Metsäskenaarioehdotus: "Skirmaustaivas."

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2011 tulisi huomioida.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
Minardil
Herttua
Viestit: 664
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Metsäskenaarioehdotus: "Skirmaustaivas."

Viesti Kirjoittaja Minardil » Tiistai, 05.04.2011 15:11

Mietittiin tossa poikain kanssa, miten pystyisi toteuttamaan mielekkäästi pitkiä metsäskenaarioita, joita männävuosina näkyi. Ongelmahan on se, että "Sos ei mene metsään", eli skirmaajille edullinen skenaario on yleensä tervanjuontia raskaille. Joten, tässä ehdotukseni pitkästä metsäskenusta, kritisoikaa ja parannelkaa:

Metsän läpi kulkevalla tiellä on Maali. Jossain päin metsää on piilossa 1 tai useampia Pisteenlaskijoita, joilla on mukanaan äänitorvi ja sekuntikello. Skenaarion tavoitteena on löytää 1 tai useampi Pisteenlaskija metsästä ja viedä heidät oman puolen hallussa pitämään Maaliin.

Sitten koukut. Jotta Pisteenlaskijan saa liikkeelle, tämän lähelle pitää tuoda ryhmän lippu. Liikkuessaan kävelyvauhtia Pisteenlaskija myös töräyttää torveaan, joten kaikki tietävät, missä suunnassa hän on.

Pisteenlaskijan ja ryhmän lipun pitää pitää Maalia hallussaan x minuuttia.

Skenaariossa olisi myös rajattu määrä respoja.

Täydellisessä maailmassa skenaario menisi näin:
Raskaat ryhmät järjestyvät tielle ja alkavat kytätä vastapuolta, rankaisten virheistä. Skirmaryhmät hajaantuvat juoksemaan metsään ja etsivät Pisteenlaskijaa. Kun Pisteenlaskija löytyy, torventörähdyksestä seuraa liikkuva taistelu, kun skirmaryhmät ottavat mittaa toisistaan ja koittavat saada Pisteenlaskijan haltuunsa. Yhteydenpito tiellä olevien ja metsässä olevien joukkojen välillä olisi tärkeää. Pisteenlaskijan lähestyessä raskaat yrittäisivät ottaa Maalin haltuunsa ja pitämään sen, jotta Pisteenlaskija pysyy pisteellä vaaditun ajan. Seuraa paljon pitkää, kaoottista taistelua, kun respareservit ja metsässä hajallaan olleet skirmaryhmät valuvat kohti Maalia. Päästyään Maalille Pisteenlaskija töräyttäisi torveaan vaikka kahdesti, jotta kaikki tietävät, että joku on lähellä skenaarion voittoa

Tähän skenaarioon saisi paljon metsässä juoksentelua ja vähitellen käynnistyvää rytinää, joka huipentuisi aikamoiseksi mättöfestiksi. Kivaa karkkia etenkin skirmaajille, pitkä ja monivaiheinen skenaario kaikille.

Ongelmat:
Alussa raskailla voi olla tylsää vain kyttäillä vastapuolta. Ehkä Maalin hallussapitämisestä saisi pisteitä alusta asti, tai pari voittoon tarvittavaa Pisteenlaskijaa olisivat tien lähellä?

Voiko tämän ninjavoittaa jotenkin ilman, että kukaan huomaa?

Kertokkee mielipiteitänne.
Harhamainparvi since 2019.
Your Tapio "Tapio" Tapio is free. See him running in the distance.
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Tiistai, 05.04.2011 16:04

Jos maaleja on vain yksi, muuttuu Pisteenlaskija helposti toissijaiseksi kohteeksi. Valtaamalla maalin vähintäänkin kiistät voiton vastustajalta, mahdollistat voiton itselle ja saatat vielä saada pisteitäkin. Helpoin tapa voittaa olisi koko skenaario, on iskeä täydellä voimalla "maalille" ja tuhota vastustajan sinne lähettämä osasto. Tämän jälkeen vaan odotellaan, että vastustaja tuo pisteenlaskijan lähelle ja kaapataan se ylivoiman ja raskaiden linjaryhmien turvin. Jos vastustaja ei ole löytänyt häntä, niin voi lähettää pari tiedustelijaa etsimään mokomaa.
Vaikka vastustaja pitäisi "maalia" hallussa on pisteenlaskijan löytäneen ryhmän pakko yrittää murtautua läpi, sillä se on ainoa keino voittaa.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Tiistai, 05.04.2011 20:18

Kuulostaa pitkältä skenaariolta.
Huono puoli on se, että pitkät skenaariot eivät ole niin kivoja jos ei ole respoja mukana. Jos tippuu alussa (esim. mitä varmaan kevyille tulee kun ne yrittää löytää ja kaapata pisteenlaskijan), niin ei ole kiva odotella seuraavan tunnin jossain että skenaario loppuisi.

