Sotakoneen ammukset

Kysymykset järjestäjille tapahtumasta ja säännöistä tänne.

Valvojat: N.Hirvelä, Sopuli

Avatar
Woodooferret
Soturi
Viestit: 29
Liittynyt: Sunnuntai, 07.02.2010 20:07
Paikkakunta: Hämeenlinna

Sotakoneen ammukset

Viesti Kirjoittaja Woodooferret » Sunnuntai, 20.01.2013 23:31

Millaisia ammuksia sotakoneeseen (tässä tapauksessa ballista) tarvitaan? Riittääkö heittokeihään kriteerit täyttävä ammus? Onko vähimmäispituutta?
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Viesti Kirjoittaja JP666 » Sunnuntai, 20.01.2013 23:46

Ite olen käsittänyt että ne ovat aina tapaus kohtasia koska ei ole mitään standarti sotakoneita. Tuossakin riippuu sitä että kuinka iso se ballista on kuinka kovaa ne ammukset lähtee siitä ja minkälainen se itse laite on.
Lorach
Kreivi
Viestit: 338
Liittynyt: Perjantai, 25.04.2008 08:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Lorach » Maanantai, 21.01.2013 16:17

Minusta sotakoneissa pitäisi harkita uudelleen tuota käyttöideaa. Sotakoneet mitä olen nähnyt livenä ja videolla, eivät ole ampuneet kovinkaan pitkälle. Näinollen ne ehtivät ampua vain muutaman kerran, mutta sitten ne jo juostaan yli.

Mielestäni konsepti pitäisi olla sellainen, että sotakone ei voi ampua 20 metriä lähemmäksi. Tämän voi säätää esimerkiksi jonkinlaisella rajoittimella että kone ei kallistu liian alas. Tällöin sotakoneilla voitaisiin ampua tehokkaasti ja turvallisesti 20-40 metrin päähän ja olla siten oikeasti hyödyllinen kapine ennen linjojen kohtaamista.
Tietenkin sotakonemiehistön tulee testata miltä tuntuu ottaa ammus vastaan tuolla etäisyysvälillä.
Ballistan ammuksiksi itse olen mielessäni suunnitellut kevyttä runkoputkellista heittokeihästä. Kärki tosin pitäisi kenties kankaalla päällystää teipin sijaan.
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Maanantai, 21.01.2013 21:32

Niin, 2008 Rämän katapultilla tiputettiin ensin JonTzu ja sitten Bernard. Eli ei huono... :wink:

Mutta vakavammin, tätä voisi kyllä miettiä, joskin sotakuneet ovat toistaiseksi olleet sellaista kevyttä huumoria mätkeen väliin.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kysymyksiä ja vastauksia”