Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Ostaminen ja myyminen tapahtuu täällä.

Valvoja: Ylläpito

Vastaa Viestiin
Pyry Veteli
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 889
Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina

Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja Pyry Veteli » Keskiviikko, 14.05.2014 14:37

Terve,

Jää sh tänä vuonna ilmeisesti väliin, joten hyvä tekosyy pienentää tarvikevarastoja. Kaupan alla seuraavat artikkelit. Toimitus noutona vkloppuisin pk-seudulla, postilla jolloin ostaja maksaa kulungit, tai suhmurointina sotahuudossa luotettavan Landsknecht-välimiehen avustuksella (itse kun tosiaan en tapahtumaan ehdi). Preferoin noutoa, ja ostajallekin lienee aina mieluisinta hypistellä ennen käyttöönottoa. Sotahuutoon en laita tulemaan katseltavaksi vaan suhmurointi on toimitusratkaisu jo maksetulle varusteelle. Kaikki varusteet ovat käytettyjä mutta täysin toimivia. Ne on tehty omiin mittoihini; olen n. 185cm pitkä, hoikahko mutten mikään kukkakeppi. Frenologisesti olen melko normaali :D

Kuvat: http://1drv.ms/T1XtpP Saa kysellä lisätietoja. Kansiossa on myös muuta roinaa josta yritän päästä eroon, eli sieltä voi poimia esim. figuja tai miekan panssarin kanssa pakettiin. Useamman artikelin yhteisostosta saa pientä alennusta.

-Rengaspaita. Perusperus, hehkutettu lanka. Suojaa torson, lyhyet hihat. Reunat koristeltu kolmiolaidalla. Kymmenen isomman sodan läpikäynyt, värivaihtoehtoina autenttinen ruosteenruskea mutapaska. Kotimaista käsityötä, suosi suomalaista elä osta BM:sta! Hp 55e

-Spangenkypärä kasvosuojalla ja rengashupulla. Muerten pajalta ostettu vuosia sitten, huppu tehty jälkikäteen itse. Vähän sellainen valsgard/vendel-henkinen, ihan päheen näkönen ja toimivaksi todettu. Suojaa bofferisodassa koko pään haittaamatta hengitystä tai näkyvyyttä, reunasta laskeutuu harteille pienestä lenkistä tehty rengashuppu. Melko siisti, vähän patinaa ja pinnallista ruostetta. Hp 55e

-Käsivarsisuojat 2kpl, extra bling bling. Splinttisuojat jotka kiillotettuna aiheuttavat joukkueen moreenia laskevaa kateutta tovereissasi. Joka toinen splintti on messinginhohtoinen, joka toinen kirkasta terästä. Pohja paksua mustaa nahkaa. Remmeissä on sen verran varaa että splintit voi kiinnittää paitsi käsivarteen, periaatteessa myös sääriin ja on nähty tarpeessa kiristetyn olkavarteenkin. Valmistaja nyttemmin lopettanut amerikkalainen laatupulju Mercenary's Tailor. Hp 70e

-Gorgetti. Boffauksessa harvemmin tarvittu suojus, mutta erittäin pähee. Terry Tinndalin valmistama, teräksellä treenailuun tarkoitettu kaulasuoja. Metallivanne kauluksessa ja niskaan ja rintalastalle laskeutuva kahden nahkakerroksen väliin lomittuvasti niitattu terässuomujen rakenne. Avautuu sivulta vyöremmillä. Väri tyylikäs luonnonruskea, kasviparkittu. Hp 60e
Viimeksi muokannut Pyry Veteli, Lauantai, 31.05.2014 22:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
VilleVicious
Asemies
Viestit: 13
Liittynyt: Tiistai, 29.04.2014 19:44

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja VilleVicious » Keskiviikko, 14.05.2014 21:04

YV laitettu gorgetista ja splinteistä.
Sudenraivo
Kapteeni
Viestit: 125
Liittynyt: Sunnuntai, 29.09.2013 14:38

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja Sudenraivo » Perjantai, 16.05.2014 08:47

Pyry Veteli kirjoitti:-Rengaspaita. Perusperus, hehkutettu lanka. Suojaa torson, lyhyet hihat. Reunat koristeltu kolmiolaidalla. Kymmenen isomman sodan läpikäynyt, värivaihtoehtoina autenttinen ruosteenruskea mutapaska. Kotimaista käsityötä, suosi suomalaista elä osta BM:sta! Hp 55e

...

Saattaa tähän tulla lisääkin rojua kun kevätsiivous etenee.

Mikäs on paidan silmukkakoko ja paino?

Ja mitä tulee lisärojuun, ilmoitteleppas toki. Mä etsiskelen ns epäonnistuneita, rumia ruosteisia jne MUTTA toimivia haarniskan osia.Iski idea kerätä kokonaisuus ja pukea se muoviluurangolle, laitan sen sit sohvalle istumaan.
Ritari kiiltavässä haarniskassa on mies joka ei ole koskaan laittanu itseään likoon.
Pyry Veteli
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 889
Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja Pyry Veteli » Perjantai, 16.05.2014 12:07

Rengaspaidan punos on 1:4 ja langanpaksuus 2mm, renkaiden sisähalkaisija 10mm. Eli aika perus. Painoa en ole mitannut, mulla ei ole puntaria jolla se tarkemmin onnistuisi. Mutta lyhythihaisena ja ylimääräistä leveyttä välttäen tehtynä ei ole mikään rasite päällä.

