Aseet?

Sääntöihin liittyvät asiat tänne

Valvoja: Ylläpito

Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Maanantai, 15.05.2006 16:12

Itse olen käyttänyt pääasiassa harmaata tasareunaista eristettä. Jonkun verran olen kokeillut vihreää ja jopa sinistä eristettä. Ajattelin tehdä uusia miekkoja käyttäen 8mm pehmustetta putken ympärillä jotta profiilista ei tulisi niin leveä ja mahdollisesti paksumpaa eristettä lyömäterissä.

:idea: Pro vinkki:
Leikkaan lyömäterän siivut vannesahalla reunoilta suoriksi ohjuria apuna käyttäen. Tämä on ehdottomasti helpoin tapa saada reunat suoriksi. Näin aseista tulee tyylikkäämpiä ja toimenpide myös takaa teipille enemmän tarttumispintaa ja näin paremman keston (koska muuten lyömäterän ja putken päällä olevan eristeen reunalle jäisi rako).
Viimeksi muokannut Keisari_P, Maanantai, 15.05.2006 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pimeyden Ritari
Kreivi
Viestit: 441
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pimeyden Ritari » Maanantai, 15.05.2006 16:52

Keisari_P kirjoitti: :idea: Pro vinkki:
Leikkaan lyömäterän siivut vannesahalla reunoilta suoriksi ohjuria apuna käyttäen. Tämä on ehdottomasti helpoin tapa saada reunat suoriksi. Näin aseista tulee tyylikkäämpiä ja toimenpide myös takaa teipille enemmän tarttumispintaa ja näin paremman keston (koska muuten lyömäterän ja putken päällä olevan eristeen reunalle jäisi rako).
Tuota itsekkin mietin puukon kanssa äheltäessäni, mutta en sitten uskaltanut kokeilla kun kone ei ole omani. Minulla on sellainen "lahja" hajottaa kaikki mihin kosken... Olen tehnyt terät tuollaisiksi puukkoa ja hiomapaperia käyttäen.
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Maanantai, 15.05.2006 17:47

Niistä lasikuituputkista vielä...
Itse olen käyttänyt noin vuoden ajan hartsivahvikkeista lasikuituputkea (halkaisija 1cm) jonka olen sälöytymisen ehkäisemiseksi päällystänyt ja hyvin on toiminut! Kaksi kertaa on lasikuiturunkoinen miekka katkennut, ensimmäuisen kerran polvea vasten katkaistaessa ja toisen kerran kun kaksi henkilöä löi (lasikuiturunkoiset) aseensa yhteen järkyttävällä voimalla. Kummallakin kerralla putken ympärillä ollut päällyste pysäytti kaikki säleet ja katkeamiskohta oli vain löysä kohta (putken)päällysteen alla. Putken päät olen teipannut niin etteivät ne halkea tai poraudu pistokärjen sisään.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Maanantai, 15.05.2006 23:14

Grislan kirjoitti:Vastustan legoeristettä, koska se ei pysy yhtä tiiviisti putken ympärillä kuin harmaa ja on raskaampaa. Terä voi alkaa heilumaan putken ympäri ja sattuu enemmän osuessaan. Myös terien muotoon viiltäminen on hankalampaa kuin harmaalla eristeellä.
Ettet vain olisi käyttänyt 35mm eristettä 32mm putken päällä, jos kerta pääsee eriste heilumaan eikä pysy tiiviisti putken ympärillä? 28mm eriste nimittäin menee 32mm putken päälle pienellä voimankäytöllä ja pysyy takuuvarmasti kiinni. Paksumpana tämä legoeriste myös absorboi paljon enemmän lyönnin energiasta kuin lähes puolet ohuempi harmaa eriste. Ts. legoeriste sattuu vähemmän. Painoero ei loppujen lopuksi noilla eristeillä ole mitenkään valtava: olen tehnyt n. 120cm pitkän bastardin legoeristeellä ja kykenen erittäin helposti käyttämään sitä yhdellä kädellä ja tekemään tällöin vielä nopeita suunnanmuutoksia. Terien muotoilussa en puolestaan ole havainnut eroa suuntaan taikka toiseen.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
Kops-Max
Kreivi
Viestit: 480
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kops-Max » Tiistai, 16.05.2006 17:47

Itse en kyllä myöskään käsitä moisia ajayuksia...

