Parantuminen

Sääntöihin liittyvät asiat tänne

Valvoja: Ylläpito

Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Parantuminen

Viesti Kirjoittaja Azor » Tiistai, 07.02.2006 16:13

Olemme miettineet parantamisen poistamista kokonaan. Onko tästä eriäviä mielipiteitä?
tutka
Nostoväki
Viestit: 6
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 18:34
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tutka » Tiistai, 07.02.2006 16:29

On. Varsinkin pidemmissä skenaarioissa parantamisesta on oikeasti hyötyä. Jos vaikkapa kilpimies menettää asekätensä niin skenaarion loppu on häneltä aika turha. Parantaminen pitäisi minusta pitää edelleen voimassa. Siltatyönnössä parantaminen on suomeksi sanottuna turha. Mutta ei-respaus-skenaarioissa parantamisesta voi olla ratkaisevakin hyöty.
Prometheus varasti tulen jumalilta ihmisille ja kiitokseksi Zeus pulttasi ukon kallioon kiinni ja pisti kotkansa nokkimaan lihat pois. Tästä opimme vain kaksi asiaa, a) viestinviejän kohtalo voi olla surkea ja b) älä vittuile Zeukselle
Avatar
Naktu
Sotilasmestari
Viestit: 85
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 18:49
Paikkakunta: Vaala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Naktu » Tiistai, 07.02.2006 16:47

Mielestäni parantaminen pitäisi säilyttää. Myös loppuskenaarion ajan nilkuttaminen/yhdellä jalalla pomppiminen olisi varsin ikävää.

Parantamisen tulisi kuitenkin tapahtua luonnollisesti taistelun jälkeen tai sen ulkopuolella? Jäseniähän ei hoidella koskettamalla ja sanomalla "simpsalapim" ja se on ehjä. Viime sotahuudossa näkyi kenttätaisteluiden aikana ns. ihmeparantumisia.

Jäsenen puuttuminen merkitsee paljon vaikeuksia isommassa skenaariossa, ja luultavimmin johtaa lievään huijaamiseen: "Kyllä se jalka nyt saa olla kunnossa". On hyvin mahdollista että viime kerran järjestäjät ajattelivat asian juuri näin, sillä ihmiset eivät monesti ole täysin rehellisiä, enemmänkin käytännöllisiä, on käytännöllisempää unohtaa haava, kuin nilkuttaa loppuskenaario.

Ja siinä on mielipide nakerreltavaksi.
Avatar
Azor
Ylläpito
Viestit: 1442
Liittynyt: Keskiviikko, 25.01.2006 03:44
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Azor » Tiistai, 07.02.2006 17:42

Olen osittain samaa mieltä. Kiusaus huijaamiseen varmasti kasvaa entisestään jos pitkän skenaarion ensimmäisessä pienessä kähinässä lähtee jalka, eikä parantumismahdollisuutta ole. Viime vuonna meni vähän "simplasapimiksi". Asiaa täytyy pohtia.
Avatar
SaunaChum
Kersantti
Viestit: 47
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 10:56
Paikkakunta: Vaala

Stimpacks

Viesti Kirjoittaja SaunaChum » Tiistai, 07.02.2006 20:08

Entäs miltäs kuulostaisi eräänlainen stimpack, parannuslaukkusysteemi.

Jokaiselle ryhmälle annetaan ns. parannuslaukku parantajahenkilöitymälle, elikkäs kenttälääkärille (tai vaikka shamaanille, miten sen nyt ottaa). Tällaisessa parannuslaukussa olisi sitten kolme parannuskertaa, joilla voisi parantaa ei-kuolleen, haavoittuneen henkilön täysin kuntoon. Tällöin parannussysteemi olisi kylläkin simsalabim, mutta parannettavien henkilöiden määrä sentään olisi rajoitettavissa, ja kyllähän tämä huijaamista rajoittaisi, ainakin minun mielestäni.

