Armeija-alueiden ihmettelyä ja kommentointia

Palautetta ryhmille ja järjestäjille. Jälkipelit, tulokset ja valokuvat.

Valvoja: Ylläpito

Avatar
JonTzu
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 2966
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 20:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonTzu » Tiistai, 19.07.2011 17:58

Tuo 2+3 on kyllä hasardin kuuloinen järjestelmä. Sillä ei reiluja taisteluita juurikaan saisi aikaan, pelkästään kikkaskenaarioita.
"Harjoittelemalla hyvä tulee."
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 19.07.2011 18:12

JonTzu kirjoitti:Tuo 2+3 on kyllä hasardin kuuloinen järjestelmä. Sillä ei reiluja taisteluita juurikaan saisi aikaan
Saataisiinhan. Tarvittaessahan armeijakoot saisi käytännössä miehelleen tasan kahdella eri kombinaatiolla, jos tarkkaan katsoisi jakoja tehdessä. Erilaisia jakovaihtoehtoja saman skenaarion välillä olisi toki sitäkin vähemmän...


Henk.koht. olen innostunut ajatuksesta uuden jakosysteemin tekemiseksi juuri siksi, että historia on (ainakin kun omasta puolestani puhun) osoittanut, että kaikkein nautittavimmat skenaariot on niitä, joissa on otetu jonkinlainen riski skenaariosuunnittelua tehdessä - jonkinlainen pieni koukku jaoissa, maastossa, skenaarion tavoitteessa tai muussa vastaavassa. Vaikkakin 3v3 armeijan kenttä on varma klassikko, se ei muistu mun mieleen miltään vuodelta mieleenpainuvimpana skenaariona. Tässä kun kahdeksatta vuotta putkeen mätetään, säväyttäminseen tarvitaan hiukan aikaisempaa enemmän twistiä - ja kaikkien näiden vuosien kokemuksien jälkeen Sotahuutoon-osallistuvien joukkueiden todellisesta suoritustasosta sitä mainittua twistiä olisi helpompi hakea pienemmällä riskillä villimmistäkin ideoista. Tuore (ja twistejä skenaariosuunnitteluun automaattisesti tuova) tapa muodostaa armeijajaot olisi osapuilleen helpoin ja näkyvin tapa tällaisen toteuttamiseen.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Nightingale
Kreivi
Viestit: 406
Liittynyt: Keskiviikko, 25.06.2008 10:07
Paikkakunta: Vantaa, Tikkurila

Viesti Kirjoittaja Nightingale » Perjantai, 22.07.2011 02:29

Allekirjoitan että epäsymmetriset skenaariot ovat ehdottomasti omia lemppareitana. Sekä johtajana että taistelijana nämä tarjoavat eniten taktikointia ajattelua ja jännitystä.
Kuninkaantekijät II Hauholla 16-18.8! Tulkaa sinne!
Facebook: https://www.facebook.com/events/1676545 ... 2/?fref=ts
Foorumi: http://forum.sotahuuto.fi/viewforum.php?f=189
Avatar
Suontakanen
Herttua
Viestit: 548
Liittynyt: Tiistai, 03.07.2007 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Suontakanen » Perjantai, 22.07.2011 02:34

"Epäreilut" tilanteet tuovat esille luovimmat ratkaisut joista suurin osa tuntuu pitävän. Koska pelkkä 3vs3 eteenpäin juokseminen, jolloin pitää tappaa vain edestä tuleva, ei ole viikonlopun ajan mielekästä. Variaatiot ja erittäin kekseliäät ratkaisut jäävät parhaiten mieleen.
Etelän Imperiumin Patriarkka ja taistelujohtaja.

Sotahuuto 2018 pääjärjestäjä

Sotaa pk-seudulta vuodesta 2007

"Aina ilolla taisteluun!"
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kantti » Perjantai, 22.07.2011 09:35

Itse omassa pienessä mielessäni tuumin, että pitääkö sitä säväriä/twistiä hakea KOKO tapahtuman tasapainoisuuden kustannuksella. Tuossa on hiton isot riskit.

