Parantuminen

Sääntöihin liittyvät asiat tänne

Valvoja: Ylläpito

Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Perjantai, 03.03.2006 17:06

Tuota pikasidontaahan voi jossäin määrin rajoittaa riittävän pitkiksi leikatuilla sidetarpeilla. Metrinen perässä heiluva kangassuikale kun haittaa jo taisteluakin jonkin verran. Lisäksi moinen "häntä" myös paljastaa huijarit varsin tehokkaasti. Lakanakangasta käytettäessä ei siteen metrihintakaan kovin huimaksi pääse.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
tifa-
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 19:54
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja tifa- » Perjantai, 03.03.2006 22:20

Jos yksi ja sama henkilö toimisi haavurina koko tapahtuman ajan, se varmaan vähentäisi huijaamista haavan sitomisessa. Muiden ryhmien jäsenet pystyisivät pakostakin näkemään, jos jonkun ryhmän haavuri huijaa jatkuvasti, ja tarpeen mukaan voitaisiin kurmuttaa tätä huijaria.. :twisted: Ja kannatan pitkiä siteitä, niissä huijareillakin kuluu enemmän aikaa laittaa. En nyt sano, että huijareita montaa olisi, mutta niitäkin tuppaa kaikkialle sattumaan.. :roll:
Shh. Minä kasvan.
Avatar
Grislan
Paroni
Viestit: 178
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 17:29
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Grislan » Lauantai, 04.03.2006 02:07

Tuo haavojen sitominen lakanakankaalla on hyvä ajatus. Itseäni ainakin vituttaisi nähdä niitä paljonpuhuttuja ihmeparantumisia ja superlääkäreitä...jos sääntö on se, että kangas tulee sitoa niin hyvin raajaan, että se myös pysyy siinä, huijaaminen vaikeutuu huomattavasti (ellei joku välkky tajua tuoda omia extrasiteitä...oho, nyt paljastin sen).

Sitä en osaa sanoa, haluaako kukaan viettää Sotahuutoa paikkailemalla muiden haavoja...ehkä itse päätyisin ryhmän mukana olevaan lääkärinlaukkuun, jossa olisi noin 4 sidettä/10 henkilöä. Asiaa voi ajatella myös näin: Jos joku haavoittuu, joutuu rivistä pois kaksi miestä yhden sijaan! Mikäli taas haavuri olisi jatkuvasti irti taistelusta, rivi heikkenisi vain yhdellä miehellä.
Avatar
SNiLD
Ylläpito
Viestit: 399
Liittynyt: Tiistai, 24.01.2006 23:30

Viesti Kirjoittaja SNiLD » Sunnuntai, 05.03.2006 14:16

Grislan kirjoitti:(ellei joku välkky tajua tuoda omia extrasiteitä...oho, nyt paljastin sen).
Siteet on tietty merkattu. ;)
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Sunnuntai, 05.03.2006 15:09

Jos ei löydä ketään halukasta lääkintämieheksi takalinjaan, niin voi voi. Voihan se lääkintämies hyppiä edessäkin, mutta se on ryhmän oma ongelma. Kannattaa kehittää jostain tiimityöhön uskovia kavereita, joille pelkkä oman boffon heilutus ei ole avain onneen. Itse uskoisin, että me moisen veijarin löydämme. Ja onhan lippumiehenkin kohtalo samanlainen.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
Pimeyden Ritari
Kreivi
Viestit: 441
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pimeyden Ritari » Maanantai, 06.03.2006 10:10

Jos joku iskee minua käteen tai ampuu nuolella, jääkö käsi käyttökelvottomaksi? Jos se sidotaan, onko se taas toimintakunnossa?
Avatar
SNiLD
Ylläpito
Viestit: 399
Liittynyt: Tiistai, 24.01.2006 23:30

Viesti Kirjoittaja SNiLD » Maanantai, 06.03.2006 21:45

Pimeyden Ritari kirjoitti:Jos joku iskee minua käteen tai ampuu nuolella, jääkö käsi käyttökelvottomaksi? Jos se sidotaan, onko se taas toimintakunnossa?
Käsi jää käyttökelvottomaksi (pidetään selän takana), kunnes lääkintämies sen parantaa tai skenaario päättyy.
Avatar
Pimeyden Ritari
Kreivi
Viestit: 441
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pimeyden Ritari » Perjantai, 10.03.2006 22:08

Tämä on vähän OT, mutta en nyt muuallekkaan tätä keksinyt.

