Takakäden Tikari Takaisin! (TTT)

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2012 tulisi huomioida.

Valvoja: Sotahuuto 2012 järjestäjät

Fuck yeah?

Fuck yeah!
78
58%
Ei koska x
57
42%
 
Ääniä yhteensä: 135
Avatar
Ahneman
Paroni
Viestit: 176
Liittynyt: Keskiviikko, 04.02.2009 14:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ahneman » Torstai, 15.12.2011 11:27

Oon ite muutaman kerran taistellu treeneissä niin, et mulla on Glaive+pikkukilpi, niin, että käytän sitä glaivea silti molemmin käsin. Yhdistelmä oli kiva, nimenomaan nuolia vastaan, kun pystyi irrottamaan kilpikäden suojaamaan. Kylmä totuus kuitenkin oli, että TEHOT LASKI. En saanut glaivella niin paljoa tappoja, kun sitä oli raskaampaa heiluttaa ja kun kilti passivoitti. Myös silloin, kun nostin kilpeä torjuakseni oli glaive käytössä vain yhdellä kädellä. Muutaman taistelun jälkeen heitinkin kilven pois.

Ihan varmasti joku voisi mestaroida tonkin yhdistelmän, niin et optimoi kaiken ja harjottelee vain tuota kilpi-glaive settiä. Sellaisesta soturista voi tulla hurja mies kentällä. Mutta miksi se, että jaksaa mestaroida jonkin tietyn lähtökohtaisesti ei-niin-hyvän yhdistelmän olisi kiellettyä säännöissä? On sohuskenessä saatu dualwieldiki toimimaan...

Tää nyt ei varsinaisesti liittyny takakäden tikariin, vaan käsisääntöön yleensä. Ite en pitänyt glaive+kilpeä kivana tai tehokkaana. Se vaan vaihtoi palasen hyökkäystehoa puolustustehoksi. Näin siis omien, joskin vähäisten, kokemuksieni perusteella.
Keihäs on rapid fire -ase.
Haiden
Sotalordi
Viestit: 1393
Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33

Viesti Kirjoittaja Haiden » Torstai, 15.12.2011 11:32

Seuraavan vuoden sotahuuto varustus, jos takakäden ase sallitaan.

4.5m lasikuitukeihäs ja takakäden flail 8) Deal with it
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
Avatar
Rumiluntti
Herttua
Viestit: 610
Liittynyt: Sunnuntai, 06.01.2008 22:13
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rumiluntti » Torstai, 15.12.2011 14:14

4,5m Pffft, niin 2010- lukulaista.
Avatar
mikkotus
Kreivi
Viestit: 391
Liittynyt: Keskiviikko, 31.01.2007 15:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikkotus » Torstai, 15.12.2011 14:41

Haiden kirjoitti:Seuraavan vuoden sotahuuto varustus, jos takakäden ase sallitaan.

4.5m lasikuitukeihäs ja takakäden flail 8) Deal with it
BooM! Headshot!
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Perjantai, 16.12.2011 00:51

Ihan väliheittona vois sanoa, että sotahuudossa tosi iso osa porukasta mättää jollain ihan muulla, kuin sillä varustuksella, minkä kokee parhaaksi. Moni ei pysty/halua panostaa niin paljon rahaa, aikaa ja vaivaa, että pystyisi hankkimaan ihannepanssarit ja aseet. Kaarelle taivutettuja kilpiä olisi paljon enemmän, jos ne olis helpompia tehä. Pisimpien keihäiden suosiota syö varmasti myös materiaalin hankala saatavuus, korkea hinta ja heikko kesto. Bambun rantautuminen pohjoisen metsiköihin on työn ja tuskan takana, jne.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Perjantai, 16.12.2011 14:37

Mahti kirjoitti:Kaarelle taivutettuja kilpiä olisi paljon enemmän, jos ne olis helpompia tehä. Pisimpien keihäiden suosiota syö varmasti myös materiaalin hankala saatavuus, korkea hinta ja heikko kesto.
Itse käytän suoria kilpiä koska niitä on helpompi pinota ja kuljettaa. Kaareva voisi joissain tilanteessa olla parempi.