Minä kun ihan luulin, että tänä vuonna suurin kiitos tuli siitä, että koko ajan tuntui, että kumpi hyvänsä puoli voi voittaa (ja voittikin).

Noin muuten, jakojen tekeminen etuajassa on todella hasardia puuhaa. Ihmiset ilmoittautuvat oikeasti vasta viimeisellä viikolla ja vahvuudet poikkesivat tänäkin vuonna MERKITTÄVÄSTI arvioiduista. Lisäksi joukkoon pölähti 3 10 hengen ryhmää, joiden olemassaolosta/tulosta ei ollut mitään tietoa tai varmuutta. Siitä olen ehdottomasti sitä mieltä, että tämänvuotista myöhäistä deadlinea ei enää kannata tehdä.
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Perjantai, 22.07.2011 10:57

Emt, mä olen aina tykännyt nimenomaan siitä perinteisestä vanhan koulukunnan perus kenttätaistelusta. Usein vaan tuntuu siltä että ihmiset eivät jaksa taktikoida perus kenttätaisteluissa vaan tyydytään siihen ilmeiseen "joo rutto koukkaa, sos keskelle ja rämä laitaan" -ratkaisuun ja luotetaan siihen ettei vihollinenkaan kikkaile sen kummempia.

Lisäksi sandwich-skenut on kyl herkkua. Ja kenttärisk.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Perjantai, 22.07.2011 11:04

Kantti kirjoitti:Minä kun ihan luulin, että tänä vuonna suurin kiitos tuli siitä, että koko ajan tuntui, että kumpi hyvänsä puoli voi voittaa (ja voittikin).
Joo, kyllä tämän vuoden jakojen tasaisuus oli suurta herkkua. MUTTA ainakin oma pointtini olikin juuri siinä, että parhaiten jäävät silti mieleen ne skenaariot, jossa tasaiset jaot on saatu aikaan jollain muulla kuin tasajaoilla. (Siis rautalangasta väännettynä, miesmäärien, aloituspisteiden ja maastojen ei suinkaan tarvitse olla identtisiä molemmille puolille tasaisen skenaarion aikaansaamiseksi. Aikaavievempäähän sellaisia skenaarioita on toki järjestää.)

Ainakaan mun all time favorite -skenaarioihin ei kuulu yhtäkään mutkatonta tasajako-kenttää, nyt kun asiaa miettii. :wink: Entä muut?
Viimeksi muokannut saloneju, Perjantai, 22.07.2011 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Par
Kreivi
Viestit: 466
Liittynyt: Maanantai, 05.07.2010 23:13
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Par » Perjantai, 22.07.2011 12:17

"Epätasaiset" jaothan voi saada myös käyttämällä rajallisia respoja, se olisi helppo ratkaisu siihen ja mahdollistaisi muiden skenaarioiden tasaisuuden, mistä itse tykkäsin tänä vuonna.
Avatar
Jesua Sukaton
Herttua
Viestit: 898
Liittynyt: Perjantai, 24.03.2006 12:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jesua Sukaton » Perjantai, 22.07.2011 12:30

Ruusujen sota on kyllä jäänyt mieleen eeppisimpänä. Tykkäsin selkeästi erityylisistä armeijoista ja vastakkainasettelusta.

Tämän vuoden tasapaksut jaot olivat kieltämättä tasaiset ja kaikkien kanssa pääsi tappelemaan mutta kyllä sitä kaipasi selkeää vihollista.
Jos Steel Panthers kiinnostaa eikä häviäminen pelotan niin laita viestiä.
t: ex Corona Muraliksen keihäsmies
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Perjantai, 22.07.2011 13:10

Jesua Sukaton kirjoitti:Ruusujen sota on kyllä jäänyt mieleen eeppisimpänä.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
ZamboNet
Rautasydän
Viestit: 3505
Liittynyt: Lauantai, 29.07.2006 14:37
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ZamboNet » Perjantai, 22.07.2011 13:14

