Sääntöjen harmaa alue: aktiivinen käsitorjunta

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2011 tulisi huomioida.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
Par
Kreivi
Viestit: 466
Liittynyt: Maanantai, 05.07.2010 23:13
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Par » Tiistai, 19.04.2011 01:14

Automaattinen kirjoitti:onhan naaman kädellä suojaaminen jo aktiivista torjuntaa.
Mitä pahaa siinä?

Muoks: kerrotaan pienenä kevennyksenä, kun aloin tässä miettimään pitäisiköhän alkaa aktiivisesti torjumaan keihäiden pistoja kun sellaista itse käyttää. Keihäällä kun pistää niin on avoin muiden pistoille, mutta onhan siinä se toinen käsi jonka voi asettaa tielle. Voisi vaikka naamaansakin tällä tavoin suojata. Tuli mieleen että siitä onkin jo tavallaan kokemusta: olin kuollut ja nostin kättäni ilmaan sen merkiksi, kun juuri silloin minua keihästettiin kyseiseen käteen, joten keihään avustamana löin itseäni nyrkillä naamaan :D
Vaahtopelti
Paroni
Viestit: 203
Liittynyt: Keskiviikko, 10.09.2008 20:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vaahtopelti » Tiistai, 19.04.2011 08:17

Nuolien lentoradan vakauttamisen lisäksi lisäksi näen aktiivitorjuntakiellon myönnytyksenä koska 100+ paunan sijaan käytössä on 25 kun taas muut bofferit ovat esikuviaan nopeampia. Heittokeihäitäkin parempi yrittää väistää kuin lyödä niitä miekalla.
Kilpi käteen.

Tuleehan noita heittoaseita vahingossa välillä lyötyä mutta siitä sitten kuolema tai osuma siihen mihin olisi muutoin osunut.
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Tiistai, 19.04.2011 08:43

mikko kirjoitti:Eipä muuten taida olla uusissa säännöissä mitään aktiivi/passiivitorjunnasta aseella, vai onko, itse en ainakaan huomannut.
Ei, koska ei ollut vanhoissakaan, ja kaikkea ei voi muistaa. Mikäli tästä saataisiin Automaattisen jo mainitseman perusperiaatteen (ei säännön) keep it simple stupid - mukainen sääntömuotoilu, ei se olisi varmaankaan huono asia.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Tiistai, 19.04.2011 13:47

"Jos nuoli osuu aseeseen, on torjunta hyvä. Jos ase osuu nuoleen, olet syntinen ja paha!"
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Tiistai, 19.04.2011 16:41

En tiedä mikä on 'oikea' linjaus asian suhteen. Itse olen tehnyt niin että aktiivisesti en torju mitään kädelläni, ja jos torjun niin kuolen. Tosin, jos lähden kädellä hakemaan otetta hilparin kahvasta, ja käsi osuukin terään, olen vain menettänyt käteni. Mitään lentävää en myöskään torju aktiivisesti aseella. Sitä varten on kilvet ja väistäminen.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Keskiviikko, 20.04.2011 08:12

Pahistonttu kirjoitti:"Jos nuoli osuu aseeseen, on torjunta hyvä. Jos ase osuu nuoleen, olet syntinen ja paha!"
Jep, ja toi sitten ns. sääntökielelle...

Korjattavaahan varmasti keksitään muutenkin, niin näitä kandee kerätä muistiin.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”