Pisimmät keihät ovat liki mahdottomia kuljetettavia muille kuin peräkärryn tai bussin kanssa kulkeville.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Trael
Kapteeni
Viestit: 115
Liittynyt: Maanantai, 06.07.2009 18:16
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Trael » Maanantai, 06.02.2012 22:24

Haiden kirjoitti:Seuraavan vuoden sotahuuto varustus, jos takakäden ase sallitaan.

4.5m lasikuitukeihäs ja takakäden flail 8) Deal with it
Itse olen todennut takakäden flailin toimivan lähinnä hiukan suurempana pelkovaikutuksena vaihtokaupassa pikkuisen pienempään eliminointikykyyn, verrattaessa kiinteärunkoiseen aseeseen. (jos joku sattumalta sitten sattuu edes tajuamaan mitä itsellä on käsissä tai kannossa.)

Siinä missä kiinteärunkoinen lyhyenmatkan ase tarjoaan tasaisemmalla nopeudella tulevan nopean piston mahdollisuuden (siinä missä flailissa se impaktihetki riippuu hiukan siitä missä asennossa se pallo sattui olemaan lyönnin lähtiessä jne. sekä osuman antoa hidastaa varsinaisen tehokkaan piston puute)
Avatar
qMp
Herttua
Viestit: 841
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 18:03
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qMp » Tiistai, 07.02.2012 03:22

Itse olen todennut hydeenin internetpeikoksi.

Traelin vastaus meinasi ruokkia sisäistä peikkoani, mutta tyydyn vain jauhamaan paskaa.

Siltä varalta, että Haiden olikin tosissaan - ei uhkauksessaan vaan takakäden aseen demonisoinnissaan - halusin tuoda esille lievän närkästykseni tylsämielisesti boffokulttuuria tasapäistävän ajattelutavan lobbaamisesta.
Kantti kirjoitti:Mielestäni qMp on aika jännän äärellä kommentoidessaan.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Tiistai, 07.02.2012 03:30

qMp kirjoitti:Itse olen todennut hydeenin internetpeikoksi.
Korjattakoon sen verran ettei Haidenin peikkoilut rajoitu pelkkään internettiin. :lol:

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja olho » Tiistai, 07.02.2012 07:00

Jos joku tästä sääntöehdotusta tekee, niin muistakaa mun kilpi+jousi combo. Olis aika ilkeää jos ainoa mitä tästä parin vuoden sääntösäätämisestä jäis olisi kielto mun kilvelle.

(Se combo on syönyt vain mikkotusin peli-iloa, eli ihan oikein!)
Vaahtopelti
Paroni
Viestit: 203
Liittynyt: Keskiviikko, 10.09.2008 20:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vaahtopelti » Tiistai, 07.02.2012 18:41

Miksei suoraan miekat kiinni jouseen? http://princeofpersia.wikia.com/wiki/Fi ... hersTT.jpg
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Keskiviikko, 08.02.2012 22:32

olho kirjoitti:Jos joku tästä sääntöehdotusta tekee, niin muistakaa mun kilpi+jousi combo. Olis aika ilkeää jos ainoa mitä tästä parin vuoden sääntösäätämisestä jäis olisi kielto mun kilvelle.
Katso sääntöehdotus:

http://forum.sotahuuto.fi/viewtopic.php?t=6272
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Pvt. Monkeybar
Kreivi
Viestit: 452
Liittynyt: Maanantai, 02.05.2011 12:34

Viesti Kirjoittaja Pvt. Monkeybar » Keskiviikko, 22.02.2012 18:56

mitä nöyrimmät anteeksi pyyntöni kun ilmaisen röyhkeästi oman mielipiteeni,

annoin keskustelun idealle kannattavan ääneni, koska miksi rajoittaa erikseen jonkin aseen käyttötapaa jollei se ole mikään "suurempi turvallisuus riski" :roll:

ja valitan jos jokin osa aiempaa keskustelua livahti vahingossa ohi, ja jokin järkevä selitys selvitettiinkin jo kaikille.

