Boffereitten kahvat ja niiden päälysteet

Taisteluvälineet, niiden rakentaminen.

Mitä päällystettä löytyy aseesi kahvasta?

Paljas putki riittää hyvin..
7
10%
Nahkaa
16
22%
Jesaria
10
14%
Kangasta
0
Ei ääniä
Puuta
2
3%
Mailateippiä
37
51%
 
Ääniä yhteensä: 72
Avatar
Cadiac
Herttua
Viestit: 809
Liittynyt: Perjantai, 23.11.2007 15:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Cadiac » Perjantai, 10.06.2011 18:15

Ah, ovelaa. Kannatti kysyä : D..
Jaakko H.
Keksikeijo
Herttua
Viestit: 571
Liittynyt: Torstai, 11.09.2008 16:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Keksikeijo » Tiistai, 14.06.2011 23:54

LehtoA kirjoitti: Hieman ovaali kahva olisi tietysti optimaallinen, mutta en tiedä miten sen saisi fiksusti aikaan. Kahdenkädenmiekkaani se tuli bambujäykisteen sivutuotteena, mutta en ole varma onko tuota sovellettavissa suoraan 1-h miekkoihin.
Yhdenkäden miekkaan olen menestyksekkäästi tehnyt ovaalikahvan lämmittämällä putken kahvaksi tulevaa osaa (vaikkapa kuumailmapuhaltimella), jonka jälkeen laitoin sen ruuvipenkkiin jäähtymään. Kahvasta tuli juuri sopivan kokoinen käteeni, koska säästyttiin ylimääräiseltä paksuudelta.
Kahvoissa käytän yleensä erkkaa, joka muodostaa täydellisen pitävän kahvan kun se alun liimaisuus lähtee pois. Spiraalikierre antaa mielestäni parhaan otteen. Kaiken lisäksi vielä halpaakin.
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Keskiviikko, 15.06.2011 10:06

Mä olen aikanaan käyttänyt seuraavaa systeemiä, joka on hieman työintensiivinen, mutta kestävä ja mukava:

leikataan kahvaa hieman pitemmät puutarhaletkun suikaleet (2), putken paksuuteen nähden sopivan kapeat ja vuollaan niistä oikean muotoiset (pitkä reuna vinoksi ulkopuolelle jäävää reunaa kohti). Laitetaan kiinni kahvaan ohuilla n. 4 cm välein toistuvilla jesari lenkeillä. Väliin jää hieman löysää, mikä tuo joustoa ja mukavuutta sidokseen. Tämän päälle sitten kunkin itsensä haluama pintamateriaali, minä käytän erkkaa, mutta tämä on makuasia, esim. nahkakin on toiminut hyvin.

Tuntuma on kivan orgaaninen, joustava, ja painoa tulee vähän lisää kahvan puolelle, mikä helpottaa aseen käsittelyssä.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Roran
Soturi
Viestit: 31
Liittynyt: Keskiviikko, 17.03.2010 17:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roran » Keskiviikko, 20.07.2011 21:17

Itse olen kokenut hyväksi Exelin salibandi- grippiä. Maksoi Prismassa sen 7 euroa,

Todella hyvä hyvä ote kahvasta, ei haitannu siellä Sohun myrskyssäkään, ja on vielä uudenveroinen.

Ennen käytin jesaria, mutta se tuppasi rullautumaan, ja oli aika tahmainen.
Erkkaakin kokeilin, mutta se oli melko hiostava, eikä siinä ole tarpeeksi pitoa minun makuuni 8) .


Suosittelen kaikille tuota Grippiä!
Jousiampujat: Sotahuudon vihatuinpia ja rakastetuinpia taistelijoita!
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Keskiviikko, 20.07.2011 22:04

Ylempään vielä huomiona, että tuota grippiä myydään siis pienessä rullassa, josta varmasti riittää useampaan (5<) miekkaan, jolloin hinta per miekka tulee paljon tuota 7 euroa halvemmaksi.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aseet ja panssarit”