Suomen urheilumuseon nuorisoliikunnan dokumentointihanke

Kysymykset järjestäjille tapahtumasta ja säännöistä tänne.

Valvojat: N.Hirvelä, Sopuli

Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Suomen urheilumuseon nuorisoliikunnan dokumentointihanke

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Tiistai, 18.12.2012 13:58

Suomen urheilumuseo on käynnistämässä nuorten omatoimisen liikunnan keruuhanketta ja tähtäimessä ovat ns. "ei niin vakiintuneet" lajit ja toiminta. Keskustelin aiheesta hankkeessa aloittavan koripallomuseon tutkija Jari Toivosen kanssa ja hän vaikutti vallan kiinnostuneelta ottaa boffaus mukaan tähän kartoitukseen.

Hommaa tehdään ainakin Helsingissä ja Tampereella (Jyväskylä ei valitettavasti mahtunut tämänhetkisen tiedon mukaan otantaan). Lupasin laittaa Toivoselle vähän tietoa lajista ja yhteystietoja, joista pääsee tähän käsiksi. Hän oli kiinnostunut tulemaan dokumentoimaan johonkin treenitilaisuuteen boffausta ja varmaankin haastatteluja olisi tiedossa, jos kiinnostuneita löytyy.

Tämä on hyvä tilaisuus nostaa yhdellä rintamalla lajimme näkyvyyttä, joten jos haluatte aiheesta jotain sanottavan, laittakaa vaikka nyt minulle postia:

aaro.sahari (ät) gmail.com

niin välitän ilosanomaa ja saadaan boffauksen synty ja nousu dokumentoitua kansallisen erikoismuseonkin kokoelmiin!
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Skylark » Tiistai, 18.12.2012 15:16

Kuulostaa hienolta. Boffauksen historiasta ja alkulehdistä emme ole tainneet muutenkaan juuri keskustella. Olen monesti meinannut avata ketjun mutten ole saanut aikaiseksi.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 18.12.2012 16:12

Jees! Mun yhteystietoja voi tarvittaessa välittää Tampere-kuvioita varten. juhani.salonen (ät) gmail.com
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Tiistai, 18.12.2012 16:19

Sainkin jo postia yhdeltä aktiivilta, eli mun puolesta tänne voi myös kerätä tietoa historiasta! Tuossa hankkeessa on käsitykseni mukaan enemmän kyse nykyelämän dokumentoinnista, mutta minä olen sen osalta vain tämmöinen provokatööri. Omasta puolestani olisin kiinnostunut keräämään tätä skenen historiaa talteen!

Eli tänne foorumille ja/tai mulle voi laittaa kaikkea tällaista. Kiinnostaa oikeasti ihan kympillä.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Tiistai, 18.12.2012 17:58

Mua saa aina haastatella, jos haluaa 'uuden sukupolven' boffaajan mielipidettä asioihin. Voin kanssa henk. koht. ottaa hepun huolekseni treeneihin, jos on sinne tulossa.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Noudettava
Kreivi
Viestit: 378
Liittynyt: Keskiviikko, 30.04.2008 19:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Noudettava » Tiistai, 18.12.2012 20:20

Jos Juhani antaa kaverille kivan haastattelun niin kyllä Tampereella häntä myös ilo mielin lyödään :)
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Keskiviikko, 19.12.2012 16:28

Käsittääkseni ideana olisi juurikin haastatella ja jututtaa nuoria, joten Juhani ja minä olemme ehkä vähän väärää porukkaa vastaamaan. Mutta tosiaankin minä vain välitän hankkeelle tietoa, ja he tekevät sitten omat ratkaisunsa ja ovat yhteydessä paikallisiin tahoihin.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kysymyksiä ja vastauksia”