Skenaariot

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2012 tulisi huomioida.

Valvoja: Sotahuuto 2012 järjestäjät

JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Skenaariot

Viesti Kirjoittaja JP666 » Perjantai, 25.05.2012 01:17

Tuli mieleen tossa kun mietiskelin noita skenaarioita ja minkä laisia variaatioita vois olla esin RISKISSÄ niin tuli mieleen että jos otettaisiinkiin aikaa niin että kenelle tulee eniten aikaa kelloihin niin häviäisi. Aika olisi siis huono asia. Näin joka ryhmä joutuisi kilpailemaan siitä kenelle tulisi vähiten aikaa kelloon. Aina kun jokin ryhmä saa pidettyä jotain pistettä niin sen armejan kello pysähtyy sillä pisteellä. Se kenellä olisi vähiten aikaa kun skenaario loppuu voittaisi? Tämä Laittaisi ryhmiin mun mielestä enemmän liikettä kun pitää saada aika pysähtymään. Pisteitä ei laitettaisi kauvaksi toisistaan niin tämä ei passivoisi ryhmiä. Tai että joka pisteellä pitää olla vaikka 30 henkeä että se on hallussa.
Haiden
Sotalordi
Viestit: 1393
Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33

Re: Skenaariot

Viesti Kirjoittaja Haiden » Perjantai, 25.05.2012 01:20

Kai tänä vuonna opitaan, että metsä on perseestä ja maksimoidaan mätöt kentällä?
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Perjantai, 25.05.2012 01:24

Metsä on parhautta, kunhan metsä vain ei ole risuhelvettiä. Varmasti vedetään metsää tänä vuonna enemmän, kuin viimeksi. Härkälinnan metsät on ihanteellisia, kun ne on siivottuja ja muutenkin aika kepeää kuljettavaa.

Siirtymät on tänä(kin) vuonna lyhyitä ja pyritään vetämään semmosia skenaarioita, missä ei oo hirveesti turhaa kikkailua. Tavoitteena on, että aika menis skenaarioissa hästäämisen sijaan enimmäkseen tappeluun. Hyviä ehdotuksia ja vanhoja toiveklassikoita vois tässä esittää, niin osataan arvella mitä kansa tahtoo.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
virallinensivutuote
Kreivi
Viestit: 444
Liittynyt: Keskiviikko, 12.07.2006 16:28

Viesti Kirjoittaja virallinensivutuote » Perjantai, 25.05.2012 01:35

Arkku?
Rampa, lihava mies jonka hilpari on poikki
.. ja jonka rahat on loppu ja kutisee
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Perjantai, 25.05.2012 08:00

Jos metsään haluat mennä nyt, niin takuulla yllätyt!

Ei mutta vakavasti, Hauhon metsät ovat erinomaiset tuohon viimevuotiseen verrattuna (ei mäki vaan skoge). Tosin se mäen valtaus/puolustus toimi, sille vaan ei ole yhtä tehokasta paikkaa Hauholla.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Terba
Herttua
Viestit: 866
Liittynyt: Perjantai, 20.06.2008 07:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Terba » Perjantai, 25.05.2012 09:25

Mulla on aika lämpimät muistot vuoden 2009 metsäriskistä. Sellaista toivoisi lisää, mikäli maasto siihen soveltuisi. En ole yhdessäkään Fabassa käynyt joten en tunne paikkaa.
Kuola Tier 1 Operator | Hydenin vihermädättävä mielikuvitusolento

Profiilikuva: © Jari Kuskelin 2014
Avatar
Hyppyrotta
Kapteeni
Viestit: 100
Liittynyt: Sunnuntai, 19.06.2011 17:13
Paikkakunta: Rovaniemi/Oulu

Viesti Kirjoittaja Hyppyrotta » Perjantai, 25.05.2012 09:29

virallinensivutuote kirjoitti:Arkku?
Ah arkku! Onko tätä muuten ollutkaan vuoden 05 eeppisyyden jälkeen?
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Perjantai, 25.05.2012 09:32

Arkku on aina perustylsää kauraa. Vähän kuin lipunryöstöä mutta sentään piirun verran viisaampaa.

