Haikea toive toimivista kahdenkädenmiekoista

Taisteluvälineet, niiden rakentaminen.
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Viesti Kirjoittaja JP666 » Maanantai, 14.01.2013 09:01

No tota itse olen muutamassa sohussa ollut takastamassa aseita ja olen hylltyyänyt aseita painon takia. Paino ei tosiaan ole absoluutinen mittari mutta kun on itse monia eri boffereita pitänyt kädessä ja saanut monista erialisista boffereista joka paikkaan. Niin pystyy suoraa arvioimaan jo ihan kädessä sen onko se bofferi liian painava jolloin siitä tulee väistämättä epämukavampi vastaan ottajalle. Olen kuulut monta monta kertaa että en mä huodi sillä, en mä lyö kovaa tai jotain vast. Joskus olen antanut käyttö luvan joskus en. Koen kuitenkin itse asetarkastajana että osa vastuu on minun ja jos sinne kentälle päästää sellasia kyseenalasia aseita niin kyllä se jää mua itseäni askarruttamaan että satutaakohan se sillä jotain. Varsinkin ihmiset kenellä on panssaria enemmän ja tykkää fiilistellä poleilla ja 2h niin voima lisääntyy sen raudan mukana.
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Maanantai, 14.01.2013 10:44

JP666 kirjoitti:Koen kuitenkin itse asetarkastajana että osa vastuu on minun ja jos sinne kentälle päästää sellasia kyseenalasia aseita niin kyllä se jää mua itseäni askarruttamaan että satutaakohan se sillä jotain. Varsinkin ihmiset kenellä on panssaria enemmän ja tykkää fiilistellä poleilla ja 2h niin voima lisääntyy sen raudan mukana.
Erinomainen kannanotto. Tunnistan JP:n kommentissa itseni ja haluankin tässä välissä kiittää asetarkastajia minua kohtaan osoittamastaan asiallisesta tiukkuudesta 2010 sotahuudossa, jossa huhmare ei mennyt läpi juurikin tästä syystä.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Maanantai, 14.01.2013 16:46

en mä lyö kovaa tai jotain vast.
Tuo nimenomaan ei meitsillekkään ole mikään perustelu. Asetarkastajien tehtävä on keskittyä aseen turvallisuuteen. Ei käyttäjän. Saman aseen on oltava turvallinen kaikkien normikäytössä.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Tiistai, 15.01.2013 12:48

Tämä meni nyt sivuraiteelle. Eli tietääkö joku toimivaa JA helposti ostettavissa olevaa ratkaisua kahdenkädenmiekkojen putkiratkaisuksi?

Tuplaputkia en ole saanut toimimaan, taittuvat nekin liian helposti valkoisesta putkesta tehtyinä.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Tiistai, 15.01.2013 12:57

Et muuten koskaan koske mun miekkoihin, jos tuplaputketkin hajotat helposti :D

Mutta aiheeseen. Ymmärtääkseni bambukepit putken sisällä voivat auttaa. En vain muista sallitaanko se SoHussa?
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
mikkotus
Kreivi
Viestit: 391
Liittynyt: Keskiviikko, 31.01.2007 15:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikkotus » Tiistai, 15.01.2013 16:13

JonTzu kirjoitti:Tämä meni nyt sivuraiteelle. Eli tietääkö joku toimivaa JA helposti ostettavissa olevaa ratkaisua kahdenkädenmiekkojen putkiratkaisuksi?

Tuplaputkia en ole saanut toimimaan, taittuvat nekin liian helposti valkoisesta putkesta tehtyinä.
Itellä on toiminu tuo:
http://www.systemlahti.fi/tuote/putki-3 ... /09916032/

Hieman raskaampaa kuin valkoinen 32mm putki, mutta joustaa kuitenkin. Olen vääntänyt paljon varsiaseita vastaan ja tähän asti miekka on kyllä kestänyt. En sitten tiedä miten tuo putki kestää sinun hellää kosketustasi :P
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Tiistai, 15.01.2013 22:12

Voitko mikko tuoda tuota putkea jotenkin reeneihin mulle tutkittavaksi. +hajotettavaksi. Voin vaikka maksaa sen.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Pajatso
Kreivi
Viestit: 278
Liittynyt: Keskiviikko, 28.04.2010 19:45
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Pajatso » Tiistai, 15.01.2013 23:28

mikkotus kirjoitti:
JonTzu kirjoitti:Tämä meni nyt sivuraiteelle. Eli tietääkö joku toimivaa JA helposti ostettavissa olevaa ratkaisua kahdenkädenmiekkojen putkiratkaisuksi?