Itse ehdottaisin tuohon respat mukaan. Lisäksi pisteenlaskijoita voisi olla esim. viisi henkeä. Molemmilla puolilla olisi omat maalialueet, jotenka toisen maalialueen valloittaminen ei tarkottaisi, että voitto olisi heti itsellään.
Tätä voisi vielä höystää RISK-suuntaan, jossa pisteenlaskijan saavuttua maalialueelle, hän ottaa kellolla aikaa kuinka kauan on maalialueella ja sen mukaan saa pisteitä.
Näin pisteenlaskijoita voisi ryöstää iskemällä toisen maalipaikalla ja sitten saattaa pisteenlaskija omalle maalialueelle.

Sitten tietysti pitäisi antaa ihan hirvittävät miinukset jos joku tappaa pisteenlaskijan. Tämä sen takia, ettei kukaan keksisi tappaa pisteenlaskijat heti kun on voitolla pisteissä.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
goblintaikuri
Herttua
Viestit: 887
Liittynyt: Lauantai, 12.04.2008 21:01
Paikkakunta: Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja goblintaikuri » Tiistai, 05.04.2011 20:27

Pitkät metsäskenaariot ovat kyllä siinä mielessä ikäviä, että jos tipahtaa alussa ei taistelun jatkoa yleensä voi enää edes seurata satunnaisia kaukaisuudessa tapahtuvia suhahduksia ja ähkäyksiä lukuunottamatta.
always FIGHTING~~
Avatar
Skylark
Sotalordi
Viestit: 1146
Liittynyt: Perjantai, 10.03.2006 09:42
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Skylark » Tiistai, 05.04.2011 22:32

Kannattaisi kokeilla pulssirespoja: esim. vartin välein respapaikalle löntystäneet heräävät henkiin... hyvä systeemi mun miälest ainakin jos alue on laajahko. Ei ole ihan niin itsemurhahakuista juoksua ravilaput silmillä
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kapselitus
Kreivi
Viestit: 291
Liittynyt: Keskiviikko, 27.05.2009 18:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kapselitus » Keskiviikko, 06.04.2011 08:11

Skylark kirjoitti:itsemurhahakuista juoksua ravilaput silmillä
Itse asiassa tämä kuulostaisi aika hyvältä skenaariolta.
säästää pari grammaa
Avatar
Amileontti
Herttua
Viestit: 566
Liittynyt: Maanantai, 16.10.2006 01:36
Paikkakunta: Hki.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amileontti » Keskiviikko, 06.04.2011 17:27

Jatkan hiukan asian sivusta: En ymmärrä miksi pitkissä skenaarioissa pitäisi välttämättä olla respat. Kun henkikulta saa lisää arvoa ihmiset pelaavat fiksummin, jättävät itsemurhasyöksyt ja pelistä tulee kaiken kaikkiaan jännempi. Voi wanhoja hyviä aikoja..

Pulssilla toimivat respavat tuovat kyllä ihan hyvän balanssin, mutta edelleen toivoisin että spawn sykli olisi enemmän kuin 10 minuuttia.
Varmalla sydämellä
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Keskiviikko, 06.04.2011 17:57

Anselmi kirjoitti:Jatkan hiukan asian sivusta: En ymmärrä miksi pitkissä skenaarioissa pitäisi välttämättä olla respat. Kun henkikulta saa lisää arvoa ihmiset pelaavat fiksummin, jättävät itsemurhasyöksyt ja pelistä tulee kaiken kaikkiaan jännempi. Voi wanhoja hyviä aikoja..

Pulssilla toimivat respavat tuovat kyllä ihan hyvän balanssin, mutta edelleen toivoisin että spawn sykli olisi enemmän kuin 10 minuuttia.
Respoissa taistelusta tulee intensiivisempi ja oikeata tappelua saa enemmän. Tappelemaahan Sotahuutoon tullaan, eikä ihmettelemään että kumman puolen pitäisi hyökätä (muistaako joku 2006 vuoden ensimmäisen kenttäskenun?).

Päätöntä respailua voi rajoittaa esim. respojen määrällä, pulssirespoilla, respoista annettavilla miinuspisteillä (kymmenestä respasta miinuspiste armeijalle taistelun voitosta), ryhmäkohtaisilla respoilla (esim. kun viisi henkeä ryhmästä on kasassa he saavat respata) jne. vaihtoehtoja löytyy.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kantti » Torstai, 07.04.2011 00:49

Ajatus on hieno ja sitä kannattaa työstää täällä eteenpäin. Hienoa, että kehitysideoissa tulee esiin muitakin kuin sääntöpointteja!