Tuo 28 mm eriste menee tiukasti runkoputken ympärille, ja hammastuksen takia eriste on helppo vielä kaiken varalta "lukita" kiinni runkoputkeen parilla ilmastointiteipin palalla. Ei varmasti lähde heilumaan. Tämä prosessi ei oikein onnistu harmaalla eristeellä.

(Minullekin yritti Starkin myyjä kaupitella omien putkieni päälle 35 mm pehmustetta, mutta sanoin tahtovani 28 mm paksua. Tätäpä myyjä vasta kummasteli. Eli se on hyvin todennäköistä, että Grislan olet saanut käsiisi liian suurta legoeristettä.)

Mikäli hammastuksen jättä lyöntipinnan alle, ei se edes näy ulospäin. Eli ulkonäkökään ei muutu oleellisesti. Ainoastaan sen paksuuden takia.

Terän muotoon leikkaaminen ei ole juurikaan hankalampaa legoeristeellä, kuin harmaalla. Harmaalla eristeellä on leikattava 1/4 eristeputkea lyöntipintaan. Legoeristeellä ei niin paljoa, sillä hammastukset on ensin leikattava pois. Sitten vasta jaettava putki neljään. Mielestäni tämä hieman vajaa 1/4 putkea on kivamman näköinenkin, kuin koko neljäsosa.

Vannesaha-vinkistä kiitokset! :D Puukolla tosiaan on tullut halkaistua noita putkia, mutta pakko kokeilla tuota pikimmiten!

Grislan kirjoitti:
Toki kuka tahansa saa tehdä miekkansa ihan mistä sallitusta materiaalista tahansa, mutta itse toivon, ettei tarvitse sortua legoihin enää. Kun olen 20-30 asetta (joista omaan käyttöön ehkä 10-15) vääntänyt harmaasta ja yhden vihreästä, voin olla sitä mieltä, että vihreä eriste on perseestä! Heh.

Mikäli minä käyttäisin joka päivä vuodesta toiseen tätä erivärisistä helmistä tehtyjä rukoushelmiä, ja minulle vaikkapa kolmen vuoden jälkeen työnnettäisi eteeni ristillä varustetut rukoushelmet, en varmastikaan pitäisi niistä ensisilmäyksellä :wink: Eli tottumuskysymyshän tämäkin on... Ainakin joiltain osin.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Tiistai, 16.05.2006 18:47

Vannesahan kanssa pitää ehdottomasti käyttää jonkinlaista ohjuria, koska muuten ei mitenkään saa leikattua reunaa suoraan.
Ohjuri = esimerkiksi sopivalle etäisyydelle terästä kiinnitetty lauta joka estää pehmusteen liikkumisen sivusuunnassa.
Avatar
s_kettu
Paroni
Viestit: 180
Liittynyt: Keskiviikko, 01.03.2006 23:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja s_kettu » Keskiviikko, 17.05.2006 18:35

Haluaisin kysyä että jos keihään toisessa päässä on halderdin kaltainen pisto kärki saako sitä käyttää? Tälläisiä ratkaisuita on keskiajalla nimittäin nähty.
Avatar
Archibald
Marsalkka
Viestit: 2182
Liittynyt: Torstai, 30.03.2006 19:56
Paikkakunta: Stockholm

Viesti Kirjoittaja Archibald » Keskiviikko, 17.05.2006 19:40

Kaikki millä lyödään, pehmustetaan. Jos menee tarkastuksen läpi, saa käyttää. Eikö?


