NOXBON palauteketju

Härkälinnan treenileiri 2013 Hauholla 17-19.5.2013
Avatar
Foe
Herttua
Viestit: 525
Liittynyt: Tiistai, 06.07.2010 19:18

Viesti Kirjoittaja Foe » Maanantai, 20.05.2013 22:15

Jos metsää oli kerran liikaa, niin oltais voitu ottaa muutama 2012 mutakentällä :roll: vaihtelu on plussaa
Incendiary pigs
Haiden
Sotalordi
Viestit: 1393
Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33

Viesti Kirjoittaja Haiden » Maanantai, 20.05.2013 22:48

Itse en koennut menettäväni mitään vaikkka nukuin koko sunnuntain metsäskenujen läpi.

+ Kenttäskenut olivat mahtavia
+ Perjantain aamu viiteen asti kestävä sauna
+ järjestäminen oli hyvää
- Metsä oli täyttä kuraa
- liian pitkät tauot '
- iltajärjestelyissä pitää muistaa että normaali 8-10 tunnin yöunet.
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
Avatar
Jopotzuki
Paroni
Viestit: 187
Liittynyt: Keskiviikko, 13.06.2012 18:02
Paikkakunta: Imatra/Lahti

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki » Maanantai, 20.05.2013 23:36

Peltokorppi kirjoitti:
Ettei sitten omat koirat olisi...
Musta on kyllä ihan abusrdi ajatus että kukaan vois erehtyä niin pahasti että löis omia..
Minua ainakin lyötiin pari kertaa omien toimesta, kerran jopa suoraan keihäällä otsaan, jossa roikkui vielä valkoinen nauha.
Avatar
Kuljeskelen
Paroni
Viestit: 151
Liittynyt: Lauantai, 13.06.2009 15:10
Paikkakunta: Iisalmi/Kuopio

Re: NOXBON palauteketju

Viesti Kirjoittaja Kuljeskelen » Tiistai, 21.05.2013 11:00

Hitto minä jäädän. Koetetaan silti kirjoittaa jotakin tähän.
Kaikki tähän kirjoitettu on minun oman fiilikseni aiheuttamaa, ja sanojani ei pidä tulkitseman minkään virallisen tai epävirallisen yhteisön edustajana.

MITÄ MINÄ TEIN
Osallistuin itse kaikkiin skenaarioihin, osiin hieman myöhästellen VK'n vesirepun kuljettamista pisteestä X pisteeseen mahdollisimman-lähellä-seuraavaa-kokoontumispaikkaa varten. Pe-la yönä nukuin ihmisiksi, eli jotain viis-kuus tuntia, la-su yö meni viihtyessä, laulaessa, makkaraa paistaessa, nuotioillessa, ketjussa polttaessa, jutellessa, ja tulihan sitä vähän ihmisten tarjoamia juomiakin otettua (kiitos ihmiset), vaikka tavoitteena oli olla melko selvinpäin. Semisti onnistuin tavoitteessa.
Aamulla kun olin menossa mökille "nyt mä nukun vähän", niin eiköhän siellä jo pojat olleet tarjoomassa munia ja pekonia. "kohta pitää suorittaa taas arttu" "kuulkaa minä oon perhana suorittanu koko yön". Eiku muutamaks minuutiks sikiöasentoon lattialle ja sitte samoilla silmillä valmistautumaan koitoksiin. Sitten mentiin taas. Lopulta nukuin su-ma yönä 17 tuntia, nyt pikkuhiljaa alkaa tunto palautua jäseniin ja aivoihin.

METSÄSTÄ LÄHINNÄ
Metsää oli tarpeeksi, ja tilaa metsässä oli varattu skenaarioille riittävästi - tämän johdosta oli välillä oikeasti epävarmuutta siitä, että missä hitossa sitä vihollista on. Vaihtelu virkistää ja tällainen pieni odottelu välillä taistelun aikana on ehdottomasti jees. Ei kaikkien skenaarioiden tartte olla "linjat yhteen nyt ja heti". Sekaisinhan siinä väki meni käänteisessä lipunryöstössä, mutta se-kuuluu-asiaan. Tuli kiva inttifiilis. Jos joitakin väsytti metsässä, niin sitten voi istua kuusen perseeseen ja odottaa että jaksaa. Ei siellä kaikki kuitenkaan mätä yhtä aikaa. Ei tää oo mitään urheilua, nojoo, saa siellä urheillakin, minua ei kiinnosta.

KENTÄSTÄ
Kenttä oli niin pieni (niinkuin se onkin) että minä en tykänny. Ymmärrän kyllä niitäkin jotka tykkäävät kentästä, ja otan vastaan mitä saan. Sillat oli niin turkasen pieniä että käytännössä siltatyöntö ajatuksena ei toteutunut. Ei haittaa, siltatyöntö kun on yks niistä mahdollisista skenaarioista joissa rikki menee porukkaa ja kuolleet jää jalkoihin.

VEDESTÄ
Vettä kait oli olemassa, minua ei kiinnostanut vesi paitsi pari kertaa. Silloin maistui. Minulla kun oli Valkoisen Komppanian vesireppu hoidettavana ja kannettavana, niin nesteytys ryhmän sisälläkin toimi hyvin. Kannattaa muidenkin ryhmien harkita (edelleen) omaa vesihuoltoa - vaikka yleinen vesihuolto toimisi, silti ei vara venettä kaada. Ja ei se viistoista kiloa lisää selässä enää haittaa, ja jos on isompi lössi, niin useampi reppu. Kantaa vaikka vuorotellen.

PUOLIJAOISTA
Puolijaot oli lauantaina jees. Vaikka tuntui että koko ajan pulut hakkasivat päitään Karjalan mäntyyn, silti saatiin tehdä asioita ja välillä onnistuttiinkin tasapainottamaan selkeähkö linja-alivoima oikeilla liikkeillä. Sunnuntaina sitten kun jotkut olivat juhlineet aamuyöhön niin väki väheni, ja saatiin voittaa. Selkeesti. Mutta ei se varmaan vastapuolena ollut niin kivaa, mutta muistakaa aina, että hauskaa täällä ollaan pitämässä - jos tulee turpiin ja selkeesti, sekin on parasta. Sitä on niin vähän isoja mättöjä Suomenmaassa että ei oo varaa vetää hernettä nenään tappiosta, johtui se sitten omasta paskuudesta, epäreiluista jaoista, huonosta maastosta, sekaannuksesta, mistä vaan. Eiku miekka käteen ja leuka rintaan ja kohti uusia keihäsrivejä.