Risumetsä on aina ihanaa koska suurin osa väestä on siellä niin pihalla.

Respawn rajattuna (esim. 3*armeijan koko) toimii mahtavasti.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Suontakanen
Herttua
Viestit: 548
Liittynyt: Tiistai, 03.07.2007 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Suontakanen » Perjantai, 25.05.2012 09:35

Hyppyrotta kirjoitti:
virallinensivutuote kirjoitti:Arkku?
Ah arkku! Onko tätä muuten ollutkaan vuoden 05 eeppisyyden jälkeen?
Vuoden 2007 arkku taitaa olla viimeisin arkkuskenaario. Vuonna 2010 oli vedenkanto, jossa myös kannettiin asiaa A paikasta B paikkaan C.
Etelän Imperiumin Patriarkka ja taistelujohtaja.

Sotahuuto 2018 pääjärjestäjä

Sotaa pk-seudulta vuodesta 2007

"Aina ilolla taisteluun!"
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Perjantai, 25.05.2012 09:58

JonTzu kirjoitti:Respawn rajattuna (esim. 3*armeijan koko) toimii mahtavasti.
Komp tälle. Rajoittamattomat respat ovat liian aivotonta juoksemista, jossa ei pääse hyötymään hyvästä tekemisestä niin paljoa kuin rajatuilla respoilla, jossa kuolemilla on aidosti merkitystä.
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Perjantai, 25.05.2012 10:38

ZamboNet kirjoitti:
JonTzu kirjoitti:Respawn rajattuna (esim. 3*armeijan koko) toimii mahtavasti.
Komp tälle. Rajoittamattomat respat ovat liian aivotonta juoksemista, jossa ei pääse hyötymään hyvästä tekemisestä niin paljoa kuin rajatuilla respoilla, jossa kuolemilla on aidosti merkitystä.
+1, what he said.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Perjantai, 25.05.2012 10:40

Olen itse aikalailla samoilla linjoilla. Risk tosin sopii loppumehujen tiristelyskenaarioksi oikein hyvin.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kantti » Perjantai, 25.05.2012 13:05

Viime vuoden kuninkaansaatto toimi yllättävän hyvin. Toi kivan twistin kenttävääntöön ja lisäsi älytyksen osuutta. Oli lisäksi nopeaa vetää uusintana, mutta sisältöelementtien takia ei tuntunut liian saman toistolta.
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Perjantai, 25.05.2012 13:14

Tässä vielä muistutuksena keskusteluun viime huudon "paras skenaario"-äänestyksen tulos. Tulokset listattu suosituimmasta epäsuosituimpaan.

SH11 skenaarioäänestys:
Rinnetaistelu 30% 30% [ 30 ]
RISK 22% 22% [ 22 ]
Kuninkaiden saatto 15% 15% [ 15 ]
Iso kenttä - "hampurilais" alkuastelmasta 9% 9% [ 9 ]
Iso kenttä - normaali asetelma 9% 9% [ 9 ]
Iso kenttä - armeijat hajallaan 6% 6% [ 6 ]
"Kohtaaminen metsässä" 4% 4% [ 4 ]
Pieni kenttä - normaali asetelma 3% 3% [ 3 ]
Paavin saatto metsään 2% 2% [ 2 ]
Avatar
AnttiT
Kreivi
Viestit: 384
Liittynyt: Maanantai, 17.07.2006 14:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja AnttiT » Maanantai, 28.05.2012 15:41

Tänä vuonna kun ilmeisesti (?) kenttä ja metsä ovat lähellä toisiaan, voisi ehkä kokeilla häivyttää kenttä- ja metsätaistelun rajoja. Miltä kuulostaisi esim. Risk, jossa puolet hallintapisteistä ovat metsässä ja puolet kentällä? Ja jos käytössä on linnake, voisi laittaa sinne vielä neljäsosan.
Tai perusmättö, jossa toinen puoli aloittaa metsästä, toinen kentältä, voisi olla mielenkiintoinen vaihtoehto kukkulanvaltauksille.