-a
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Keskiviikko, 17.05.2006 22:15

Paikan päällä sitten annetaan asekohtaiset vaatimukset kun nähdään mistä puhutaan.
Keihään toinen pää on pehmustettava riittävän pitkältä matkalta ja siihen rakennettava kunnollinen pistokärki jo pelkästää liittolaisten turvallisuuden takia. En kyllä lähtisi heti sallimaan keihään huonommin pehmustetulla päällä tarkoituksella suoritettavaa mätkintää.
Taistelusauvat taas ovat kokonaan kielletty asetyyppi.
Avatar
s_kettu
Paroni
Viestit: 180
Liittynyt: Keskiviikko, 01.03.2006 23:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja s_kettu » Keskiviikko, 17.05.2006 22:21

Mutta kun minun keihäässä on samanlainen pisto kärki kuin halberdien toisessa päässä ja saa niitä halberdien toisia päitäkin käyttää. Ja en minä sitä aktiivisesti olisi sitä käyttämässä vain silloin kun vastus pääsee liian lähelle eli HYVIN HARVOIN :D
Avatar
Kops-Max
Kreivi
Viestit: 480
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kops-Max » Keskiviikko, 17.05.2006 23:14

Noista keihäiden pistokärjistä...

Kuolan kaartilla (Oletteko joskus olleet muutes Al Saethin keihäsmiehiä? :)) on hyvänä pidetyt keihäät. Heidän aseistaan ei olla juuri valitettu, ja ryhmä on muutenkin tunnettu vempeleistään.

http://people.cc.jyu.fi/%7Ejakuskel/sot ... i_0043.htm

Katsokaa tuon kuvan ensimmäistä tanassa olevaa keihäsrivistöä, ja siitä yksilöä, joka on tuossa rivissä kolmas vasemmalta päin katsottaessa. Sen muodot näkyvät hyvin.

Meneekö runkopehmuste, siis solumuoviputki niin pitkälle kuin se näyttääkin menevän? Sehän tarkoittaisi, että "pelkkä vaahtomuovi" -osa ei olisi ihan 40 cm pitkä, toisin kuin larp.fi:stä löytyvässä bofferistandardissa käsketään.

(Ja muutenkin mielestä nämä asetetut mitat ovat älyttömät. vaahtomuovikärjen pitäisi olla mukamas 20x20x40 cm. Leikkasin tuommoisen mötikän vaahtomuovista, ja sitä katsoessani päätin, että noita kyseisiä keihäänkärjen mittoja en varmasti noudata. Sitä vaahtomuovia oli niin paljon, ettei voimat riittäneet puristamaan sitä vähääkään kasaan.)

Noissa Kuolan keihäissä ei näyttäisi olevan kuin parinkymmenen sentin "pelkkä vaahtomuovi" -osuus solumuovin jälkeen, eikä vaahtomuovikärki mene solumuovin päälle kuin reunoilta, jättäen sitä runkopehmustetta näkyviin. Kuvaa katsoessanne toivottavasti tajuatte :). Tämä on siis täysin hyväksyttävää?

Mielestäni, ja ryhmäläisteni mielestä oma keihääni on ollut täysin turvallinen, ja sitä vastaan on ollut mukava otella. Sen tekemisessä käytin näitä tekemiäni oletuksia rakenteessa ja mitotuksessa.

Mutta ensinnäkin analysoinko Kuolan keihäät oikein? Jos en, voisitteko lyhyesti selittää keihäänne rakenteen, ja kärjen mitat?

Kiitos jo etukäteen... :D
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Keihäitä ei tarkasteta mittaamalla senttejä.

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Torstai, 18.05.2006 01:05

http://www.larp.fi/wiki/Bofferiohjeet/ kirjoitti:Yli 150 cm pitkän lyömäaseen (esim. miekan tai kirveen) pistokärjessä tulee olla vähintään 15 cm vaahtomuovia. Yli 150 cm pitkän pistoaseen (esim. keihään) pistokärjessä tulee olla vähintään 40 cm pitkä ja 20 cm paksu paksu vaahtomuovipala. Kaikkien yli 150 cm pitkien aseiden kahvan nupissa eli ponnessa tulee olla samanlainen pistokärki kuin lyhyissä lyömäaseessa.
Larp.fi keihään pehmustevaatimukset ovat lähinnä hätävarjelun liioittelua.
Tärkää olisi tehdä pistokärjestä sellainen, että se ei osuessa taipuisi sivulle. Kuolan kaarti on mielestäni ratkaissut ongelman mallikkaasti putkieristeen suikaleilla jotka tukevat pistokärkeä (kuvaan perusteella). Kuolan kaartin keihäät ovat kyllä aika kapeita, mutta eivät sentään mahdu millään silmäkuoppaan. Keihäissä runkoa pehmustava putkieriste jatkuu selkästi aivan kädensijaan asti.