OMIEN LYÖMISESTÄ
Viiden ja seittemän sotahuudon veteraanit eivät välttis heti muista ymmärtää, että kaikki eivät ole tokaa kertaa boffaamassa. Niitä tyyppejä vaan ei ole helppo heti tunnistaa, ja välillä lyödään omia. Meilläkin porukassa yksi kaveri koetti lyödä kaikkia, joilla ei ollut Kyyhkyjen valkoista nauhaa näkösällä. Periaatteessa järkevä ajatus, mutta ei toimi. Peräänkuulutimme tunnistamista ja silmät auki menemistä - jos ei ole varma, kuka on ketä, kysytään. Joko omilta tai vastaansaapastelevilta.

KRITIIKISTÄ
Iltaohjelman aiheuttamasta pahennuksesta: joitakin tyyppejä selkeesti vitutti se, että porukka ei osallistunu iltaohjelmaan. Annetaan kaikkien kukkien kukkia, jooko, ja ne jotka tykkää nukkua ja levätä ja tarvitsee sen levon, niin annetaan heille rauha. Meitä on monenlaisia ja kaikki eivät jaksa juhlia ja boffata samoilla silmillä.
Joitakin nukkujia sitten vitutti se että iltaohjelmaa oli ja että se oli äänekästä. Ai jaa? Jos sattuu olemaan herkkä ja väsynyt, sillon kannattaa ottaa ne korvatulpat ja miksei isommatki korvalaput matkaan. Vetäytyä penaaliin ja rauhottua. Jos oma ryhmä ei anna tilaa nukkua, niin sitten ottaa oman teltan ja pystyttää sen vaikka kilometrin verran mettäänpäin mars.
Kannattaa siis puolin ja toisin sopeutua, meitä on monenlaisia, ja kaikkia ei kannata vaatia toteuttamaan kaikkien toiveita kaikilla mahdollisilla tavoilla. Mitä useampi yrittää sopeutua hymyssäsuin, sitä parempi.

Iltaohjelmasta itsestään.
Trollballin aloittaminen jääti ja vähän pahasti. Muuten hommat sujui ja porukka joka jaksoi ja tahtoi olla paikalla varmasti viihtyi. Minä ainakin. Naiset ovat kauniita ja miehet komeita. Miekkailijoille valaistus oli vähän vähäinen, mutta silti oli näyttävä. Tulishow toimi, Norretia-tribuutti oli kans asiaa. Hienoo että tytöt uskalsivat lähtee kuuleman mukaan varsin vähäisellä treenillä esittämään. Kannattaa uskaltaa esittää, ei laadusta kannata itse olla huolissaan, tekee minkä tekee, ja porukka kyllä tykkää.
Nahkajuhanin muotishow oli kans komee.

Bändistä, no, ehkä on porukka oikeassa, että ei välttämättä kannata äänekästä bändiä hankkia treenileirille, mutta kyllähän se laskee tunnelmaa kans, mikäli vaan vetäydytään ja ollaan hiljaa. Peräänkuulutan taas sitä sopeutumista, ei se niin kovalla ollut.

KORUISTA
Talismaanit oli kiva ajatus. Ensiks kun saatiin kuulla niiden toiminta-ajatus, ajattelin "voi perhana, nyt pitää yrittää nähhä, kuka mut tappo". Toisessa skenaariossa sitten lopulta sainkin luovutettua omani, ja onneks ei tullu tapettua liikoja, niin ei tarvinnut vastaanottaa niitä. On kyllä hyvä tommonen ajatus, niin ehkäpä luovuttaessa porukka pääs antamaan positiivista palautetta just niille, joille se kuuluu. Tykkäsin. Ehkäpä Sohussa sitte piilolinssit ois jees, niin näkis nähhä ihmisiks.

Hauhosta.
Jotkut vinee sitä että Härkälinna on nähty. Se on siitä huolimatta erinomainen paikka boffata, ja hyväksihavaittua ei välttämättä kannata vaihtaa väkisin. Ne, jotka kaipaavat vaihtelua, ottakaapa tapahtuma johtoonne, ja kattokaa sitten, kuinka helppoa on onnistua järjestämisessä täysin uudessa paikassa. Ei järjestäjänä kannata liikaa rasittaa itseään, mikäli toimivia ja helppoja ratkaisuja löytyy. Tää on nähty joo, mut kyllä minä takasi tulen mikäli jalat kantaa ja aikataulu sopii. Suosittelen samaa kaikille.

Mökit
ovat mukavia. Siltikin, ei niissä oo pakko olla - mutta kuten yllä mainittu, annetaan niille uni, jotka unta tahtoo. Valkosessa valot sammu lauantaina kaheksan jälkeen, valvojat saivat kyllä valvoo muualla sitte. Suosittelen samaa kaikille. Helpompaa nukkua paikallaan, valvojat kyllä osaavat liikkua.

Treeninä
perrrkeleen kova viikonloppu, varsinkin minun yöunilla. Nyt tiistaina vieläkin paikat jumissa ja nollaolo. Tää on vaan hyvä, eipähän jääny varmasti monelle semmonen olo, että "vielä yx päivä, ei tunnu missään". Kuten mainittu aikaisemmin ketjussa, jos joku ei jaksa kaikkeen osallistua, ei ole pakko. Itseään ja omaa kehoaan kannattaa kuunnella ensin, vasta sitten ryhmää ja järjestäjiä. Siltikin, kavereista kannattaa pitää huolta. Jos joku on rikki, tuetaan. Jos jotakin väsyttää ja vituttaa, kannustetaan. Näitä tapahtumia on niin harvoin, että kannattaa varata hetki aina siihen, että jaksaa myös kannustaa kaveria hymyilemään.

Järjestäjät:
kuvittelittekote että se tulee olemaan helppoa ja kivutonta se tapahtuman pitäminen? Muistakaa tekin, että hyvä fiilis tarttuu, ja jos kaikki ei suju niin kuin suunniteltiin, ei se haittaa. Asenne ratkaisee jo paljon. Delegointi, ennakointi, tsemppi. Siitäkin huolimatta, ihan kympillä järkätty tapahtuma. Oli kivaa, homma toimi. Kaiken ei tartte toimia kympillä, kunhan mitään ei varsinaisesti lyödä läskiksi. Niinkuin ei lyöty. Ottakaa kans sitä omaa aikaa - vaikka porukka tulee nykimään hihasta, niin ottakaa varamies itseillenne, ja menkää makuupussiin hetkeksi, jos siltä tuntuu. Ette te ole mitään yybersotajumalia jotka pystyvät viikonlopun tekemään ihmeitä 24hoo vuorokaudessa. Recognition of one's own inferiority is vital (and totally acceptable).