Kun sitten heittää veivin, jääkö siihen virumaan koko loppu skenun ajaksi, vai raahaako joku sieltä pois tai onko henkiinheräämisiä?
Conan
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 643
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 01:47
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Conan » Perjantai, 10.03.2006 22:27

Perinteisestihän se menee jotenkin niin että odotellaan siinä maassa raatona sen aikaa että tilanne ympärillä rauhoittuu ja elossa olevat toivon mukaan poistuvat, jonka jälkeen hipsitään jonnekkin syrjempään.
Viimeksi muokannut Conan, Tiistai, 21.03.2006 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Varo mäyrää."
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Perjantai, 10.03.2006 23:14

Sotahuudossa voinee poistua paikalta selvästi kuolleena (miekka väärinpäin kasvojen edessä tms merkki ylhäällä) jos on paikassa jossa ei ole turvallista retkottaa. Esimerkiksi siltatyönnössä ja kenttätaistelussa on liian suuri vaara jäädä jalkoihin tallottavaksi. "Harvemmissa" taisteluissa voinee sitten retkottaa jonkin aikaa paikallaan. Turvallisuus ennen kaikkea. Kyseessä ei kuitenkaan ole larppi, ja taistelijatiheys on ihan eri luokkaa kuin useimmissa larpeissa.
FrezzA
Soturi
Viestit: 36
Liittynyt: Lauantai, 11.03.2006 01:49
Paikkakunta: Keminmaa

Larpin ja mätön ero.

Viesti Kirjoittaja FrezzA » Lauantai, 11.03.2006 11:12

Larpissa on usen kaiken maailman pappeja jotka parantavat sinut hieman maksamalla sille. Larpissa voi olla myös pieniä heräämispisteitä ripoteltuna pitkin kenttää, tällainen pitää valloittaa omalle puolelle jolloinka sinne voi juosta kuolleena henkiin herääminen mielessä.

Mutta koska sotahuuto ei ole larppi niin mielestäni Nipsun idea on ihan hyvä.
Mutta voisiko molemmilla joukkueilla olla myös oma heräämis piste? jossa joutuu odotta aina jotain 20 minuuttia ennen uutta aaltoa(tätä käytettiiin meidän omassa mätössämme ja se toimi :D ) 20 minuuttia on tuskallisen pitkä aika vaaan istua ja odottaa, mutta se ei ole vältämättä joka skenaariossa liian pitkä aika... Ja se vähentäisi myös epätoivoisten sotureiden itsemurhiakin.
The devil is loser and he`s my bitch for better or worse and you don`t care which
the devil is a loser and he`s my bitch runnin` into trouble yos skitch he`s my bitch!!!
Avatar
RasWiz
Kersantti
Viestit: 53
Liittynyt: Sunnuntai, 12.03.2006 21:54
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja RasWiz » Tiistai, 14.03.2006 14:49

Uskomattoman hyvä idea mun mielest toi että joku lääkintäpakkaus josta pitää sitoo joku riepu siihe "haavottuneesee" kohtaa. Ja eikai siinähä mitää huijaamista tulis ku säännöks että siin ei roiku mitää 1m pitkää riepuu sit peräs.
Avatar
Nipsu
Herttua
Viestit: 682
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi

Re: Larpin ja mätön ero.

Viesti Kirjoittaja Nipsu » Tiistai, 14.03.2006 16:08

FrezzA kirjoitti:Larpissa on usen kaiken maailman pappeja jotka parantavat sinut hieman maksamalla sille. Larpissa voi olla myös pieniä heräämispisteitä ripoteltuna pitkin kenttää, tällainen pitää valloittaa omalle puolelle jolloinka sinne voi juosta kuolleena henkiin herääminen mielessä.

Mutta koska sotahuuto ei ole larppi niin mielestäni Nipsun idea on ihan hyvä.
Mutta voisiko molemmilla joukkueilla olla myös oma heräämis piste? jossa joutuu odotta aina jotain 20
Kyseessä on respaus oli re-spawni ja siihen on oma keskustelunsa.
Smells like... Victory!

Here comes the messenger,
Black crow on a tombstone!
Avatar
Harold
Kreivi
Viestit: 291
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 15:08
Paikkakunta: Utsjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Harold » Tiistai, 21.03.2006 02:19

Palatakseni viime sivulle...

Itse koen jalkoihin haavoittuneena olon siten, että toisen koiven menettäneenä voi vain kävellä hitaasti (ja sitä jalkaa voi halutessaan nostella mätön aikana). Älyvapaatahan se on romuttaa niveliä eläytymismielessä ja linkuttaa yhden jalan varassa. Sama asia hoituu pitämällä stoppeja kävelyssä jne (mikä on tervetullut ajatus kun on liian monta kymmentä kiloa rautaa päällä).

10+ kannatus merkatuille terveyssiteille. :P
Yksilötaidot kompensoituu varustuksella...

http://harolds.busythumbs.com
FreakyM
Kapteeni
Viestit: 133
Liittynyt: Torstai, 16.03.2006 21:42
Paikkakunta: Kuusamo.

