Palautteet joiden kohdetta et (vielä) osaa sanoa

Palautetta ryhmille ja järjestäjille. Jälkipelit, tulokset ja valokuvat.

Valvoja: Ylläpito

Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Maanantai, 11.07.2011 23:27

Sen enempää en tilannetta kommentoi, kun en ollut läsnä eivätkä ilmeisesti muutkaan sitä täällä spekuloineet. Mutta Juhani, milloin olet viimeksi käynyt pääkaupunkiseudulla treenaamassa? Itsekin olen joskus, viime talvena viimeksi, ollut sitä mieltä, että herrasmiesmäisyys on osalle porukasta aivan tuntematon käsite, mutta keväällä ja kesällä meno on parantunut hurjasti ja treeneissä vallitsee hyvä ja reilu meininki. :) Vaikea tietysti verrata, kun en ole maahinkaistreeneissä koskaan käynyt, mutta hyvin harvoin on pahoilla mielin tarvinnut lähteä treeneistä kotiin.

Ja vaikka entalialaistaistelija olisi tässä nimenomaisessa tilanteessa toiminut epäherrasmiesmäisesti, on vähän turhaa lähteä leimaamaan koko pääkaupunkiseudun treenikulttuuria yksilöiden takia. Ei me kaikki olla nimimerkki Parin sanoin sivistymättömiä barbaareita ja arviointivirheitä sattuu silloin tällöin varmasti myös siellä Kehä III:n paremmalla (?) puolella.
Viimeksi muokannut Triks, Maanantai, 11.07.2011 23:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Rakka
Paroni
Viestit: 161
Liittynyt: Sunnuntai, 03.02.2008 17:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rakka » Maanantai, 11.07.2011 23:28

Sille jousimiehelle joka metsäsaatossa olit Jesus Imperatorin lippumiehen ja jokusen muun kanssa tiellä, jonne ammuskelin puskasta: pahoitteluni jos näytti siltä että huijasin eli kuolin, mutta jatkoin sitten ampumista. Meni hetki prosessoida että hei, ei pelata nyt omilla säännöillä ja reisiosumaan ei kuole. Ei tuu niin usein boffattua, meillä haavoitutaan vaan näytöksissä.
Ja kaikista synneistä raskaimman teemme kun emme tunne mitään
ja kaikista ihmeistä kaunein on tahto ja luottamus rakkauteen.
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Maanantai, 11.07.2011 23:30

saloneju kirjoitti:
DiabolusIgnis kirjoitti:Voisin sanoa mielipiteeni. Yhtä hyvin voisin tulla hilparilla tikaria kantavan miehen eteen ja sanoa "Ei varmaan tarvitse lyödä?"... Ei sitä ikinä tiedä miten siinä voisi käydä. Jousi voi osua ohi, osua käteen tai vaikka passiiviseen torjuntaan. Kehtaan sanoa että Entalialainen toimi kyllä oikein, jousi teki virheen tässä.
Ja tässä taas näitä hienoja foorumituomarointeja. Varmaan olit näkemässä kyseisen tilanteen kun pysty noin vakuuttamasti kertomaan kumpi oli oikeassa?

Eiköhän tää asia ala olemaan käsitelty. Olisi nyt kuitenkin hienoa, jos nimenomainen entalialainen sanoisi oman näkökulmansa. Muuten tähän keskusteluun tuskin saadaan mitään uutta.
Kuka nyt tuomaroi ja ketä... :roll:

Ymmärrän tilanteen niinkuin sen tuosta luin, ja näin ollen vastaukseni on kanssa se mikä on. Kyllä se täytyy ampua eikä puhua kuolleeksi. Luulisi olevan ihan perusjuttuja, varsinkin kun ei tiedä toisen taitotasoa ollenkaan.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Maanantai, 11.07.2011 23:33

Juhani puhut asiaa herrasmiesmäisyydestä.

Kaiken mielipahan kustannuksellakin olen kuitenkin sitä mieltä, että sotahuutotilanteessa jousiampujan tulisi tuollaisessakin tilanteessa ampua. Miksi? Koska siihen kuluu nuoli, ja nuolia on rajallisesti. Niin kauan kun laskemme pisteitä, on otettava juuri kilpailulliset tekijät huomioon. Tällöin ei pidä sekoittaa harjoitustilanteita tai vapaata boffausta sotahuutoon.

