Vammat!

Valvoja: Sotahuuto 2012 järjestäjät

Avatar
tiamanti
Kreivi
Viestit: 493
Liittynyt: Torstai, 08.04.2010 22:47

Vammat!

Viesti Kirjoittaja tiamanti » Sunnuntai, 06.05.2012 20:29

Vasemmassa kädessäni on alkava jännetuppitulehdus! Onkos kenelläkään kokemusta moisesta riesasta?
SH16 Pääjärjestäjä & taidevastaava
Camulosin viestintävastaava >>------>
Avatar
C22
Herttua
Viestit: 909
Liittynyt: Keskiviikko, 15.03.2006 11:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja C22 » Sunnuntai, 06.05.2012 22:00

Tukisidettä ja lepoa kädelle, jatkossa rannetuki treenatessa.
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Sunnuntai, 06.05.2012 22:53

Lepo, burana ja rauhallisuus. Jos jatkuu pitkään niin lääkäriin.

Jos päätät treenata käytä jännetuppitulehdusaika toisen käden treenaamiseen ja jätä tulehtunut käsi kokonaan käyttämättä.

Jatkossa tulehduksen loputtua kannattaa miettiä mitä on tekemässä väärin. Ja jos tekisi monipuolisesti lihasta tulehtunutta aluetta tukemaan siitäkään ei haittaa olisi.

Lisätietoa vaikkapa:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=dlk00269
http://www.tohtori.fi/?page=4069997&sea ... pitulehdus
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Sunnuntai, 06.05.2012 23:58

Rasitusvammat on itselle tuttuja työn puolesta. Tärkeintä on saada ensin tulehdus rauhoittumaan alla olevin neuvoin. Sitten suosittelen rannetukea ja jumppaamista(!) säännöllisin väliajoin, ihan vaan nivelten pyörittelyä ja kevyillä punteilla tms. vastuksella jumppaa.

Rannetuen kanssa treenatessa on se hyvä puoli, että rannelyöntejä tulee tehtyä vähemmän, jolloin tekniikka paranee.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vammat!

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Keskiviikko, 09.05.2012 20:13

tiamanti kirjoitti:Vasemmassa kädessäni on alkava jännetuppitulehdus! Onkos kenelläkään kokemusta moisesta riesasta?
Itse olen käteni rikkonut väärällä tekniikalla ja saanu siihen tulehduksia. Tosin se on saattanu mennä ihan hyvin sca-fightingissa eikä niinkää boffauksessa (mutta miekkaillessa kuitenkin).
En suosittele käyttämään kättä edes tuen kanssa niinkauan kuin se on kipeä, kokeilin tätä ja söin tulehduslääkkeitä kun olin tapahtumassa Ruotsissa, se ei (yllättäen) parantanut asiaa.

Itsekkin käytän hyvin usein rannetukea reenatessa, jottei käsi menisi uudelleen huonoon kuntoon.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
tiamanti
Kreivi
Viestit: 493
Liittynyt: Torstai, 08.04.2010 22:47

Jousenkin kanssa tuki?

Viesti Kirjoittaja tiamanti » Keskiviikko, 09.05.2012 20:44

Hieman lisää omaan tilanteeseeni: Jänne on kipeytynyt raskaassa työssä ja ranne rasittunut. Ikäväksi tulehduksen tekee se, että se on vasemman käden etusormen jänteessä. Käytän kentällä jousta. Jännittäessäni kipu juoksee juurikin samaa reittiä pitkin, ja käsi ei kestä vedon kuormitusta.

Olen syönyt nyt kiltisti magnesiumia, käyttänyt käteen hirudoid fortea ja hieronut sitä. Parissa päivässä tilanne on jo hieman parantunut!

Auttaisikohan rannetuki myös jousen kanssa?
SH16 Pääjärjestäjä & taidevastaava
Camulosin viestintävastaava >>------>
Avatar
Pajatso
Kreivi
Viestit: 278
Liittynyt: Keskiviikko, 28.04.2010 19:45
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Pajatso » Keskiviikko, 06.06.2012 17:01

Mors!

Olkapää meni intissä paikoiltaan joskus vähän ennen joulua ja ei ole vieläkään parantunut kunnolla(koska intin syö buranaa terveydenhuolto ja jatkuva tetsaus).