Olemme kovasti koettaneet miettiä tälle vuodelle, mitä jännää metsään keksitään ja jokin tämänsuuntainen voisi olla mielenkiintoinen kokeilu. Brainstormatkaa lisää!
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
Minardil
Herttua
Viestit: 664
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Minardil » Torstai, 07.04.2011 13:05

Kummankin osapuolen oma maalialue on hyvä idea, siitä seuraa mahdollisuuksia jänniin taktisiin valintoihin (siilipuolustus vs. vastustajan härkkiminen). Kaksi tai useampi maalialuetta per puoli voisi toimia, silloin pelkkä siilipuolustus olisi vaikeampi järjestää. Jos muutama maalipaikka olisi kaukana respa- ja lähtöalueilta, niillä tappelemaan lähtisivät lähinnä kevyet taistelijat, jolloin eri puolilla kenttää tulisi paljon erilaisia taisteluita. Pisteenlaskijoita ei voisi tappaa.

Eli siis, tämähän olisi käytännössä kuin metsärisk, mutta lippujen sijaan pisteiden hakemiseen käytetään alueelle siroteltuja, kävelyvauhtia eteneviä pisteenlaskijoita. Lippujen kaappaamisen merkitys olisi pienempi ja taistelu liikkuisi keskittyessään pisteenlaskijoiden luo. Alussa olisi myös vaihe, jossa skirmarit pääsevät juoksemaan metsässä tiedustelemassa kuin hirvenvasat konsanaan.

Respat näin pitkässä skenaariossa pitää olla, muuten epäonnisilla homma menee odotteluksi. Respojen pitäisi mielestäni myös olla määrällisesti rajattuja, jotta panokset kovenisivat ja manoveeraus sekä paikallisen ylivoiman hankkiminen korostuisivat. Vai onko näin? Vai tulisiko rajattomilla pulssirespoilla enemmän hauskaa mättöä? Tykkäsin myös N. Hirvelän ideasta, että respoista saisi miinuspisteitä. Silloin ei kannata kuolla, mutta kuollut pääsee aina takaisin mättöön.

Vaarana kuitenkin on, että respoista annettavat miinuspisteet olisivat joko kohtuuttoman suuri tai kohtuuttoman pieni rasite. Vai onko se ongelma, jos skenaarion voi voittaa myös tappamalla kaikki vastustajat mahdollisimman tehokkaasti?

Skenaarioajan pitäisi olla rajattu. Mitä lyhyempi skenaario, sitä tärkeämpää on nopea pisteenlaskijoiden löytäminen ja nopeat liikkeet. Skenaarion pitkittyessä pisteenlaskijat alkavat olla maalipaikkojen lähellä, jolloin toiminta keskittyy ja pisteenlaskijoiden kaappaaminen ja kaappauksen estäminen korostuvat.

Edit: Tai entä, jos skenaario päättyisi, kun joku tai molemmat osapuolet ovat saavuttaneet tietyn määrän pisteitä (miinuspisteitä ei lasketa)?


Uusi ehdotus:
Ainakin 2 maalipaikkaa per puoli, ja riittävän monta pisteenlaskijaa alueelle siroteltuna.
Pisteenlaskijaa voi liikuttaa, jos lähellä on ryhmän lippu.
Maalipaikalla oleva pistelaskija pistää sekuntikellon käyntiin ja alkaa antaa pisteitä.
Rajattomat pulssirespat, mutta respaamisesta saa miinuspisteitä. TAI rajallinen määrä respoja, esmes 300.
Rajattu aika. 30-45 minuuttia?
Harhamainparvi since 2019.
Your Tapio "Tapio" Tapio is free. See him running in the distance.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Torstai, 07.04.2011 15:21

Jos respoista tulisi miinuspisteitä, pitäisi yrittää löytää sopiva keskilinja, jottei ne liikaa rankaise, mutta että niistä on hyötyäkin itsemurhaiskujen vähentäjänä. Tämä riippuisi varmaan pitkältä siitä, paljonko on taistelijoita, pisteenlaskijoita ja maalialueita.