Suunnitelma keihääni kärkipehmusteen uusintaan:
Bofferinuolien pehmusteita tutkittuani, sain idean uusia keihääni kärkipehmusteet ja kääntää kärjestä PVC-putken reunat sisään lämpöpuhallinta apuna käyttäen. Pehmustetta muotoillessani pyrin putkieristeen päällekkäisellä käytöllä lisäämään kärjen leveyttä noin 10cm matkalta ennen putken reunan alkamista jatkaen sitä 3-4cm reunan yli. Ladon paloja paksua retkipatjaa putken päälle, kunnes rungon ympärille ja kärkeen tulevat pehmusteet ovat tasassa. Tässä välissä teippaan kompleksin tukevuuden ja käyttöiän parantamiseksi. Sitten ladon vielä muutaman kerroksen paksua retkipatjaa koko kärjen levyisinä suikaleina ja teippaan välillä kevyesti. Tuloksena leveä (32mm putki +16+16+8+8mm eristeet = 80mm), tukeva ja turvallinen alusta superlonikärkeä varten. Kärkipehmusteen superlonin toteutan Kuolan Kaartin keihäiden tapaan, leikkaamalla superlonista sienen muotoisen palan jonka tuen putkieristeen paloilla tai jonkilaisella rekipatja virityksellä, kutenkin siten, että putkieristen reunat on superlonin takana suojassa. Arvioisin superlonipalan mitoiksi 25cm x 13cm x 13cm (keskiverto naaman halkaisija).

Mitään aseita ei kuitenkaan tarkasteta mitaamalla senttejä vaan arvioimalla kokonaisuudessaan rakenteen toteutus ja turvallisuus.

http://www.dagorhir.org/images/battles/advance01.jpg
Tuollaisiakin keihäitä maailmalla käytetään. Ensikauhistelun jälkeen uskoisin kyseisen mallin olevan turvallinen, sillä malli estää tehokkaasti juuri kärkipehmusteen taipumisen sivulle. Uskon että larp.fi säännöt on tehdy idealla "Ihmiset eivät kuitenkaan osaa tukea kärkeä järkevästi jottei se kääntyisi sivuun. Pannaan siis niin paljon pehmustetta, että ei haittaa vaikka kääntyisikin".
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Torstai, 18.05.2006 07:29

Entäs tuo vemppuus-vaatimus? Oletan, että Kuolan kaartin keihäät ovat tarpeeksi ei-vemppuja kelvatakseen? Omamme on käsittääkseni suunnilleen yhtä vemppu. Ei vaan huvittaisi tehdä läjää kalliita keihäitä ja todeta sitten, etteivät menekään tarkastuksista läpi... Muilta osin keihäs on saletisti turvallinen, enkä näe mitään muuta syytä miksi käyttö evättäisiin.
It'll be awesome.
Avatar
Kops-Max
Kreivi
Viestit: 480
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kops-Max » Torstai, 18.05.2006 15:51

Tämäpä varsin mukavan kuuloista... Ehdin jo pelästyä, nuo keihäät tosiaankin ovat melkoisen kalliita vekottimia.

Itse aion tänään kokeilla tätä "32 mm PVC-putki, jonka sisälle laitetaan saman paksuinen PVC-putki, joka on halkaistu yhdeltä sivulta ja halkion reuna työnnetty toisen alle tehdäkseen siitä ohuemman" -menetelmää. Oletan sen tekevän keihään tarpeeksi ei-vempuksi.