Käsi ei kestä kieroliikettä ollenkaan ja meinaa vähän väliä lopsahdella pois paikoiltaan. Boffauksessa tämä tatkoittaa käytännössä sitä ettei 2h aseita voi käyttää ollenkaan ja 1h aseilla jos menetän kunnossa olevan käteni joudun ottamaan se kuolemaksi. Sotahuutoon kuukausi ni enemmän kuin hiukkasen ärsyttää tämä...

Apuja? Ohjeita?

Voiko olkapäätä teipata jotenkin järkevästi? Kuinka kuntoutus?
"(Say 'thank you'.) NIPPLE SALADS!! (...Close enough.)"

"Let's see how those degenerate sophisticates handle a healthy dose of pure unreasoning violence."

- Avatar kuvan ottanu rakastettu kanssapossu Satu Lahdti, thänks<3
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Viesti Kirjoittaja JP666 » Keskiviikko, 06.06.2012 18:37

Noista vammoista meitsi vois alkaa laulaa et pää olkapää polvet peppu varpaat polvet........ Joo oikean käden olkapää muutamia kertoja pois pakaltaan. Nilkat meinannu napsahtaa useasti. Metsässä varpaat kiveen 010 sh Kynsi lähti. Polvet meinannut hajota. Sormet napsuneet ollut suorina tai muuten jotenkin hienosti myös useasti varsiaseiden varsien kilpien tai jonkun muun kovan väliin olen onnistunut jättämään useasti. Korviin tulleet lyönnit tehneet hyvää tärykalvoille. Kaverin panssarit Repineet raastaneet viiltäneet. Vuosien varrella saanut aika useita hyviä pommeja pitkin kroppaa vähän kaikesta mikä voi tähän lajiin liittyä.
virallinensivutuote
Kreivi
Viestit: 444
Liittynyt: Keskiviikko, 12.07.2006 16:28

Viesti Kirjoittaja virallinensivutuote » Keskiviikko, 06.06.2012 22:06

Pajatsolle: Jos olet opiskelija, kannattaa selvitellä onko mahdollista päästä halvalla fysioterapeutin juttusille (yliopisto-opiskelijoille ainakin on mahdollista). Itse olen saanut hyvää opastusta olkapään kuntouttamiseen sieltä. Lisäksi heillä on yleensä sellainen politiikka, että jos ei kuntoutusta yritä ensin, eivät laita leikkaukseenkaan. Itseäni tuo kuntoutus on tuntunut auttavan, ei ole nyt treeneissä tai Noxbossa käynyt poispaikaltaan tuo olkapää. Parissa viikossa on auttanut tuo treeniohjelma.

Omallavastuulla tilapäisratkaisuna voit kokeilla sitoa vyöllä kiinni kynnerpään yläpuolelta, mutta tämä ei pelasta jos joudut vääntämään. Itse kokeilin liigassa tuota ja meni paikaltaan hilpari-hilpari matseissa.
Viimeksi muokannut virallinensivutuote, Torstai, 07.06.2012 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rampa, lihava mies jonka hilpari on poikki
.. ja jonka rahat on loppu ja kutisee
Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Torstai, 07.06.2012 14:45

Mulla ainoastaan nilkat on ottaneet tän lajin parissa pysyvämpää damagea. Nivelsiteet meni ekan kerran joskus syksyllä 2010 treeneissä oikeasta jalasta ja vähän myöhemmin vasemmastakin, sen jälkeen muljahdelleet melko säännöllisin väliajoin niin boffatessa, kuin ihan muutenkin vaan ihan suorallakin tiellä kävellessä. Viimeksi Noxbossa, kun ihan omaa tyhmyyttäni boffasin huonoilla kengillä iltamätöissä. Ei pitäisi koskaan boffata ilman nilkkatukia ja nilkkaa tukevia kenkiä, enkä enää boffaakaan, kun vihdoin oli varaa investoida asiallisiin nilkkatukiin.

Muuten oonkin selvinnyt lähinnä yhdellä lievällä aivotärähdyksellä, mustelmilla ja ruhjeilla ja murtuneella sormella, sopivasti Ropeconin turnauksen alla viime vuonna. :lol:
Avatar
MADShiruki
Asemies
Viestit: 14
Liittynyt: Perjantai, 23.09.2011 21:52

Viesti Kirjoittaja MADShiruki » Lauantai, 09.06.2012 11:43

Itse oon tainnu vammojen suhteen päästä aika vähäl, vain lievä aivotärähdys viime Oriveden treenileiril ja kertaalleen tuli polvi ruhjottuu äskettäin NOXBOs. Mitänyt korvat lävistysten takii on ottanu vähä enemmän kipeetä kevään treeneis (kunnes aloin teippaa ne .__.'') ja ranteet aina silloin tällöin rutissu aika ikävästi.