Paranteluehdotuksia? :?:
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Tiistai, 07.02.2006 21:04

Parannuslaukun voisi pakata tietyllä määrällä valkoisia suht pitkiä kangaspaloja siteiksi. Siteen paikalleen asettaminen vie oman aikansa ja paikkaillun ruuminosan myös huomaisi. Ei mahdollistaisi enää instant-parannuksia sekunnissa, ja todella vaatii lääkärin ja potilaan huomion. Täysvarma ei tämäkään systeemi tietenkään ole, mutta toisi mielestäni jonkinlaista parannusta viimevuotiseen.
Avatar
Abelius
Ritari
Viestit: 61
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 23:02
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abelius » Tiistai, 07.02.2006 21:05

BlueSkie kirjoitti:Parannuslaukun voisi pakata tietyllä määrällä valkoisia suht pitkiä kangaspaloja siteiksi. Siteen paikalleen asettaminen vie oman aikansa ja paikkaillun ruuminosan myös huomaisi. Ei mahdollistaisi enää instant-parannuksia sekunnissa, ja todella vaatii lääkärin ja potilaan huomion. Täysvarma ei tämäkään systeemi tietenkään ole, mutta toisi mielestäni jonkinlaista parannusta viimevuotiseen.
Itse olen ehdottomasti tämän kannalla. Viime säännöissä absurdia oli juuri se, että oletettiin ihmisillä olevan kärsivällisyyttä mitata sekunnilleen se tietty aika.
Avatar
tifa-
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 19:54
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja tifa- » Tiistai, 07.02.2006 21:43

Kuulostaa hyvältä. Vaikka en ollut viime vuonna paikalla töiden takia, uskon sen olevan rasittavaa, jos joutuu pitkän skenaarion ajan pomppimaan yhdellä jalalla ja helpostihan siinä saattaa "unohtaa" vahingoittuneen raajan. Parantajahenkilön kanssa ihmisille tulisi, toivottavasti, hieman parempi muisti ja he eivät suhtautuisi niin välinpitämättömästi asiaan. Tämä myös lisäisi ryhmien "monimuotoisuutta", sen jäsenillä olisi muitakin töitä hoidettavana kuin pelkästään aseiden heiluttelu. Vaikka tietysti sehän tässä tapahtumassa juuri on tarkoituksenakin. ;)
Shh. Minä kasvan.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Valkoista harsoa se sitten on.

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Tiistai, 07.02.2006 23:16

BlueSkie kirjoitti:Parannuslaukun voisi pakata tietyllä määrällä valkoisia suht pitkiä kangaspaloja siteiksi. Siteen paikalleen asettaminen vie oman aikansa ja paikkaillun ruuminosan myös huomaisi. Ei mahdollistaisi enää instant-parannuksia sekunnissa, ja todella vaatii lääkärin ja potilaan huomion.
Aamen.
Tämä kirjataan sääntöihin.
Avatar
SaunaChum
Kersantti
Viestit: 47
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 10:56
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja SaunaChum » Tiistai, 07.02.2006 23:36

Aivan, harsoja, loistavaa!!
Pikkuhuomiona sellainen että levyhaarniskan kanssa harsojen tarvii olla aika isoja (ja mitenkähän ne pysyykään paikallaan).

Mutta silti paljon parempi idea kuin viimevuotinen hierontaparannus :D
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Tiistai, 07.02.2006 23:40

Tuohon harsoparannusjärjestelmään voisi vielä harkita sellaista hienosäätöä, että kukin ryhmä saa harsoja suhteessa jäsenmääräänsä, esim. 1 harso per 3 hlöä ryhmässään. Tällä lailla 15:n hengen ryhmällä olisi se 5 harsoa käytössään, eikä yli 20 päisen lauman tarvitsisi kärvistellä muutamalla hassulla sideharsolla. Isoilla ryhmillä kun tuntuu olevan taipumusta saada aika reippaasti osumaa.

