Yleinen valitus kilvistä, panssarista ja turvallisuudesta

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Tiistai, 25.08.2009 17:47

Käsittääkseni Muerten keihäitä jouduttiin lyhentämään muutaman kymmentä senttiä paikan päällä, vai olenko väärässä?
"Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja."
Kuva
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Viesti Kirjoittaja JP666 » Tiistai, 25.08.2009 23:56

Et ole....pistin pojat lyhentämän pikejä kun ne vemppas liikaa. Olin ase tarkastaja.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Perjantai, 27.11.2009 06:40

Voi luoja, sanoisin.

Ihmettelen:
a: miten vemppaavat aseet liittyvät mihinkään todelliseen turvallisuuteen tai autenttisuuteen mitenkään?

b: mikä saa muka ladonovikilvistä parempia ja voittamattomia?

c: mistä tämä kaikki juttu kumpuaa?

Ladonovikilvet, joita en tule ikinä itse kentälle kantamaan jos siihen vaan voin vaikuttaa, ovat tosiaan käyneet SH09:ssä kuolinkorinaa ennakoivan tulikokeen. Isoimmat kilvet tähän saakka nähtiin kentällä ja ne olivat kantajiensa tiellä useissa tilanteissa. Molempien puolien taistelijoiden tottakai, mutta ennen kaikkea niitä kuljettavan yksikön liikkeiden haittana.

Näkisin että kentällä näistä on ehkä jonkinlaista marginaalista hyötyä jos tila on ahdas, mutta jos siitä ei päästä suoraan yli, se kierretään. Ei vemppavehkeellä, vaan ihan jaloin.

Hylättyjä varsiaseita esiintyi jonkun verran, isolta osin ihan jo sen takia, että tuo ihme onginta (taipuvaisen aseen heiluttelu niin että se tosiaan tekee sen mutkan ja päätyy pitkälle kiven taakse paikkaan mihin ei oikeastaan tahdo päästä kuin taidolla tai hyvällä rynnäkkötoiminnalla..) on ehkä epäurheilijamaisinta (jos tässä nyt tätä voi käyttää terminä) varustautumista like ever..

50mm putkesta tehdyt keihäät ja hilparit ovat mainioita, olettaen että teräosat on tehty hyvin. (Lue: oikein.) Se kärki joustaa ja varsikin kyllä ellei ole jostain aivan sairaasta palikasta tehty.

Pitkät keihäät ovat kivoja aseita mutta niihinkin saadaan lääke. Tai montakin. Mielenkiinnolla odottelen noita uhattuja paviseja vielä tulevaan sohuun, mutta luulen että ihmiset viimeistään silloin kypsyvät niihin isoimpiin virityksiin.

Sitten vielä pieni huomio. Maahinkainen (nro 1 tänä vuonna.) on varustanut rivinsä ehkä sekalaisimpiin kuuluvalla valikoimalla kilpiä, joista vain jokunen täyttää tämän ladonovi-määritelmän. Nekin olivat usein siinä kohtaa riviä missä sen oli yksinkertaisen pakko kestää. Nämä kilvet ovat ihan ok, joskin ovat (joillekin ei niin) yllättävästi pulassa joutuessaan yksin. Toki sillä isolla kilvellä rynnäköit kätevästi joo, mutta jos vastassa on enemmän kuin pari osaavaa tyyppiä, saat olla melko ninja jos meinaat että se iso klimppi näkökenttäsi edessä ei olisi enemmänkin haitta kuin hyöty.
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Aarimoto
Työn Sankari
Viestit: 1323
Liittynyt: Sunnuntai, 24.09.2006 08:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aarimoto » Maanantai, 30.11.2009 20:22

Pistänpä tähän omat kokemukseni ihan noin vertailuarvoiksi. Olen toistaiseksi ollut Rämässä aina kilpimiehenä, poislukien tämän kesän, jolloin tulehtunut vasen kyynärpääni (johon söin Sohun aikana noin 2000 mg ibua päivässä) esti suurimman rämäkilven kantamisen. Olen valinnut aseekseni miekan ja kilven omasta vapaasta tahdostani, ehkä siksi, että isokokoisena ja fyysisenä kaverina tykkään ottaa toisten samanlaisten kanssa tiukkaa lähikontaktia 20+ kg:n haarniskassani.

Oli miten oli, olen lähes poikkeuksetta erinäisissä tapahtumissa ollut tehokkaasti vastaantulijana juuri noille edellä mainituille päättäväisille hyökkäyksille kilpimuuria kohtaan. Olin toinen niistä vuoden 2008 linnan kilpimuurin ensimmäisistä ladonovista Kuolalaisen kollegan rinnalla, ja se lienee ainut kerta, kun ei tullut staattisessa kykkimisessä turpaan huolella. Yleensä paljon parempi toimintamalli on ollut liikkua ja olla aktiivinen ja tehdä omia vastahyökkäyksiä. Tämä taas on tarkoittanut aikamoista suoritusta, mutta tietenkin mielellään, enhän muuten osallistuisikaan.

Koska satun olemaan kaikenlisäksi hölmö ja kannan vapaaehtoisesti Albergan kukka-assassiinien maalitaulua, olen oman subjektiivisen kokemukseni (ja Jontzunkin arvion) mukaan reilusti lämää ns. "hoitakaa toi" kohteena kentällä. Mieleen on jäänyt mm. viimekesäinen kolmen varsiaseen yhteistökkäys ohimoon kentällä.

