Raskaasta panssaroinnista parempaa peliteknistä hyötyä

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2011 tulisi huomioida.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Perjantai, 01.04.2011 23:55

Beatific kirjoitti:
Jos pitäisi arvata suuntaan tai toiseen, tuntuu pikemminkin siltä, että Sotahuutoon on lähivuosina enemmän tulijoita kuin tilaa. Itse näen, että jos laji on kehittyäkseen, aloittelijoiden näkemykselle - tai oikeastaan sille, miten osa kokeneista ajattelee aloittelijoiden ajattelevan - ei kannata antaa liikaa painoarvoa.

On totta, että haarniskointiin liittyvät säännöt ovat vähän kerrassaan menneet parempaan suuntaan. En kuitenkaan usko, etteikö niitä voisi vielä kehittää.
Jos aloittelijoilta kysyttäisiin "haluatko että pitempään harrastaneet saisivat enemmän kestävyyttä", nii harva nyt olisi sitä kannattamassa suureen ääneen. En ainakaan ole nähnyt tässä ketjussa kauheasti tätä sääntöä sellaisten kommentoineen. Muutenkin puoltajista taitaa kaikilla olla jo valmiina tarpeeksi haarniskaa jokeripisteeseen?

En minäkään usko, etteikö sääntöjä voisi vielä kehittää. Eri asia on, mikä kehittää niitä hyvään ja mikä huonoon suuntaan. :)
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Kantti
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1647
Liittynyt: Tiistai, 21.02.2006 10:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Kantti » Lauantai, 02.04.2011 00:02

Beatific hyvä,

koska aloittelijat eivät ole täällä foorumeilla läsnä lainkaan samalla tavalla kuin me kokeneemmat, pitää kokeneempien ajatella heitäkin.
"The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people."
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Lauantai, 02.04.2011 08:53

Pelkästään foorumilla ei tätä asiaa voi ratkaista muutenkaan, vaikka kuinka keskusteltaisiin. Mielestäni nykysäännöillä panssarittoman ja kunnollisesti panssaroidun välillä on tasapainoero panssarittoman eduksi; en tiedä onko keskustellun kaltainen jokeripiste paras tapa kehittää asiaa. Samoin en tiedä, miten paljon tässä kannattaa huolestua "aloittelijoiden näkökulmasta", mutta on toki hyvä että moni ajattelee sitäkin.

Taidan toistaiseksi pitää hieman radio silencea ja pohtia asiaa keskenäni, tällä hetkellä ajatukseni taitavat kiertää hieman kehää.

Suosittelen muille, erityisesti jokeripisteen "epäilijöille", että kokeilette sitä treeneissänne (kenties korottaen Espoon nykykriteereistä, mutta nekin ovat siedettävät testausta varten) niin saatte paremmin perspektiiviä siihen miten hyvä ja tasapainoa heilauttava se oikeastaan onkaan.
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
BlueSkie
Herttua
Viestit: 862
Liittynyt: Tiistai, 31.01.2006 19:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja BlueSkie » Lauantai, 02.04.2011 11:52

Beatific kirjoitti:Mielestäni nykysäännöillä panssarittoman ja kunnollisesti panssaroidun välillä on tasapainoero panssarittoman eduksi
Itse taas olen sitä mieltä, että ongelmakohta, jota jokeripistesäännöllä voisi yrittää korjata on ennemmin välillä optimipanssaroitu-kunnollisesti panssaroitu, joilla pelitekninen suoja kuitenkin on sama. Vrt. Kuolan nahkaritari vs. Pheliittien Teräsritari.
"Pointy thing in squishy bits makes splodgy mess."
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Lauantai, 02.04.2011 13:12

En näe kyllä pansaroimattoman ja panssaroidun välillä epäreiluutta. Kunnolla panssaroitu soturi voi ottaa parhaimmillaan 8 osumaa, eikä ole poissa pelistä, taikka 6 osumaa ilman että siitä tulee minkäänlaista haittaa vielä soturille.

