Itse en kyllä myöskään käsitä moisia ajayuksia...
Tuo 28 mm eriste menee tiukasti runkoputken ympärille, ja hammastuksen takia eriste on helppo vielä kaiken varalta "lukita" kiinni runkoputkeen parilla ilmastointiteipin palalla. Ei varmasti lähde heilumaan. Tämä prosessi ei oikein onnistu harmaalla eristeellä.
(Minullekin yritti Starkin myyjä kaupitella omien putkieni päälle 35 mm pehmustetta, mutta sanoin tahtovani 28 mm paksua. Tätäpä myyjä vasta kummasteli. Eli se on hyvin todennäköistä, että Grislan olet saanut käsiisi liian suurta legoeristettä.)
Mikäli hammastuksen jättä lyöntipinnan alle, ei se edes näy ulospäin. Eli ulkonäkökään ei muutu oleellisesti. Ainoastaan sen paksuuden takia.
Terän muotoon leikkaaminen ei ole juurikaan hankalampaa legoeristeellä, kuin harmaalla. Harmaalla eristeellä on leikattava 1/4 eristeputkea lyöntipintaan. Legoeristeellä ei niin paljoa, sillä hammastukset on ensin leikattava pois. Sitten vasta jaettava putki neljään. Mielestäni tämä hieman vajaa 1/4 putkea on kivamman näköinenkin, kuin koko neljäsosa.
Vannesaha-vinkistä kiitokset!

Puukolla tosiaan on tullut halkaistua noita putkia, mutta pakko kokeilla tuota pikimmiten!
Grislan kirjoitti:
Toki kuka tahansa saa tehdä miekkansa ihan mistä sallitusta materiaalista tahansa, mutta itse toivon, ettei tarvitse sortua legoihin enää. Kun olen 20-30 asetta (joista omaan käyttöön ehkä 10-15) vääntänyt harmaasta ja yhden vihreästä, voin olla sitä mieltä, että vihreä eriste on perseestä! Heh.
Mikäli minä käyttäisin joka päivä vuodesta toiseen tätä erivärisistä helmistä tehtyjä rukoushelmiä, ja minulle vaikkapa kolmen vuoden jälkeen työnnettäisi eteeni ristillä varustetut rukoushelmet, en varmastikaan pitäisi niistä ensisilmäyksellä

Eli tottumuskysymyshän tämäkin on... Ainakin joiltain osin.