Sääntöpohdinta: "Osuma joka tulee suoraan liikkeestä

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2011 tulisi huomioida.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Torstai, 24.02.2011 02:34

Ay!
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Susikukko
Hauhocanus
Viestit: 3064
Liittynyt: Lauantai, 04.02.2006 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Susikukko » Torstai, 24.02.2011 13:43

Beatific kirjoitti:Komps.
juudas
Koskahan sitä ehtis taas sohuun?
Avatar
MrBigMr
Sotalordi
Viestit: 1085
Liittynyt: Torstai, 01.06.2006 11:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MrBigMr » Keskiviikko, 02.03.2011 15:46

Jos se säilä liikkuu iskemistarkoituksissa (nopsaan tai ei), ja edes hipsuttelee kehon molekyylejä, osumaa tulee. Näin mä sen oon aina kattona.

Jos taas Sankari, eli Heeros, pööpöilee miekka kädessä ja joku kävelee siihen terään, paree kaveri nostaa se ylös ja hyökätä, jos mielii keneltäkään henkeä viedä. Tai jos se miekka painautuu jossain kahakassa kohdetta vasten, ja yrität sitten kiemurrella sen kanssa siinä, niin kuin antaisit hierontaa sillä patukalla, ei se oikein iskusta mene.

Tiedä sitten näistä löysäpaitapanssareista. Yleensä en ole sitä katsonut, jos pisto vähän lahjetta tai tabardin helmaa nykäisee, osumatta siihen käärittyyn eloperäiseen, mutta joskus on tullut kommenttia tästäkin, joten mene ja tiedä.
Beatings will stop once morale improves.
Lorach
Kreivi
Viestit: 338
Liittynyt: Perjantai, 25.04.2008 08:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Lorach » Torstai, 03.03.2011 00:34

Onko otettu koskaan kantaa siihen, että löysään rengaspaitaan hipaisee, mutta ei mitään kontaktia kehoon?
Itse olen tästä aina panssarin ottanut, mutta onko tämä yleinen käytäntö, vai tekeekö jotkut, kuten vaatehipaisuissa normaalisti?
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja olho » Torstai, 03.03.2011 00:42

Omien iskut tulis myös määritellä. Itse olen laskenut myös sen, jos oma on minua patukallaan huitaissut. Sitä taas en ole laskenut jos olen esim. juostessa tai muuten vaan taistelun ulkopuolella miekkaa pyöritellessä iskenyt itseäni jalkaan. En tiedä olisko ensimmäinen pitänyt jättää tai jälkimmäinen laskea.

Lorach kirjoitti:Onko otettu koskaan kantaa siihen, että löysään rengaspaitaan hipaisee, mutta ei mitään kontaktia kehoon?
Itse olen tästä aina panssarin ottanut, mutta onko tämä yleinen käytäntö, vai tekeekö jotkut, kuten vaatehipaisuissa normaalisti?
Panssariosumat lasketaan jopa keho-osumiksi. Esim. kypärän reunus lasketaan osumaksi myös kypäräpisteen mentyä. Periaatteessa siis kypärä on enemmän haitaksi sen pisteen mentyä. Ellei sitten oikeasti käytä sitä suojana.
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Torstai, 03.03.2011 01:19

olho kirjoitti:Omien iskut tulis myös määritellä. Itse olen laskenut myös sen, jos oma on minua patukallaan huitaissut. Sitä taas en ole laskenut jos olen esim. juostessa tai muuten vaan taistelun ulkopuolella miekkaa pyöritellessä iskenyt itseäni jalkaan. En tiedä olisko ensimmäinen pitänyt jättää tai jälkimmäinen laskea..
2010 vuoden säännöistä suoraan: "Osumaksi lasketaan mikä tahansa aseen terän tai vaikuttavan osan (kuten sotanuijien kärki) osuma, joka osuu taistelijaan asti ja on tullut kunnon liikkeestä."

Ei tossa sanota, että ainoastaan vihollisten osumat pitäisi laskea. Eli oikein olet toiminut.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
olho
Sotalordi
Viestit: 1105
Liittynyt: Tiistai, 26.09.2006 20:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja olho » Torstai, 03.03.2011 01:36

Ihmiset nyt tuppaa keksimään omia lisäyksiään noihin... Kuten tuo "joo mutta ei hipasuja", tai juuri käyttämäni "joo mutta ei se omien iskuja tarkota". Tai tuohon viimeiseen jonka itsekin olen jättänyt laskematta, eli "no mutta pyörittelin miekkaa huvikseen, ei se ollut edes taistelun aikana!"