Itse voin kyllä kokeilla jokeria treeneissä. Koska Petäjävedellä on sen verran pieni tila ja vähän porukkaa, nii siellä ei ole mitään järkeä testata, ellei halua tuloksia joissa ei ole mitään järkevää tietoa.
Tampereelle muuttaessa (kuukauden sisällä) voin kokeilla asiaa treeneissä, jos siellä halutaan testata. Kuitenkaan monia testikertoja tuskin tullaan tekemään, sillä pitäähän sitä harjoitella Sotahuutoa varten ja silloin ylimääräiset säännöt, joita ei Sotahuudossa ole, vaikeuttavat asiaa.
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Gnomus
Sotahuuto '11 -järjestäjä
Viestit: 1427
Liittynyt: Perjantai, 10.02.2006 14:13
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Gnomus » Lauantai, 02.04.2011 14:14

Aloittelijaystävällisyys on mielestäni hyvin tärkeä kriteeri. Olen nähnyt Jyväskylän treeneissä (ja myös muissa harrastuksissa) miten kävijämäärät alkavat tippua, kun taso vedetään liian korkealle, ja taas nousevat kun treeneissä aktiivisesti huomioidaan aloittelijat.

Toki pitkään käyneet ja kokeneet haluaisivat itselleen jotain uutta ja heitä kehittävää, mutta tässä on syytä tehdä kompromisseja. Mikään laji ei selviä ilman toimivaa sisäänheittoa. Toki vanhat parrat harrastavat, mutta sekin joukko pienenee luonnostaan, kun elämän vie eikä harrastuksille ole samoja mahdollisuuksia kuin aiemmmin.

Jyväskylässä suurin osa vuotta on treenattu perusmiekoilla ja kohtuullisilla kilvillä ilman panssareita, keihäitä tai jousia. Myös aseistusta on tasoitettu taitotasojen mukaan, jotta homma olisi mielekästä eikä taistelukenttää dominoisi ne pari sotajumalaa, jotka sattuivat nappaamaan Sotahuuto varustuksen mukaan siksi viikoksi. Aloittelijana Sotahuuto varustuksella varustettujen kokeneiden keskellä on tarjolla lyhyt ja tyly "elämä" eikä se hirveästi rohkaise treeneissä käyntiin, ellei tilannetta pehmennetä jollakin tavalla.

Omalta osaltani jokeripiste ei juurikaan vaikuta (erityisesti nyt, kun olen Lahdessa) aloittelijoiden lajiin tuloon, koska perustreeneissä ei ole sähelletty panssarien kanssa, poislukien kevään ulkotreenit ennen Sotahuutoa. Muilla paikkakunnilla voi olla eri meininki, ja silloin jokeri toki vaikuttaa enemmän aloittelijoiden arkeen.

Jokeripisteen osalta pitäisi kysyä, ja vastata seuraavat kysymykset:
1. Mitä epäkohtia se korjaa, vai siirtääkö se vain ongelma eri kohtaan kuin nykään? Onko ongelma ryhmien eriyttäminen, ulkonäkö, paino, käytön helppous, hankinnan vaikeus.
2. Olisiko sillä merkittävä vaikutus tilanteeseen taistelukentällä? Jos ei ole, niin se on KISS säännön vastainen ja turha.
3. Kun jokerin vaikutus taistelukentällä on merkittävä (kts. kohta 2), niin mitkä ne vaikutukset ovat? Ryhmätasapaino, jousien ja keihäiden kohtalo, osumien huomaaminen, kyky laskea osumat, ennakoitavuus, vaikutus ulkonäköön, ihmisten reiluuden tunteminen jne. Monta asiaa, ja osan varmaan jo unohdin.
4. Kuinka suuri osa nykyisistä seteistä on jokerin arvoisia tai muuttuisi jokereiksi pienellä vaivalla?
5. Ne tarkat kriteerit, jotka ovat kaikille hyväksyttäviä ja objektiivisia. Nämä sitten taas vaikuttavat jo taas kaikkiin aiempiin kohtiin.