Tuplaputkia en ole saanut toimimaan, taittuvat nekin liian helposti valkoisesta putkesta tehtyinä.
Itellä on toiminu tuo:
http://www.systemlahti.fi/tuote/putki-3 ... /09916032/

Hieman raskaampaa kuin valkoinen 32mm putki, mutta joustaa kuitenkin. Olen vääntänyt paljon varsiaseita vastaan ja tähän asti miekka on kyllä kestänyt. En sitten tiedä miten tuo putki kestää sinun hellää kosketustasi :P
Samaa putkea on mullakin. Voin tuoda zweikkani ihmeteltäväksi perjantaiksi mutta en hajotettavaksi :D ärsyttävän vaikeaa saada lahdesta asti tavaraa.
Taino ei vaikeaa mutta se vaiva..
"(Say 'thank you'.) NIPPLE SALADS!! (...Close enough.)"

"Let's see how those degenerate sophisticates handle a healthy dose of pure unreasoning violence."

- Avatar kuvan ottanu rakastettu kanssapossu Satu Lahdti, thänks<3
Avatar
mikkotus
Kreivi
Viestit: 391
Liittynyt: Keskiviikko, 31.01.2007 15:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikkotus » Keskiviikko, 16.01.2013 11:24

Peltokorppi kirjoitti:Voitko mikko tuoda tuota putkea jotenkin reeneihin mulle tutkittavaksi. +hajotettavaksi. Voin vaikka maksaa sen.
Putki on käytetty ja majailee minun ja Pajatson zweikkojen sisällä. En halua rikkoa tuota miekkaa vielä 8)
Avatar
C22
Herttua
Viestit: 909
Liittynyt: Keskiviikko, 15.03.2006 11:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja C22 » Keskiviikko, 16.01.2013 13:47

mikkotus kirjoitti:
JonTzu kirjoitti:Tämä meni nyt sivuraiteelle. Eli tietääkö joku toimivaa JA helposti ostettavissa olevaa ratkaisua kahdenkädenmiekkojen putkiratkaisuksi?

Tuplaputkia en ole saanut toimimaan, taittuvat nekin liian helposti valkoisesta putkesta tehtyinä.
Itellä on toiminu tuo:
http://www.systemlahti.fi/tuote/putki-3 ... /09916032/

Hieman raskaampaa kuin valkoinen 32mm putki, mutta joustaa kuitenkin. Olen vääntänyt paljon varsiaseita vastaan ja tähän asti miekka on kyllä kestänyt. En sitten tiedä miten tuo putki kestää sinun hellää kosketustasi :P
Se mun pistoolikahvainen miekka taitaa olla tuota samaa paksua 32:sta. Ei kyl taivu samalla tavalla kuin valkoinen ja on selkeästi sitä raskaampi. Treenimiekkana kuitenkin erittäin pätevä. Samalla kiinnostus tuohon harmaaseen putkeen pidempänä pätkänä!
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Torstai, 31.01.2013 21:23

Progressiivisesti joustava runko, joka koostuu 32mm PP putkesta jonka sisään on valettu bambua ja PU:a. Sopivilla mitoituksilla saadaan aikaan runko joka joustaa kärjestä saman verran, kuin 32mm "normi" PP, mutta kahvan päästä on verrattavissa 30mm bambuun. Luonnollisesti järkyttävän työläs ja kallis valmistaa, sekä vaatii hyvää ymmärrystä eri materiaalien ominaisuuksista sekä työstömenetelmistä.

Kyseisestä miekasta ei ole valitettu, ja se on kestänyt hyvin.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Nuoska
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Tiistai, 04.08.2009 22:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nuoska » Perjantai, 08.02.2013 05:11

Bambumiekkojen sanottiin sattuvan. Mulla on lyhyt(170cm) bambunaginata/-nagimaki. Miekan ja polen välimaastoa vekotin, kahva ja terä aika saman pituisia. Tuota tehdessäni yritin ensin pehmustaa sen lyömäterän tuplaclimasnapillä 2k miekkojen tapaan, mutta totesin sillä itseäni mätkiessä osumien olevan varmaankin liian kivuliaita.

Korvasin sitten toisen climakerroksen 4-5 sentin paksuisella vaahtomuoviterällä(tyyliin glaiven lyömäteräpehmuste), enkä ole kuullut nyt kai jo yli vuoden käytön aikana mitään valituksia kovista iskuista. Kaksiteräisessä aseessa voisi tosin tulla ongelmaksi löytää vaahtomuoviterän paksuus joka pehmustaa tarpeeksi muttei saa swaikkaa näyttämään(ja tuntumaan) lapiolta.

Käytettävyys ja tuntuma tuollaisessa 170 senttisessä bamburunkoisessa on jotain ihan uskomatonta verrattuna muoviputkisiin, ja toivoisen tälläsellä hutkimisen iloa muillekin. Omat ja iskujeni vastaanottajien kokemukset tukisi sitä että solu+vaahtomuovipehmustettu bambu on lyöntien vastaanottajalle tuplaputkitettua solu+solu pehmustusta kivempi, mutta tämä voi toki muuttua jos on kyse tarpeeksi kovista lyönneistä.
Vaahtopelti
Paroni
Viestit: 203
Liittynyt: Keskiviikko, 10.09.2008 20:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vaahtopelti » Perjantai, 08.02.2013 15:03