Hm. Pitäisiköhän tähän toistaa myös parin vuoden takainen ehdotukseni skenaariosta, jossa kenraalit saivat kutsua apuvoimarespawneja?

editlisäys: +1 rajoittamattomia respoja vastaan, pulssien puolesta.
Viimeksi muokannut AnttiT, Maanantai, 28.05.2012 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No plan survives the first enemy contact intact. We have no plan. Ergo, we survive the enemy contact intact.
Ceterum censeo, Rämä esse delendam.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 28.05.2012 16:03

Aarimoto kirjoitti:
ZamboNet kirjoitti:
JonTzu kirjoitti:Respawn rajattuna (esim. 3*armeijan koko) toimii mahtavasti.
Komp tälle. Rajoittamattomat respat ovat liian aivotonta juoksemista, jossa ei pääse hyötymään hyvästä tekemisestä niin paljoa kuin rajatuilla respoilla, jossa kuolemilla on aidosti merkitystä.
+1, what he said.
+1

Toivottavasti jatkossa ei nähdä rajaamattoman respan skenaarioita juurikin yllämainituista syistä. Rajatuilla respoilla kyllä kiitos!


Antin idea metsä- ja kenttätaistelun rajan häivyttämisestä kuulostaa muuten oikeasti hyvältä! Sitä ei olekaan koskaan aiemmin tehty.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Maanantai, 28.05.2012 16:17

Olen 100 % metsä/kenttäyhdistelmän puolella.

En muista suoraan Utherin pellon (kenttä) ja metsän välistä maastoa, mutta varmaan järjestäjät sen nohevasti skouttaavat. Tämä myös auttaisi väentungokseen, joka on tosiasia, kun 500+ soturia tempoo tuolla alueella. Nyt jo 200-hengen pulssirespariskissä NOXBOssa tulivat vastapuolen porukat nopeasti vastaan.

Lisäksi voisi miettiä respapisteiden sijoittamista lähelle toisiaan, joskin ehkä vähän kauemmas kuin viime viikonloppuna.

Se metsälinnake on todella pieni siirtolohkare- ja puuestekehä.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
horsesarse-
Sotalordi
Viestit: 1371
Liittynyt: Keskiviikko, 17.05.2006 17:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja horsesarse- » Maanantai, 28.05.2012 22:58

Damn, meidän idea varastettiin :D

Kentän rajat on tarkotus häivyttää ainakin osassa skenaarioista, niin että metsäänkin saa mennä. Muutenkin on tarkoitus selvitä mahdollisimman vähillä rajoilla, jotta voimme välttää typeriä "hei, te kuolitte, siinä on näkymätön raja!", sekä "hei, ette voi kiertää ikinä meidän keihäiden taakse, koska näkymätön raja!", ja "hei, et voi tappaa minua ja ottaa minun viittä lippua itsellesi, koska näkymätön raja!" -juttuja.
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Tiistai, 29.05.2012 10:50

TOI on todella hyvä idea, koska se lisää realismia. Raskaan ritarin on ilkeä mennä metsään, mutta kevyen tiedustelun taas ei. Tuleepahan katsottua peltoa ihan eri tavalla!
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Tiistai, 29.05.2012 11:50

Pitää kyllä nostaa arvoa Noxbon metsässä kohtaamis-skenuille. Hienoja olivat (yhtä kommunikaatiovirhettä lukuunottamatta, jossa toinen puoli aloitti ennen toista), kun maasto antoi sopivasti tilaa manovereille.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Perjantai, 29.06.2012 13:45

Metsä & kenttä kuulostaa todella hyvältä, varsinkin riskillä!

Saiskohan siitä junapelistä mitenkään sohu skenua???
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”