Tuosta Kuolan kärjen superlonipehmustuksesta. Kuvassa oleva keihäs näyttäisi siltä, että kärjen muotoiseen superlonijööttiin olisi leikattu tyveen solumuoviputken paksuinen halkio, ja sitä apuna käyttäen teipattu kärki runkopehmusteen päälle. (Katsokaa kuvaa, ja yrittäkää käsittää ^^.) Onko tämä sallittua? Olettaisin ainakin, että siten kärki pysyisi hyvin paikallaan...
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Keskiviikko, 24.05.2006 16:47

s_kettu kirjoitti:Mutta kun minun keihäässä on samanlainen pisto kärki kuin halberdien toisessa päässä ja saa niitä halberdien toisia päitäkin käyttää. Ja en minä sitä aktiivisesti olisi sitä käyttämässä vain silloin kun vastus pääsee liian lähelle eli HYVIN HARVOIN :D
Hilparissa tämä on perusteltua, koska se kuuluu ase tyyppiin.. Hilparilla voi näes taistella toisella päällä, isku terä valmiina pään vieressä olkapäällä..

Kun taas keihäässä ei ole perusteltua käyttää kahta pistokärkeä, koska sitäpä ei ole mainittu niin kuuluissa Historian Kirjoissa..
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Talarus
Ritari
Viestit: 72
Liittynyt: Tiistai, 02.05.2006 16:26
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Talarus » Keskiviikko, 24.05.2006 17:07

BlueSkie kirjoitti:Viime vuonna ainakin minun 8mm putkieristeellä pehmustettuja aseita (iskuterässä siis 2x 8mm = 16mm) sanottiin koviksi. Tuolloin kyseinen pehmustemäärä oli minun mielestäni aivan riittävän pehmeä, mutta nyt tottuneena noihin 15mm putkieristeellä (iskuterässä siis 30mm pehmustetta) pehmustettuihin aseisiin tuo iskuterän 16mm pehmuste tuntuu todellakin kovalta.
Eli onko boffoni liian kova jos putken päälle tulee ensin 9mm harmaa solumuoviputki ja "teriin" neljännes samanvahvuisesta mutta isommasta putkesta, jolloin lyömäosa pehmustettu 18mm vahvuudella?

(Ainahan pehmustetta voi lisätä, joten tarpeen vaatiessa saan pehmustetta 27mm lyömäkohtaan. Syö vain materiaaleja, mutta turvallisuudestahan ei tingitä.)
Avatar
Kops-Max
Kreivi
Viestit: 480
Liittynyt: Sunnuntai, 26.02.2006 22:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kops-Max » Keskiviikko, 24.05.2006 17:30

Hmm.. En oikein tiedä, olisinko tyytyväinen tuohon menetelmään, jolla jäykistin oman 32mm putkesta tehdyn keihään. Laitoin siis sisälle samanlaisen putken halkaistuna (oli muuten hankalaa :D. Lopuksi vasta tajusin koittaa liukasteen kanssa..). Ero ei ole niin suuri kuin odotin. Painoa tuli lisää, mutta jäykkyyttä ei yhtä paljon kuin odotin. Onko mokoma nyt kuitenkin sääntöjen mukaan tarpeeksi tukeva?
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Keskiviikko, 24.05.2006 17:59

Kyllä se pitäisi itse tajuta jos keihäs on liian lerppu. Ehkäpä sisäputken halkaisu ei siis ole hyvä tapa hakea lisä jämäkkyyttä, koska putki menettaa halkaistessa oman tukevuutensa. Eipä tuotakaan olisi etukäteen osannut sanoa.
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Keskiviikko, 24.05.2006 23:08

Mutta, mitä s_kettu yrittää keihään perässä olevasta pistokärjestä sanoa on tämä: liian lähelle päässyt vihollinen olisi mahdollista seivästää tuolla keihään kahvapäässä olevalla pistokärjellä kiepauttamalla keihäs yksinkertaisesti ympäri aivan samoin kuin mm. Maahinkaisilla on hilparin kanssa opetettu tekemään. Hilparilla tuo oli ainakin viime vuonna sallittua, keihäästä ei ole tietoa.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Keskiviikko, 24.05.2006 23:13