OSANOTTAJILLE
Edelliseen liittyen, muistakaa osanottajat kans ottaa järkkärit huomioon. Jos on paskaa palautetta, rakentakaa siitä semmosta, että se on mukava ottaa vastaan. Jos joku asia häiritsee, huomauttakaa asiallisesti. Kaikista pikkujutuista ei kannata mennä kiusaamaan järjestäjiä. Ollaan aikuisia ihmisiä ja autetaan itse järkkäreitä kans, mikäli tarvetta löytyy, vähintään sillä, että pyritään pitämään heidät mahdollisimman vähän ylikuormitettuina omalla ennakoinnilla. Jos skenujen pitäs alkaa kellonaikaan X, sillon siellä ollaan reippaasti ennen kello X. Ei kuormiteta järjestelmää ihan vaan siks, että ei viitsi panostaa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, ja jokainen osanottaja on osaltaan yksi järjestäjä, ja tarpeellinen sellainen. Kunniottakaa itseänne, kunnioittakaa muita.

Huh, tulipahan romaani. Paljon sanoja, vähän asiaa. Ei tartte lukea. Saa toki. KIITOS Noxbo 2013.
Leskentekijät 08, Na Gall Oglaich 09, Valkoinen Komppania 10, 11, 12, 13, Fähnlein Papagei 14, missälie 15?
Minäkin oon Arttu hei, voisittekote muut skeneartut vaihtaa nimiä?
Vibelius
Herttua
Viestit: 692
Liittynyt: Keskiviikko, 14.05.2008 18:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vibelius » Tiistai, 21.05.2013 12:08

Tosiaan plussaa kekseliäistä skenaarioista, sekä boffauksen ja metsän määrästä. Erityisesti lipuntyöntö oli aivan upea skenaario. Muutenkin kaikki sujui mallikkaasti.

Ainoastaan tynnyrintyöntö ja vika lipunryöstö oli vähän meh pitkien respamatkojen ja rikkinäisen logiikan takia.
Jätä se herkkukori siihen.
Avatar
Ahneman
Paroni
Viestit: 176
Liittynyt: Keskiviikko, 04.02.2009 14:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ahneman » Tiistai, 21.05.2013 13:27

- Liian vähän ruokaa ja liian pitkät siirtymiset!!

Noei nyt kuitenkaan. Sen sijaan äärimmäisen suuri kiitos koko järjestäjätiimille! Mahtava tapahtuma! Hyvää mättöä hyvällä porukalla. Kekseliäitäkin skenaarioita, joiden kokeilemiseen treenileiri on mitä oivallisin paikka. Taistelua sekä metsässä, että kentällä (olipa niiden määrällä sitten oikea tai väärä suhde) Hyvin hoidettu vesihuolto ja muu järjestystoiminta!

Muutama asia, jotka nostan vielä erityisesti esille:

1) Hauho. Ylivoimaisesti paras paikka järjestää treenileirejä. Hyvät fasiliteetit, hyvä sijainti ja tuttu ympäristö. Totta on, että vaihtelu virkistäisi ja Härkälinnan alkaa pikkuhiljaa jo olla ns. nähty, mutta valtakunnan suurin treenileiri ei mun mielestä ole se tilanne missä tätä vaihtelua lähdetään hakemaan. Parempi vaan reenin kannalta, jos maasto on tuttua.

2) Iltaohjelma. On ehkä paikallaan enemmän Sotahuudon ja Faban/KuTen kaltaisissa tapahtumissa. Treenileirillä monet tykkää vaan röhnöttää mökissä ja grillailla nakkimakkaroita. En siis sano, etteikö iltaohjelmaa pitäisi olla. Sen sijaan sanon, että Treenileirin olosuhteissa siltä ei kannata odottaa liikoja. Trollball puolestaan on kivaa ajanvietettä, mutta SM-kisat on ehkä tulevaisuudessa hyvä jättää, mahdollisuuksien mukaan juuri sinne ropeconiin. Trollballin aloittaminen myös tökki aika pahasti. Tämä on kuitenkin tapahtuman kokonaiskuvan kannalta oikeesti niitä ihan pikkujuttuja.

3) Bändi. Liittyy vahvasti iltaohjelmaan. Tapahtumaan, johon saapuu satoja osallistujia eri taustoista, ei ehkä kannata hankkia jonkintasoista 'marginaalimusiikkia' soittavaa bändiä. Vaikka on totta, että valtaosa boffaajista tykkäilee erilaisista metalligenreistä sieluun ja ytimiin asti, niin mun mielestä ihan joku perus covereita soitteleva bilebändi ois ollu NoXbossa enemmän paikallaan.

4) Amuletit. Hauska kokeilu. Kokeiluksi se voi toisaalta myös jäädä. Jotenkin tuntui siltä, että vaikka paperilla amulettitoiminta toimi kivasti, niin käytännössä se tökki. Taistelun tiimellyksessä ei lähde amuletteja kyselemään tai antelemaan. Taiselun jälkeen sen saattaa jo kokonaan unohtaa, respaskenaarioiden jälkeen ainakin. Kaikkia iskuja ei näe. (Esim. jos keihäsmies tappaa mahtavalla lyönnillä, mutta kilven takaa). Boffaaminen on myös ryhmätyötä. Parhaat kilpimiehet pystyy suojaamaan omia keihäsmiehiään kymmeniltä lyönneiltä, omien tappojensa kustannuksella. Kuka silloin on ansainnut amuletit? Kilpi vai keihäsmies?

5) Armeijat. Lauantain puolijaot olivat hyvin suunnitellun tasaiset. Sunnuntaina hommat meni ymmärrettävistä syistä täysin uusiksi. Tätä kuitenkin yritettiin korjata. Onneksi kyseessä oli kuitenkin taas vaan treenileiri, eikä yhdenkään ryhmän SoHu-voittomahdollisuudet kadonneet sunnuntain takia. Erityisboonus armeijoiden jakamisesta nimenomaan variksiin ja kyyhkysiin, joilla oli molemmilla omat toimivat liput.