Kukaan tuskin vastustaa perusajatusta, että erityisen hienosta/hankalasta panssarista olisi kiva palkita jotenkin. Kysymys on vain siitä, miten se toteutettaisiin ilman suurempia ongelmia. Oman kokemukseni mukaan panssariasiat ovat Sotahuudon vaikeimpia, koska panssarin tekemiseen on niin monta tekniikkaa ja toteutusta ihan panssarityypeistä eri kattavuuksiin. Näiden kaikkien tasapainottaminen on täyttä tuskaa, eikä nykyinenkään tasapainoa ole selvästi paras mahdollinen.
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Lauantai, 02.04.2011 15:24

BlueSkie kirjoitti: Itse taas olen sitä mieltä, että ongelmakohta, jota jokeripistesäännöllä voisi yrittää korjata on ennemmin välillä optimipanssaroitu-kunnollisesti panssaroitu, joilla pelitekninen suoja kuitenkin on sama. Vrt. Kuolan nahkaritari vs. Pheliittien Teräsritari.
+1
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Lauantai, 02.04.2011 15:45

Erinomainen tilanteen purku Gnomukselta!
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Peltokorppi
Marsalkka
Viestit: 2442
Liittynyt: Torstai, 14.06.2007 21:10
Paikkakunta: Jykylä

Viesti Kirjoittaja Peltokorppi » Lauantai, 02.04.2011 18:02

Kiitän kommenteista. Näyttää siltä että jokeripiste tuntuu varsin suurelta muutokselta monen mielestä.


Tämä ei ehkä ole iso muutos rivissä tappelevalle panssarimörölle joka hakee fiilistä pidemmän kontaktin ja kaunniimman porukan muodossa. Urheilupoffaaja skirmaajalle tämä olisi aika perkeleen iso muutos kun tähän asti 1vs1tappelussa on voinut voittaa täypanssaroidun nopeudella ja tekniikalla. Jokeri piste tekisi sen että itsemurha rynnäköllä voisi panssarimörkö jyrätä todella taitavan skirmaajan ja ottaa vaa pari osumaa samalla.

Tosin monien panssarimiesten mielestä ilmeisesti kuuluukin olla että kauniisti pansaroitu rivimies voittaa ahkerasti reenaavan nakupellen.
"Can you quack
Can you quack like a duck when you suck"
Avatar
Minardil
Herttua
Viestit: 664
Liittynyt: Tiistai, 21.03.2006 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Minardil » Lauantai, 02.04.2011 20:08

Komp Peltokorpille.

Nakupellearmadaa johtavan yksilön näkemys:
Jokeripiste kasvattaisi ryhmien välisiä eroja ja pakottaisi erikoistumaan. Tällä hetkellä osa ryhmistä on niin kovia (esmes Maahinkainen ja Kuola), että niitä vastaan on pakko heittää jotain yhtä kovaa tai suuri ylivoima, muuten tulee dunkkuun.

Kauttaaltaan panssaroitu porukka kestää ainakin tuplasti enemmän lyömistä kuin nakupellet. Jos panssariposse kestäisi triplasti enemmän lyömistä, tarvittaisiin vielä enemmän ylivoimaa ja niin paljon porukkaa on jo vaikea keskittää yhden porukan kimppuun. Väki jää toistensa tielle, etenee hitaasti ja on hidas järjestymään.

Jo nyt kevyet yksiköt tappelevat kevyiden yksikköjen kanssa ja raskaat raskaiden, ja poikkeukset ovat nimenomaan poikkeuksia. Jos Maahinkainen kestäisi vielä enemmän kuritusta, kevyen ryhmän olisi täysin järjetöntä käydä sitä vastaan, kun nykyäänkään ei viitsi.

Näen siis ongelmaksi sen, että samat ryhmät päätyisivät aina vastakkain, jolloin erilaisten kohtaamisten määrä vähentyisi. Itselläni tämä ainakin vähentäisi menon hauskuutta, kun nykyistäkin enemmän korostuisi, mitkä ryhmät olisivat mahdollisia kohteita esmes possuille.