Löyty viime vuoden sh:ssa otettu skenukuva jossa näkyy ko. paita. Oikeanpuoleisin (kypärätön) noista etualan neljästä vk:n taistelijasta. http://i810.photobucket.com/albums/zz28 ... C_0134.jpg
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
Avatar
Qoshovius
Herttua
Viestit: 840
Liittynyt: Keskiviikko, 20.06.2007 11:22
Paikkakunta: Helsinki/Jyväskylä

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja Qoshovius » Maanantai, 19.05.2014 20:07

Spangenkypärä kiinnostaisi, saanen noudon järkättyä pk-seudulla. Onko siitä olemassa kuvaa? Kasvosuojuksen muoto kutkuttaa.
Kuva

Avatar: Jari Kuskelin
Avatar
Findecano_Elensar
Kapteeni
Viestit: 140
Liittynyt: Torstai, 05.07.2007 22:54
Paikkakunta: Porvoo-(turku...)

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja Findecano_Elensar » Maanantai, 19.05.2014 20:44

Qoshovius kirjoitti:Spangenkypärä kiinnostaisi, saanen noudon järkättyä pk-seudulla. Onko siitä olemassa kuvaa? Kasvosuojuksen muoto kutkuttaa.
Mikäli en ihan väärin ymmärtänyt niin http://s592.photobucket.com/user/tassel ... ort=3&o=32
Joko kuvan kypärä tai se toinen samanmoinen tekemäni.
Anteeksi että tuppauduin.
Amin khiluva lle a' gurtha ar' thar!
Pyry Veteli
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 889
Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja Pyry Veteli » Torstai, 22.05.2014 12:08

Kyllä, kyse on samasta kypärästä tai no ainakin malli on sama. Muistaakseni tää mun oli se ensimmäinen näistä :)

Olen vain lisännyt siihen kasvosuojan alareunaan ja vanteeseen kiinnitetyn rengaspanssari-putken/hupun jotta suojaus kattaisi koko pää+niskan. Lenkki on vähän kevyempää, taitaa itse asiassa olla niin että siihen on käytetty pieni säkillinen battlemerchantin mustia valmislenksuja. Niissä on (ulkomuistista) 1,6mm/9mm tai sen tapainen suhde.
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
Avatar
Qoshovius
Herttua
Viestit: 840
Liittynyt: Keskiviikko, 20.06.2007 11:22
Paikkakunta: Helsinki/Jyväskylä

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja Qoshovius » Maanantai, 26.05.2014 00:53

Ilmeisesti maski päästää nuolet läpi silmille, vaikuttaa isoilta nuo aukot? Sisältääkö kuuppa minkäänlaista remmiratkaisua tai sisäkypärää?
Kuva

Avatar: Jari Kuskelin
Pyry Veteli
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 889
Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja Pyry Veteli » Perjantai, 30.05.2014 17:17

Pahoittelen lagia, tulin hetkeksi takaisin metsästä. Nyt löytyi kamerakin, otan kuvat kaikista vklopun aikana.

Silmänaukkojen ylä- ja nenäsuojaa juokseva reuna ovat molemmat n. 7cm. Alareuna on näitä pisteitä yhdistävä neljänneskaari, joten matematiikan mukaan 50mm nuoli voi survoutua suorasta kulmasta sisään. Kulmassa tuleva pompannee. Kertaakaan en itse ole nuolta saanut edestä silmään, mutta toisaalta käytän liikettä ja maastoa. Otanta on sikäli huono.

Sisällä on kaularemmi hyvällä varalla, niitattu tuolta ohimon seutuvilta. Kiinteää yläripustusta ei ole, omaan päähän on mennyt passelisti pipon tms kanssa.
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
Pyry Veteli
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 889
Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja Pyry Veteli » Lauantai, 31.05.2014 23:00

Kuvia nyt pilivessä: http://1drv.ms/T1XtpP

Yllä listattujen lisäksi kansioon lätkitty muuta roinaa, figuja ja Windlassin ''Ulfberht''-miekka. Miekka teroitettu persaukisesti, ei todellakaan mikään silmänilo mutta teräs on laadukasta. Jos jaksaa tahkota ja sliipata niin saa tuosta ihan pelin. Hp 150e (uutena taitaa olla 230-240), en myy alle 18v henkilöille.
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
Pyry Veteli
Sotahuuto '10 -järjestäjä
Viestit: 889
Liittynyt: Perjantai, 09.05.2008 11:39
Paikkakunta: Helsinki/Sonkajärvi, Iisalmen Gallia Cisalpina

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja Pyry Veteli » Maanantai, 30.06.2014 12:17

Miekka myyty, muu tavara vielä kaupan. Ostakaa pois, hyvää rautaa päälle juhlasohuun. Useamman artikkelin nipusta hyvät alennukset.
''Irschrikstu gerne/ keyn fechten nymmer lerne''
...missä rahat ja miks minua oikein kutittaa?
UhtredTK
Asemies
Viestit: 16
Liittynyt: Torstai, 03.07.2014 19:05
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Myydään: kypärä, rengaspaita, gorget, splintit. (Pk)

Viesti Kirjoittaja UhtredTK » Perjantai, 04.07.2014 22:15

Olisi kiinostusta tuosta kypärästä ja chainistä. Lähetin YV.
"Menekkös sinne sekahan, nimittäin rutian koskeen,
tuol on muukin murhamiehet, miehen syöpähän kylään,
lapin maahan laukiaseen,
pohjan pitkähän perään"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tori”