Apua! Paitani!

Taisteluvälineet, niiden rakentaminen.
Knightsuo
Kersantti
Viestit: 43
Liittynyt: Torstai, 09.07.2009 11:46

Apua! Paitani!

Viesti Kirjoittaja Knightsuo » Sunnuntai, 11.10.2009 12:48

Elikkäs, tein pienen munauksen, joka näkyy koko rautapaidassani. Elikkäs, siinä missä lenkkien tulisi kulkea sivuttain, minulla kulkee pystyyn. Eli miten tämä vaikuttaa paidan "toimintaan"? Tai onko muita haittavaikutuksia?
Lonely wolf far in the forest, looking for a pack to hunt with...
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Sunnuntai, 11.10.2009 13:48

Avaa se ja muokkaa oikeasuuntaiseksi. Sunhan ei tarvitse tehä ollenkaan uutta kudosta, vaan vaan vähän siirtelet paloja paikasta toiseen. Rengaspaita ei toimi kunnolla jos sen kudos on tehty väärään suuntaan; se ei istu yhtä hyvin ja se ei veny oikeisiin suuntiin (tuntuu epämukavammalta ja rajoittaa enemmän). Maksaa vaivan! Ei siinä pitäisi mennä kuin muutama tunti, jos tartut kunnolla hommaan. Et oo onnistunut tekemään mitään peruuttamatonta, ei huolta, mutta ehdottomasti avaat sen ja muokkaat kunnolliseksi! Huonoilla varusteilla tulee vain vihaiseksi. :wink:
Avatar
Jehuletti
Paroni
Viestit: 231
Liittynyt: Tiistai, 22.07.2008 14:15
Paikkakunta: kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jehuletti » Sunnuntai, 11.10.2009 20:14

Mulla kävi aikoinaan sama fiba. Se on onneksi suht nopea ja hleppo korjata, ja kuten Saloneju totesi, se maksaa vaivan. Itselläni meni hommaan abaut puoli tuntia, sen verran pieni kun olen. Jos paita on valmis, ja oltettavasti kudos kulkee väärään suuntaan koko paidassa, niin purat sen muutaamaan osaan ja kasaat uudestaan niin, että kudos kulkee oikein. Jos paidassa on hihat, tuleekin hommasta vähän työläämpi :)
Sir Overpond
Paroni
Viestit: 232
Liittynyt: Sunnuntai, 02.03.2008 12:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sir Overpond » Maanantai, 12.10.2009 15:40

Hihoissa ei juurikaan ole väliä, miten päin lenkit ovat. Omassa (täyshihaisessa..!) hauberkissani ne ovat juurikin "väärään" suuntaan, siis toisin päin kuin itse paidassa pitää olla, eikä se ole ollut mikään ongelma. Sikäli kun tiedän, historiallisten lähteiden mukaan kude voi hihassa kulkea kummin vain...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aseet ja panssarit”