Sama yksilötasolla. Nyt hyvänä päivänä ja liikkuvuutta käyttäen saan just ja just lyötyä panssaroitua kilpimiestä kahdesti päähän. Jos pitäisi varautua aina siihen, että tarvitaan ainakin kolme osumaa, en kyllä enää lähtisi yrittämään. Puhumattakaan siitä, jos käyttäisin jousta. Nytkin kypärään ampuminen on vain taidoistaan varmojen (tai varsijousta käyttävien) valinta. Jokeripanssarimörköön ei olisi mitään järkeä tuhlata nuolia, nykyäänkin kuluneet panssarit unohtuvat helposti ennen seuraavaa melee-kohtaamista.

Yhtä taitavista mättäjistä panssaroitu voittaa todennäköisesti nytkin. Yhtä taitavista mättäjistä jokeripanssaroitu voittaisi luultavasti jokerittoman. Mutta mutta, jokeripanssaroitu voittaisi lähes täysin varmasti panssaroimattoman.

Nyt skirmaajankin kannattaa panssaroida itseään. Siitä saa täysin selvää ja kouriintuntuvaa hyötyä. Minun on todella vaikea kuvitella sellaista jokeripistejärjestelmää, jossa jonkun ei kannattaisi pyrkiä jokerisettiin. Viimeistään ovelat toverimme Muertessa keksivät taatusti keinon yhdistää jokeripiste mahdollisimman kevyeen haarniskointiin. Ehkä vaatimus visiirillisestä umpikypärästä?

Olennaisinta on tämä: tänhetkisellä säännöstöllä on hauska mättää. Jos onnistuu hyvässä iskusarjassa, panssaroitukin jätkä saattaa antaa välittömän palautteen eli kuolla. Faban panssaripistepooli aiheutti sen, että hyväkään flänkkäys ja selkäänpuukotus ei tuottanut kouriintuntuvaa tulosta. Se ei ollut kivaa. Kivaa on yksilötaidon, pelisilmän ja ryhmätyöskentelyn merkitys.

Jokeripisteen luominen vähentäisi taidon merkitystä, heikentäisi jousia ja lisäisi ryhmien erikoistumista ja eriarvoistumista. Nykyinen järjestelmä nostaa huipulle paljon yhdessä treenaavia, optimoidusti panssaroituja ja erilaisiin tilanteisiin hyvin sopeutuvia taisteluameeboja, mutta muillakin on mahdollisuuksia. Tämä on mielestäni tosi hyvä asia.

Kuten BlueSkie sanoi, ongelma on nahkaritarin ja teräsritarin hyöty-haitan epäsuhta. Jokeripistejärjestelmä hoitaisi sitä, mutta potilas Max Peli-Ilo kuolisi.
Harhamainparvi since 2019.
Your Tapio "Tapio" Tapio is free. See him running in the distance.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Lauantai, 02.04.2011 23:07

Komp Peltsi ja Minardil.

Tärkeintä tässä on kaikille mukavimman mahdollisen kokemuksen tarjoaminen. Se että voi joutua tinkimään omasta mahdollisimman maksimaalisesta kivasta jotta tapahtuma on muille mukavaa, kuuluu tapahtuman (ja jopa lajin) luonteeseen.

Eniten säälin tuon jokeripisteen tapahtuessa jousiampujia, joiden kohtaloon tuossa aiemminkin jo viittasin. Sitä voisi surutta katkoa nuolensa ja jäädä kotiin verrattuna tilanteeseen missä kaikki nuolet kopsahtelevat hyvällä todennäköisyydellä jokereihin ja panssareihin ja päädyt koko sohun juoksemaan karkuun tekemättä oikeastaan yhtäkään tappoa.

Jo pelkästään tämä kohtalo (nuolten ollessa kallein varustehankinta kalliiden panssareiden ohella..) on minusta riittävä syy siihen että tätä sääntöä ei tulisi sallia. Sitä voi vaikka jättää panssariaan pois jos alkaa harmittaa sen paino. Itse en ajatellut tätä vaihtoehtoa, ennen kuin viime SoHussa kun olin sairaana ja helle oli mitä oli. Tulevana vuonna mahdollisesti päädyn myös tähän vaihtoehtoon koska Maahinkaisen lainakamat eivät ole jaettavissa loikkareille samaan malliin kuin ne olisi omissa riveissä taisteleville. (Mikä on ihan oikein.)
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Gebu
Herttua
Viestit: 544
Liittynyt: Keskiviikko, 01.11.2006 18:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Gebu » Sunnuntai, 03.04.2011 18:37

Tuli kokeiltua jokeria tänään, ehkä noin puoltuntia, tunti. Kokonais paino varmaan jotain 20kg luokkaa.