itse en koskaan käytä tikaria mutta jos joku siitä löytää henkilökohtaisen ilonsa, niin miksi pilata hyvä päivä tälläisellä säännöllä, ja kuka sitä sitten vahtisi, menee aika nillityksen puolelle jo. :shock:

eikä siitä niin hirveän taktista etua tuntuisi saavan, jos ne onnekaat jotka tahtovat sitä ylipäätään käyttää, ainakaan lukumäärällään juuri pelota

eli aseille rajat muttei niiden käytölle. kiitos :D


leipää ja sirkushuveja, niin kansa pysyy tyytyväisenä. lisää rajoja niin aina joku "tonttu" löytää tavan kiertää ongelman :wink:
Avatar
Nightingale
Kreivi
Viestit: 406
Liittynyt: Keskiviikko, 25.06.2008 10:07
Paikkakunta: Vantaa, Tikkurila

Viesti Kirjoittaja Nightingale » Torstai, 01.03.2012 12:55

On naurettavaa ja anteeksiantamatonta että pyrimme rajoittamaan miten taistelija saa omia aseitaan käyttää. Turvallisuus on erikseen, mutta tälle säännölle ei ole yhtään hyvää perustelua.
Kuninkaantekijät II Hauholla 16-18.8! Tulkaa sinne!
Facebook: https://www.facebook.com/events/1676545 ... 2/?fref=ts
Foorumi: http://forum.sotahuuto.fi/viewforum.php?f=189
Avatar
horsesarse-
Sotalordi
Viestit: 1371
Liittynyt: Keskiviikko, 17.05.2006 17:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja horsesarse- » Keskiviikko, 07.03.2012 01:07

Kunhan jaksan, niin teen sääntöehdotuksen, joka menee pääpiirteissään niin että takakäden ase on sallittu, jos varsinaisen aseen putken paksuus on vähintään 25mm ja vara-aseen putken paksuus 32mm. Lisäksi kaikki narulenkki- ynnä muut viritykset on kielletty. Tämä aiheuttaa sen, että aseen pitäminen takakädessä aiheuttaa tiettyä vaivaa, kun se ei voi olla vaikka 10mm putkeen tehty. Pitäisikö vara-aseen pituus vielä rajoittaa? Ettei takakädessä pidetä flaileja tms?
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Keskiviikko, 07.03.2012 02:49

Nightingale kirjoitti:On naurettavaa ja anteeksiantamatonta että pyrimme rajoittamaan miten taistelija saa omia aseitaan käyttää. Turvallisuus on erikseen, mutta tälle säännölle ei ole yhtään hyvää perustelua.
No tietysti kahdessa aseessa samassa kädessä on tämä "ei periodia tai ainakaan ei löydy lähteistä" -puoli.

Ja käteen teipatut pienet tuhoutumattomat "kilvet" ovat powegametusta pahimmillaan.

Mutta siitä on jauhettu toisaallakin, mainitsen vain ettei unohdu.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Nightingale
Kreivi
Viestit: 406
Liittynyt: Keskiviikko, 25.06.2008 10:07
Paikkakunta: Vantaa, Tikkurila

Viesti Kirjoittaja Nightingale » Sunnuntai, 11.03.2012 00:25

JonTzu kirjoitti:
Nightingale kirjoitti:On naurettavaa ja anteeksiantamatonta että pyrimme rajoittamaan miten taistelija saa omia aseitaan käyttää. Turvallisuus on erikseen, mutta tälle säännölle ei ole yhtään hyvää perustelua.
No tietysti kahdessa aseessa samassa kädessä on tämä "ei periodia tai ainakaan ei löydy lähteistä" -puoli.

Ja käteen teipatut pienet tuhoutumattomat "kilvet" ovat powegametusta pahimmillaan.

Mutta siitä on jauhettu toisaallakin, mainitsen vain ettei unohdu.
Oli vissiin huono päivä kun noin epädiplomaattisesti olen kirjoittnut :D

Joka tapauksessa olen edelleen samaa mieltä. On kärpäsen tappamista tykillä jos kilpipowerauksen estämiseksi pitää kieltää aseita, se voidaan kieltää erikseen. Kieltojen kanssa tulee olla varovainen ja kieltää pitäisi vaan ne asiat jotka on aivan pakko.
Kuninkaantekijät II Hauholla 16-18.8! Tulkaa sinne!
Facebook: https://www.facebook.com/events/1676545 ... 2/?fref=ts
Foorumi: http://forum.sotahuuto.fi/viewforum.php?f=189
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”