Menisikö tämä panssari läpi? - topic

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
Shroomlord
Sotilasmestari
Viestit: 95
Liittynyt: Torstai, 30.08.2007 20:17

Viesti Kirjoittaja Shroomlord » Keskiviikko, 28.04.2010 22:40

Päivää

Ollaan TURAn kesken tekemässä tässä tilausta tuolta rapakon takaa Darkwood Armorysta, ja kaverini patisteli minua vielä varmistamaan ennen tilausta, että onhan tuo chaini http://www.darkwoodarmory.com/index.php ... ducts_id=9 varmasti Sotahuutokelpoinen. Noh kävi ilmi, että langan paksuuden ja renkaan sisähalkaisijan suhdeluku on hiukkapiukka liian pieni (lanka .022" ja halkaisija .155"), mutta edellämainittu kaverini tyrkki minut kyselemään vielä täältä, notta menisikö tuo panssari silti läpi, kun säännöt sanovat, että nuo arvot pätevät niittaamattomille ja kyseinen panssari on jopa hitsattu.
TLDR: Saanko käyttää SoHussa hitsattua rengaspanssaria jonka lanka/halkaisija suhdeluku on n. 3.5/25 eikä 4/25?
Beatings will continue until moraine improves.
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Keskiviikko, 28.04.2010 23:41

No eipä tuo hirveältä katiskalta näytä mun mielestä.
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
Avatar
Jesua Sukaton
Herttua
Viestit: 898
Liittynyt: Perjantai, 24.03.2006 12:37
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jesua Sukaton » Keskiviikko, 28.04.2010 23:51

Kuva

"Ja neljänneksi joissain tapauksissa turbaani voi jopa itsessään olla panssaripisteen arvoinen"

Ovatko hiukseni panssaripisteen arvoinen? Tätä kysymystä olen pohtinut jokaisessa sohussa. Ilman kangasta paksuus on yhdessä kerroksessa ~10mm turpaanissa päällekkäin asettuen siis suurimallalta osalta 20mm. Paksuus tosin vaihtelee sieltä täältä koska kyseessä on luonnonmateriaali.
Jos Steel Panthers kiinnostaa eikä häviäminen pelotan niin laita viestiä.
t: ex Corona Muraliksen keihäsmies
Avatar
Rumiluntti
Herttua
Viestit: 610
Liittynyt: Sunnuntai, 06.01.2008 22:13
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Rumiluntti » Lauantai, 01.05.2010 13:52

Hajosin.
Avatar
Beatific
Kuningas
Viestit: 2797
Liittynyt: Keskiviikko, 05.07.2006 09:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beatific » Sunnuntai, 02.05.2010 11:15

Misumasu kirjoitti:No eipä tuo hirveältä katiskalta näytä mun mielestä.
Hitsatut lenkit. En ole chainiasiantuntija, mutta sanoisin että kyllähän tuo pitää läpi päästää.
Assassiini skeittaa Kartanolinnan mailla ympäri vuoden
Avatar
Evert
Kreivi
Viestit: 439
Liittynyt: Torstai, 22.11.2007 17:19
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Evert » Perjantai, 07.05.2010 08:44

Jesua Sukaton kirjoitti:Kuva

"Ja neljänneksi joissain tapauksissa turbaani voi jopa itsessään olla panssaripisteen arvoinen"

Ovatko hiukseni panssaripisteen arvoinen? Tätä kysymystä olen pohtinut jokaisessa sohussa. Ilman kangasta paksuus on yhdessä kerroksessa ~10mm turpaanissa päällekkäin asettuen siis suurimallalta osalta 20mm. Paksuus tosin vaihtelee sieltä täältä koska kyseessä on luonnonmateriaali.
Oon kyllä miettiny ihan samaa sinut nähdessäni :D

Kyllä nuo todella ansaitsevat panssaripisteen.
En ole filosofi, mutta voin vilkaista.
Lambda^
Ylläpito
Viestit: 162
Liittynyt: Maanantai, 30.01.2006 21:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Lambda^ » Lauantai, 08.05.2010 21:00

Päivää

Ollaan TURAn kesken tekemässä tässä tilausta tuolta rapakon takaa Darkwood Armorysta, ja kaverini patisteli minua vielä varmistamaan ennen tilausta, että onhan tuo chaini http://www.darkwoodarmory.com/index.php ... ducts_id=9 varmasti Sotahuutokelpoinen. Noh kävi ilmi, että langan paksuuden ja renkaan sisähalkaisijan suhdeluku on hiukkapiukka liian pieni (lanka .022" ja halkaisija .155"), mutta edellämainittu kaverini tyrkki minut kyselemään vielä täältä, notta menisikö tuo panssari silti läpi, kun säännöt sanovat, että nuo arvot pätevät niittaamattomille ja kyseinen panssari on jopa hitsattu.
TLDR: Saanko käyttää SoHussa hitsattua rengaspanssaria jonka lanka/halkaisija suhdeluku on n. 3.5/25 eikä 4/25?
Hei,
Vastasin kysyjälle yv:llä, mutta laitetaan vielä tänne yleisesti ja ennakkotapauksen luonteisesti. Sotahuudon säännöissä lukeva langan paksuuden ja sisähalkaisijan suhde koskee vain niittaamattomia rengaspanssareita. Aikaisemmin säännöissä luki, että niitatut rengaspanssarit ihastellaan erikseen. Niitatut ja hitsatut panssarit tutkitaan tapauskohtaisesti.
Kyseisessä tapauksessa kudos ei ole merkittävästi niittaamattomien rajaa väljempi ja näinollen siitä saa panssaripisteen.
"Ja neljänneksi joissain tapauksissa turbaani voi jopa itsessään olla panssaripisteen arvoinen"

Ovatko hiukseni panssaripisteen arvoinen? Tätä kysymystä olen pohtinut jokaisessa sohussa. Ilman kangasta paksuus on yhdessä kerroksessa ~10mm turpaanissa päällekkäin asettuen siis suurimallalta osalta 20mm. Paksuus tosin vaihtelee sieltä täältä koska kyseessä on luonnonmateriaali.
Panssaripiste annetaan vain esineille, ei kehon osille. Päässä kasvavista hiuksista ei saa panssaripistettä, mutta jos satut leikkaamaan ne irti ja valmistamaan niistä tukevan toppahupun tai turbaanin, saat silloin pisteen. Hiuksista voi myös valmistaa muun suojan kuin kypärän, jolloin se tulkitaan normaalien kangaspanssarisääntöjen mukaan.


/Lauri
Avatar
DFade
Kersantti
Viestit: 52
Liittynyt: Lauantai, 31.01.2009 19:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DFade » Tiistai, 06.07.2010 01:40

Misumasu kirjoitti:No eipä tuo hirveältä katiskalta näytä mun mielestä.
Oho! Omat panssarien painon optimointitavoitteeni kyllä jäävät kauas tuolla alle kolmen kilon kokonaispainolla rengaspaidalle. Kyllä se ruostumaton teräs on vaan niin kivaa. Jo hiestä vettynyt sääntöjen nimeämä nahka/kangas torsossa saattaa painaa suunnilleen yhtä paljon. Nykyinen oma high scoreni täyspanssarille käyttämättä 6mm nahkaa taitaa olla 6-8kg välillä. :)

Ehkäpä sitä vaihteeksi saa rahalla paremman paino/panssari -suhteen. Jos en itse askartelisi nimenomaan ruostumattomasta teräksestä - tai preferoisi sitä helpommin työstettävänä, turvallisempana ja edustavampana materiaalina - ajaisin katkerana sen kieltämistä juuri keveyden vuoksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”