6) Vesi. Kaikista niistä boffaustapahtumista, joissa olen käynyt, luultavasti kaikkein paras vesihuolto. Erityisboonus kertakäyttökupeista, joiden avulla pullottomatkin soturit saivat virvoitusta helposti.

7) Kiitos. Suuret respectit kaikille järjestäjille, että koko touhu saatiin järkättyä! Tuntuu siltä, että järjestäjätiimi lähti hakemaan Noxbosta vielä suurempaa, hienompaa ja mahtavampaa tapahtumaa ja siksi vaikutti sunnuntainakin asteen verran uupuneelta/pettyneeltä. Älkää huolehtiko, You did great! Kiitos ja kumarrus.
Keihäs on rapid fire -ase.
Avatar
Minardil
Herttua
Viestit: 664
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Minardil » Tiistai, 21.05.2013 13:39

Huhhuh, mitä settiä! Oli aivan mahtava lomanaloitusviikonloppu, olin syvästi viihdyttynyt koko ajan. Porukka oli tosi hyvin messissä, ja kaikki näkemäni järjestelyt pelasivat.

Olisin tykännyt enemmästä kentästä ja vähemmästä metsästä. Metsän pikauusinnat sunnuntaiaamuna sen sijaan olivat musta hyvä asia, sai boogien päälle heti ja oli mahdollisuus korjata oman suorituksen virheitä, kun skenaario pysyi sinänsä identtisenä.

Siltatyönnön kapeilla ja harvoilla silloilla voisi puolestani kuopata Tsernobylin alle. Se nyt vaan ei ole kiva odotella, että kumpi puoli menettää ensin kärsivällisyytensä ja hyökkää kill pockettiin kuolemaan.

Iltaohjelma rulasi, mää tykkäsin. Kaikenlaista viihdykettä oli. Moni jutuista oli kyllä aika myöhään, itse jätin keikan puolivälissä kesken kun uni alkoi painaa silmää.

Puolijaot tosiaan heilahtelivat vähän epätasapainossa. Mietiskelin sellaista, voisiko jatkotapahtumissa olla järkevää aloittaa päivä aina vaikka 4-6 pikauusintaskenaariolla, joiden tarkoituksena olisi ihan vaan kartoittaa armeijoiden tasapainoa? Jos jompikumpi osapuoli vie selvästi useimmat toistot, siitä saisi jotain osviittaa.

Itse olisin tykännyt lyhyemmistä tauoista. Nyt tuntui, että tuli välillä odoteltua enemmän kuin tapeltua. Tämä tosin antoi jousille paljon kaivattua aikaa diilata omat nuolensa takaisin.

Vesi-ilmapallot olivat parasta ikinä. Ihan loistava idea!

Kyl mää (mökissä nukkuneena) annan tälle omasta puolestani arvosanaksi ysin. Minulla oli tosi hauskaa, sain mättää paljon ja ihmiset olivat bueno. Ehdottomasti kannatti tulla.
Harhamainparvi since 2019.
Your Tapio "Tapio" Tapio is free. See him running in the distance.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Tiistai, 21.05.2013 14:49

Trollball puolestaan on kivaa ajanvietettä, mutta SM-kisat on ehkä tulevaisuudessa hyvä jättää, mahdollisuuksien mukaan juuri sinne ropeconiin.
Ei se siellä oo ikinä ollu enkä menis sinne sitä kyllä tökkäämäänkää. Tätä lajia harrastelevat kuitenkin jonkuverra tietää mitä on tulossa niin voi nauttia kunnolla fyysisyydestä. Siellä siihe voi osallistua oikeesti vaikka mitä..
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Jackal
Paroni
Viestit: 156
Liittynyt: Keskiviikko, 31.05.2006 22:21
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jackal » Tiistai, 21.05.2013 14:58

Perkeleen näkökulmasta pohdintaa:

Skenaariot
Todella hyvä juttu, että uusia skenaariotyyppejä uskallettiin kokeilla, varsinkin kun ei tarvinnut stressata suorituksesta samalla tavalla kun esim SoHussa. Pidemmän päälle rupesi kumminkin meikäläisiä ainakin rasittamaan, kun jäi perinteiset skenut vähemmälle. Sunnuntain metsäkohtaamiset tuli tosi tarpeeseen!

Respaskenut metsässä ärsyttivät meikäläisiä varmaan lähinnä sen loputtoman ees taas kävelemisen takia, eikä siksi että skenaariot olisi sinänsä olleet huonoja! Lauantani viimenen riski oli kuitenkin mielestäni virhe järjestäjiltä, koska käsittääkseni suurin osa tapaturmista sattui nimenomaan tuon skenun aikana. Liekö syynä sitten paska maasto, väsymys, tai molemmat. Itseäni alkoi ainakin ärsyttämään esim. hallitsemattomien rynnäköiden selkeä lisääntyminen iltaa kohden, varsinkin kun taistelua käytiin todella ikävässä maastossa. Long story short: väsymys + paska maasto on huono yhdistelmä.

Hauho
Onhan tuo Hauho nähty, enkä ainakaan toista SoHua sinne kaipaisi, mutta on se vaan muodostunut sellaiseksi paikaksi minne haluaa ainakin kerran kesässä mättämään! Itse pyrkisin etsimään uusia mestoja, mutta on hyvä tietää että on joku paikka jonne on "aina tervetullut". Iso plussa järjestäjille sunnuntain mökkien luovutusajasta! Aivan parasta toimintaa mökkipuolen suhteen muutenkin!

Amuletit
Hyvä ajatus, mutta erittäin vaikea toteuttaa toimivasti. Itse en kyllä olisi kehdannut mennä kinuamaan keneltäkään sitä riipusta. Todella hyvä mieli tuli jos joku sitä tuli tarjoamaan, ja sellaista toimintaa pitäisi kannustaa! Riipusten kinuaminen tapoilta taas tuntuu omasta mielestäni lapselliselta, ja kyllähän kaikki sen tajuaa, ettei taisteluteho ole verrannollinen amulettien määrään. Ei edes "frägeihin". Jos kukaan nyt ymmärtää mitä yritän sanoa. Jokatapauksessa nään tässä potentiaalia nimenomaan keinona antaa toiselle pelaajalle tunnustusta.