Tuo harso/soturi -suhde saattaa vaatia pientä säätöä, mutta aikaahan tässä vielä riittää.
Avatar
SNiLD
Ylläpito
Viestit: 399
Liittynyt: Tiistai, 24.01.2006 23:30

Viesti Kirjoittaja SNiLD » Keskiviikko, 08.02.2006 08:20

SaunaChum kirjoitti:Aivan, harsoja, loistavaa!!
Pikkuhuomiona sellainen että levyhaarniskan kanssa harsojen tarvii olla aika isoja (ja mitenkähän ne pysyykään paikallaan).

Mutta silti paljon parempi idea kuin viimevuotinen hierontaparannus :D
Wanhalla kunnon jessellähän ne kiinni pysyy. ;)
Sideharso kun on tarpeeks pitkä niin sen laittaminenkin on riittävän hidasta. Jos harsot yms loppuu, aina voidaan käyttää vaikka narua. Idea kyllä hyvä. :)
Avatar
tifa-
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 19:54
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja tifa- » Keskiviikko, 08.02.2006 17:58

Eikä sen harson pidä juuri sideharsoa olla, vanha lakana kappaleiksi revittynä ajaa varmasti saman asian ja on vähän huokeampi vaihtoehto. Lakanoita luultavasti löytyy kodeista muutenkin kodeista enemmän kuin sideharsoja.. :) Ja lakanoista saa reilun parin metrin (n. 2,5 m) mittaisia pätkiä, sen pituuden pitäisi riittää hieman jykevämmänkin panssarin päälle!
Shh. Minä kasvan.
orbitti
Paroni
Viestit: 226
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 21:25

Viesti Kirjoittaja orbitti » Keskiviikko, 08.02.2006 18:20

Näen jo mielessäni ne kerran-ympäri-ja-umpisolmu-menetelmällä sidotut "haavat".

Ylipäätänsä sidetarpeiden käyttäminen haavojen sidonnan simulointiin on erittäin hyvä idea ja toivon mukaan tuo myös pidempiin skenaarioihin tunnelmaa.

Se mitä yritän sanoa on, että sidontatapakin tulisi määritellä jossain määrin. Umpisolmuhärpäkkeen laittaa paikoilleen alta 10s, mutta painesiteen tapaiseen meneekin aikaa huomattavasti enemmän ehkäpä noin 30s-1min. Mikä tässä kontekstissa on pelkästään hyvä asia.

Olen myös samaa mieltä tifa-:n kanssa, että sopivin kangas tähän tarkoitukseen on geneerinen lakanakangas, joka on sekä edullista että yleisesti saatavilla.
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Perjantai, 10.02.2006 14:26

Sopii miettiä että halutaanko ensiapu toimivan sillä että joku, ihan kuka vaan, sitoo haavan, vai tarvitaanko erillinen haavuri. Itse suosittelisin haavurin käyttöä (ehkä yksi haavuri kymmentä joukkion jäsentä kohti) jolloin olisi yksi ylimääräinen kaveri suojeltavana. Vaikka haavuri voisikin tapella muiden mukana normaalisti, niin ei ole kiva jos ekassa kahakassa ainoa kuollut on se haavojen sitoja ;)

Käytännössä tuo hyödyttäisi sen että parantuminen olisi vaikeampaa (toki naapuri yksikön lekuriakin saa lainata) ja pienelle nimetylle joukolle voisi saada paremman kontrollin siitä että hoitaminen vie aikaa. Ja tietysti tuskaiset avunhuudot hoitajan paikalle saamiseksi sen sijaan että kaivetaan taskusta liina ja pyöräytetään reiden ympärille. Myöskin silloin ryhmän haavurilla olisi kiinnostus kerätä joka skenaarion jälkeen sidetarpeet takaisin talteen. Muuten on vaara että huomataan kaikkien sidetarpeiden kadonneen jonnekin metsän kätköihin käytön jälkeen.
Avatar
Morhgoz
Paroni
Viestit: 186
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:40
Paikkakunta: Hiidensalmi

Viesti Kirjoittaja Morhgoz » Keskiviikko, 22.02.2006 12:37

Itse muistelen huudelleeni parantajaneitoa puskassa maaten parissakin skenaariossa..

