Kyssäri jousista ja nuolista

Taisteluvälineet, niiden rakentaminen.
Isikala
Nostoväki
Viestit: 4
Liittynyt: Torstai, 27.03.2014 14:57

Kyssäri jousista ja nuolista

Viesti Kirjoittaja Isikala » Torstai, 27.03.2014 15:03

En löytänyt tän vuoden jousisääntöjä mistää niin aattelin kysyä onko IDV jouset ja nuolet edelleen sallittuja. Aattelin tilata tommosen 120cm IDV Larp jousen Mytholonista (https://www.mytholon.com//product_info. ... f65c3ada1a) ja sille kaveriks noita IDV nuolia (https://www.mytholon.com//product_info. ... f65c3ada1a) ilmesesti nuoliin pitää tehdä nokkisuojat, mutta onks jollain tiedossa riittääkö ne tänäkin vuonna? Ei mulla muuta. Tääkin tieto saattoi olla jossain (ainakin kyseinen jousi löytyi wikistä), mutta aattelin ny vielä varmistaa kun olen noob :oops:. Kiitos ja anteeksi.
jousi
Kersantti
Viestit: 57
Liittynyt: Lauantai, 24.01.2009 19:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kyssäri jousista ja nuolista

Viesti Kirjoittaja jousi » Torstai, 27.03.2014 17:01

Käsittäkseni IDV nuolissa on tuon tehoiseen jouseen liian vähän pehmustetta. Jousi on myös ylitehoinen täydellä vedolla joten nuoliin tarvitsee merkitä teipillä merkki merkkaamaan salittua paunamäärää. Itselläni myöskin kyseisellä jousella lentää muovi/kumi yms sulilla nuolet vähän miten sattuu nuoli hyllyn muodon takia (muistaa hyvin paljon U kirjainta). Nuoli hylly on tehty tosin kumi tateista joita voi muotoilla kohtuullisen helposti veitsellä. Toki voi myös käyttää ampuma tyyliä jossa jousi käännetään nopesti sulkien edestä pois (jonka nimeä en muista) Itse päädyn tekemään nuolet itse luonnon sulilla ja muokkaamalla nuolihyllyä.
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kyssäri jousista ja nuolista

Viesti Kirjoittaja olho » Sunnuntai, 13.04.2014 22:53

Ei hitto, oli mennyt jotenkin ohi tää thread.

IDV-nuolista sallittuja ovat juurikin nuo vaahtomuovipäiset LD-nuolet (low distance). Pallopäiset ovat yhä kielletty.

Tuo kyseinen jousi itselläni sattui olemaankin hetken testikäytössä. Myin pois tappiolla. Kertonee tarpeeksi. Jos joku tätä vielä lukee, niin suosittelen vilkaisemaan http://wiki.sotahuuto.fi/index.php?title=Jouset
Itse omistan nyt kaksi noita honkkarijousia. Ne antavat IDV:n vetopituudella n. 20 paunaa (IDV-maksimi SoHu-säännöissä), ovat erittäin edullisia ja kestäviä. Ainoa huono puoli on niiden helppo sotkeutuminen muiden jousiin, koska niitä on niin paljon käytössä. Suosittelen merkitsemään omasi.
Isikala
Nostoväki
Viestit: 4
Liittynyt: Torstai, 27.03.2014 14:57

Re: Kyssäri jousista ja nuolista

Viesti Kirjoittaja Isikala » Perjantai, 18.04.2014 14:42

Ootko mistä tilannut omasi? Mietin lähinnä että mahtaisko noita saada Suomesta jostain vai pitääkö ulkomailta tilata =D. Merlinarcherystä noita ainakin näytti saavan, toimituskulut olivat vaan aika suolaset.
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kyssäri jousista ja nuolista

Viesti Kirjoittaja olho » Lauantai, 19.04.2014 10:58

Nuolet olen tilannut Mytholonista. Jouset hakenut milloin mistäkin halpatavaratalosta. Postikuluja saa leikattua, kun tekee isompaa yhteystilausta ja toimittelee kamoja sitten SoHuun tai johonkin treenileireistä.

Tuossa oma edellinen yhteystilausthread, joka kannattanee lukaista: http://forum.sotahuuto.fi/viewtopic.php?f=15&t=7719
Jäi tosiaan käteen jokunen Larp Arrow heidän myöhästelyiden johdosta, mutta eipä tuo ongelma ollut.
Avatar
Jopotzuki
Paroni
Viestit: 187
Liittynyt: Keskiviikko, 13.06.2012 18:02
Paikkakunta: Imatra/Lahti

Re: Kyssäri jousista ja nuolista

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki » Perjantai, 02.05.2014 16:24

Kuinka paljon nuolet painaa tarkasti tai noin suunnilleen?
© Juha Valkeajoki
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kyssäri jousista ja nuolista

Viesti Kirjoittaja olho » Tiistai, 06.05.2014 22:27

Mytholonin HK Larp Arrowt 68 grammaa / kpl. Muokkaamattomina. Vaativat nokkisuojan ja lisäpehmustetta kärkeen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aseet ja panssarit”