-BMn Chainhauberk, paino noin 12 kg
-Chestplate, spaulderit, paino ?
-Lehdon Kettlehelm, paino ?

Päällimmäisenä mielessä on se, ettei tuntunut kuolevan sitten millään. Osumaa kesti, suurin huoli oli se, että kaverit kuoli ennen kuin itse. Pari kertaa taisin kuolla linjassa, muuten porukka tuli syliin ja iskuja ei ehtinyt laskea. Tehot laskivat huomattavasti, johtuen enemmänkin siitä, ettei ole treenannut panssarilla. Olin laidassa oleva tuke, ei tainnut paljoakaan tappoja tulla. Sen sijaan, kun otti pelkän kiltin päälle, niin tappoja tuli paljon keväisempi määrä.

Eräs asia, joka itseäni jäi etenkin häiritsemään. Osumia ei millään meinannut tuntea etenkään torsoon. Monta kertaa jäi miettimään, että olikos toi nyt osuma, oli, nyt tuli toinen, vielä kestää yhden osuman. Oli kyllä helppo laskea, mutta pari kertaa vastapuoli katsoi osuman annettuaan pitkään, niin alkoi itsekin miettimään, oliko osuma tullut perille mutta en vain ollut huomannut.
Norretian äänitorvi
Avatar
Kommando
Herttua
Viestit: 831
Liittynyt: Perjantai, 06.02.2009 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kommando » Sunnuntai, 03.04.2011 19:56

Jokerilla tuli heiluttua taas koko kakstuntinen

Kamat
BM ohut gambe
kotikutoinen reisiin ulottuva chainiliivi
WW2 sakemannipotta álá Burlgaria, eli tämä
Säärisuojat
Painoa semmonen 10-13kg

Tänään tahti ei ollut samanlaista kuin aikaisemmin. Väsyin sikanopeasti ja virheitä tuli tehtyy enemmän. Avokypärän pakkaspuoli on se, että jos osuu kasvoihin, se on pelin loppu. Jaksoin nippanappa toimia linjassa, mutta heti taistelun loputtua siirryin sivuun huohottamaan. Osumia saati tappoja tuli harvakseltaan. Ei tietoa, mistä tämmönen johtuu, aikaisemmin jaksoi hyvin samoilla kamoilla.
Rämäpää Rämäläinen 09-14, Etelän Imperiumin Insinööri -15, Akatemian Patterin Luutnantti -16, Valdyrin Skaldi -17-19, Etelän Imperiumin Patterin komentaja -22.

PK-seudun hullu tiedemies
Beatific kirjoitti:Tulipa rekrytoitua oikea kultakimpale Pirttimäen treenileirillä :-)
Avatar
saloneju
Keisari
Viestit: 5706
Liittynyt: Keskiviikko, 19.04.2006 23:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saloneju » Sunnuntai, 03.04.2011 22:02

(Sivuhuomiona yllättävän kevyt setti jokeripistekelpoiseksi!)
"Kerron Veljesten legendaarisista uroteoista, kuinka vaari nuoruuden päivinään teki motin puita vartissa ja muori keitti niin maukasta puuroa, että puutkin heräsivät henkiin sitä maistelemaan.."
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Maanantai, 04.04.2011 13:58

Kommandon setti onkin melkeinpä kevein minkä espoon kriteerit vielä sallivat; chaini voisi olla piirun katiskampi.

Itse en ollut paikalla eilen.
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
Kommando
Herttua
Viestit: 831
Liittynyt: Perjantai, 06.02.2009 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kommando » Maanantai, 04.04.2011 15:20

En kiellä. Ketjuun on tulossa kyllä hihanpidennykset.
Rämäpää Rämäläinen 09-14, Etelän Imperiumin Insinööri -15, Akatemian Patterin Luutnantti -16, Valdyrin Skaldi -17-19, Etelän Imperiumin Patterin komentaja -22.