Järjestäjät
Hyvin hoiditte monta asiaa. EA toimi hyvin ottaen huomioon, että loukkaantumisia sattui yllättävän(?) paljon. Vesihuolto toimi omasta mielestäni, vaikka jokaisen soturin pitäisi kyllä minun mielestäni hoitaa sitä myös omalta osaltaan. Jaot oli välillä huonot, mutta ryhmiä oli todella hankalasti jaettavaksi. Ainoa selkeä miinus on juuri se järjestäjien hapannaamaisuus paikoittain. Tulee epämiellyttävä olo kun tuntuu että järkkärit on koko ajan ihan paskana, varsinkin kun ovat meillekkin tuttua porukkaa. Kuten aiemmin sanottu: Ei tarvii olla sotajumala. Kyllä sakki ymmärtää, että järjestäminen on tosi raskasta hommaa!

Muut ryhmät
Väärä paikka avautua tästä, mutta sanonpa nyt kuitenkin. Toivottavasti Sotahuutoon ei tule porukkaa teepaidoissa ja verkkareissa. Tiedän edustavani tässä asiassa vähemmistöä, mutta eikös SoHussa ole vieläkin ainakin jonkunlaiset vaatimukset "periodinmukaisesta" ulkonäöstä? Propsit niille jotka viitsivät panostaa, näytitte aivan hiton hyviltä!

Maahinkaiselle kiitos hyvästä yhteistyöstä, ja näyttävästä setistä. Olette panostaneet ihan huolella viime vuodesta! Erityisesti kiitos Jurille toimivasta yhteistyöstä upseerikerhossa! Olisi hienoa olla joskus samalla puolella SoHussa!

Rämälle on myös sanottava iso kiitos hyvästä yhteistyöstä sunnuntain puolella. Sunnuntaina Rämää johtanut kaveri (Ei pysty muistamaan nimiä, anteeksi!) otti hyvin huomioon muut ryhmät, ja upseerikokoukset sujuivat ilman erimielisyyksiä. Myöskään taistelutehonne ei tuntunut paljoa kärsivän, vaikka olitte sunnuntaina paljon pienempänä. Teidän jouset on tappajia.

13. Komppania oli ottanut hienosti itsenäisyyden Kuolasta, ja tykkäsin väreistä! (Tosin inhosin tabardeja ja lippua!). Isona miinuksena jo nuo aiemmin mainitut hallitsemattomat rynnäköt. Varsinkin paskassa maastossa. Siinä sattuu, ja osumia otettiin hävyttömän huonosti. Haluan kuitenkin uskoa ettei se ollut tahallista, ja toivon näkeväni komppanian tyylikkäänä, ja tehokkaana pakettina SoHussa. Tiedän, että teidän ryhmässä on paljon todella hyvää osaamista, ja osaatte hommanne. Vähän hiottavaa vaan kokonaisuudessa!

Imperiumi oli parantanut toimintaansa, joka oli todella tervetullut yllätys. Suosittelen teille järjestäytyneitä treenejä, ja tiukkaa muodostelmaharjoitusta! (En kyllä tiedä onko sellaista jo!) Oikea suunta! Nyt kun vielä saatte kaikille taistelijoille tyylikkäät varusteet niin saatte ainakin Perkeleeltä kiitosta. Riviukot ottakaa johtajistanne mallia. Siellä oli tyylikkäitä settejä!

Kaiken kaikkiaan jäi todella hyvä maku tapahtumasta. Vielä kertaalleen iso kiitos järjestäjille! Todella maukas aloitus boffokesälle!

Meidän komentajien ilmeet kun kuunneltiin skenubriifejä
Avatar
Kuljeskelen
Paroni
Viestit: 151
Liittynyt: Lauantai, 13.06.2009 15:10
Paikkakunta: Iisalmi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kuljeskelen » Tiistai, 21.05.2013 15:07

Jackal kirjoitti: Muut ryhmät
Väärä paikka avautua tästä, mutta sanonpa nyt kuitenkin. Toivottavasti Sotahuutoon ei tule porukkaa teepaidoissa ja verkkareissa. Tiedän edustavani tässä asiassa vähemmistöä, mutta eikös SoHussa ole vieläkin ainakin jonkunlaiset vaatimukset "periodinmukaisesta" ulkonäöstä? Propsit niille jotka viitsivät panostaa, näytitte aivan hiton hyviltä!
Jos liikaa nillitetään niin uusien tulijoiden virta tyrehtyy kokonaan. Not good.
Minun puolesta kaikki verkkariboffaajat, tervetuloa Sohuun kokeilemaan!

Kokeneemmat Sotahuutajat voivat sitten itse miettiä, mitä viitsivät päälleen laittaa. Suosittelen asiallista ja näyttävää pukeutumista, mutta vaatimista mieluummin kiellän.
Leskentekijät 08, Na Gall Oglaich 09, Valkoinen Komppania 10, 11, 12, 13, Fähnlein Papagei 14, missälie 15?
Minäkin oon Arttu hei, voisittekote muut skeneartut vaihtaa nimiä?
Avatar
Jackal
Paroni
Viestit: 156
Liittynyt: Keskiviikko, 31.05.2006 22:21
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jackal » Tiistai, 21.05.2013 15:14

Kuljeskelen kirjoitti:
Jackal kirjoitti: Muut ryhmät
Väärä paikka avautua tästä, mutta sanonpa nyt kuitenkin. Toivottavasti Sotahuutoon ei tule porukkaa teepaidoissa ja verkkareissa. Tiedän edustavani tässä asiassa vähemmistöä, mutta eikös SoHussa ole vieläkin ainakin jonkunlaiset vaatimukset "periodinmukaisesta" ulkonäöstä? Propsit niille jotka viitsivät panostaa, näytitte aivan hiton hyviltä!
Jos liikaa nillitetään niin uusien tulijoiden virta tyrehtyy kokonaan. Not good.
Minun puolesta kaikki verkkariboffaajat, tervetuloa Sohuun kokeilemaan!