Jesua Sukaton kirjoitti:Ruusujen sota on kyllä jäänyt mieleen eeppisimpänä.
Täytyy kuitenkin kysyä, että olikohan se yhtä eeppistä vastaanottavalla osapuolella? Kaikenkaikkiaan punainen kuitenkin antoi aika eeppisesti turpaan. Mutta voi olla totta sekin, että jos taistelut olisivat olleet tiukempia, olisi sota ollut vielä mieleenpainuvampi/eeppisempi kummankin osapuolen kannalta.
virallinensivutuote
Kreivi
Viestit: 444
Liittynyt: Keskiviikko, 12.07.2006 16:28

Viesti Kirjoittaja virallinensivutuote » Perjantai, 22.07.2011 13:31

Ruusujen sodassa molemmilla puolilla taistelleena täytyy sanoe, että meininki oli ihan erillaista voittavalla puolella. Häviävän puolen pääarmeijasta jäi sellainen kuva, etteivät sunnuntaina enää jaksaneet edes kunnolla yrittää.

Tämä myös näkyi mielestäni siinä miten hanakasti noita osumia otetaan. Ei ketään kiinnosta kävellä taas toistuvasti laidalle odottamaan, kun voitokas armeija jatkaa turpakärärjiään ylivomaisesti.

Luulen että yksi syy tämän vuoden hyvään osumien ottamisessa olivat tasaiset jaot. Huijaamattikin pystyi ainakin jossain skenaariossa pysymään hengissä pidempään ja ehkä saamaan jotain aikaan.
Rampa, lihava mies jonka hilpari on poikki
.. ja jonka rahat on loppu ja kutisee
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja olho » Perjantai, 22.07.2011 16:08

Par kirjoitti:"Epätasaiset" jaothan voi saada myös käyttämällä rajallisia respoja, se olisi helppo ratkaisu siihen ja mahdollistaisi muiden skenaarioiden tasaisuuden, mistä itse tykkäsin tänä vuonna.
Kummellakin puolelle vaan 200(?)% vastustajan vahvuudesta respoina, niin luulis alkavan sodan sujua. Tietysti respausjärjestelyjä pitäisi parantaa. Korostui Sunnuntain toisessa respaskenussa, kun en toista kertaa enää jaksanut jonottaa, vaan päätin ennemmin keräillä vaikka nuolia pinoon.

Respaus toki toimii vain skenuissa, joissa on selkeä tavoite. Normikentälle tai isompaan metsään en niitä kaipaisi.
Avatar
Tyrisalthan
Kreivi
Viestit: 363
Liittynyt: Lauantai, 17.06.2006 14:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan » Lauantai, 23.07.2011 00:05

Ehkä taistelu jossa 4 armeijaa vastaan kaksi armeijaa, joilla on kaksi respaa per taistelija. Näin toisella puolella olisi teoriassa koko ajan 2 vs 1, eli tulosta pitäisi tulla. Toisella puolella taas riittäisi jos saisi omalla hengellään vietyä vihollisen, jolloin taistelun lopussa pitäisi olla kaikki respat käytetty, mutta jokainen taistelija hengissä. Skenariota haluaisin kokeilla nimenomaan kentällä tai metsässä. Siellähän ei respoja olla vielä juurikaan nähty.

Kommentteja? Kehitysideoita? Keskustelua!


Niin ja sellainen off topic että pitäisikö skenario- ja armeijajaot splitata omaksi ketjukseen erilleen armeijafoorumien kommentoitiketjusta.
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Keskiviikko, 27.07.2011 11:39

Itse en suosittele epätasaista perusjakoa (2+3 idea). Toki epäsymmetriset ja twistiä omaavat matsit ovat mieleen painuvia, mutta ne ovat sitä myös epäonnistumisina. Kaikkein tylyimmät kokemukset ovat juuri pieleen menneistä epäsymmetrisistä skenaarioista.

-6 armeijan jako tarjoaa järjestäjälle mahdollisimman monta tasapainottavaa vaihtoehtoa. Toki osallistujien pitää sitten muistaa kuka on omalla puolella ja kuka ei siinä matsissa. Itse kuitenkin toivoisin yhä enemmän armeijoina taistelua, eli ei sotketa niitä oman kolmen armeijan yksiköitä keskenään, vaan pidetään oma armeija kasassa.