PK-seudun hullu tiedemies
Beatific kirjoitti:Tulipa rekrytoitua oikea kultakimpale Pirttimäen treenileirillä :-)
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Torstai, 07.04.2011 09:39

Minardililta hyvä postaus, joka ruotii tehokkaasti jokeripisteen ongelmia. En yhdy ihan kaikkiin pointteihin, mutta umpikypärän vaatiminen on ehdottomasti askel oikeeseen suuntaan. Pahistonttu on meille ystävällisesti todentanut, ettei raskaskaan panssarointi hidasta hyväkuntoista ja panssareihin tottunutta taistelijaa niin paljon, että jokeripiste ei olisi kaikille, jopa skirmaajille, tavoiteltava. Sen sijaan umpikypärä imee tehoa rajoittaessaan näkökenttää, kuuloa ja hengitystä niin paljon, että vaihtokauppaan tulee jotain pohdittavaa. Tällä hetkellä umpikypärän käyttö on suhteettoman vähäistä lähinnä koska se ei oo mitenkään mielekästä; aika paljon kertoo, kun jätkät käyttää great helmejään roskakoreina kun ei niillä muutakaan käyttöä oo... :wink:

Oon tainnu kommata tästä jo aikasemminkin, joten ei siitä sen enempää.
It'll be awesome.
Avatar
Pajatso
Kreivi
Viestit: 278
Liittynyt: Keskiviikko, 28.04.2010 19:45
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Pajatso » Torstai, 07.04.2011 22:03

Komppailen johtoporsasta ja muutenki skirmujen kommentteja tässä asiassa. Yleisesti linja on ollu suht jtn esittelen teille vain miksi raskaalla pitäisi olla umpikypärä

1. Kuulo, näkö, hengitys ja muut haitat ovat jo niin suuret, että niillä on vaikutus jopa sotajumalien taistelutehoon jokeripisteen arvoisesti

2. Superrrraskaan erottaa kentällä ja tästä syystä ei tarvitse niihin nuolia haaskailla--> jousimiesten hermot ja rahat säästyvät

3. Vaikeuttaa skirmaamista aika helkutisti, joten me alastomat vältymme seksuaalliselta hyväksikäytöltä by kuolemattomat

4. Näyttää pirun tyylikkäältä ja yksi alkuperäisistä syistä tähänkin ehdotukseen/keskusteluun eikös ollut historiallinen näyttävyys ja siitä palkitseminen?

5. Pitäisi raskaiden määrän sen verta pienenä, että kyseessä on todellakin erillinen ryhmä eläytymisryhmä, eikä vain ne rikkaammat, vanhemmat optimimöröt.

Väsymys. Pahoittelen huonoa kieltä, koittakee kestää.
"(Say 'thank you'.) NIPPLE SALADS!! (...Close enough.)"

"Let's see how those degenerate sophisticates handle a healthy dose of pure unreasoning violence."

- Avatar kuvan ottanu rakastettu kanssapossu Satu Lahdti, thänks<3
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Perjantai, 08.04.2011 16:21

Äh, etin Pajatson kommentista liketysnappulaa. :P
Komppia siis.
It'll be awesome.
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Perjantai, 08.04.2011 22:55

tiarAnon kirjoitti:kun jätkät käyttää great helmejään roskakoreina kun ei niillä muutakaan käyttöä oo...
Kuvaavaa :lol:

Ns. virallisemmissa ehdotuksissahan umpikypärä (yksityiskohtaisia kriteerejäkin on keskustelussa sivuttu) on ollut vaatimuksena mukana. Espoossa ei sitä treeneissä olla vaadittu, jotta saadaan edes jotain kokemuksia jokerista.
Automaattinen kirjoitti:Sitä voisi surutta katkoa nuolensa ja jäädä kotiin
Nuolia varten on useita erilaisia ratkaisuja. Henkilökohtainen suosikkini on nimetä jokeripiste "meleejokeriksi". Osaako joku arvata mitä se mahtaisi nuolien ja heittoaseiden kannalta tarkoittaa?