Kokeneemmat Sotahuutajat voivat sitten itse miettiä, mitä viitsivät päälleen laittaa. Suosittelen asiallista ja näyttävää pukeutumista, mutta vaatimista mieluummin kiellän.
Ymmärrän kantasi hyvin, mutta toivon vain ettei ulkonäköpuolta unohdeta täysin. Olisi hyvä että edes kannustettaisiin ns. "periodinmukaiseen" asustukseen, tai edes yrittämään sitä. Vaikka tiedän kyllä, että valtaväestö on minun kanssani eri mieltä :C
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Tiistai, 21.05.2013 17:21

Itsekin verkkareissa hiihtelin noxbossa, mutta Sotahuutoon vedän kyllä jalkaan aina pellavapöksyt. Treenileirit ja tapahtumat erikseen. Verkkareissa vetäminen tapahtumissa on törkeää kanssaboffaajien huomioimattomuutta. Kenellekään ei pitäisi olla ylitsepääsemätön homma hankkia esim. neutraalin värisiä puuvillahousuja ja tabardia. Ei näytä vieläkään kauniilta, mutta ei nyt sentään pomppaa silmillekään. On ihan kohteliasta huomioida sitäkin, että osa porukasta tulee paikalle ensisijaisesti fiilistelemään.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
Iitintiiti
Sotilasmestari
Viestit: 92
Liittynyt: Keskiviikko, 13.06.2012 20:15
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Iitintiiti » Tiistai, 21.05.2013 18:04

Metsä oli ihanaa! Ja lauantain viimeinen Risk oli mahtavuutta! Samoin sunnuntain viimeinen lipunryöstö! Olivat ylivoimaisesti NOXBOn parhaimmat skenaariot! Olisin mielelläni tehnyt niitä kauemminkin ^^

Eikä ollut yhtään liikaa treeniä :D
Avatar
Bunkka-pop
Kreivi
Viestit: 349
Liittynyt: Lauantai, 07.02.2009 17:30
Paikkakunta: Oulu/Turku

Viesti Kirjoittaja Bunkka-pop » Tiistai, 21.05.2013 20:38

Kiitos kaikille mahtavasta tapahtumasta, noxbo on ollut ja oli taas kyllä ihan parhautta.

Noxbo kyllä kuuluu Härkälinnaan, yksi treenileiri vuodessa voidaan kyllä ihan hyvin hakata joka vuosi samassa paikassa. Sotahuuto on sitten asia erikseen, silloin mielelläni haluaisin mättää jossain uudessa paikassa

Metsä- ja kenttäskenaarioiden suhde taisi olla aika reilusti kallellaan metsään päin, itse olisin mielelläni ottanut kumpaakin tasapaljon. Tauot skenaarioiden välissä varmaan tuntuivat melee-ihmisten mielestä liian pitkiltä, mutta kun jousena piti juosta vastustajan aloituspaikalle hakemaan nuolia, putsaamaan, tarkistamaan ja sitten laittamaan ne viiniin JA vielä sen jälkeen juoksemaan omalle aloitusalueelle, niin yleensä jäi vedet juomatta skenaarioiden välissä.

Ja kyllä tuli huomata että kannattaisi harjoitella enemmän panssarien kanssa, osumien laskeminen ja panssaripisteiden muistaminen oli välillä sitä ja tätä. Suuret anteeksipyynnöt siitä, tuntuu vieläkin vähän pahalta.

Eikun katse morttileiriä päin..
Susikukko kirjoitti:
Insane kirjoitti: ...yhteishengestä kertonee jotain sekin että erinäiset Muertelaiset tunnustivat tehneensä armeijan voittoon tähtääviä toimia pisteteknisen optimoinnin yli.
mitä vit¤%
Avatar
Mr-Headless
Kreivi
Viestit: 260
Liittynyt: Perjantai, 05.02.2010 00:54
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Mr-Headless » Tiistai, 21.05.2013 22:48

Kiitos kaikille tapahtumasta! On hienoa että noinkin suuri osallistuja määrä saatiin pelkkään treeni tapahtumaan.

Ja näin urheilijapoffaajan mielipiteenä tuosta periodi pukeutumisesta että upotkoon suohon.
helvetin elitistihomoilua eikä todellakaan kivaa, mukavaa ja reipasta goblinhenkeä 8)

Avatar Juha Valkeajoki
Avatar
GSawo
Paroni
Viestit: 190
Liittynyt: Maanantai, 11.07.2011 21:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja GSawo » Tiistai, 21.05.2013 23:43

Myös täältä kiitokset tapahtuman järjestämisestä ja hyvien säiden manaamisesta. Oli hauska kesän aloitus ja pääsin ruskettumaankin.

+Säät
+Paikka (tuttu, ei mennyt aikaa siihen, että etsii missä ollaan)
+Vesihuolto
+Järjestäjät oli ainakin minulle iloisia ja huumoriakin riitti, vaikka väsymys selvästi jo painoi

-Amuletit (kiva idea, mutta todella hankala oli toteuttaa)
-Metsässä oli välillä liian monta pikauusintaa peräkkäin samasta skenusta
-Iltaohjelma meni liian myöhäselle, kun halusi vielä jossain välissä käydä saunassakin. Bändi jäi sitten kattomatta, kun piti nukkuakin jossain välissä
-Jäin myös miettimään mihin 10 euron osallistumismaksu tarkemmin meni. Ei sillä, että se olisi ollut korkea maksu, mutta itse konkreettisuus jäi vähän pimentoon näin itsekin tapahtumia järjestäneen silmissä.

Erityiskiitos vielä Ruton porukalle, että sain käpertyä sohvan nurkkaan. Olitte muutenkin todella hauskaa seuraa. Myös Nipsu kiittää.
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Keskiviikko, 22.05.2013 09:45

Amuletti-ideaa voisi parantaa niin, että amuletteja (tai vaikka vain niitä prikkoja) olisi useampia jokaisella osallistujalla, niin, että jokaisen hyvän suorituksen voisi palkita. Ansaittuja amuletteja taas ei laitettaisi uudestaan jakoon. Vaatimuksena tämän toimimiselle tosin olisi se, että jokainen osallistuja signeeraisi amulettinsa (tai muutoin tekisi niistä tunnistettavia).
Tapahtuman jälkeen muistoksi jäisi jokainen hyvästä toiminnasta ansaittu merkki.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
goblintaikuri
Herttua
Viestit: 887
Liittynyt: Lauantai, 12.04.2008 21:01
Paikkakunta: Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja goblintaikuri » Keskiviikko, 22.05.2013 10:10