-2+4 tarjoaa sen perusasetelman kahdesta puolesta. Sivuarmeijoille homma on kuitenkin vähän samaa kuin 6:n tasavahvan jaossa. Kenekäs puolella ne sivuarmeijat taas tänään ovatkaan?

-2+3 on mielestäni aivan liian hazardi. Jos ryhmävahvuuksian arvioinnissa tapahtuu joku virhe, niin tämä onkin nopeasti vakio asetelma 2 vs 3 joissa pikku armeijoita ei voida vaihtaa muuta kuin parissa epäsymmetrisessa skenaariossa.

-4 jako on käytännössä rajoitettu versio 6 jaosta. Vähemmän säätöä, mutta myös vähemmän pelivaraa (3 vaihtoehtoa vs 20 eri vaihtoehtoa).

-2+palkkikset tarjoaa eeppistä vastakkainasettelua pääarmeijoille. Palkkiksille tämä on kuitenkin todellä tyhjä arpa. Heillä ei ole yhteenkuuluvuutta, eikä kukaan ei muista millä puolella he ovat milloinkin. Jos/kun Sotahuudossa välittää pisteytyksestä, niin palkkikset pitäisi pitää erillään muiden pisteytyksestä. Onnekas ryhmä voittaa järjestäjien puolenvaihdoilla, ja epäonninen päätyy aina häviävälle puolelle riippumattaq omasta suorituksesta.

-2 jako olisi tunnelmaltaan eeppisin, mutta riskialtis ja tasaisen jaon saaminen on käytännössä mahdotonta.

Itse koen 6, 4, 2+4 (tai miksei 2+6) jaot mielekkäimmiksi.


Mitä tulee huutojakoon, niin en usko sen toimivan. Jos se toimitetaan jo ennakkoon, niin tasapaino menee vaikeaksi. Kun yllättäen 20 hengen SOS saapuukin paikalle 40 vahvuisena ja aiemmin 40 hengen Entalia onkin vain 20 henkeä. Vaikka jako tehtäisiin ilmoittautumisten jälkeen, niin ryhmien poikkeavat koot voisivat sotkea jakoa pahasti. Kun toisella kierroksella kaksi ekaa saavat 30 hengen porukat, mutta loput joutuvat tyytymään 15 hengen ryhmiin. Jos ryhmät olisivat tasakokoisia jako voisi toimia. Satunnaisilla väkimäärillä ei.

Armeijoiden yhteishenkeä parantaisi pidempi aika jaon tekemisen ja SoHun välillä. Tässä kuitenkin päädytään ongelmaan ryhmäkokojen suhteen. Jos jaot tehdään ennakkoarvion pohjalta, voi armeijoiden koot vaihdella suurestikin. Jos taas vasta ilmoittautumisen sulkeuduttua, ei sitä voida tehdä kovin aikaisin. Tasapainoa voisi korjata pitämällä muutamaa pientä ryhmää varalla ja tasaamalla niiden avulla armeijoiden väkimäärät. Tässä kuitenkin törmätään siihen, että ne vararyhmät jäävät aivan pihalle armeijan yhteishengestä, koska he päätyvät armeijoihin vasta myöhemmin.

Jakojen osalta jääkin kaksi oleellistä kysymnystä:
Milloin? Ennakkoon (aikaa asennoitua) vs Ilmoittautumisen jälkeen (tasainen)
Kenelle? Tunnelmaa suurelle joukolle, mutta kuraa tasapainottajille (pääarmeijat) vs Tasaiset jaot (vähän meh, mutta ketään ei potkita päähän)
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Perjantai, 29.07.2011 17:08

Mitä mieltä porukka olisi draftaus-jaosta, joka olisi kuitenkin vain suuntaa antava? Huutoäänestys pidettäisiin, mutta järjestäjät käyttäisivät sitä vain pohjana, jonka perusteelta puolia lähdettäisiin tasapainottamaan.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Perjantai, 29.07.2011 19:40