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Tiistai, 21.03.2006 07:00

Itse olen jalan haavoittumisen tehnyt selkeäksi törkeästi ylinäytellyllä nilkuttamisella, en oikein viitsi alkaa yhdellä jalalla hyppimään.

Taistelutilanteessa en vain laske painoa kyseiselle jalalle.

Käsien haavoittumisen olen esittänyt samalla tavalla, eli käsi roikkuu velttona ja selkeästi "rikki".
Ei tullut paratiisi vaikka meille siitä puhuttiin
Ei ollut siellä taivas vaikka vielä äsken luulin niin
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Tiistai, 21.03.2006 14:27

FreakyM kirjoitti:Itse olen jalan haavoittumisen tehnyt selkeäksi törkeästi ylinäytellyllä nilkuttamisella, en oikein viitsi alkaa yhdellä jalalla hyppimään.

Taistelutilanteessa en vain laske painoa kyseiselle jalalle.

Käsien haavoittumisen olen esittänyt samalla tavalla, eli käsi roikkuu velttona ja selkeästi "rikki".
Näitä ei näe mistään jos on vastapuolella. Sieltä katsottuna tuo näyttää silkalta huijaamiselta. Sotahuudossa ei olla liikkeellä kaveriporukan kesken, joten sääntöjen osalta on oltava tiukempi.

Ja ihmiset muuten huijaavat tällaista sallittaessa aivan törkeästi. Ette välttämättä te, mutta jos tämä sallitaan, ei jalan menettämisellä tule olemaan mitään väliä suurelle osalle tapahtumaan osallistujista. Menetetyllä jalalla ponnistetaan aivan surutta ja kävely on rivakkaa hieman näyteltyä harppomista. Jotta tätä ei tapahtuisi, ei sääntöjen soveltamista voida sallia.

Jalan menettämisen ideana on, että liikkumisesta tulee vaikeaa. Jos ei jaksa pomppia yhdellä jalalla voi jäädä paikalleen vaikka polvillaan. Jos tämäkään ei kuulosta hyvältä ajatukselta voi myös poistua taistelukentältä tai hankkia etukäteen jalkapanssarit estämään jalkaosumien vaikutusta ensimmäisen osuman osalta.

Samoin se käsi menee selän taakse ihan yhtä lailla kuin kyljellekin. Silloin ei ainakaan tule sanomista ja kaikille on selvää, mitä on tekeillä.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
FreakyM
Kapteeni
Viestit: 133
Liittynyt: Torstai, 16.03.2006 21:42
Paikkakunta: Kuusamo.

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Tiistai, 21.03.2006 15:38

Juu, käyhän se noinkin.
Ei tullut paratiisi vaikka meille siitä puhuttiin
Ei ollut siellä taivas vaikka vielä äsken luulin niin
Avatar
Nipsu
Herttua
Viestit: 682
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi

Viesti Kirjoittaja Nipsu » Tiistai, 21.03.2006 16:11

JonTzu kirjoitti: Samoin se käsi menee selän taakse ihan yhtä lailla kuin kyljellekin. Silloin ei ainakaan tule sanomista ja kaikille on selvää, mitä on tekeillä.
...ongelmana käsi selän takana kahdella aseella taistelevat :x Selkeyden vuoksi jalka voisi olla ilmassa taistelussa IHAN SAMA mutta taistelun ulko puolella marsseilla yms. nilkutus tai raahaus tai joku joka säästää vanhusten niveliä voitaisiin sallia. (ihan vaan vanhusten takia :wink: )
Smells like... Victory!

Here comes the messenger,
Black crow on a tombstone!
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Tiistai, 21.03.2006 16:45

Pidemmät matkat haarniska päällä kinkaten menvät ikäviksi. Mutta ei hätää, meillä on siihen kaksikin ratkaisua. Toinen on juuri tuo lekuri/välskäri mikä lie, jonka ehkä tärkein tehtävä on saattaa porukka marssikelpoiseksi taisteluiden jälkeen, olettaen että se tyhmä lekuri ei hankkinut itseään hengiltä samassa matsissa jossa oma jalka meni ;) Toinen keino on se että joku muu omasta (tai mieluummin kaksi) porukasta toimi kävelykeppinä ja auttaa liikkumaan siirtymämatkoilla. Tuolloin pompittavaksi jää vain taistelutilanteet, tai kun jäädään itse yksin rampana metsään.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Osoittakaa saadut osumat selkeästi.