Mutta sinänsä hyvä idea tuo sidonta, vaikka ei se hierontahoitokaan kummempi ollut.. *wink, wink*
Tärkeintä ei ole voitto vaan mahdollisimman iso kasa verisiä kalloja...
...vaikka omia, jos ei muita...

O ksei angellein lakedaimonios hoti tede
keimatha tois remasi peithomenoi
Avatar
Pimeyden Ritari
Kreivi
Viestit: 441
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pimeyden Ritari » Keskiviikko, 22.02.2006 20:48

tifa- kirjoitti:Kuulostaa hyvältä. Vaikka en ollut viime vuonna paikalla töiden takia, uskon sen olevan rasittavaa, jos joutuu pitkän skenaarion ajan pomppimaan yhdellä jalalla ja helpostihan siinä saattaa "unohtaa" vahingoittuneen raajan.
Jos on raskaasti panssaroitu, tuo yhdellä jalalla pomppiminen tekee kurjaa polville, etenkin jos on jo vanhastaan polvivammainen. :wink:
Sopii miettiä että halutaanko ensiapu toimivan sillä että joku, ihan kuka vaan, sitoo haavan, vai tarvitaanko erillinen haavuri. Itse suosittelisin haavurin käyttöä (ehkä yksi haavuri kymmentä joukkion jäsentä kohti) jolloin olisi yksi ylimääräinen kaveri suojeltavana. Vaikka haavuri voisikin tapella muiden mukana normaalisti, niin ei ole kiva jos ekassa kahakassa ainoa kuollut on se haavojen sitoja
Mutta kuka haluaa siinä adrenaliiniryöpyssä taistelun tiimellyksessä pysyä sivummalla? Ehkä ryhmällä tulisi olla se yksi hoitolaukku, joka kiertää hengissäpysymisten mukaan.
Avatar
Keisari_P
Ylläpito
Viestit: 2524
Liittynyt: Lauantai, 28.01.2006 14:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Keisari_P » Tiistai, 28.02.2006 22:13

Haavurin homma ei kiertäisi hengissä pysymisen mukaan, vaan olisi harvojen valittujen etuoikeus. Tämä lisää hieman taktista puolta peliin. Ryhmän pitää huolehtia haavuristaan, jos ei halua pomppia yhdellä jalalla kovin pitkään.
Avatar
Kuolemanpeleko
Soturi
Viestit: 27
Liittynyt: Tiistai, 28.02.2006 17:41
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Kuolemanpeleko » Keskiviikko, 01.03.2006 17:50

miten haavurien määrä sitten määritellään?kuinka monta per ryhmä ja kuinka monta harsoa hänellä olisi?

minusta olisi ihan mukava että 1 haavuri per 1-10hengen tiimi,jolla 2 harsoa tämä lisää selviytymis halua ja kaikkia ei saa simsalabim olet kunnossa tyyliin,eli toisin sanoen vain parhaat selviytyisi.mutta jos on porukka jossa yli 10 henk.voisi olla 2 haavuria tai 4 harsoa haavurilla.olen puhunut.
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Keskiviikko, 01.03.2006 20:42