Minulla tuppaa olemaan vain huonoja kokemuksia miekankin laskemisesta kaverin olkapäälle "kuolit" -sanan tukemana. Olisi kiva, jos se riittäisi, mutta kun ei. Meillä onkin säännöt juuri siksi, että epäselvyyksiltä vältyttäisiin. Osuma – niin epämääräinen kuin sen käsite onkin – on vähiten epämääräinen.

Minuakin harmittaisi tuossa tilanteessa, ja itseasiassa on harmittanutkin pariin otteeseen vuosien varrella vastaavanlaisissa. Sotahuudossa ei vieläkään kannata olettaa liikoja, ja tällaisista tilanteista on mahdollisuus ottaa myös opiksi. Niin kunniallisesta toiminnasta kuin varmistelustakin!
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 11.07.2011 23:33

Triks kirjoitti:Sen enempää en tilannetta kommentoi, kun en ollut läsnä eivätkä ilmeisesti muutkaan sitä täällä spekuloineet. Mutta Juhani, milloin olet viimeksi käynyt pääkaupunkiseudulla treenaamassa? Itsekin olen joskus, viime talvena viimeksi, ollut sitä mieltä, että herrasmiesmäisyys on osalle porukasta aivan tuntematon käsite, mutta keväällä ja kesällä meno on parantunut hurjasti ja treeneissä vallitsee hyvä ja reilu meininki. :) Vaikea tietysti verrata, kun en ole maahinkaistreeneissä koskaan käynyt, mutta hyvin harvoin on pahoilla mielin tarvinnut lähteä treeneistä kotiin.
Onhan siitä pidempi aika vierähtänyt, ja mielellään hankkisin tuoreempia kokemuksia!

Tässä on nyt joka tapauksessa kirjoittamiani viestejä luettu kuin piru raamattua; en ole missään vaiheessa todennut pääkaupunkiseudun kulttuuria epäherrasmiesmäiseksi, barbaarisesta puhumattakaan kuten yllä provosoivasti esitettiin. Kirjoitin sanasta sanaan Keski-Suomessa olevan "mielestäni -- enemmän herräsmiesmäisyyttä korostava treenikulttuuri". Sillä kaikella kokemuksella mitä olen nähnyt, kokenut ja treenannut viimeisen kolmentoista vuoden aikana, väitän melko tukevalla varmuudella että herrasmiesmäisyyden sanomattomaan määritelmään Keski-Suomessa kuuluu laajempi repertuaari erilaisia tekoja, eleita ja toimintatapoja kuin Pk-seudulla. Tällä väitteellä ei ole mitään tekemistä pääkaupunkinseudun treenikulttuurin leimaamisella, vaan sillä, minkä katsotaan sisältyvän herrasmiesmäisyyden käsitteeseen missäkin päin Suomea.

Ja minä en ainakaan ole koskaan lähtenyt Maahinkaisen enkä Ruton treeneistä pahoilla mielin kotiin.
Viimeksi muokannut saloneju, Tiistai, 12.07.2011 00:03. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Maanantai, 11.07.2011 23:35

Eiköhän tuo spekulointi ole turhaa, jos asianomaiset eivät edes ole keskusteluun osallistuneet. Juhanin kommenttista jäi itselleni käsitys, että jousi olisi ollut n. metrin päässä kohteestaan (kerran kun se ylettyi lyömään). Siitä ei voi ampua ohi...
Mut, kuten huomaatte, äskeiset kaksi lausetta oli täysin spekulaatiota, sillä en ollut paikalla. On eri asia, minkälaisen kuvan saa puhutusta/kirjoitetusta teksistä, kuin mitä se mahdollisesti on ollut. En lähtisi siis tuomitsemaan ketään.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Amileontti
Herttua
Viestit: 566
Liittynyt: Maanantai, 16.10.2006 01:36
Paikkakunta: Hki.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amileontti » Maanantai, 11.07.2011 23:37

Triks kirjoitti:... tänä vuonna oli vähän sellainen ikävästi kalskahtava privaattibilemeininki.
Missä? Telttasauna oli avoin kaikille kynnelle kykeneville, jotka osallisuutensa olivat valmiina maksamaan ja muutenkin alueella joka, ironisesti kyllä, oli iltamättöalueeksi tarkoitettu oli mielestäni varsin avoin ja hyvä meininki.

