Silmäsuojaimet.

Keskustelua tapahtuman, sääntöjen ynnä muun kehittämisestä sekä asioista, jotka vuonna 2011 tulisi huomioida.

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Jos silmäsuojaimia tuotaisiin, lainaisitko niitä?

Kyllä.
5
4%
En.
80
68%
Ehkä.
33
28%
 
Ääniä yhteensä: 118
Legoinsinööri
Paroni
Viestit: 167
Liittynyt: Lauantai, 01.03.2008 13:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Legoinsinööri » Torstai, 13.08.2009 11:50

PattiJalka kirjoitti:
DiabolusIgnis kirjoitti:
Legoinsinööri kirjoitti:Ja sehän on ihan varma että kun osa ei halua maksaa siitä ruoastakaan sitä muutamaa euroa, niin muutaman euron korotus kaikkien lippuhinnassa, jotta muutamat saa vuokralaseja paikalle ei varmaan tule menemään hyvin. Sen jälkeen voidaan vielä jänskätä missä kunnossa lasit olisivat SoHun jälkeen ja olisiko ensi vuonna sama rumba uudestaan.
Lasit tuotaisiin paikan päälle ja lainattaisiin panttia vastaan.
Ja sitten jos/kun kukaan ei käytä niitä, on tehty aika iso lovi budjettiin, joka ei hyödyttänyt mitään. Tietysti on mahdollista lähteä palauttamaan niitä käyttämättömiä laseja myymälään, mutta tästä ei oltu puhuttu vielä ilmeisesti mitään, nostinpahan esille.
Siihen paljonko suojalaseja tarvitaan voisi soveltaa samaa ajatusta ilmoittautumisessa kuin ruoattomat piletit, eli laittaa rastin ruutuun ja sitoutuu lainaamaan/vuokraamaan lasit.

Lasien kustannusksesta oletan että SoHu tehdään ilman mitään ennakkobudjettia sekä ilman voittoa ja että kulut maksetaan kokonaan lippujen hinnoilla. Tästä johtuen laseja ei voi vain "tuoda paikalle" nykäisten ne tyhjästä vaan johonkin ne tuo lisäkustannuksia ja tällä ajattelumallilla kustannukset päätyvät lippujen hintoihin. Joku voi tietysti korjata käsitykseni, koska tämä on täysin oletuspohjalta.
If only once they would call me Sir without adding the ", you're making a scene".
Avatar
Lapidary
Asemies
Viestit: 13
Liittynyt: Perjantai, 07.03.2008 09:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Lapidary » Torstai, 13.08.2009 16:31

Ja haluaisin vielä nostaa esille sellaisen pointin, että jos vaikka sattuisi satamaan (mitä sotahuudossa kyllä ei koskaan tapahdu), kaiken maailman turvalasit vie näkökyvyn melkein totaalisesti. Kuitenkaan, tuskin kukaan haluaa kesken skenaarion alkaa kuivailla ja putsailla linssejä.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Torstai, 13.08.2009 17:06

Laitoin kyllä.
Tämä siis, jos:
-lasit kestävät boffaamista
-ne eivät häiritse tai purista
-ne näyttävät edes hieman siedettäviltä...
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
mummomikael
Kreivi
Viestit: 297
Liittynyt: Torstai, 12.06.2008 14:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mummomikael » Torstai, 13.08.2009 18:56

Luulen, ettei laseja tulisi käyttämään muut kuin ne, jotka tosissaan pelkäävät silmäosumia ja haluavat suojautua niiltä?

Ja mikäli sairaalareissulta silmäosuman takia haluaa tosissaan välttyä, ei se muutaman kympin maksaminen (Muerten panssar pajalle :D ) silmäsuojallisesta kypärästä pitäisi kovin pahalta tuntua... Paitsi toisaalta sitten, kun rahaa ei yksinkertaisesti ole. Autenttista kypärää vielä halvempi vaihtoehto olisi tietenkin kirppari-jofa. Se pari euroa millä sen saa, on kyllä nopea säästää.
_________________
Hyökätään on hyökätä-verbin passiivi.
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Torstai, 13.08.2009 19:15