Minusta amuletit toimisivat parhaiten siten, että vain kantaja itse voi sen antaa surmaajalleen. Tällöin ylimääräinen palkinto ei tarvitse olla iso tai sitä ei tarvita ollenkaan, sillä amuletteja saa oikeasti vain hienosta suorituksesta eikä niin että suu vaahdossa jäädään lähistölle kuolleilta niitä mankumaan. Tai tietty niin että jotkut heittävät vastapuolella olevalle kaverilleen kaikki amuletit mitä vaan löytyy.
always FIGHTING~~
Avatar
Amileontti
Herttua
Viestit: 566
Liittynyt: Maanantai, 16.10.2006 01:36
Paikkakunta: Hki.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amileontti » Keskiviikko, 22.05.2013 13:24

goblintaikuri kirjoitti:Minusta amuletit toimisivat parhaiten siten, että vain kantaja itse voi sen antaa surmaajalleen. Tällöin ylimääräinen palkinto ei tarvitse olla iso tai sitä ei tarvita ollenkaan, sillä amuletteja saa oikeasti vain hienosta suorituksesta eikä niin että suu vaahdossa jäädään lähistölle kuolleilta niitä mankumaan.
Näin sen pitikin mennä ja mielestäni niin ohjeistin lauantaiaamuna. ;)
Varmalla sydämellä
Avatar
goblintaikuri
Herttua
Viestit: 887
Liittynyt: Lauantai, 12.04.2008 21:01
Paikkakunta: Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja goblintaikuri » Keskiviikko, 22.05.2013 13:29

Ookoo, emme siis ole vieläkään pitäneet tapahtumaa jossa kaikki olisivat kuunnelleet ja sisäistäneet alkubriiffin täysin. :lol:
always FIGHTING~~
Avatar
Jopotzuki
Paroni
Viestit: 187
Liittynyt: Keskiviikko, 13.06.2012 18:02
Paikkakunta: Imatra/Lahti

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki » Keskiviikko, 22.05.2013 14:32

Iltaohjelmasta nillittäminen on mielestäni typerää, eihän se ole millään lailla edes pakollista. Ymmärrän kyllä sen, jos nukkuvia ihmisiä häiritsi bändin kova äänentaso. Minun mielestäni iltaohjelma oli oikein viihdyttävää, marginaalibändi ei tosin iskenyt. Niin ja iltaohjelmat olisi saaneet alkaa aikaisemmin, en tiedä miksi ne pääsivät alkamaan vasta niin myöhään.

Trollball oli mielestäni vähän hätiköidyn ja "katotaan paikan päällä" oloisesti järjestetty. Piti etsiä yleisöstä tuomareita ja varusteita peliin. Hyvin se kuitenkin loppujen lopuksi onnistui ja sitä oli kiva seurata.
Avatar
Jackal
Paroni
Viestit: 156
Liittynyt: Keskiviikko, 31.05.2006 22:21
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jackal » Keskiviikko, 22.05.2013 14:41

Amileontti kirjoitti:
goblintaikuri kirjoitti:Minusta amuletit toimisivat parhaiten siten, että vain kantaja itse voi sen antaa surmaajalleen. Tällöin ylimääräinen palkinto ei tarvitse olla iso tai sitä ei tarvita ollenkaan, sillä amuletteja saa oikeasti vain hienosta suorituksesta eikä niin että suu vaahdossa jäädään lähistölle kuolleilta niitä mankumaan.
Näin sen pitikin mennä ja mielestäni niin ohjeistin lauantaiaamuna. ;)
Minustakin niin ohjeistettiin, mutta ainakin minulta tultiin sitä korua vaatimaan. Ehkä briiffissä varovaisesti vihjattiin ohimennen siihen, että niitä saisi kauniisti pyytää, ja ahnaat tappojen metsästäjät kuulivat sen ihan miten itse halusitvat amulettien kiilto silmissään? En ole ihan varma, mutta ehkä tästä opitaan ensi kertaan. Kannatan amuletti-idean jatkojalostusta!
Mr-Headless kirjoitti: Ja näin urheilijapoffaajan mielipiteenä tuosta periodi pukeutumisesta että upotkoon suohon.
En tiedä miten stereotyyppinen "urheiluboffaaja" mielipide nyt on kyseessä, mutta tajuatkohan ollenkaan että eläytymisestä ja periodipukeutumisesta on tingitty vuosien varrella, että tapahtuma olisi helpommin lähestyttävä, ja kaikilla olisi kivaa? Nimenomaan tultu vastaan teikäläisiä, että voisitte myös nauttia skenestä. Onko ihan liikaa vaadittu "urheiluboffaajalta" tulla edes hiukan vastaan, että kaikkien peli-ilo säilyy? En ymmärrä tuollaista asennetta ollenkaan.
Avatar
SLS
Paroni
Viestit: 153
Liittynyt: Keskiviikko, 22.03.2006 23:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SLS » Keskiviikko, 22.05.2013 15:39

Oikein suuri kiitos itseltänikin koko tapahtumasta!

Skenaariot (siltahässäkkää lukuunottamatta) tuntuivat toimivilta ja vaihtelua oli mielestäni ihan sopivasti. Itse osallistuin kaikkiin paitsi lauantain viimeiseen, koska metsässä juokseminen oli käynyt turhan väsyttäväksi taistelu-intoni kannalta. (Vielä rankempaa se olisi ollut useamman kenttäskenun jälkeen).

Yllättävän vähän puhdasta kenttättaistelua oli tarjolla, mikä hiukan toisaalta harmitti, mutta rehellisesti sanoen ne käyvät mielestäni tylsiksi sen neljännen avoimen maaston vedon jälkeen -ellei ihmeitä tapahdu. Vaikka ne ovatkin se boffotapahtumien selkäranka. =D

Metsää oli aika paljon, mutta en kokenut sitä ongelmaksi (jalkani saattoivat kokea kuitenkin, jänniä naarmuja ilmaantui kiltin alle.... *köh*), vaikka en olekaan metsäskenujen ylin ystävä.
Sunnuntain metsäskenujen uusiminen oli ihan ymmärrettävää, koska esim. linnanvaltaustaistoissa taisi pisin taisto olla jotakuinkin 4min. Nopeatempoisia taistoja voi surutta vetää sen 3+3 ainakin omasta mielestäni. Ja omalla kohdallani sunnuntain aamupäivä oli parasta settiä koko viikonloppuna.