Itse ainakin puristan itsestäni kaiken ulos virallisissa skenuissa ja jos se ei riitä, niin sitten on varaa hakata illemmalla lisää. Kaikki muu jää illan viettoon, hyvään seuraan ja lepäämiseen.
Varmalla sydämellä
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Maanantai, 11.07.2011 23:37

Viestit sinkoilevat hurjaa vauhtia...

Joo ei ole syytä lukea raamattua pirun tavoin.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Maanantai, 11.07.2011 23:41

Kärjistin nyt tuossa ylempänä hieman, en toki tarkoittanut, että olisin ymmärtänyt salonejun viestin sisällön aivan noinkaan. Pointtini oli, että keskisuomalainen vs. pääkaupunkiseutulainen treenikulttuuri oli ehkä turha tuoda keskusteluun mukaan, kun kyse on yksittäisten taistelijoiden välisestä tilanteesta, joka olisi voinut sattua aivan keiden tahansa välillä maantieteellisestä sijainnista riippumatta.
Kapselitus
Kreivi
Viestit: 291
Liittynyt: Keskiviikko, 27.05.2009 18:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kapselitus » Maanantai, 11.07.2011 23:42

Perjantain iltamättöihin olin erittäin tyytyväinen. Sai boffata niin kauan kuin huvitti ja oli äärimmäisen hauskaa. Lauantain iltaboffaus oli taasen aivan liian pientä perjantaihin verrattuna, ensi vuonna muutkin mukaan lauantai-illaksi.
säästää pari grammaa
Avatar
qMp
Herttua
Viestit: 841
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 18:03
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qMp » Maanantai, 11.07.2011 23:45

Kyseinen Entalialainen istuu tässä vieressäni ja sotahuutofoorumitunnuksia ei hänellä vielä ole, joten vastaamiseen menisi aika lailla aikaa omilla tunnuksilla.

Miehen näkemys tilanteesta oli se, että näköyhteyttä jousimieheen ei tosiaan siis aluksi edes ollut. Yhtäkkiä havaitsee jotain sivullaan ja kääntyy kohti miekan kanssa. Muistikuva sanomisista on hatara, mutta Salosen tapa kuvailla tilanne antaa sellaisen kuvan, että on ollut jo osoittelemassa hetken ja toinen vittumaisuuksissaan olisi siihen mennyt sitten kohteliaisuudesta huolimatta lyömään.

Eli: kyseinen entalialainen esittää syvimmät pahoittelut tapahtuneesta, ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltä, eikä varsinkaan käyttäytyä esitetyn kaltaisella epäherrasmiesmäisellä tavalla. Sattuipa reagoimaan säikähdyksenomaisesti yllättäen havaitsemaansa tuntemattomaan havaintoon vasemmalla puolellaan miekka edellä.
Viimeksi muokannut qMp, Tiistai, 12.07.2011 01:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kantti kirjoitti:Mielestäni qMp on aika jännän äärellä kommentoidessaan.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Maanantai, 11.07.2011 23:49

Triks kirjoitti:keskisuomalainen vs. pääkaupunkiseutulainen treenikulttuuri oli ehkä turha tuoda keskusteluun mukaan -- olisi voinut sattua aivan keiden tahansa välillä maantieteellisestä sijainnista riippumatta.
No, koko alkuperäisen viestini tarkoituksena oli nimeomaan sanoa, että maantieteellisellä sijainnilla kaikella todennäköisyydellä olisi ollut väliä; väite olikin, että jos molemmat taistelijat olisivat olleet Jyväskylässä viime vuotensa treenanneita, tilanne olisi kaikella todennäköisyydellä päätynyt miekkamiehen kuolemaan jousimiehen jatkaessa skenaariota. Eli en minä turhaan sitä treenikulttuurieroa esille ottanut. Tässä ollaan ajauduttu joka tapauksessa aika pitkälle kaikesta siitä, mistä oli tarkoitus puhua.