Omasta mielestäni 2 harsoa per 10 hlön ryhmä on liian vähän. Itseäni ei ainakaan huvittaisi hyppiä kovinkaan pitkään yhdellä jalalla kun niskassa on se 10-20kg rautaa ja iso kilpi. Toisaalta pelkän kilpikäden kanssakin homma menee vähän tylsäksi.
Viime vuonnahan ei parannusten määrää oltu rajoitettu, tämän vuoden säännöissä puolestaan sidejärjestelmä asettaa jonkin katon parannuksille. Liian alas tuota parannusmäärää ei pidä vetää, silloin tulee porukalle todella helposti kiusaus jättää haavat laskematta, kun siteitä ei enää riitä. Oli oikeallakin kenttälääkärillä sidettä vähän enemmän kuin parin naarmun sitomiseen tarvittavat.
Tietty suht realististahan se olisi, että suurin osa taistelijoista on jotenkin haavoittuneita, mutta meitä peltipurkkeja ei tosiaan huvita tappaa polvia yhdellä jalalla hyppelemällä. Pohjimmiltaan tapahtuman tarkoituksenahan on viihdyttää, ei toimia äärirealistisena taistelun elävöittämisenä.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
Kuolemanpeleko
Soturi
Viestit: 27
Liittynyt: Tiistai, 28.02.2006 17:41
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Kuolemanpeleko » Keskiviikko, 01.03.2006 20:49

Voisihan niitä harsoja olla enemmän kuin 2 tosiaan,itsekään en varmasti haluaisi pomppia yhdellä jalalla haarniska päällä,kun ilman haarniskaakin pomppiminen yhdellä jalalla on tuskallista :)
Avatar
Nipsu
Herttua
Viestit: 682
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 16:55
Paikkakunta: Lautiosaari, Lounais-Lappi

Viesti Kirjoittaja Nipsu » Torstai, 02.03.2006 18:12

Kun laskee että kaikilla pelaajilla on (yleensä) neljä haavoittuvaa raajaa niin ei olisi välttämättä tyhmää antaa jokaista jäsentä kohti yhtä sidettä. siteiden määrä voisi myös vaihdella pelistä riippuen esim. siltä työnnössä voisi olla tyylikästä ja kätevää kun lääkärit linjojen takana parsisivat puolikuolleita kokoon kerta toisensa jälkeen kun taas pitemmässä skenussa siteiden määrää voisi vähentää ja kun siteet loppuu ja plateen pukeutunut on menettänyt raajansa niin kyllä se oikeastikin hidastaa ryhmää ja pakottaa sen huolehtimaan vahingoittuneesta miehestä. Liian realistista? niin ja vielä kysymys: osallistuisiko medikki taisteluun muute kuin parantajana. En tunne varmaan yhtään boffaajaa joka suostuu seisomaan kaukana turvassa katsomassa kun omia kaatuu? taistelu kykyisyys toisi myös taktikoinnin mahdollisuuden tyyliin: -"tapetaan medikki nii ne on kohta matalana" ja tämä lisäisi haastetta lääkärin suojelemisesta.
Smells like... Victory!

Here comes the messenger,
Black crow on a tombstone!
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Torstai, 02.03.2006 18:41

Ainakin viime vuonna lääkintämies sai taistella ihan vapaasti. Tosin lääkintämiehen kuolema on sitten lopulle ryhmälle ongelma. Toisaalta voisihan se lääkintämies (tai nainen) olla ei taistelevakin. Jättäisin tuon ryhmien itsensä päätettäväksi. Sitoako taistelukykyinen henkilö lääkintäpuolelle, jolloin taistelupuoli kärsii tai on riski lekurin menettämisestä, tai hankkiako ei taisteleva lekuri, jota sitten pitää suojella, mutta jättäisi taistelukykyiset toimimaan vapaammin.

Siltatyönnössä, jos se toteutetaan samalla tavalla kuin viime vuonna, lääkintämies ei toimi, koska on nopeampaa ja helpompaa kuolla ja herätä kokonaan ehjänä takaisin matsiin (kuolemia ei laskettu, vain edettyjä metrejä). Toivottavaa olisi se että siteen sitomiseen oikeasti käytettäisiin aikaa. Esimerkiksi vaatimus että side pitää sitoa järkevästi, ei vain ympäri ja solmuun, ja vaikka sitomisen aikana laskea sataan.
Avatar
SaunaChum
Kersantti
Viestit: 47
Liittynyt: Keskiviikko, 01.02.2006 10:56
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja SaunaChum » Perjantai, 03.03.2006 14:56