Pisteenlaskija voisi liikkua vain silloin, kun sillä on jonkun ryhmän lippu kädessä. Näin vältettäisiin se että mikä on "lähellä oleva" lippu. Tietenkin ryhmä voi ottaa lipun pois pisteenlaskijalta, jos tilanne käy kuumaksi ja pitää perääntyä, mutta silloin myös laskija pysähtyy.
Pisteenlaskijan kuolemattomuus ei pakosti ole kiva asia laskijoille, koska muuten he voivat joutua kahden rivin väliin taistelun keskelle väistelemään keihäitä. Se että pitäisi varoa pisteenlaskijaa, vähentäisi varmasti tuollaisia tilanteita eikä pisteenlaskijan pitäisi olla kauhean huolissaan saako osumia.
Tämä myös voisi käydä hyvin skenaarion viitekehykseen: pisteenlaskijat ovat esim. arvokkaita henkilöitä (aatelisia, munkkeja?) ja niitä ei kuulu sen takia tappaa vaan kaapata omalle alueelle ( = maalipisteelle).

Tai mitäs jos pisteenlaskijat korvaisi arkuilla taikka suuurilla lipuilla (jotta niiden kanssa ei voisi juosta)? X määrä arkkuja/lippuja (ei siis mihinkään piilotettuina) metsään/tielle ja niitä pitäisi viedä maalipisteille. Maalipisteillä olisi sitten pisteenlaskijat kellon kanssa ottamassa aikaa, kuinka kauan arkku/arkut/lippu/liput pysyy maalialueella.

Tässä jotain brainstormausta. :roll:
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Torstai, 07.04.2011 15:34

Minardil kirjoitti:Lippujen kaappaamisen merkitys olisi pienempi...
...Pisteenlaskijaa voi liikuttaa, jos lähellä on ryhmän lippu.
Eli lippuja kaappaamalla kiistetään vastustajalta mahdollisuus liikiuttaa pisteenlaskijoita.
N.Hirvelä kirjoitti:Tai mitäs jos pisteenlaskijat korvaisi arkuilla taikka suuurilla lipuilla (jotta niiden kanssa ei voisi juosta)? X määrä arkkuja/lippuja (ei siis mihinkään piilotettuina) metsään/tielle ja niitä pitäisi viedä maalipisteille. Maalipisteillä olisi sitten pisteenlaskijat kellon kanssa ottamassa aikaa, kuinka kauan arkku/arkut/lippu/liput pysyy maalialueella.
Mahdollistaa lippujen salakuljettamisen kentän reunoja pitkin ja pensaissa ryömien, toisin kuin torveen töräyttelevät pisteenlaskijat. Jos yksi ihminen voi jotain kantaa, sen kanssa voi myös juosta. Verrattuna pisteenlaskijoihin tosin helpompi järjästää.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
goblintaikuri
Herttua
Viestit: 887
Liittynyt: Lauantai, 12.04.2008 21:01
Paikkakunta: Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja goblintaikuri » Torstai, 07.04.2011 15:42

Objektin kuljettelut ovat siinä mielessä valjuja skenaarioita, että useimmiten kohdetavaran näkee maksimissaan 10 hengen skirmujengi joka ronttaa sitä seuraavat 30 minuuttia umpimetsässä. Loput 500 ihmistä pelaavat tavallisen kohtaamisen metsässä. Vähän idean vierestä, mutta tulipahan sanotuksi.
always FIGHTING~~
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Torstai, 07.04.2011 15:45

Pahistonttu kirjoitti: Jos yksi ihminen voi jotain kantaa, sen kanssa voi myös juosta. Verrattuna pisteenlaskijoihin tosin helpompi järjästää.
Arkussa olikin ajatus että se olisi niin iso/painava ettei sitä yksin kanneta.

Lippujen käyttö ei sinänsä olisi paha asia, sehän toisi yhden taktisen elementin lisää, eli lipun kaappaamisella olisi hyötyä koko armeijalle, ei vain sille yhdelle ryhmälle joka lipun kaappaa. Näin ollen myös lippujen suojeluun keskityttäisiin. Kyllähän RISKissäkin käytetään lippuja pisteiden laskuun, joten niissäkin ne liput on järkevä kaapata.

Rajattu aika kannattaa olla melkein kaikissa skenaarioissa, mutta respallisissa varsinkin. :roll:
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Lauantai, 09.04.2011 09:04

Suunnittelimme jotain tämän tapaista faba kakkoseen mutta työnsimme sen kakkoseen koska se tuntui liian monimutkaisena. Ajattelin kuitenkin kokeilla jotain tämmöstä treenileirille.