Mulla on erinomainen kypärä jonka silmikko on suunniteltu jousiampujalle, mutta se on raskas ja kun sitä käyttää, niin on vaikea havannoida nopeasti sivuilla tapahtuvaa toimintaa...
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Evert
Kreivi
Viestit: 439
Liittynyt: Torstai, 22.11.2007 17:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Evert » Maanantai, 31.08.2009 16:03

Haltia kirjoitti:Mulla on erinomainen kypärä jonka silmikko on suunniteltu jousiampujalle, mutta se on raskas ja kun sitä käyttää, niin on vaikea havannoida nopeasti sivuilla tapahtuvaa toimintaa...
Reiät myös kypärän sivuille? (ehe ehe)

Itse ottaisin ehkä silmäsuojat, ihan vaan nuolien varalle..
En ole filosofi, mutta voin vilkaista.
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Maanantai, 31.08.2009 18:19

Mä en oikein jaksa uskoa noiden suojalasien toimimiseen ennenkun olen nähnyt itse. Tämä siis ihan mutupohjalta ajatus siitä, että joku pistää hilparilla heijarin sivusta niin, että lasit porautuvat sun naamaasi A) puhkomatta silmiä/ihoa ja B) olisivat vielä käyttökuntoiset. Hommatkaa ihmiset silmikollinen kypärä. Helpoin ratkaisu, minkä olen nähnyt on perus Maahinkaispotta v.1, joka oli tavallinen potta, johon Gnomus oli vaan lisännyt silmikon, koska käyttää silmälaseja. Tämä on huomattavasti tyylikkäämpi & varmasti toimivampi systeemi, kuin rumat suojalasit, jotka tuovat lähinnä mieleen airsoftpelaajat.

Samalla saatte suojattua päänne, minkä särkeminen on IMO huomattavasti helpompaa metsässä juostessa, kuin silmän puhkominen nuolella. Jos on niin toughguy, ettei halua mistään hinnasta pistää kypärää päähänsä, niin on mun mielestä puhtaasti tekopyhyyttä ostaa suojalasit suojaamaan silmiä.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Accu
Kapteeni
Viestit: 134
Liittynyt: Maanantai, 02.07.2007 10:48

Viesti Kirjoittaja Accu » Keskiviikko, 02.09.2009 13:41

Misumasu kirjoitti:Tämä on huomattavasti tyylikkäämpi & varmasti toimivampi systeemi, kuin rumat suojalasit, jotka tuovat lähinnä mieleen airsoftpelaajat.
Tyylikkyys nyt on täysin toisarvoinen seikka kun turvallisuudesta on kyse. Oon kuitenkin samaa mieltä että kypärä (vaikka sitten se ruma lätkäkypärä) on varmin ja paras ratkaisu.
Nuoska
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Tiistai, 04.08.2009 22:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nuoska » Keskiviikko, 02.09.2009 14:14

Suojalasit kyllä varmaan estävät sen pienenkin madollisuuden saada nuolesta avoimeen silmäänsä, mutta tosiaan tekevät jokaisesta niihin osuneesta bofferin iskusta varmaan huomattavasti ikävämmän vastaanottaa. Lisäksi on rumia ja sateella haitta näköä ja tosiaan se mistä noi revittäisiin on kanssa vähän kyseenalaista, kovin moni tuskin haluaa maksaa lisähintaa siitä että käytössä on suojalaseja (harvoille?) halukkaille, tosin joku extramaksu etukäteen varmaan sopisi järjestäjille niin että suojalaseja tuodaan vain niille jotka sellaiset etukäteen tilaavat ja maksavat.

