Maailmanpalo

30.7.-1.8.2010 Hauholla (http://fantasybattle.ryhmarama.fi)
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Maailmanpalo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Keskiviikko, 28.07.2010 21:29

Osma kulki metsän läpi pitkin, päättäväisin askelin. Remuavan sotajoukon meteli tuskin kuuluis tänne asti; oli painostavan hiljaista. Tullessaan metsän siimekseen Osma hidasti askeleitaan ja tähyili ympärilleen korvat höröllään. Raivoisa haukahdus ja sitä seurannut matala murina löivät hänet taas liikkeelle. Hän oli taas varma suunnastaan.

Bale löytyi puuttomalta harjanteelta, missä hän tuijotti mietteliäänä sivellen valtavan kirveensä vartta. Ylhäältä aukeava näkymä sai Osman sieraimet laajenemaan. Alhaalla Balen lauma kisaili runnellusta ruhosta. Kesti hetken aikaa tajuta, ettei kyseessä ollut peura tai kauriinvasa, vaan pienen tytön ruumis. Osma käänsi katseensa inhoten pois.

”Kävin viimeisimmässä kylässä.” Bale ei vastannut mitään, tuijotti vain petojensa telmintää. Osma tiesi Hukan olevan niiden joukossa. Hänet oli helppo tunnistaa, sillä hänen muodonmuutoksensa ei ollut vielä täydellinen. Toisinaan hän toi mieleen ihmisen: jokin liike, jokin ele, jokin häivähdys suden silmissä ennen kuin peto palasi ja otti vallan. Mutta enää hän ei puhunut, hän ei puhunut enää koskaan.

”Se ei ollut mitä määräsin.” Bale tuijotti edelleen harjanteen laelta aukeavaa näkymää. ”Sinä käskit vallata kylän.” Osman sisällä kuohui. Hän tunsi sen, elävänä, vellovana sisällään, esi-isiltään perityn raivon, jonka mukaan hän oli saanut nimensä. ”Käskin vallata kylän, en teurastaa jokaista sen asukasta! Naisia ja lapsia!” Osma sulki silmänsä rauhoittuakseen, mutta näki vaan päänsä sisällä pimeydessä, palavien talojen loimussa kaikki ne puiden oksiin sidotut ihmiset. Heidät oli nyljetty elävältä, kuorittu kuin matoiset omenat. Osa sätki vielä. Bale seisoi yhä vaiti ja selin.

Osma antoi raivolle vallan. Jokainen lihas hänen kehossaan pingottui, kun hän sysäsi täydellä voimalla edessään seisovaa miestä. Hän tunsi raskauden tunnun, kehosta hohkaavan kylmyyden , hyytävän haarniskan käsiensä iholla. Bale tuskin hievahti. ”Katso minuun kun puhun sinulle!” Osma huusi puristaen vaistomaisesti kätensä oman kirveensä kahvalle.
Hitaasti, loputtoman hitaasti Bale kääntyi. Hän nosti katseensa, ja kun miesten katseet kohtasivat, Osma tiesi miksei toisen kehossa tuntunut lämpö. Pohjoisen jäätävät tuulet ja loputon kylmyys olivat painaneet kaiken tulen hänessä kokoon, kahteen räjähtävän kuumaan pisteeseen, punaisena hohkaavaan pisteeseen raivoa.

”Sinä tulit minun luokseni. Sinä ryömit minun kotiini, jäisen palatsini portaille, sinä ja säälittävät ystäväsi. Te raahauduitte minun luokseni, minun talooni. Te tulitte ja kerjäsitte apuani, apuani kostoon, jota te niin katkerasti kaipasitte, että se täytti teidät ääriään myöten, kunnes ette olleet enää mitään muuta, kuin koston välikappaleita, ihmisen muotoisia tikareita.” Bale oli astunut askeleen lähemmäs, kylmyys tuntui iholla, ja Osma toivoi sydämensä pohjasta, että olisi tuntenut myös miehen hengityksen.

”Ja minä, minä vastasin kutsuusi. Minä kutsuin laumani, minä kutsuin einherjarit, sadat laivat lohikäärmekokkineen laskivat vesille. Sinä tulit minun luokseni ja pyysit painajaisia. Minä toin sinulle painajaiset.” Balen sokaisevan kirkkaat silmät tuijottivat syvälle Osman silmiin. ”Älä koskaan unohda sitä, Osma Karhunraivo, Klaanien yhdistäjä, Hengen kostaja. Älä koskaan unohda sitä. Kun koko maailma palaa ja kaikki minkä tunnet muuttuu, haluan sinun muistavan. Sinä pyysit painajaisia. Ja minä toin niistä jokaisen. Myös omasi.”


Kaks päivää FaBaan! Kohta koko maailma palaa!
It'll be awesome.
Gebu
Herttua
Viestit: 544
Liittynyt: Keskiviikko, 01.11.2006 18:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Gebu » Keskiviikko, 28.07.2010 22:11

Olli<3
Norretian äänitorvi
Frost
Kersantti
Viestit: 57
Liittynyt: Tiistai, 27.11.2007 20:58

Viesti Kirjoittaja Frost » Keskiviikko, 28.07.2010 23:10

kaunista <3 alkaa olemaan fiilis ja propitkin kohillaan. :wink:
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Fantasy Battle II - Pimeyden Sodat”