EDIT. qMp näköjään ehti väliin, joten todettakoon että tämä keskustelu on ehtinyt saada aikaan sellaiset mittasuhteet, joita ei missään nimessä sille ollut tarkoitus antaa. Tässä ei ollut kyse mistään valtavasta närkästyksen aiheesta, vaan yksittäisestä tapauksesta joka ainakin skenaarion jälkeen selvästi oli kaivellut yksittäistä taistelijaa. Oli mukava kuulla vastapuolen käsitys, joka näköjään oli kuin olikin jotain sellaista mitä kaikkein todennäköisimmin voi odottaa; rapatessa roiskuu, eikä nopeissa tilanteissa ehdi puimaan sitä kuka nyt olikaan oikeassa ja kuka ei. Kuten sanottua, olisin minä itsekin ampunut kaiken selvyyden nimissä. Joka tapauksessa, no hard feelings, lyödään kun tavataan. :wink:
Viimeksi muokannut saloneju, Tiistai, 12.07.2011 00:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Keksikeijo
Herttua
Viestit: 571
Liittynyt: Torstai, 11.09.2008 16:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Keksikeijo » Maanantai, 11.07.2011 23:59

Pahoittelen, mikäli aiheutin Valkoisen Komppanian jousimiehelle harmistumista loppuriskissä ottamalla todella hienosti suoraan silmänaukkoon osuneen nuolen kypäräosumaksi (kimmahti kylläkin takaisin, kiitos hyvän nuolen ja silmäsuojan). Ei ollut aavistustakaan mistä se tuli kunnes käänsin päätäni sen verran että huomasin ampujan. Oli kyllä todellinen taitolaukaus!
Avatar
Amileontti
Herttua
Viestit: 566
Liittynyt: Maanantai, 16.10.2006 01:36
Paikkakunta: Hki.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amileontti » Tiistai, 12.07.2011 00:03

Kuva
Varmalla sydämellä
Avatar
qMp
Herttua
Viestit: 841
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 18:03
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qMp » Tiistai, 12.07.2011 00:05

Anselmi sinä senkin. Minulla on kasoittain näitä kuvia valmiina sotahuutofoorumia varten, mutten ole koskaan kehdannut laittaa tällaista tänne. Olet hirviö <3
Viimeksi muokannut qMp, Tiistai, 12.07.2011 01:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kantti kirjoitti:Mielestäni qMp on aika jännän äärellä kommentoidessaan.
Kalle Kinnunen
Ritari
Viestit: 67
Liittynyt: Tiistai, 24.05.2011 14:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Kalle Kinnunen » Tiistai, 12.07.2011 00:20

Ensikertalaisena kehtaan sanoa, että oli kyllä paras urheilutapahtuma, johon ikinä olen osallistunut. Parista asiasta kuitenkin palautetta:

-Tapahtumaa oli seuraamassa "siviilejä". Joukossa myös varsin nuoria siviilejä. Tämä olisi hyvä huomioida ja säästää kaikkein pahimmat ja härskeimmät ilmaisut ja jutut oman porukan korville.

-Anna palaute suoraan sen kohteelle joko paikanpäällä tai jälkikäteen. Jos henkilökohtaisuuksiin on pakko mennä, tule sanomaan se päin naamaa tai kirjoita vaikka kiva kirje, jossa kerrot tunteesi. Selän takana puhuminen ei johda mihinkään ja saattaa aiheuttaa turhaa pahennusta.

PS. Myönnän, olen v***n idiootti, mutta kamikaze-hyökkäykset on vaan niin kivoja!
Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Tiistai, 12.07.2011 00:21

qMp kirjoitti:Anselmi sinä senkin. Minulla on kasoittain näitä kuvia valmiina sotahuutofoorumia varten, mutten ole koskaan kehdannut laittaa tällaista tänne. Olet hirviö <3
Jos toimitan emailini, lähetätkö niitä mulle sinne? Näin näitä pari, ennen kuin ne poistettiin (?) foorumilta ja mun on tunnustauduttava suureksi faniksi!

Ei sillä, että offaisin.
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Tiistai, 12.07.2011 00:24

Triks kirjoitti:
qMp kirjoitti:Anselmi sinä senkin. Minulla on kasoittain näitä kuvia valmiina sotahuutofoorumia varten, mutten ole koskaan kehdannut laittaa tällaista tänne. Olet hirviö <3
Jos toimitan emailini, lähetätkö niitä mulle sinne? Näin näitä pari, ennen kuin ne poistettiin (?) foorumilta ja mun on tunnustauduttava suureksi faniksi!

Ei sillä, että offaisin.
Hei, sikäli kuin muistan mistä oli kyse, ne oli mahtavia! Mäkin haluun! :lol:
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Tiistai, 12.07.2011 00:28

PS. Myönnän, olen v***n idiootti, mutta kamikaze-hyökkäykset on vaan niin kivoja!
Mutta eivät kuulu poffaukseen.