Toisaalta empä ny oo ehtiny ku vasta syksyst lähtien boffaamaan et saa nähä kui pahasti viel itteni ehinkään mm. SoHu's telloo ._.
ilmeisimminkin sika nykyään ja EA'n vakio kaluste.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Lauantai, 09.06.2012 15:00

Pajatso kirjoitti:Mors!

Olkapää meni intissä paikoiltaan joskus vähän ennen joulua ja ei ole vieläkään parantunut kunnolla(koska intin syö buranaa terveydenhuolto ja jatkuva tetsaus).

Käsi ei kestä kieroliikettä ollenkaan ja meinaa vähän väliä lopsahdella pois paikoiltaan. Boffauksessa tämä tatkoittaa käytännössä sitä ettei 2h aseita voi käyttää ollenkaan ja 1h aseilla jos menetän kunnossa olevan käteni joudun ottamaan se kuolemaksi. Sotahuutoon kuukausi ni enemmän kuin hiukkasen ärsyttää tämä...

Apuja? Ohjeita?

Voiko olkapäätä teipata jotenkin järkevästi? Kuinka kuntoutus?
Pajatso,

mulla on ollut sama vaiva. Olkapää meni sijoiltaan 2005, jonka jälkeen sain lopsautella sitä 5 vuotta putkeen takaisin paikoilleen ennen kuin tajusin ottaa asian riittävän vakavasti:

Olkapää meni pari kertaa sijoiltaan - ajattelin että se on sattumaa. Noudatin fysioterapeutin ohjeita laiskasti. Sitten ensimmäinen kerta boffauksessa; kertahan se vasta oli. Toinen ja kolmas kerta boffatessa, niin lakkasin käyttämästä kilpeä kokonaan ja miekkailemasta sijoiltaanmenevällä kädellä. Viides kerta boffatessa, niin lakkasin käyttämästä hilparia. Pari kertaa lisää vei, ennen kuin uskoin että en käytä keihästäkään. Sitten aloin käyttämään virallisensivutuotteen kikkaa olkavarren sitomisesta kiinni keskivartaloon. Vielä kerran meni sijoiltaan.

Nyt kuuntele tarkasti: otat asian vakavissaan heti alusta alkaen. Menet fysioterapeutille ja hankit kunnon ohjeet. Jos fysioterapeutti ohjaa tekemään kuminauhatemppuja tai käden painelua seinää vasten, teet niitä. Ja kun fysioterapeutti antaa luvan, menet salille treenaamaan olkalihaksiin aluksi kestävyyttä (15-25 toiston sarjoja) ja kun saat rutiinia ja olkalihakset alkavat vahvistumaan, sen jälkeen voimaa ja lihasmassaa (8-10 toiston sarjoja). Käyt tarvittaessa lääkärillä ottamassa röntgenkuvat, jonka perusteella voi arvioida onko kättä tarvetta leikata. Tarkemmin tietämättä sun taustoja tuon käden kanssa voin kuitenkin sanoa, että jos annat tuon käden mennä vielä paikaltaan muutaman kerran, se on poikkeuksetta leikkaus ja loppuelämän vaiva. Älä ole yhtä hölmö kuin minä. Puhun näistä jutuista kokemuksella.

Mitä tulee Sotahuutoon, kannattaa unohtaa suosiolla molempikätinen tappeleminen tänä kesänä. Ota suosiolla tähtäimeksi se, että saat käden kuntoutettua ennen vuoden 2013 Sotahuutoa ja ota homma vakavasti. Lääkäriin ja fysioterapeutille, ja ohjeiden mukaan kun saat luvan 2-3 kertaa viikossa salille.
Viimeksi muokannut saloneju, Lauantai, 09.06.2012 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Lauantai, 09.06.2012 15:59

salonejun kommentteihin lisäksi vielä että jos et ole vielä ulkona intistä nämä vammat on saatava siellä kirjoihin ja kansiin niiden vakavuutta vähättelemättä. Silloin intti on vastuussa. Kai vammasta on dokumentaatiot?
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
Minardil
Herttua
Viestit: 664
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Minardil » Tiistai, 12.06.2012 15:25

http://www.munapaa.fi/

Linkki liittyy. Koskaan ei ole ollut niin mukava olo boffatessa kuin Noxbossa, kun sain lainaan silmäsuojallisen kypärän. Keihäänvarret, hilparit, kilvenkulmat, puut, nyrkit, omat astalot... Kaikki kolisi kypärää vasten, mutta päähän ei sattunut!