Esim. Kolmen pisteen risk linnan alueella. Pulssi respat. 2 erää niin että, osapuolet vaihtaa respa paikkaa. Linnan aluella on 3 taikapulloa piilossa per erä . Jos pullon tuo respa pisteelle saa
pelin lopussa siitä pisteestä tupla ajan. Pullo katoaa pelistä, eikä sitä enää voi siirtää tai varastaa. Jos respaa 2 kertaa armeijansa vahvuuden verran niin pienimmän risk pisteen aika puolitetaan.
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Lauantai, 09.04.2011 14:17

Minä pidän tästä ideasta. Se yhdistää saattoskenun, kohkaamiset metsässä, sekä jonkinlaisen risk versioinnin.

Pientä viilaamista ja kokeilua varmasti olisi tervetullutta tehdä, mutta siis paperilla erittäin hyvä. (Tai siis monitorilla.. :lol: )
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Perjantai, 06.05.2011 21:26

Tulemme kokeilemaan skenaariota jossa pelialueena on ura, jonka vieressä on haltiametsä. Uran päissä on respa paikat (lato ja faban parkkis). Uralla on yksi respa piste ja metsässä toinen.

Metsässä eräässä puussa roikkuu kartta, joka kertoo mihin paikkaan on piilotettu 1 pullo sihijuomaa. Kun sihi juoman tuo risk pisteelle saa siitä pisteestä pelin lopussa tupla-ajan. Tämän voi tehdä vain kerran ja yhdelle pisteelle. Jo pisteelle tuotua pulloa ei voi kumpikaan osapuoli enää siirtää.

Pulloa ei saa piilottaa uudellee, ei viedä respa pisteelle, eikä viedä ulos kentältä. Pulloa on kuljetettava kädessä. Kädessä ei saa olla muuta. Esim. kilpi tai keihään varsi. Pelaaja voi piileskelllä kusisukassa pelialueella pullon kanssa, mutta pullo on näytettävä jos vastustaja lähestyy.

Pelataan kaksi 25 min erää, respa paikat vaihtaen. Etäisyyksillä ei ole niin väliä kun molemmat pääsevät pelaamaan molemmista suunnista. Raskaat saavat rytinää uralla ja haltiat saavat skirmata metsässä.
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Perjantai, 06.05.2011 21:36

btw. Viivytys skenaario lähti joskus aikoinaan samoista tarpeista saada raskaille ja skirmaajille sama skenaario.

Siinä on uralla 4 tasaa, joita puolustaja viivyttää. Puolustajalla on yksi respa kultakin tasalta pl. ensimmäinen tasa. Hyökkääjällä on yksi respa lähellä ekaa tasaa ja aina uusi respa kun saavat tasan haltuun. Hyökkääjä voi respata aina lähimmältä tasalta mikä on hallussa. Peli päättyy aikaan tai kun hyökkääjä saa kaikki tasat haltuun. Hyökkääjällä on siis max 4.respaa.

Hyökkääjällä on lippu jonka on kuljettava uralla. Vain lipulla voi saada tasan haltuun, jolloin hyökkääjän respa siirtyy siihen. Jos puolustaja varastaa lipun saa hän yhden pisteen. Lippu annetaan heti takaisin ja sen voi varastaa aina uudestaan.

Puolustaja aloittaa 4 pisteellä ja menettää aina yhen kun menettää yhden tasan. Tasoja ei voi vallata takaisin. Hyökkääjä aloittaa nollasta. esim. Ryhmätreeni pävillä 2, peli päättyi 3-3. Puolustaja piti vikan tasan ja varasti lipun kaksi kertaa. Hyökkääjä valtasi kolme ekaa tasaa.

Skenaario on ainakin rämän toimesta hylätty, koska se tuntuu olevan liian monimutkainen selittää ja liian vaikea johtaa ilman tuomarin jatkuvaa apua ja neuvoa.
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Undbitr
Paroni
Viestit: 164
Liittynyt: Sunnuntai, 01.11.2009 16:29
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Undbitr » Keskiviikko, 11.05.2011 12:21

Tahtoo tälläsen skenun SoHuun.
Minkkinen
Kapteeni
Viestit: 104
Liittynyt: Sunnuntai, 05.07.2009 22:30
Paikkakunta: Raasepori

Viesti Kirjoittaja Minkkinen » Keskiviikko, 06.07.2011 22:56

(ensimmäisen viestin idea)
Aika veikeä.
Seurauksena todennäköisesti yleinen kaaos (mikä hyvä)
Jos onnistuisi suunnitellusti olisi hauska.

Haittoja (mainittukin):
-Pitkä kesto
-aikaisinkuolleiden lopullinen kyllästyminen ja odotuksen aikana kehittyvä maanisdepressio
Sanat lyhennetään lopusta, sisästä, sekamuotoisesti, tai vakiintuneen käytännön mukaan.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”