Kilpi

Taisteluvälineet, niiden rakentaminen.
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Sunnuntai, 21.06.2009 22:28

Vastapallo kirjoitti:Mutta Erikeepper on kyllä huonoa puuliimaa.
Hyvä puuliima se on kun laitetaan käsitellyille puupinnoille, pidetään pinnat tiukasti toisiaan vasten painettuina ja annetaan kuivua pitkään. Muuhun käyttöön tai muulla tavalla käytettynä sitä ei voi kyllä suositella... :roll:
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Drakojan
Ritari
Viestit: 66
Liittynyt: Tiistai, 16.09.2008 20:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Drakojan » Perjantai, 26.06.2009 17:21

Vieläpä yksi kysymys, voiko myös ulomman reunapehmusteen (putkieristeen) kiinnittää nippusiteillä? Kastelulekunhan kyllä voi, mutta painuuko putkieriste liikaa kasaan?
Pihaboffaajien eliittiä.
Avatar
PattiJalka
Marsalkka
Viestit: 2390
Liittynyt: Lauantai, 05.04.2008 19:22
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja PattiJalka » Perjantai, 26.06.2009 22:51

Nippusiteet ulkopehmusteessa todennäköisti painaisivat pehmustetta aika paljon, ja raapisivat ikävästi osuessaan jotakuta naamaan. Eli ei näin.
Kuvaajana Juha-Matti Marjamaa
Avatar
Ukon Poika
Asemies
Viestit: 19
Liittynyt: Keskiviikko, 04.02.2009 19:52
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Ukon Poika » Tiistai, 11.08.2009 15:27

Omat isot pisarat valmistuksen alla, mutta mites noi "so called" remmit kannattaapi tehdä? spartalla oli jtn metallisia virityksiä? kannattaako ruveta tälläisiä väsäämään vai mitä? mikä on teidän kokemuksenne asiasta, kun ei ole kauheasti kilpiä tullut tehtyä, niin kysyn viisaammilta, onko jonkin näköistä kultaista keskitietä eli ei kauhean kallis/hankala tehdä, mutta kestävä ettei tarvitsisi uusia kokoaikaa.

Kiitokset
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Tiistai, 11.08.2009 17:16

Metallinen kahva on oikein hyvä, siitä saa mielestäni tukevimman otteen kilvestä. Jos haluat kuitenkin selvitä helpommalla niin ihan perus nailonremmi kilvestä läpi.

Tuossa netistä löydetty kuva jonka remmiviritys on siitä helpoimmasta päästä, mutta eipä ole myöskään mikään hääppöinen käyttää: http://fanwar.com/Images/Armory/Armory_ ... Swords.jpg

IMHO paras vaihtoehto on tietenkin tehdä kilvestä keskikahvallinen ;)

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Tiistai, 11.08.2009 21:56

Perus rautakaupoista tms. vastaavista saa sopivia ovenkahvoiksi tarkoitettuja kahvoja, joita itse olen ainakin suosinut. Ruuveilla kiinni (HUOM! MUISTA LEIKATA RUUVISTA YLIMÄÄRÄINEN PÄTKÄ POIS!) ja kunnon ote on taattu.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Legoinsinööri
Paroni
Viestit: 167
Liittynyt: Lauantai, 01.03.2008 13:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Legoinsinööri » Tiistai, 11.08.2009 23:38

Omaan kilpeenihän laitoin remmivirityksen joka menee läpi pätkästä kasteluletkua, mutta kokoajan sellain fiivis että pitäisi olla vain tukeva kahva. Vois kuvitella että kahvan tukevuus myös heilumista vähentäessään rasittaisi vähemmän kättä jos on isompi kilpi?
If only once they would call me Sir without adding the ", you're making a scene".
Avatar
Ukon Poika
Asemies
Viestit: 19
Liittynyt: Keskiviikko, 04.02.2009 19:52
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Ukon Poika » Keskiviikko, 12.08.2009 09:42

Letkukahvoja on aikaisemmin tullut kokeiltua mutta paskaksi menivät. ja nyt on sen verran isoa kilpeä (150cmx80cm) tulossa että taidan mennä ovenkahva -linjalla.

Kitoksia neuvoista.
Legoinsinööri
Paroni
Viestit: 167
Liittynyt: Lauantai, 01.03.2008 13:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Legoinsinööri » Keskiviikko, 12.08.2009 18:24

Niin olet laittanut remmin joka menee letkun läpi vaiko vaan ruuvannut letkun kiinni? Keston suhteen toi mun remmiviritys ei jätä pelkoa hajoamisesta ja luulisi sen ruuveillakin pysyvän kuhan käyttää muutamaa välilevyä.
If only once they would call me Sir without adding the ", you're making a scene".
Sturm
Kapteeni
Viestit: 133
Liittynyt: Perjantai, 10.07.2009 15:10
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Sturm » Keskiviikko, 12.08.2009 20:47

Olen tällä hetkellä rakentamassa isoa heateria (n.48x90cm) jota en, ainakaan vielä, taivuta. Kahvaksi ajattelin itse metallista taivuteltua ruuveilla kiinnitettyä. Ennen fabaa kun en saa tuota millään taivutettua mutta kun kaikki osat lähtee ilman itse kilven rikkoutumista irti voin taivuttaa myöhemmin :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Aseet ja panssarit”