Ratsastajat (fanfic)

30.7.-1.8.2010 Hauholla (http://fantasybattle.ryhmarama.fi)
Avatar
Evert
Kreivi
Viestit: 439
Liittynyt: Torstai, 22.11.2007 17:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Ratsastajat (fanfic)

Viesti Kirjoittaja Evert » Lauantai, 10.07.2010 22:39

Rutto.

»Ja minä näin, kuin Karitsa ensimäisen sinetin avasi, ja minä kuulin yhden neljästä eläimestä sanovan, niinkuin pitkäisen jylinän: tule ja katso!
Ja minä näin, ja katso, valkia orhi; ja se, joka sen päällä istui, piti joutsea, ja hänelle annettiin kruunu, ja hän läksi voittamaan ja saamaan voittoa.»


Sota.

»Ja kuin hän toisen sinetin avasi, kuulin minä toisen eläimen sanovan: tule ja katso!
Ja ruskia orhi meni ulos; ja sille, joka sen päällä istui, annettiin rauha maasta ottaa pois, että heidän piti keskenänsä toinen toisensa tappaman; ja hänelle oli suuri miekka annettu.»


Nälänhätä.

»Ja kuin hän kolmannen sinetin avasi, kuulin minä kolmannen eläimen sanovan: tule ja katso!
Ja minä näin, ja katso, musta orhi; ja sillä, joka sen päällä istui, oli vaaka kädessä.
Ja minä kuulin äänen neljän eläimen keskeltä sanovan: mitta nisuja yhteen penninkiin ja kolme mittaa ohria yhteen penninkiin, ja älä viinaa eikä öljyä vahingoita.»


Kuolema.

»Ja kuin hän avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen eläimen äänen sanovan: tule ja katso!
Ja minä näin, ja katso, hiirenkarvainen orhi, ja joka sen päällä istui, sen nimi oli kuolema; ja helvetti noudatti häntä. Ja hänelle annettiin voima tappaa neljättä osaa maan päältä miekalla ja nälällä, ja surmalla ja pedoilla maan päällä.»


He tulevat. He eivät anna armoa. Te olette kohtalonne ansainneet, siis kestäkää se!
Ratsastajat ovat kaikkialla. Voitte vain odottaa loppuanne.

edit. nyt on wanhasta Raamatusta tekstiä :D
Viimeksi muokannut Evert, Sunnuntai, 11.07.2010 20:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
En ole filosofi, mutta voin vilkaista.
Avatar
Ahneman
Paroni
Viestit: 176
Liittynyt: Keskiviikko, 04.02.2009 14:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ahneman » Sunnuntai, 11.07.2010 18:35

Varsin kiva, mutta eiköhän laiteta vielä lähteet mukaan :D Sikäli kun kyseessä oli suoraa lainausta Raamatusta, Johanneksen ilmestys luvusta 6 jakeet 1-8.

Hieno kohta ja ehdottomasti siteeraamisen arvoinen! :)
Keihäs on rapid fire -ase.
Avatar
Evert
Kreivi
Viestit: 439
Liittynyt: Torstai, 22.11.2007 17:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Evert » Sunnuntai, 11.07.2010 19:14

Onko Raamatullakin tekijänoikeuksia? :D Vai copyraitteja vai mitä ne ny onkaan :D
En ole filosofi, mutta voin vilkaista.
Sapfon
Kreivi
Viestit: 470
Liittynyt: Lauantai, 24.05.2008 19:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sapfon » Sunnuntai, 11.07.2010 20:06

Evert kirjoitti:Onko Raamatullakin tekijänoikeuksia? :D Vai copyraitteja vai mitä ne ny onkaan :D
Kaikkiin teksteihin mistä lainataan kokonaisia virkkeitä, ei vain lauseen osia tulisi laittaa lähteet näkyviin. Lisäksi Raamatun tekijänoikeudet ovat kääntäjillä ja kirkolla. Tekstisi lienee 1992 käännöksestä. Vuoden 1776 käännös on vapaata riistaa.

