Hilparin runkoputken vahvistaminen

Taisteluvälineet, niiden rakentaminen.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vainoharhainen
Kersantti
Viestit: 41
Liittynyt: Sunnuntai, 16.05.2010 12:05

Hilparin runkoputken vahvistaminen

Viesti Kirjoittaja Vainoharhainen » Maanantai, 27.06.2011 01:35

Tosiaan, on tossa tullut tehtyä monia hilpareita ja aina ne tekevät saman tempun ja vääntyvät jostain kohdasta. Käyttämäni putki on 50mm paksua. Ne kestävät noin viikon kunnes vääntyvät ensimmäisen kerran. Sitten ne vääntyvät useammin ja lopulta joka heilautuksella. Olen kokeillut näitä konsteja huonoilla tuloksilla:
-Tuplaputki: Liian painava ja paksuuttakin on liikaa käsiosissa.
-Vahvistaa runkoputken lasikuituteipillä: vemppaa silti.
Neuvot olisi hyväksi tässä tilanteessa. Kertokaa miten itse vahvistatte hilparienne runkoputket ja kertokaa toimivia keinoja.

Kiitos.
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Maanantai, 27.06.2011 05:06

Miten oot tehny tuplaputkituksen? Sanot, että liian paksu, laitatko siis siihen päälle? Kannattaa painaa kierteelle ja tunkea sinne sisään, huomattavasti toimivampi rakenne. Ja kannattaa tehdä ennen kun putki jengaa. Nivelen tultua toikin on lähinnä tekohengitystä.

Kaiken kaikkiaan suosittelen siirtymään bambuun. Se ei maksa paljon mitään, on kevyttä ja kestävää.
It'll be awesome.
Kapselitus
Kreivi
Viestit: 291
Liittynyt: Keskiviikko, 27.05.2009 18:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kapselitus » Maanantai, 27.06.2011 10:29

tiarAnon kirjoitti:Kaiken kaikkiaan suosittelen siirtymään bambuun. Se ei maksa paljon mitään, on kevyttä ja kestävää.
Harmi vaan, että ainoa liike missä bambua Suomessa myydään on Helsingissä. Harvemmin tulee sinne ainakaan autolla matkustettua.
säästää pari grammaa
Avatar
Vainoharhainen
Kersantti
Viestit: 41
Liittynyt: Sunnuntai, 16.05.2010 12:05

Viesti Kirjoittaja Vainoharhainen » Maanantai, 27.06.2011 13:21

tiarAnon kirjoitti:Sanot, että liian paksu, laitatko siis siihen päälle?
Jep siihen päälle oon pistäny niin, että sahaan toiseen putkeen koko putken pituisen viillon ja pakotan sen paikalleen. En oo ikinä tullut miettineeksi tota kierteelle pistämistä, mutta kuulostaa toimivalta, täytyypi kokeilla.
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Keskiviikko, 29.06.2011 04:47

Kapselitus kirjoitti:
tiarAnon kirjoitti:Kaiken kaikkiaan suosittelen siirtymään bambuun. Se ei maksa paljon mitään, on kevyttä ja kestävää.
Harmi vaan, että ainoa liike missä bambua Suomessa myydään on Helsingissä. Harvemmin tulee sinne ainakaan autolla matkustettua.
Ymmärrän tietty logistisen vitutuksen, enkä oikeesti osaa sanoa mitään muiden kaupunkien bambutilanteesta, mutta sikäli mikäli tilanne tosiaan on, suosittelen keräämään porukan ja tekemään pienen pyhiinvaelluksen. Se on sen arvoista.
It'll be awesome.
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Maanantai, 04.07.2011 04:27

Kapselitus kirjoitti:
tiarAnon kirjoitti:Kaiken kaikkiaan suosittelen siirtymään bambuun. Se ei maksa paljon mitään, on kevyttä ja kestävää.
Harmi vaan, että ainoa liike missä bambua Suomessa myydään on Helsingissä. Harvemmin tulee sinne ainakaan autolla matkustettua.
Valehtelet. Itse olen ostanut bambua yhdestä liikkeestä Helsingissä ja kolmesta liikkeestä Porvoossa. Kyllä sitä saa hankittua muualtakin kuin Lohikarilta jos oikeasti haluaa.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
Serea
Kreivi
Viestit: 322
Liittynyt: Maanantai, 12.03.2007 22:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Serea » Maanantai, 04.07.2011 17:31

Me ostettiin vantaalta... Bauhausista. Ja niistä kun voi tilata tavaraa tavaratalosta toiseen, jos ei tuotetta löydy.
Pieni, viaton ja paha suustaan...
Kapselitus
Kreivi
Viestit: 291
Liittynyt: Keskiviikko, 27.05.2009 18:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kapselitus » Torstai, 07.07.2011 18:14

Pahistonttu kirjoitti:
Kapselitus kirjoitti:
tiarAnon kirjoitti:Kaiken kaikkiaan suosittelen siirtymään bambuun. Se ei maksa paljon mitään, on kevyttä ja kestävää.
Harmi vaan, että ainoa liike missä bambua Suomessa myydään on Helsingissä. Harvemmin tulee sinne ainakaan autolla matkustettua.
Valehtelet. Itse olen ostanut bambua yhdestä liikkeestä Helsingissä ja kolmesta liikkeestä Porvoossa. Kyllä sitä saa hankittua muualtakin kuin Lohikarilta jos oikeasti haluaa.
Noh, lähinnä jos ei Turusta saa niin menee suhteellisen hankalaksi bambun hankinta. En kyllä itse hilparia käytä niin ei se minua niin hirviästi haittaa.
säästää pari grammaa
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Sunnuntai, 10.07.2011 23:51

Turustakin varmasti bambua saa, lähdet vain tosissasi ratsaamaan kaikkia mahdollisia puutarha ja rakennusliikkeitä. Myyjiltä kysyminen kannattaa usein.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
Rumaahinen
Kreivi
Viestit: 277
Liittynyt: Lauantai, 31.01.2009 23:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rumaahinen » Tiistai, 12.07.2011 14:55

Kapselitus kirjoitti:
Pahistonttu kirjoitti:
Kapselitus kirjoitti: Harmi vaan, että ainoa liike missä bambua Suomessa myydään on Helsingissä. Harvemmin tulee sinne ainakaan autolla matkustettua.
Valehtelet. Itse olen ostanut bambua yhdestä liikkeestä Helsingissä ja kolmesta liikkeestä Porvoossa. Kyllä sitä saa hankittua muualtakin kuin Lohikarilta jos oikeasti haluaa.
Noh, lähinnä jos ei Turusta saa niin menee suhteellisen hankalaksi bambun hankinta. En kyllä itse hilparia käytä niin ei se minua niin hirviästi haittaa.
Raision kukkatalosta (Löytyy kun googlettaa Pirilän kukkatalo) saa bambua ja se on ihan Turun vieressä. Tänä vuonna siellä oli 3m pätkiä, joista tehtiin Jesus Imperatorin bambukeihäät.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aseet ja panssarit”