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Tiistai, 21.03.2006 17:08

Jos näistä säännöistä joustetaan, tulee jalkoihin lyömisestä hyödytöntä. Ainakin itse hypin yhdellä jalalla jalkani menetettyäni. Jos en jaksa hyppiä, käyn polvilleni. Lekuri paikkaa jos on tarkoitus lähteä vielä jatkamaan eteenpäin. Suosittelen polvien kestävyydestä huolestuneita harjoittelemaan jalkoihin tulevien osumien torjumista, sekä jalkasuojien hankkimista. Liian usein näkee näitä vaihtokauppoja, joissa hyökkäävää soturia ei voisi vähempää kiinnostaa omiin jalkoihin tulevat osumat, kun sen jälkeen "voi kuitenkin kävellä hitaasti".
Avatar
Nipsu
Herttua
Viestit: 682
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi

Viesti Kirjoittaja Nipsu » Tiistai, 21.03.2006 17:11

Gnomus kirjoitti:Pidemmät matkat haarniska päällä kinkaten menvät ikäviksi. Mutta ei hätää, meillä on siihen kaksikin ratkaisua. Toinen on juuri tuo lekuri/välskäri mikä lie, jonka ehkä tärkein tehtävä on saattaa porukka marssikelpoiseksi taisteluiden jälkeen, olettaen että se tyhmä lekuri ei hankkinut itseään hengiltä samassa matsissa jossa oma jalka meni ;) Toinen keino on se että joku muu omasta (tai mieluummin kaksi) porukasta toimi kävelykeppinä ja auttaa liikkumaan siirtymämatkoilla. Tuolloin pompittavaksi jää vain taistelutilanteet, tai kun jäädään itse yksin rampana metsään.
Ideahan oli hyvä! Ja häpeän silmät päästäni ettei se edes häynyt mielessä! :cry: Lyökää minua olen ansainnut sen.

Vielä kysymys. Jos on menettänyt molemmat jalat saako liikkua polvillaan kykyjensä mukaan?
Smells like... Victory!

Here comes the messenger,
Black crow on a tombstone!
Avatar
Naktu
Sotilasmestari
Viestit: 85
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 18:49
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Naktu » Tiistai, 21.03.2006 17:34

Nipsu kirjoitti:Lyökää minua olen ansainnut sen.
*släp*
Nipsu kirjoitti:Vielä kysymys. Jos on menettänyt molemmat jalat saako liikkua polvillaan kykyjensä mukaan?
Tietääkseni viime vuonna sotahuudossa laskettiin molemmat raajat yhdestä raajaparista menettäneet kuolleiksi ellei välskäri päässyt parantamaan niistä jompaakumpaa. Jaloilla ei muistaakseni myöskään saanut liikkua.
Avatar
Nipsu
Herttua
Viestit: 682
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi

Viesti Kirjoittaja Nipsu » Tiistai, 21.03.2006 17:50

Naktu kirjoitti:
Nipsu kirjoitti:Lyökää minua olen ansainnut sen.
*släp*
Nipsu kirjoitti:Vielä kysymys. Jos on menettänyt molemmat jalat saako liikkua polvillaan kykyjensä mukaan?
Tietääkseni viime vuonna sotahuudossa laskettiin molemmat raajat yhdestä raajaparista menettäneet kuolleiksi ellei välskäri päässyt parantamaan niistä jompaakumpaa. Jaloilla ei muistaakseni myöskään saanut liikkua.
Ai! Kiitos

ja

kiitos
Smells like... Victory!

Here comes the messenger,
Black crow on a tombstone!
Avatar
Jenome
Soturi
Viestit: 25
Liittynyt: Lauantai, 18.03.2006 14:02
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Jenome » Tiistai, 21.03.2006 20:15

Naktu kirjoitti: Tietääkseni viime vuonna sotahuudossa laskettiin molemmat raajat yhdestä raajaparista menettäneet kuolleiksi ellei välskäri päässyt parantamaan niistä jompaakumpaa. Jaloilla ei muistaakseni myöskään saanut liikkua.
Entä jos alkaa raahaamaan itseään maata pitkin?pelkillä käsillä titenkin....
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Tiistai, 21.03.2006 20:33

Jenome kirjoitti:
Naktu kirjoitti: Tietääkseni viime vuonna sotahuudossa laskettiin molemmat raajat yhdestä raajaparista menettäneet kuolleiksi ellei välskäri päässyt parantamaan niistä jompaakumpaa. Jaloilla ei muistaakseni myöskään saanut liikkua.
Entä jos alkaa raahaamaan itseään maata pitkin?pelkillä käsillä titenkin....
Juuri tätä sillä yritettiin välttää. Homma menee ilman raajoja hölmöilyks i, mitään ei voi oikeasti enää saada aikaan ja haavoitettu taistelija joutuu taistelemaan itselleen vaarallisesta asemasta, joten parasta olettaa haavat kuolettaviksi.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Säännöt”