Vrt. Sotahuuto 2011, jossa olin yhteensä 6 skenaariota poissa taistelusta saatuani riittävästi lämää päähäni.
Harhamainparvi since 2019.
Your Tapio "Tapio" Tapio is free. See him running in the distance.
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Tiistai, 14.08.2012 11:31

Heips, kysymystä viisaille.

Minulla on murtuma oikeassa kädessäni. Murtuma on hyvin pieni, isojen luiden ranteenpuoleisessa päässä. Haittaa lähinnä jos yritän taivuttaa liian pitkälle, mutta ei arkiaskareissa. Haluaisin kuitenkin jossain vaiheessa taas boffata silläkin kädellä, mutta aina varman päälle. Osaako kukaan kertoa miten voin estää rannettani liikkumasta liikaa, mutta kuitenkin tarpeeksi että miekka heiluisi kädessä?

Lääkärin kirjoittamaa hepreaa:

"Yleistila hyvä. Perifeerinen sensovasomotoriikka oikeassa kädessä normaali. Palpoiden pahin aristus siinä radiuksen proceccus styloideuksen kohdalla. Scaphoideum ei arista. Ranteen liikkeet varsin hyvät.

Potilaalla siis käytössä vanhanaikainen filmillä oleva röntgenkuva, siinä allekirjoittaneen silmään juuri ja juuri havaittavissa processus styloideuksen murtuma radiuksessa.

Diagnoosi: S52.5 Fractura processus styloideus radii I. dx."

Kyseinen murtuma oli hyväasentoinen ja 4mm.

Help, anyone? Haluan lyödä ihmisiä rikkomatta itseäni. :D
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Tiistai, 14.08.2012 12:52

Olen taistellut erinäisten käsien rasitusvammojen kanssa pitkään, joten toivottavasti tästä on jotain apua, vaikka vammani eivät ole kuvailemasi kaltaisia...

Vammat vaativat parantumisaikaa ja sitä kannattaa antaa kunnolla. Samalla on kuitenkin hyödyllistä miettiä, miksi vamma on tullut ja miten omaa toimintaa voi muuttaa ja kuntoa kehittää, etteivät samat vammat uusiutuisi.

Tätä silmällä pitäen olen viimeiset pari vuotta kehittänyt lihas- ja kuntoharjoitteiden tekemistä boffausta silmällä pitäen. 2009 en voinut kantaa kilpeä kyynärpään tulehduksen vuoksi. Tänä vuonna kannoin paljon tuolloista raskaampaa kilpeä entistä tehokkaammiin, koska olen kolme vuotta kiinnittänyt huomiota lihaskuntoon käsissäni.

Teen myös kämmenen lihaskuntoa, jolloin puristusvoima kehittyy ja vaurioita ei tule kuten ennen (tosin olen kitaristi ja osa-aikarumpali). Tähän löytyy apuvälineitä musiikkiliikkeistä (mm. Grip Master http://www.gripmaster.com.au/ ). Tietenkin harjoittelun voi aloittaa kunnolla vasta kun jo tullut vamma on parantunut!

Käytän lyöntiranteessa painonnostorannetukea estämässä liiallista liikettä. Kevyempi tuki voi sopia kevyellä aseella, mutta oma miekkani onkin mörssäri. Näitä kannattaa testailla. Kilpikädessäni olen jo vuosia pitänyt urheilukyynärsidettä vähentämässä rasitusta. Apuvälineitä on, mutta niihin pitää totutella ajoissa ja ajan kanssa!
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Tiistai, 14.08.2012 13:11

Peruohje kai olisi että tee tässä vaiheessa vasemman käden treeniä kunnes käsi on suunnilleen parantunut. Sitten kahdenkädenasetta murtumakättä varoen. Nämä hommat ottavat aikansa.