Gnomus kirjoitti:Toivottavaa olisi se että siteen sitomiseen oikeasti käytettäisiin aikaa. Esimerkiksi vaatimus että side pitää sitoa järkevästi, ei vain ympäri ja solmuun, ja vaikka sitomisen aikana laskea sataan.
Turhaa laittaa jotain aikarajaa tuohon. Kuten viimekin vuonna, tulee vain nopeita ihmeparannuksia, eli toiset parantelee kättään sen sata sekuntia, kun taas toiset laittaa siteen paikalleen ja juoksevat takaisin taisteluun, joten eikö ole sama jättää ajat pois. Toisaalta voisi laittaa sellaisen "rangaistuksen" että jos side putoaa, joko itsestään tai vihollisen lyönnistä, niin henkilö kuolee suoraan. Se voisi innostaa tekemään kunnono solmuja.

Umpisolmujen tekemisen voisi ehkä estää sillä että noita harsoja jaettaisiin vain sotahuudon alussa joka joukkueelle tietty määrä, ja jos ne jäisivät siihen umpisolmuun niin ei saataisi toista tilalle.
Ja muuten, jotkut saattavat tuoda omia harsoja mukanaan, jotka ovat samanlaisia kuin järjestäjien (tietenkin rehellisyyttä vaaditaan tässäkin!)...

Mielipiteitä??
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Perjantai, 03.03.2006 16:30

Ihmeparannus kesken taistelun on hyvin ikävää. Siksi toivoisin tuota ajankäyttöä siteen laittamiseen, koska se pitäisi sekä lääkintämiehen että potilaan poissa rivistä jonkun aikaa. Käytännössä tämä tarkoittaisi että haavojen hoito ei onnistu järkevästi kuin taistelun jälkeen. Toisaalta pidemmissä skenaarioissa tämä on se tärkein kohta, jos kinkkaajat halutaan takaisin matkustuskelpoisiksi. Suorassa kenttätaistelussa haavureiden tehtävät olisivat aika vähissä koska käytännössä taistelu on ohi ennen kuin ketään saadaan takaisin kuntoon.

Mitä tulee "huijaamiseen", niin se on aina mahdollista, oli säännöt sitten mitkä tahansa. Sitä vielä helpottaa jos kuka tahansa saa sitoa haavoja. Jos haavureina on kuitenkin koko Sotahuudon ajat tietyt samat henkilöt, niin uskon että he ottaisivat hommansa vastuullisemmin ja sosiaalinen kontrolli olisi paljon tiukemmassa.

Ja ainakin jos itse jostain syystä päädyn haavuriksi, niin lupaan ottaa kaiken ilon irti avautumalla kavereiden tappelutaidoista ja uhkailemalla amputaatiolla jokaista joka tulee hoidettavaksi :twisted:

Se että haavuri toimii "oikein", pistää kaverin puremaan vyötä ja hankkii pari muuta kaveria pitämään potilasta paikallaan tms. loisi kummasti tunnelmaa taistelukentälle. Tähänkin on paljon paremmin mahdollisuuksia jos hoito ei peliteknisesti voi olla instant, vaan pitää käyttää se aika järkevästi. Ja pitäähän sitä jotain iloa järjestää haavureillekin sen sijaan että vetävät pikaumpparilla rätin kaverin raajaan ja passittavat samalla sekunnilla takaisin eturiviin.

Itse uskoisin vastuullisten ja virassaan vakiona toimivien haavurien kykenevän hoitamaan homma. Yhtälailla kaveri voi huijata parantumisajan kanssa kuin irtoavan siteen kanssa, ei siinä säännöt auta. Jos joku jää kiinni huijaamisesta, niin voidaan kohdella samalla tavalla kuin taistelussa osumien kanssa huijaavia. :evil:
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Säännöt”