Skenaarioiden välissä ei mielestäni ollut juurikaan turhan pitkiä siirtymisiä tai turhia taukoja. Ehti rauhassa napata vettä ja jousimiehetkin saivat yleensä hetken etsiskellä nuoliaan (te jotka sanotte että väliajat oli liian pitkiä: montako nuolta SINÄ kannoit nuolipisteelle maastosta? Jokainen 200 kaveria kun kantaisi yhden nuolen kentältä poistuessaan nuolipisteelle, löytyisi aiempienkin noxbojen nuolet nopeammin kuin ehdittäisi huutaa "skenu alkaa!".)

Pari negatiivista kommenttia skenuista:

Tynnyrintyöntö: oli jännää tajuta, että työntömatkaa leikattiin valkoisten päästä yli puolet alkuperäisestä kokonaismatkasta. Hiukan häiritsi että oletti matkaa vielä olevan vaikka kuinka, mutta sitten joku ilmoittikin että se onkin jo perillä(?).

Metsäskenu jossa piti viedä lippu vihollisen pisteelle: Toisen armeijan alueella sijaitseva tavoitepiste oli jäänyt itselleni (ja muulle valkoisten lippuvartiolle/lipunkantajalle) hiukan epäselväksi, kun "isolla kivellä" ei sitten siinä kiven kyljessä ollessa ollut riittävä tulkinta. Tulkitsimme siis että lippu piti saada toiselle puolelle kiveä, jonne emme sitten ehtineetkään ennen vastahyökkäystä. En tiedä olisiko "Polun puolella isoa kiveä" ollut parempi maininta? Harmitti hiukan häviö, kun voitto oli alta metrin päässä lopulta.. ilmeisesti (miulle ainakin jäi epäselväksi, mikä se itse piste lopulta olikaan).


Hauho: on hyvä NoxBolle. Eihän "Härkälinnan treenileiri" olisi sama ilman Härkälinnaa. Ja helpompi keskittyä itse asiaan, kun maastot yms. on tuttuja.

Amuletit:
Hieno idea, mutta vähän kyllä unohtui. Ei meinannut löytyä kyllä yhtään hyvää soturia joka miut olisi surmannut maininnan arvoisasti -ainakaan niin että olisin ehtinyt kaverin pistää merkille ja palata asiaan skenaarion jälkeen... eli joko miut tapettiin vain tylsästi ja kunniattomasti, tai sitten olen vain aika vaativa. Lisäksi itsekin jostain syystä ajattelin että surmaaja sitä halutessaan pyytäisi, ja loppujen lopuksi koko killutin meinasi unohtua. Onneksi erään metsässä käydyn väännön jälkeen minut surmannut keihäsmies (joka myös kuoli viereen), sitä tajusi ansaitusti pyytää, koska muuten se varmaan killuisi vieläkin kilttivyössä.

Ja mikä ihme on tämä "periodin mukainen pukeutuminen", mistä palautteessa väännätte? Mikäs se oli Noxbon viitekehys? Miun käsittääkseni viitekehys on vapaasti tulkittuna "kesän bofferikauden avaus", eikä "historiallisen taistelunelävöittämistapahtuman puuvillahousumuoti".
Jos jotakuta häiritsee ne lenkkarit tai vaikka tekninen t-paita tabardin alla, niin katselepa hetki vaikka niitä lukemattomia Jofa-kypäriä ja mene itseesi senkin pikkusielu!
...ei sillä, itsekin pidän siitä että panostetaan, ja kivahan se olisi kun kaikilla olisi autenttiset kamat. Mutta etenkin reenitapahtumassa on vähän reilumpaa antaa kaikkien keskittyä siihen boffaamiseen, eikös?
Osa porukoista saattaa kuitenkin vielä miettiä housuvalintojaan SoHua varten =D
Camulosin Posliini-Tommi, joka veti käteen liekinheittimellä. Tunnettu myös Mini-Me:nä ja Timmi-Tommina.
Camulosin Villikarjut Ry:n hallitusjäsen.
Avatar
Jackal
Paroni
Viestit: 156
Liittynyt: Keskiviikko, 31.05.2006 22:21
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jackal » Keskiviikko, 22.05.2013 16:09

SLS kirjoitti: Ja mikä ihme on tämä "periodin mukainen pukeutuminen", mistä palautteessa väännätte? Mikäs se oli Noxbon viitekehys? Miun käsittääkseni viitekehys on vapaasti tulkittuna "kesän bofferikauden avaus", eikä "historiallisen taistelunelävöittämistapahtuman puuvillahousumuoti".
Jos jotakuta häiritsee ne lenkkarit tai vaikka tekninen t-paita tabardin alla, niin katselepa hetki vaikka niitä lukemattomia Jofa-kypäriä ja mene itseesi senkin pikkusielu!
...ei sillä, itsekin pidän siitä että panostetaan, ja kivahan se olisi kun kaikilla olisi autenttiset kamat. Mutta etenkin reenitapahtumassa on vähän reilumpaa antaa kaikkien keskittyä siihen boffaamiseen, eikös?
Osa porukoista saattaa kuitenkin vielä miettiä housuvalintojaan SoHua varten =D
Olet oikeassa, keskustelu ei kuulu tänne, kuten sanoinkin jo ensimmäisessä viestissäni. Ja ymmärrän tietenkin Noxbon olevan eri asia, mutta kuten sanoin: toivon että edes SoHussa asia otettaisiin huomioon.
Eglardion
Kreivi
Viestit: 411
Liittynyt: Keskiviikko, 29.10.2008 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eglardion » Keskiviikko, 22.05.2013 17:29

Heh, enpä ollu tapahtumassa mutta kommentoin silti.

Joka tapahtumassa porukka vinee veden loppumisesta. Oppikaa nyt ja huolehtikaa itse vesihuollostanne. Sitä menee paljon ja järjestäjien on pirun vaikeaa raahata vettä keskelle metsää isoissa monen sadan litran astioissa. Ottakaa pari repullista vettä mukaanne. Valkoinen on aina marssinut vedellä, joka kannetaan aina paikalle omien toimesta. Enpä muista yhdessäkään sohussa hakeneeni järjestäjiltä vettä metsässä tai kentällä. Reppu täynnä 1,5 l pulloja riittää mainiosti noin 10 hengelle moneksi tunniksi. On aina oma vika jos vesi loppuu. Kantakaa sitä paikalle riittävästi! Jos ryhmänne on iso ottakaa useampi repullinen.
There is no good, no evil - Only decisons and consequenses.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Noxbo 2013”