Osaan jo kuvitella "ei se voi toimia kun et sä tietäis kuitenkaan mikä suhun siellä rytinässä osuu" -kommenttien lähestyvän

Ehkä, mutta arvaisin - en siis tiedä - että tuo marginaalinen haitta. Meleejokeria voisi kenties kokeilla Espoossa jo tänä viikonloppuna :wink:
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Perjantai, 08.04.2011 22:59

Beatific kirjoitti: Osaan jo kuvitella "ei se voi toimia kun et sä tietäis kuitenkaan mikä suhun siellä rytinässä osuu" -kommenttien lähestyvän

Ehkä, mutta arvaisin - en siis tiedä - että tuo marginaalinen haitta. Meleejokeria voisi kenties kokeilla Espoossa jo tänä viikonloppuna :wink:
Aloitan kommentilla KISS.
Ja jatkan, miksi nuolet saisivat tuollaisen edun? Entäs keihäs ja varsiaseet?
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Lauantai, 09.04.2011 13:28

Make it as simple as you can ... but not simpler. En tiedä kumpi malli on parempi, molempia voidaan kokeilla.

Jaksaisivatko ne, jotka jokerin ilmaantuessa katkoisivat nuolensa ja jäisivät kotiin murjottamaan vastata Hirvelälle siihen miksi nuolia pitäisi suosia? Itselläni ei ole akuuttia tarvetta ottaa jokerilta tehoja pois ihan vain siksi että ei se niin hyvä ole. Jos umpikypäräkriteerit vedetään liian tiukalle, niin sitä ei kannata pitää, olisi projektiileilla jokerinläpäisyä tahi ei.
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Lauantai, 09.04.2011 14:00

Mutta siis huomaathan että tässä ollaan menossa todella kauas tuosta KISS säännöstä. Ja se on melko yksiselitteinen. Täyspenetraatio nuolille on monasti perusteltu pois samalla kriteerillä.

Joku meleejokerikin on aivan yhtä tyhjän kanssa olevaa erittelyä, koska ei sitä nuolta usein muualle pääse edes ampumaan. Ja tuo oli kärjistys tuo nuolten katkomiskommentti, mutta olen varmasti siinä oikeassa, että jousihenkilöstö ei tule tätä sinun aggressiivisesti lobbaamaa haarniskajokeriasi purematta nielemään jos se läpi menee. Ja sen taas tietää mitä siitä seuraa.. Joko tämä jokerisääntö poistuu, tai nuolet saavat täyspenetraation. Olkoonkin että en ole vastaavaan lobbaamismäärään törmännyt yhdessäkään sääntöehdotusketjussa. (Melko tehokasta..)

Vaikka sanot ettet halua viedä tehoja pois, käytännössä tällä on juurikin se vaikutus. Nuolet ovat jo nykyisellään ehkä ylenkatsotuin asetyyppi sen ohella että ne ovat myös kallein sellainen.
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Lauantai, 09.04.2011 20:22

Haarniskasääntöjen lisäjärkevöityminen on vain ajan kysymys. Mielenkiintoista nähdä mitä kautta se tulee tapahtumaan... jokeripokeri tuntuu aiheuttavan voimakkaampaa vastustusta kuin uskalsin kuvitellakaan.

Ja Automaattinen, kieltämättä on aika lähellä käynyt pariin kertaan että en ole jaksanut vääntää vaan meinannut jättää "lobbaamisen" kesken. Väsähtäminen on nytkin aika lähellä.

Mutta kehitystä ei voi pysäyttää, jos minä en jaksa niin joku toinen jatkaa joskus myöhemmin kenties jollain toisella tavalla ... ja lopulta meillä on taas piirun paremmat haarniskasäännöt käytettävissämme!

...mutta nyt taas olen ainakin viikon kommentoimatta tätä ketjua, kerään voimia :lol:
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Lauantai, 09.04.2011 21:50

Uskon toki. On tässä savottaa ollutkin. :D

Olen vaan eri mieltä tämän termin "järkevöityminen" suhteen, mutta se on sanomattakin selvää. :D
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”