark
- Sotalordi
- Viestit: 1146
- Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
- Paikkakunta: Espoo
Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Näitäkin sääntöjä kannattaa harkita. Ei mee peli-ilo yhdestä lyönnistä:
http://www.youtube.com/watch?v=S3imKrQyMgg
http://www.youtube.com/watch?v=S3imKrQyMgg
-
- Sotalordi
- Viestit: 1017
- Liittynyt: Keskiviikko, 29.08.2007 18:06
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Off-topiccia jatkaakseni:Skylark kirjoitti:Näitäkin sääntöjä kannattaa harkita. Ei mee peli-ilo yhdestä lyönnistä:
http://www.youtube.com/watch?v=S3imKrQyMgg
http://www.youtube.com/watch?v=S3imKrQy ... lpage#t=32
Hieno backstab Falcatalta.
-
- Sotalordi
- Viestit: 1240
- Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vuosittainen osumasääntö -keskustelu
Voin vain kuvitella kuinka vaikeaa wanhoilla parroilla on ollut, kun piti tuommoiseen ryhtyä jotta saisi boffata :p
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
"Water Boy"Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
-
- Soturi
- Viestit: 30
- Liittynyt: Keskiviikko, 29.12.2010 15:43
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Minun pitänee sitten lopettaa onnistuneesta taposta nauttiminen, sillä aiheuttaahan kuoleminen ahdinkoa rehellistä kamppailua halunneelle kanssaboffaajalle. eikö listaan voitaisi lisätä vielä vaihtoehto
Ü) jos osumia ei sotahuudossa tarvitsisi laskea kestäisivät skenaariot pidempään eikä kenellekkään syntyisi pahaa mieltä peli-ilon kaikottua vahingoittavan osuman myötä
Ü) jos osumia ei sotahuudossa tarvitsisi laskea kestäisivät skenaariot pidempään eikä kenellekkään syntyisi pahaa mieltä peli-ilon kaikottua vahingoittavan osuman myötä