Peltokorppi kirjoitti:-osumakohdat eli miten erikohdasta ihmiset ottavat kuolemaksi. Olen nähnyt ihan ihme tulkintoja että olkapää ei tapa jos lyö yläältä alaspäin ja sitten se eteläsuomen strinkiraja joka oli wikissäkin ettö osuma tappaa perseestä ja munista mutta muuten on jalka. Nämä tosin on melko selkeästi nykyään. Viiva menee perseen alla suoraan ja hauiksesta alkaa käsi. Meiänki säännöt lukeneella ruttolaisella oli silti epäselvyyksiä asiasta.
Itse olen ajatellut sen jotenkin näin:
Tuo olkapäästä lähtevän viivan toisen pään on tarkoitus olla kainalossa. Kaikkein helpointa(?) on, kun pistetään olkanivel vedenjakajaksi. Jokaisen pitäisi olla sen verran selvillä omasta anatomiasta, että tietää missä se on (ja jos ei ole, niin pääseepähän koskettelemaan itseään vähän lisää), ja osaa sanoa itse tuliko se osuma sen nivelen sille puolen (käsi), vai tälle puolen (torso).
-Sitten se helvetin osuma liikkeestä. Joka on edelleen hemmetin apstrakti määritelmä. Se on ihan sama mitä sohupriiffissäki näytetään malliksi jos joku lipsauttaa sanan selvästä liikkeestä. Tulee niin miljoona tulkintaa tosta ja siihen gategoriaan menee sitten hipsut ja hidas liike ei joillekkin ole selvää ja kilven alla oleva liike ei ole selvää ja viillot ei ole selvää.
Itse ajattelisin sen aseen eräänlaiseksi liikkeestä aktivoituvaksi lasermiekaksi. Eli levossa se ei ole tappava, mutta jos sillä huiskaisee tai muuten vain on pahat mielessä, ihan sama miten osuu, se osuu.
Osuma tappaa.
Sitten pitää lisätä piljoona sääntöä siitä, milloin sitä ei lasketa osumaksi. Esim, jos kannat miekkaa olallasi, eikös se ole osuma kun lasket sen siihen? Tai jos sulla on vaikka miekka huotrassa, niin eiköhän se sen verran siinä swingaa, että jalat menis alta aikayksikön. Tai jos rivissä pakitat vähän, ja kraapaiset itseäsi vähän kaverin hilpariin, joka toimettomana seisoskelee siinä (se kun on se jokaisen tiimin jäätävä töhö -"kaveri").
Hmm... Kai sellaistakin voi kokeilla. "Osuma tappaa," ja sitten eritellään milloin se ei tapa. I can live with that. Toimisi varmaan aika paljon paremmin, luulen.
-Liikkeestä lähtenyt osuma kuoleman jälkeen. Tähän ei minulla ole ratkasua kukaan ei taapelussa lähe laskemaan mitään sekunttia ja instatehottomuus kuoleman jälkeen kannustaisi tuplasyösyihin. (no tämäkin mutta toisin päin..)
Mulla on tapana, että jos ei ole täysin selvää (hirvee paukutus kummaltakan vaikka minne), niin osumaa tuppaan ottamaan. Jos taas vaikka kaveri juoksee keihääseen, ja sitten vielä huitaisee menemään, niin siinähän huitoo. Harmittomia kalmankouristuksia.
Eli jos kalman isku ehti lähteä ennen kuolemaa, niin perille menee, mutta jos se alkaa mättää hengettömänä, niin sitten ei.
Beatings will stop once morale improves.