Yleensä ottaen epävarmoissa tilanteissa kannattaa panostaa kevyeen palautumiseen ja käden toimintakunnossa pitämiseen. Fysioterapeutti varmasti osaa neuvoa asiassa eteenpäin.

Ja kuten Aarimoto totesi niin jos sinulla on ollut jossain kohtaa kremppaa niin jatkossa ongelmakohdan ympärille pitäisi saada enemmän lihasta.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Tiistai, 14.08.2012 17:26

Kiitos!

Parantumisaikaa annan kyllä, ja aloitan tosiaan varovasti. Jos sattuu, en tee. Hanska kuulostaa hyvältä, olen sellaista käyttänyt joskus aiemminkin ranteen vääntyessä kivuliaasti, se auttoi. Murtumista en vain tiedä miten pitäisi toimia.

Pidän myös lihaskunnon mielessä, kiitos.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Tiistai, 14.08.2012 17:32

Koska bofferoinnin parissa kuulee niin usein prakaavista ranteista, niin itse olen jo proaktiivisesti alkanut käyttämään treeneissä oheisen linkin kaltaisia rannetuella varustettuja sormikkaita, vaikkei mitään ongelmia sinänsä vielä olekaan ollut. Itselläni on hieman kevyempi malli kuin likin takaa löytyvä (pehmustuksia vähemmän). Jospa näiden avulla ranteet saisivat jonkun vuoden lisäaikaa ennenkuin räjähtävät :D

http://www.geevoima.fi/epages/GPL.sf/fi ... BAGGL-0001
Avatar
Gitoll
Herttua
Viestit: 583
Liittynyt: Lauantai, 19.05.2007 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Gitoll » Tiistai, 14.08.2012 21:19

ZamboNet kirjoitti:Koska bofferoinnin parissa kuulee niin usein prakaavista ranteista, niin itse olen jo proaktiivisesti alkanut käyttämään treeneissä oheisen linkin kaltaisia rannetuella varustettuja sormikkaita...
Haittaavatko tällaiset hanskat merkittävästi käden liikeratoja, joita bofferoinnissa tarvitsee?
Kuva Keihäs-Lauri
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Tiistai, 14.08.2012 22:32

Gitoll, mä luulen et noi bofferoinnissa tarvittavat liikeradat on yleisesti ottaen juuri niitä, jotka muihin miekkailulajeihin verrattuna hajottaa paikat (rannehelikopterit yms.). Tekniikat voi tehdä paremminkin, jos opettelee tekemään ne oikein.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Pimeyden Ritari
Kreivi
Viestit: 441
Liittynyt: Keskiviikko, 22.02.2006 10:02
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pimeyden Ritari » Sunnuntai, 23.09.2012 13:29

Taitoin nilkkani KuTessa astuessani ruohonpeittämään kuoppaan. Meni puolisen tuntia ennen kuin sain varattua ollenkaan painoa jalalle. Adrenaliinin voimin kipitin muiden perässä suurimman osan lauantaita, minkä totesin näin jälkikäteen huonoksi vedoksi. Sunnuntain nökötinkin sitten infossa kipulääkkeitä napsien.

Nilkka on vieläkin kipeä ja rajoittaa kävelyä huomattavasti. Juosta en voi juurikaan. Joudun kuitenkin kävelemään joka päivä, joten täyteen lepoon tuota ei saa. Nilkkani ovat aina olleet herkät muljahtelemaan, mutta nyt tämä menee vielä helpommin. Eikä se muljahtelu tietenkään edistä paranemista. Koulun alettua kipuilua on lisännyt monen tunnin porailu jalkavastuksella. Saatan joutu poraamaan yli 5h päivässä, eikä poran "jalkaisuutta" voi vaihtaa.


Kenelläkään mitään ideoita, mitä tuolle voisi tehdä?
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Sunnuntai, 23.09.2012 14:34

En voi oikeasti mitään muuta suositella PR, kuin ehdotonta täyslepoa viikko-pari. Itsellä nivelsiteen paukahtaminen venyi kolmen kuukauden keppien kanssa säheltämiseksi, ennenkuin sain tilaisuuden täyslepoon ja paraneminen alkoi.

Sitten, kun nilkka alkaa kestää rasitusta, niin asteittain kuntoutusta kävelyn ja jumpan muodossa. Töitä voi alkaa tehdä sitten, kun jalka ei enää kipuile sen takia.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”