Mahti kirjoitti:Mitä mieltä porukka olisi draftaus-jaosta, joka olisi kuitenkin vain suuntaa antava? Huutoäänestys pidettäisiin, mutta järjestäjät käyttäisivät sitä vain pohjana, jonka perusteelta puolia lähdettäisiin tasapainottamaan.
Kiinnostais kyllä! Kaikki uusi ja edes vähän tavallisuudesta poikkeava olis ihan raikas lisä - varsinkin jos (ja kun) se voitais tehdä "turvallisella" tavalla ilman, että on liian suuri mahdollisuus kurauttaa koko pelitasapaino!
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Skylark » Perjantai, 29.07.2011 22:10

Fiilistelin lukemalla vuoden 2007 englannin ja ranskan keskusteluita. Kyllä siinä on sitä jotain kun on isot pääarmeijat. On kyllä totta sekin että pienen palkkisporukan sijoitus on taas lähes täysin kiinni liittoutumispolitiikasta..

Minkälaisia suhteita olette ajatellut pääarmeija vs. liittolaisarmeijoille?

Omassa visioissani olisi esim:

Pysyvät pääarmeijat 180+180 (á 7-10 ryhmää)
Puolta vaihtelevat palkkisarmeijat 30+50+50+70 (á 2-4 ryhmää)

Tuo on samalla välimuoto 6 x tasa-armeijaa ja 2xpää + palkkispooli -systeemien välillä.
* Jos ei pidä tähdätä 1+2 vs. 1+2 jakoon vaan vaikka kaikki palkkikset saavat olla samala puolella, on kombinaatioita 16.
* Jos taas näin tehdään, on kombinaatioita 6.

Draftaus toimisi ainakin siinä tapauksessa että tähdätään samankokoisiin armeijakuntiin. Jo taas edellämainitussa esimerkissä vain pääarmeijat saisivat valita, ne ottaisivat parhaat päältä ja palkkisarmeijat olisivat sitä "höttöä". Itseä himottaisi sellainenkin palkkisarmeija jossa olisi hyvää ainesta ja sillä olisi merkitystä jos sen saisi omalle puolelle.
Draftauksen voisi tehdä järjestäjien moderoinnilla vaikka foorumeilla. yksi valinta per päivä -tyyliin. Ketkä olisivat "valkut"?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Perjantai, 29.07.2011 23:28

Skylark kirjoitti:Fiilistelin lukemalla vuoden 2007 englannin ja ranskan keskusteluita. Kyllä siinä on sitä jotain kun on isot pääarmeijat. On kyllä totta sekin että pienen palkkisporukan sijoitus on taas lähes täysin kiinni liittoutumispolitiikasta..

Minkälaisia suhteita olette ajatellut pääarmeija vs. liittolaisarmeijoille?

Omassa visioissani olisi esim:

Pysyvät pääarmeijat 180+180 (á 7-10 ryhmää)
Puolta vaihtelevat palkkisarmeijat 30+50+50+70 (á 2-4 ryhmää)

Tuo on samalla välimuoto 6 x tasa-armeijaa ja 2xpää + palkkispooli -systeemien välillä.
* Jos ei pidä tähdätä 1+2 vs. 1+2 jakoon vaan vaikka kaikki palkkikset saavat olla samala puolella, on kombinaatioita 16.
* Jos taas näin tehdään, on kombinaatioita 6.