Juhanin jousikeskusteluun en voi olla puuttumatta. Bacstab sääntö on poistettu ja on selvä ettei puhumalla enään tapeta oli tilanne mikä tahansa. Semmoset kahseksan vuotta olen jyväskylän reeneissä poffannut ja olen sitämieltä että jousi teki väärän ratkasun. ..ja sen jälkeen se toinen todella väärän ratkasun.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Theero
Paroni
Viestit: 158
Liittynyt: Maanantai, 09.02.2009 12:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Theero » Tiistai, 12.07.2011 00:48

Haluaisin antaa noottia kolmelle turkoosiin tabardeihin (Kylähullut?) sonnustautuneille soturille, jotka juoksivat monia ja monia kymmeniä metrejä eteenpäin kentällä sunnuntaina holdin aikana... Kolmikko pysähtyi vasta sen pitkän oikealla puolella olleen mäen pohjalla, kun yksi kolmesta otti ja liukastui... En katso hyvällä lähes sadan metrin sprinttiä holdin aikana.
Avatar
Minardil
Herttua
Viestit: 664
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Minardil » Tiistai, 12.07.2011 01:23

Peltokorppi kirjoitti:Täytyy sanoa että aika monelta meni touhu ryyppäämiseksi ja niin hauskaa kun se onkin niin se on pois sotahuudon päätarkotuksesta. Ennen hakattiin melkein aamuun asti toisia ja jauhettiin paskaa ja nyt kattelin ku nörtit juo. Sitä varten on faba ja ropecon.
Sama jep. Vielä 2007 käytiin aika tiukkaa keskustelua siitä, kuuluuko wiinakset Sotahuutoon, mutta maan tavaksi näyttää vakiintuneen jotain varsin suomalaista.

Itsekin maistelen mielelläni skotlantilaisia perinnejuomia mutta tänä vuonna hommassa oli jo selvästi piirteitä, joista en tykännyt. Skenaarioihin tuiterissa tai krapulassa meneminen on paitsi tyhmää, myös vaarallista itselle ja muille.

Kaikki kunnia Iltaohjelma-armeijalle, mutta nykymeno menee mielestäni ohi tapahtuman pointista. Jotenkin iltojen fiilis oli mukavampi vanhoina kultaisina aikoina, kun vain Kuola kehtasi herättää suurta pahennusta juomalla saunaoluen mieheen.

Oisko tälle tehtävissä mitään vai onko keihäsfestarit aina myös tavalliset festarit?

Toisaalta, oman lauantai-iltani huippuhetki oli istua viltillä muiden Suurten Muinaisten Porsaitten kanssa ja maistella hissukseen laadukkaita skottiviskejä. Kukaan ei sanonut mitään, paitsi kuvaillakseen kulloistakin viskiä. Loput ajasta vain istuttiin hiljaa ja välillä naurahdettiin. Todellinen MiesHetki (tm).
Harhamainparvi since 2019.
Your Tapio "Tapio" Tapio is free. See him running in the distance.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Tiistai, 12.07.2011 03:34

Peltokorppi kirjoitti:
Täytyy sanoa että aika monelta meni touhu ryyppäämiseksi ja niin hauskaa kun se onkin niin se on pois sotahuudon päätarkotuksesta. Ennen hakattiin melkein aamuun asti toisia ja jauhettiin paskaa ja nyt kattelin ku nörtit juo. Sitä varten on faba ja ropecon.
Well met Mr Peltsi.

Itse toki olen hiprakassa toikkaroinut SoHussa mutta kaipaan aikaa jolloin tuo meno oli vähemällä painoarvolla ja boffaus oli pääasia. Muutaman oluen raja on toki häilyväinen mutta nyt tämä meno on ollut vahvasti humalahakuista juomista. Jokunen olut vielä menee siis mutta ei minusta pidä vetää päätä täyteen tälläisessä tapahtumassa. Toki näin monesti tilanteita joissa vanhempi alkoholia nauttinut henkilö kieltäytyi antamasta alkoholia nuoremmalle. Toisin päin tapahtumaa en todistanut kertaakaan.
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Terba
Herttua
Viestit: 866
Liittynyt: Perjantai, 20.06.2008 07:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Terba » Tiistai, 12.07.2011 09:45