Ipan 150cm miekan runko on 3 eri paksuudessa niin että taipuu mahdollisimman tasaisesti koko matkalta. Putket naputeltu sisäkkäin vasaralla. Kärkikolmanneksen climojen välissä on ohut vaahtomuovikerros eikä näytä kauheammin melalta kun siellä on pienempää putkea.
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Sunnuntai, 24.02.2013 22:50

mikkotus kirjoitti:Itellä on toiminu tuo:
http://www.systemlahti.fi/tuote/putki-3 ... /09916032/

Hieman raskaampaa kuin valkoinen 32mm putki, mutta joustaa kuitenkin. Olen vääntänyt paljon varsiaseita vastaan ja tähän asti miekka on kyllä kestänyt. En sitten tiedä miten tuo putki kestää sinun hellää kosketustasi :P
Kiitos vihjeestä, tilasin putkea ja sain sen viimein käsiini.

Otin yhden putken jolle tein testausta semmoisella vähän vähemmän hennolla otteella. Säkkiä putki kestää hyvin mutta puuta tai edes kevyttä metallia vasten putken sai räjähtämään eri pituisina kappaleina pitkulaisiksi säpäleiksi. Palat ovat teräviä ja ilkeän näköisiä.

Miekka jonka tein menee testaukseen, vaikuttaa joustavalta ja toimivalta. Vedin miekkaan pitkälti väistimen kahta puolta pitkät tukiteippaukset lasikuituteipillä jotta se kestäisi paremmin tai ainakin hajoaisi vähemmän katastrofaalisesti.

Laitan miekan testaukseen ja huutelen täällä tuloksista miekan joko kestäessä tai tuhoutuessa. Ja disclaimerina sanottakoon että aion vääntää tuolla kilpiä, varsiaseita ja pakon edessä myös ukkoja. Että tämä koko keskusteluni koskee ehkä vain osaa käyttäjistä...
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Tiistai, 19.03.2013 12:50

Tämä putki on toiminut mainiosti harjoituksissa. Putki joustaa hyvin mutta kestää silti käyttöä. Tämä oli nyt voittajaesine, suurkiitokset vinkistä!

Samaa voisi kokeilla vielä hilpariinkin, itse ainakin pelkäisin tuon kanssa pistämistä ja lähilyöntien jakelua vähemmän kuin bambulla tai edes 50mm pvc:llä.

Jos joku muuten Helsingissä haluaa kokeilla tuota putkea minulla on sitä parin metrin pätkissä hallussani. Myyn vitosella per putki ja voin roudata keskustaan tai Vuosaaren treeneihin.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Jesua Sukaton
Herttua
Viestit: 898
Liittynyt: Perjantai, 24.03.2006 12:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jesua Sukaton » Tiistai, 19.03.2013 14:40

Mä voisin tehdä siitä ison pätkyttimen.
Jos Steel Panthers kiinnostaa eikä häviäminen pelotan niin laita viestiä.
t: ex Corona Muraliksen keihäsmies
Avatar
LehtoA
Herttua
Viestit: 755
Liittynyt: Torstai, 24.05.2007 17:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja LehtoA » Tiistai, 19.03.2013 15:56

Haluaisin vähän kevyemmän zweikkarin tehdä, tuo bambuvekotin on vähän julma välillä.

Mä voisin yhden ottaa. En oo tänään Vuosaareen tulossa kylläkään.
Kuva
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Tiistai, 19.03.2013 18:17

Jesua Sukaton kirjoitti:Mä voisin tehdä siitä ison pätkyttimen.
Putki mukana.
LehtoA kirjoitti:Mä voisin yhden ottaa.
Varattu.

Kiitokset kiinnostuneille, putket menivät.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
wiiseli
Nostoväki
Viestit: 2
Liittynyt: Perjantai, 26.07.2013 14:06
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Haikea toive toimivista kahdenkädenmiekoista

Viesti Kirjoittaja wiiseli » Torstai, 13.02.2014 16:01

Alkoi nyt itselläkin kiinnostaa tehdä jämäkämpi kakskätinen, kun tähänastiset tuplaputkiviritykset ovat ennen pitkää katkenneet väännöissä. Kiinnostaisi tietää, että miten teillä on kestänyt ajan hammasta nämä harmaasta pp:stä tehdyt kakskätiset? Kannattaako hommata tuota putkea?
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haikea toive toimivista kahdenkädenmiekoista

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Perjantai, 21.02.2014 12:36

Putket ovat kestäneet erinomaisesti. Olen käyttänyt niitä paljon eikä ongelmia ole tullut. Olen säilyttänyt putkesta tehtyjä välineitä sisällä joten en tiedä pakkasen kestosta.

Hyvänä puolena tuo putki joustaa paremmin kuin 40mm-putki. Toisaalta se on sekä painavampaa että tukevampaa kuin valkoinen joten voimaa iskuissa on enemmän - erityisesti kilvettömien kanssa kannattaa tarkkailla voiman määrää. Varsinkin yllättävämmistä kulmista tullessaan voimaa tulee yllättävän paljon. :roll:
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aseet ja panssarit”