Draftaus toimisi ainakin siinä tapauksessa että tähdätään samankokoisiin armeijakuntiin. Jo taas edellämainitussa esimerkissä vain pääarmeijat saisivat valita, ne ottaisivat parhaat päältä ja palkkisarmeijat olisivat sitä "höttöä". Itseä himottaisi sellainenkin palkkisarmeija jossa olisi hyvää ainesta ja sillä olisi merkitystä jos sen saisi omalle puolelle.
Draftauksen voisi tehdä järjestäjien moderoinnilla vaikka foorumeilla. yksi valinta per päivä -tyyliin. Ketkä olisivat "valkut"?
Suurin pirtein samanlaista visiointiahan mäkin tossa tein aiemmin jos luit koko ketjun, tosin lähinnä 2+3-idealla. Tuo 2+4:hän on käytännössä sama, mutta enemmällä määrällä variaatioita ja tapoja tasapainottaa, joten olisi ainakin melko riskitön, mutta siis - kannatan kyllä täydellä sydämellä. 2+4-idean voisi muuten yhdistää tuohon jo mainittuun huutojakosysteemiin siinä mielessä, että kun on noin isot pääarmeijat, voisi tässä vuoden mittaan vapaasti muodostaa pari liittoutumaa (jos on haluja 2009 vuoden tapaan tehdä sellaiset) kiinteiksi armeijoiksi. Ja olis oikeasti todella jees, jos ne sivuarmeijat vielä profiloitais tyyliin: "keihäsarmeija" - "raskas linja -armeija" - "liikkuva armeija" - "iso mutta kevyesti varustautunut armeija". Tällöin mihinkään porukkaan kuuluminen ei tuottaisi "joudunpa sinne jämäarmeijaan"-fiilistä, vaan sama mihin porukkaan kuuluisi, olis sellainen tunnelma että tässähän on oma juttu tehtävänä!

Jos tuota huutojako-asiaa veisi vähän eteenpäin yhdistämällä 2+4-ideaan, sitähän voisi sumplia eteenpäin jotenkin seuraavankaltaisesti:

- Oletetaan että armeijakoot on Skylarkin ehdottamat 180+180+30+50+50+70.
- 2 oletettavasti isoa tai kiinnostavaa ryhmää (esim. SOS ja Maahinkainen?) pääsisivät muodostamaan "pääarmeijoita"; järjestäjät antaisivat omatoimisesti luvan kasata ympärilleen yhteensä sadan hengen armeijan mieluisia liittolaisia (mukaanlukien oman ryhmän vahvuus). Loput täydennettäisiin myöhemmin, kun saatais ilmoittautumisdataa. Jos toisen "pääryhmän" liittolaiset ja kokoonpano näyttäisivät heikommilta, tasapainotettaisiin rajusti. Näin ei tarvitsisi miettiä, hakeeko liittolaisikseen kaikkein tehokkaimmat ryhmät, vaan voisi kysyä rinnalleen niitä joiden kanssa yhteistyö kiinnostaa.
- Sivuarmeijat voisi niinikään antaa neljän pienemmän ryhmän koottavaksi, rajaehtoina esim. että ryhmä saisi varmuudella koota armeijaan vain puolet lopullisesta vahvuudesta (ja ehdotuksenomaisesti tarjota toista puoliskoa) ja järjestäjät viime kädessä päättäisivät jälkimmäisestä puoliskosta. Tämä ei tosin olisi niin olennaista, mutta voisi tuoda kivan pienen lisänsä. Kuvitellaan vaikkapa, että oman sivuarmeijan koottavakseen saisivat Kylähullut, Rutto, Sparta ja Perkele.
- Käytännössä nämä "kokoojaryhmät" pitäisi varmaan päättää jotenkin niin, että ne olisivat kaikki halukkaita siihen hommaan, ja tarvittaessa karsia "ehdokkaista".

Kutkuttelisko joten kuten tämän suuntainen ajatus, vai tuntuuko ettei syystä tai toisesta toimisi?
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Nightingale
Kreivi
Viestit: 406
Liittynyt: Keskiviikko, 25.06.2008 10:07
Paikkakunta: Vantaa, Tikkurila

Viesti Kirjoittaja Nightingale » Keskiviikko, 03.08.2011 00:02

Draftillä vaan jaetaan kahteen isoon lössiin ja pidetään niistä kiinni koko viikonloppu. Jos tulee dunkkuun niin se on sitten oma vika ja kasvattava kokemus.
Kuninkaantekijät II Hauholla 16-18.8! Tulkaa sinne!
Facebook: https://www.facebook.com/events/1676545 ... 2/?fref=ts
Foorumi: http://forum.sotahuuto.fi/viewforum.php?f=189
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Palaute ja jälkipelit”