Hieman harmillista oli tosiaan se örvellys mitä iltaboffauspaikalla harrastettiin sekä perjantaina että lauantaina. Onneksi alue oli kuitenkin selkeästi muusta leiristä erillään eikä siten aiheuttanut häiriötä niille jotka siihen eivät halunneet osallistua. Itse otin juurikin sen muutaman oluen illan päätteeksi grillin ääressä kavereiden kanssa turisten, mutta veri veti nukkumaan jo ihan senkin vuoksi, että ei olisi krapulaa seuraavana aamuna laskemassa taistelutehoa. En kyllä jaksa ymmärtää että joillekin tämä vuoden kohokohta on peruste vetää koko viikonloppu sumussa.

Ryyppäämään pääsee milloin vaan, Sotahuuto on vain kerran vuodessa.
Kuola Tier 1 Operator | Hydenin vihermädättävä mielikuvitusolento

Profiilikuva: © Jari Kuskelin 2014
Avatar
Rumaahinen
Kreivi
Viestit: 277
Liittynyt: Lauantai, 31.01.2009 23:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rumaahinen » Tiistai, 12.07.2011 10:32

Olen samaa mieltä edellisten kanssa. Itsensä voi juoda umpihumalaan milloin vain, sotahuuto on vain kerran vuodessa.

Jos sotahuudot alkavat yhdistyä liiaksi itsensä humalaan juomiseen on vain ajan kysymys ennen kuin alkoholi alkaa aiheuttamaan ongelmia ja mahdollisia vaaratilanteita. Tähän asti tunnelma on säilynyt ihan hyvänä, mutta on aika tunnettu tosiseikka, että kaikki eivät osaa käyttäytyä humalassa ja sellaisia henkilöitä saattaa sohuunkin jossakin vaiheessa tulla.
Avatar
prkl
Soturi
Viestit: 28
Liittynyt: Maanantai, 11.07.2011 10:08
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja prkl » Tiistai, 12.07.2011 10:40

Mun mielestä on kyllä tietyssä mielessä ihan sama, mitä virallisen ohjelman ulkopuolella tehdään, kunhan kaikki on sen verran kypsiä, että eivät anna sen häiritä virallista ohjelmaa (eli esim. selviävät huomenna taistelemaan). Ylilyönnit on tietysti ikäviä, mutta voisi kuvitella että kaikki osaavat pitää itsestään huolen. Näin ei tietystikään ikävä kyllä ole.

Noista osumista olen sitä mieltä, että jos tulee selkään tai pääsee jousiampujaan kiinni niin kyllä sitä pitää ihan reippaasti tömäyttää eikä alkaa sapelillaan takaapäin hyväilemään. Ei tietysti ihan täböllä tarvitse vetää, mutta kyllä se pienen tömähdyksen tunteminen auttaa tunnistamaan sen osumaksi. Sama, että jousella pitää mielestäni ampua, jos meinaa osuman tehdä. Treeneissä voidaan ottaa noita herrasmiesosumia helpommin, mutta sotahuuto on kuitenkin (mukamas) "kilpailullinen" tapahtuma ja siellä väännetään vähän enempi tosissaan. Jo se, että treeneissä pääsee myllyttämään parin minuutin päästä jos kuolee ja sotahuudossa joutuu odottamaan sen puoli tuntia jos joutuu skenaariosta ulos, on aika merkittävä tekijä siinä.

SOSia taas kannattaa selkään päästessään päästellä vähän kovempaakin, ainakin jos panssariin lyö. Niitä tuputuksia ja muita on oikeasti vaikea tuntea sen platen läpi, kun se ei välttämättä ole lainkaan ihossa kiinni, siitä ei kuulu ääntä ja se isku ei tule näkökentästä. Se on ikävä tosiasia, mutta jos mikään aisti ei puolla osumaa, niin ne jää usein ottamatta. Itsellänihän ei kyllä ollut selässä panssaria ja sieltä kyllä tuli aika reippaitakin osumia, niin että huomasi. En usko, että SOSilaiset alkaa valittamaan liian kovista osumista. Kypärään voi olla myös kiva lyödä, koska se ainakin heiluu ja kolisee ja siihen ne osumat tuntuu.
"Living the rock 'n' roll lifestyle, now and forever"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Palaute ja jälkipelit”