Periaatteessahan _kaikki_ pitäis laskea, mutta onko siinä sitten järkeä? Ihan peli-ilon takia olen jättänyt nuo omat huitaisit itseeni skenun alussa laskematta (jos niin olen tyhmyyksissäni tehnyt, harvoin).
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Torstai, 03.03.2011 02:48

olho kirjoitti:Tai tuohon viimeiseen jonka itsekin olen jättänyt laskematta, eli "no mutta pyörittelin miekkaa huvikseen, ei se ollut edes taistelun aikana!"
Itse olen harvoin kokenut lyöneeni itseäni kunnon liikkeellä 8)
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Torstai, 03.03.2011 08:45

Pahistonttu kirjoitti:
olho kirjoitti:Tai tuohon viimeiseen jonka itsekin olen jättänyt laskematta, eli "no mutta pyörittelin miekkaa huvikseen, ei se ollut edes taistelun aikana!"
Itse olen harvoin kokenut lyöneeni itseäni kunnon liikkeellä 8)
Välillä vaan ketuttaa. :D

Itse otan omien lyönnit ja jätän ottamatta omat epämääräiset huitaisut. Välillä jalkaa kutittaa enkä viitsi kurasella kengällä raapia niin käytän boffoa.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Lorach
Kreivi
Viestit: 338
Liittynyt: Perjantai, 25.04.2008 08:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Lorach » Torstai, 03.03.2011 09:47

DiabolusIgnis kirjoitti:
Itse otan omien lyönnit ja jätän ottamatta omat epämääräiset huitaisut. Välillä jalkaa kutittaa enkä viitsi kurasella kengällä raapia niin käytän boffoa.
No mutta jos sahaavalla liikkeellä rapsutat, niin eihän sitä lasketa ;)
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Perjantai, 04.03.2011 07:55

Onko tässä nyt terän kontrolloidun käytön viiltämättömyyden säännöstä keskustelu paikallaan. :)

Ei mutta kyllä tulee varmaan osumia vaikka tilanteeseen juostessa omien aseista joita ei välttämättä laske. Heti kun alkaa tappelut lähenemään tai muuten tilanne tiivistymään vihollisen läsnäolosta, menee "sensorit päälle".

Omien lyönneistä otan toki osumaa jos on käsikähmätilanteessa tullut. En edes varmaan osais eritellä aina tuleeko omasta vai vieraasta miekasta, joten laskettava se on, ei poikkeuksia. Joskus muistan esimerkiksi linnassa saaneeni miekasta ahtautumistilanteessa. Itse olen myös tappanut holtittomalla heiluttelulla omia. Nykyään harvemmin.
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Perjantai, 04.03.2011 08:23

Tai jos joku ei muista kummalla puolella olet ja lyö varmuuden vuoksi, vaikkai olettekin liittolaisia.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Perjantai, 04.03.2011 23:37

Mieluusti sitä lyö varmuuden vuoksi joo. Mieluummin kuin ei ja kaikki kusahtaa.

En ole varma tapoinko liittolaisia tälläisissä tilanteissa viimeksi. Minut on tapettu näin.
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Stugane
Soturi
Viestit: 38
Liittynyt: Maanantai, 26.05.2008 18:40

Viesti Kirjoittaja Stugane » Perjantai, 18.03.2011 23:22

Viime tai toissa vuonna tempaisin nimeltämainitsemattomalta Rämäläiseltä jalat alta(osuen erittäin hyvin molempiin PANSSAROIMATTOMIIN jalkoihin) glaivella ja tämä vain nousi ylös ja iski minua, niin kuinkakohan kovaa täytyisi sitten iskeä saadakseen hyvän osuman?

Sen jälkeen kun hän oli iskenyt minua kysyin, että eikö hän kuollut. Vastaukseksi sain selityksen, ettei ollut "hyvä osuma"... My ass :lol:
Avatar
viikinkisoturi
Herttua
Viestit: 566
Liittynyt: Maanantai, 12.03.2007 17:55
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja viikinkisoturi » Perjantai, 18.03.2011 23:52

Stugane kirjoitti: Sen jälkeen kun hän oli iskenyt minua kysyin, että eikö hän kuollut. Vastaukseksi sain selityksen, ettei ollut "hyvä osuma"... My ass :lol:
Hyvä osuma tappaa :roll:
Kuva
Kapselitus
Kreivi
Viestit: 291
Liittynyt: Keskiviikko, 27.05.2009 18:34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Kapselitus » Lauantai, 19.03.2011 10:23

viikinkisoturi kirjoitti:
Stugane kirjoitti: Sen jälkeen kun hän oli iskenyt minua kysyin, että eikö hän kuollut. Vastaukseksi sain selityksen, ettei ollut "hyvä osuma"... My ass :lol:
Hyvä osuma tappaa :roll:
Jokainen osuma tappaa...
säästää pari grammaa
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Lauantai, 19.03.2011 13:52

Noudattamalla Muerten "kolmen K:n sääntöä" saadaan osumat helpommin havaittaviksi.
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Avatar
MrBigMr
Sotalordi
Viestit: 1085
Liittynyt: Torstai, 01.06.2006 11:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MrBigMr » Torstai, 24.03.2011 01:02

Pahistonttu kirjoitti:Noudattamalla Muerten "kolmen K:n sääntöä" saadaan osumat helpommin havaittaviksi.
Valistas nyt meitä muitakin sitten.
Beatings will stop once morale improves.
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Torstai, 24.03.2011 01:15

Ainakin ikiwanha kuolan kolmen koon sääntö oli:
Kasvoille
Kurkkuun
Kasseille
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Pahistonttu
Kuningas
Viestit: 3422
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pahistonttu » Torstai, 24.03.2011 02:28

Samat paikat, eri kirjoitusasu: "Kasvot, kurkku, kassit; kolme tärkeintä tähtäyspistettä".
Hän, joka sitoutuu kunniaan on hävinnyt jo ennen taistelun alkua.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”