Suosittelisin kyllä mielummin kirpparijofaa, varsinkin jos mokomasta saa vielä nykyäänkin panssaripisteen jopa proppaamattomana(pidän itse tätä vähän kyseenalaisena, mutta se on sitten toinen keskustelu...)
Avatar
mIIKKA.
Kreivi
Viestit: 305
Liittynyt: Lauantai, 19.05.2007 00:40
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mIIKKA. » Keskiviikko, 02.09.2009 15:33

Ainakin viime vuonna se piti jotenkin peittää/propata/maalata vähemmän kiiltävän muoviseksi. Muistaakseni.
"Susta vaan tulee aina mieleen Tenavat. Siis ei sillai, mutta ku noi kuulokkeet on sulla tollanen treidmarkki." -IGNE
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Keskiviikko, 02.09.2009 16:27

Tuokaa mulle yhdetkin suojalasit testattavaks, jotka pysyvät päässä (eikä lamauta kivulla), kun huitasen lyönnin sopivasta kulmasta naamaan. Samaa voisi sanoa keihäiden pistosta, puhumattakaan hilpareiden lyönneistä. Saa nimittäin olla aikamoinen kokomaski, joka on ruuvattu päähän kiinni. Kaikki kuminauha-viritelmät heivaisin suosiolla.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
mIIKKA.
Kreivi
Viestit: 305
Liittynyt: Lauantai, 19.05.2007 00:40
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mIIKKA. » Keskiviikko, 02.09.2009 16:41

Juurikin näin. Kunnon kypärä suojaamaan naaman ennemmin, jos niin kovin pelkää niitä nuolipeikkoja, eikä sitä jofaa ole vaikea hupun tai huivin alle piilottaa.
"Susta vaan tulee aina mieleen Tenavat. Siis ei sillai, mutta ku noi kuulokkeet on sulla tollanen treidmarkki." -IGNE
DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Keskiviikko, 02.09.2009 18:18

Olisiko joku halukas testaamaan silmäsuojaimia? Ei kuitenkaan omassa tai kaverin päässä, vaan löisi niitä vaikka telinettä vasten tjm..
Palkaksi en voi muuta tarjota kuin lämpimät kiitokseni =/

Ja itse suosittelen vieläkin kypärää.
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
mummomikael
Kreivi
Viestit: 297
Liittynyt: Torstai, 12.06.2008 14:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mummomikael » Torstai, 03.09.2009 08:50

Testaaminen olisi hyvä saada aikaiseksi. Minulla on yhdet suojalasit, jotka voin bofferilla hajottaa, mutta en tiedä mikä on tämän toimituksen tutkimuksellinen arvo...
Pitäisi olla enemmän laseja; useita malleja, merkkejä jne. Ja lyödä miekalla, hilparilla, ampua jousella...
_________________
Hyökätään on hyökätä-verbin passiivi.
Avatar
PattiJalka
Marsalkka
Viestit: 2390
Liittynyt: Lauantai, 05.04.2008 19:22
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja PattiJalka » Torstai, 03.09.2009 15:31

Paras tapa testata suojalaseja olisi todennäköisesti käyttää styroksi-päätä, joka on tuettu/vahvistettu työntämällä se rautatankojen päälle, jottei se räjähdä käsiin ensimmäisellä lyönnillä. Mahdollisesti sen päälle voisi työntää esimerkiksi kondomin jolloin se ei murentuisi niin herkästi, ja se vastaisi ainakin asteen verran enemmän ihmispäätä.
Tästä pitäisi ainakin selvitä se, mitä tapahtuu nenätyynyille osumassa, pureutuvatko ne sisään(todennäköisesti), rikkoutuvatko ne, vai käykö mitään. Lisäksi lasien rikkoutumis-herkkyyden pitäisi selvitä näin, mitä paremmin ne ovat kiinni naamassa, todennäköisesti ainakin lasit kestävät paremmin.

Tosin oma kantani tähän hommaan on, että hankkikaa silmät suojaava kypärä, älkää suojalaseja. Propatkaa vaikka lätkäkypärä jos ei muuta ole.
Kuvaajana Juha-Matti Marjamaa
Keksikeijo
Herttua
Viestit: 571
Liittynyt: Torstai, 11.09.2008 16:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Keksikeijo » Tiistai, 15.09.2009 23:08

Joo, tai hankitaan ballistista geeliä, tuota ystäväämme myytinmurtajista ;)
En lähtisi ainakaan laittamaan suojalasipakkoa, silmäosumat nuolista ovat sen verran harvinaisia. Sanoisin että jos haluaa ottaa varman päälle, ostaa itse lasit ja testaa ne. Tai sitten paras vaihtoehto eli kypärä joka suojaa silmät.
Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Kehitysideat”