Lisään vielä hilparikommentteihin ihan vain näin rehellisyyden nimissä että niissä Maahinkaisen hilpareissa se iso perän pistokärki on harvoin ollut miksikään hyödyksi, vaikka reteä onkin. Sen sijaan se on varsin kömpelö ja hankaloittaa varastoimista kovasti. Pistokärjen on kuitenkin oltava todella iso että se olisi turvallinen. Omaan hilpariini en sellaista tänä vuonna ota, siitä on liikaa haittaa eikä sitä voi kuitenkaan käyttää kuvatulla tapaa rivissä. Kaverit saavat luvan pelastaa minut noista tilanteista. :wink:
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Torstai, 25.05.2006 19:55

Kukin tyylillään.. Mutta hilparilla voi esim. takaapäin hyökkäävälle antaa ikävän yllätys iskun :wink:

Onhan se kieltämättä varastointi ongelma, mutta itse ainakin siitä olen selviytynyt..
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Stonetroll
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 266
Liittynyt: Torstai, 02.03.2006 13:44

Viesti Kirjoittaja Stonetroll » Perjantai, 26.05.2006 16:11

Kops-Max kirjoitti:Tuosta Kuolan kärjen superlonipehmustuksesta. Kuvassa oleva keihäs näyttäisi siltä, että kärjen muotoiseen superlonijööttiin olisi leikattu tyveen solumuoviputken paksuinen halkio, ja sitä apuna käyttäen teipattu kärki runkopehmusteen päälle. (Katsokaa kuvaa, ja yrittäkää käsittää ^^.) Onko tämä sallittua? Olettaisin ainakin, että siten kärki pysyisi hyvin paikallaan...
En aivan käsitä mitä tarkalleen ottaen tarkoitat, vaikka olenkin ollut tekemässä ja suunnittelemassa näitä keihäitä. Sen voin sanoa että meidän pistokärjissä on ensinnäkin PVC-putken pää tukittu ettei se lähde etenemään pehmusteen sisällä. Ja itse kärjista uudemmat mallit on tehty vuorotellen telttapatjaa ja superlonia. Tämmöinen "kerrosmalli" on kokeilun perusteella pehmeämmän tuntuinen kuin pelkkä superlooni, koska telttapatja on sopivan kiinteä (iskuvoima leviää, kovat osat ei tunnu läpi) ja superlooni toimii joustavana osana. Ja ne on mitattu niin leveiksi ettei mahdu ihmisen silmiin.
Toiset taistelevat sotahuudossa ja toiset foorumeilla, kaikille makunsa mukaan
Avatar
Beebo
Asemies
Viestit: 12
Liittynyt: Maanantai, 22.05.2006 14:13
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja Beebo » Lauantai, 27.05.2006 17:15

Ei kysyvä tieltä eksy, on kuultu sanottavan joten:

Latexdragonin tekemät aseet menevät lähes sataprosenttisella varmuudella läpi? varsinkin jos ne ovat käyttämättömiä?
Aeternum vale
Avatar
Pimeyden Ritari
Kreivi
Viestit: 441
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pimeyden Ritari » Keskiviikko, 07.06.2006 13:23

Minkä kokoinen ketjukuulan kuulan kannattaisi olla? Sotahuutoon en kyllä ota, mutta pikkuveli haluaa sellaisen.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Keskiviikko, 07.06.2006 16:12

Beebo kirjoitti:Latexdragonin tekemät aseet menevät lähes sataprosenttisella varmuudella läpi? varsinkin jos ne ovat käyttämättömiä?
Koska kyseinen firma ei ole sponsoroinut meitä (joskaan emme sitä ole edes pyytäneet), emme suoralta kädeltä mene takaamaan kyseisen firman tuotteiden täyttävän tarvittavia turvallisuus normeja.
En suosittele latekseja muutenkaan tapahtumaan.
Viimeksi muokannut Keisari_P, Torstai, 08.06.2006 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Säännöt”