"Tämä raamatunkäännös on Kirkon keskusrahaston omistama. Teksti on tarkoitettu tutkimus-, opetus-, ja opiskelukäyttöön. Tekstin saa hakea itselle, mutta kopioiminen ja edelleen levittäminen on ehdottomasti kielletty. Muuta kuin henkilökohtaista tutkimuskäyttöä varten tarvitaan erillinen lupa kirkon keskusrahastolta."

Raamatuissa lukee myös että tekijänoikeudet omistaa Kirkon keskusrahasto. Lukee yleensä painopaikan ja painoksen tietojen ohessa.
Etelän Imperiumin organisaattori, jos on asiaa voi laittaa viestiä

Alas! How many noble and valiant knights we've lost.

Kuva
Avatar
Evert
Kreivi
Viestit: 439
Liittynyt: Torstai, 22.11.2007 17:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Evert » Sunnuntai, 11.07.2010 20:15

Aijaha O.o

No jos olisin eilen kuollut niin en olis tätäkään tiennyt :D

En siis käyttänyt ihka oikeaa Ruamattua, vaan netin virtuaalista Jumalan sanaa, siellä ei semmosia lukenukkaa.. ainakaan en huomannut :D

Vaihdampa tekstit vanhasta Raamatusta tuohon, niin ei ole ainakaan lähteitten kanssa onkelmia.
En ole filosofi, mutta voin vilkaista.
Sapfon
Kreivi
Viestit: 470
Liittynyt: Lauantai, 24.05.2008 19:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sapfon » Maanantai, 12.07.2010 11:57

Evert kirjoitti:Aijaha O.o

No jos olisin eilen kuollut niin en olis tätäkään tiennyt :D

En siis käyttänyt ihka oikeaa Ruamattua, vaan netin virtuaalista Jumalan sanaa, siellä ei semmosia lukenukkaa.. ainakaan en huomannut :D

Vaihdampa tekstit vanhasta Raamatusta tuohon, niin ei ole ainakaan lähteitten kanssa onkelmia.
Tai sitten olisit vaan merkinnyt lähteen näkyviin kuten hyviin tapoihin kuuluu. Silloin ei kukaan olisi avannut sanaista arkkuaan :P
Etelän Imperiumin organisaattori, jos on asiaa voi laittaa viestiä

Alas! How many noble and valiant knights we've lost.

Kuva
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Maanantai, 12.07.2010 12:39

Tai sit ei tarvitse....
Ei se nyt ole niin justiinsa. Se ken ei tiedä mistä nämä on, niin hyi hyi sille. ;)
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Evert
Kreivi
Viestit: 439
Liittynyt: Torstai, 22.11.2007 17:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Evert » Maanantai, 12.07.2010 14:55

Ei vaan nää wanhat textit on myös coolempia :D
En ole filosofi, mutta voin vilkaista.
Avatar
Evert
Kreivi
Viestit: 439
Liittynyt: Torstai, 22.11.2007 17:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Evert » Keskiviikko, 28.07.2010 20:22

Kaviomiehestä on kerrottu tarinoita ympäri suomea. Kokemäellä se ilmestyi taannoin 1900-luvun alussa venäläisten sotilaiden korttipelin aikana, kun pelissä oli yritetty huijata. Yksi sotilas kuoli jäätyään taloon. Tarina kertoo myös kuinka Kaviomies oli mustien vaunujen kanssa odottanut erään talon pihalla, kun isäntä teki kuolemaa. Piika oli kysynyt, että mitä mies odottelee pihalla, ja vastauksena oli tullut: "Johtajan asialla olen hakemassa Jaakkoa uuteen kotiin". Isäntä oli aamulla löydetty kuolleena, epänormaalilla tavalla josta tarina ei kerro mitään.

(joku wanha tarina)
En ole filosofi, mutta voin vilkaista.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Fantasy Battle II - Pimeyden Sodat”