En kuitenkaan ole kokenut sen enempää El Muerten tai assassiinikollegani pitkiä keihäitä (joita kaikkia todellakin lyhennettiin; olin paikalla minäkin) erityisen epäreiluiksi tai vaarallisiksi, saati omaa tai muiden isoja kilpiä erityisen Brie de Meauxmaisiksi, jälkimmäisten osalta pikemminkin päinvastoin.

Olenkin ottanut tavaksi tiputtaa metsässä (eritoten riskissä) varustusta ja skirmata oman peli-iloni takaamiseksi. Aseita enemmän oma valmiuteni mennä tilanteeseen kuin tilanteeseen on johtanut vaaratilanteisiin, kuten kesällä, kun Maahinkaisen soturit linjaamme kenttäriskissä vyöryttäessään onnistuivat työntämään minutkin selälleni noin metrin päässä siitä ojasta. Siinä kun sitten tuijottelin taivasta ja jo viittaamani entisen Mäntyniemen herran kaiman läheltä käynyttä varsikenkää tuli kyllä mieleen, että tässä olisi nyt voinut käydä kurjastikin.

Lienen minäkin joskus aiheuttanut sydämentykytyksiä, joten hyvä, että turvallisuuskeskustelu on edelleen tiukasti ohjelmassa. Ihmiset niitä kilpiä ja keihäitä kuitenkin käyttävät.
Teh Aarimoto
Gonahtanut vanha karhu
Avatar
Kommando
Herttua
Viestit: 831
Liittynyt: Perjantai, 06.02.2009 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kommando » Maanantai, 30.11.2009 22:32

Itselläni samassa vyörytyksessä minutkin kaadettiin komeasti, kun vastustajat hyppivät silmille ja minut kiilattiin puun ja linjan väliin, josta sitten lipesin maahan. Sain olla onnellinen (ja olen edelleen), että minulla oli kilpi käytössä, kilpimies kun olin, jonka pystyi heittämään päälleni turvaan. Turvallisuus on iso juttu näissä tilanteissa ja vaaratilanteita voi tulla, mutta yleensä tilanne saadaan pysäytettyä ennen fiaskoa.
Rämäpää Rämäläinen 09-14, Etelän Imperiumin Insinööri -15, Akatemian Patterin Luutnantti -16, Valdyrin Skaldi -17-19, Etelän Imperiumin Patterin komentaja -22.

PK-seudun hullu tiedemies
Beatific kirjoitti:Tulipa rekrytoitua oikea kultakimpale Pirttimäen treenileirillä :-)
Avatar
Haltia
Kuningas
Viestit: 2733
Liittynyt: Maanantai, 28.05.2007 12:45
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Haltia » Tiistai, 01.12.2009 06:43

Mielestäni jo otsikko on turhan provosoiva. Yleistä valitusta? Miten tää edistää yhtään mitään?
Toisekseen, me hakataan toisiamme metsässä ja huudetaan taistelukiiman viedessä meitä eteenpäin.
Kuka ihme valittaa sitä että a. satuttaa itseään tai b. joku suojaa itseään liikaa? W.T.F.?
Selene! Nainen, liity meihin!
http://selenejousineidot.multiply.com/
Avatar
Kommando
Herttua
Viestit: 831
Liittynyt: Perjantai, 06.02.2009 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kommando » Tiistai, 01.12.2009 16:08

Aina on niitä, Haltsu, jotka valittavat JOPA tällaisessa tapahtumassa, että heitä lyödään. Mutta tosiaan, miksi valittaa, kun tietää riskit? Siis WTF?
Rämäpää Rämäläinen 09-14, Etelän Imperiumin Insinööri -15, Akatemian Patterin Luutnantti -16, Valdyrin Skaldi -17-19, Etelän Imperiumin Patterin komentaja -22.

PK-seudun hullu tiedemies
Beatific kirjoitti:Tulipa rekrytoitua oikea kultakimpale Pirttimäen treenileirillä :-)
Avatar
frozen
Herttua
Viestit: 705
Liittynyt: Sunnuntai, 20.04.2008 17:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja frozen » Sunnuntai, 13.12.2009 14:51

Kommando kirjoitti:Aina on niitä, Haltsu, jotka valittavat JOPA tällaisessa tapahtumassa, että heitä lyödään. Mutta tosiaan, miksi valittaa, kun tietää riskit? Siis WTF?
Tän keskustelun aloittanut jannu spottasi epäkohdan, ja luonnollisesti toi sen yleiseen tietoisuuteen. Tämä tosin tapahtui yleisenvalituksen muodossa, sikäli kun sillä nyt olisi yhtään väliä ;>
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Tiistai, 15.12.2009 11:40

Ei siinä mitään. Kaikesta voi siis valittaa vänne vai? :D

Mä valitan että sotahuuto ei ole nyt! Ja siitä ettei SoHua järkätä teräsaseilla!!

Sit mä valitan siitä ettei hevosia ja norsuja saa tuoda taistelukentälle ja ettei palavia ammuksia saa käyttää!
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Misumasu
Marsalkka
Viestit: 2292
Liittynyt: Sunnuntai, 30.04.2006 20:55
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja Misumasu » Tiistai, 15.12.2009 18:40

Automaattinen-parka. Mä tuun leikkiin sun kanssas. :)
Sieluni Jumalalle, miekkani Maahinkaiselle.
Synnit meneekin sitten Ruton piikkiin.
JP666
Sotalordi
Viestit: 1116
Liittynyt: Tiistai, 27.03.2007 17:48

Viesti Kirjoittaja JP666 » Keskiviikko, 16.12.2009 14:12

Joo tää topikki on kyllä mun mielestä ihan turhaa vinkumista..... Nämä keskustelut on käyty läpi jo. Mielestäni koko topikin pohjalla on taidon puute. Ainut fiksu pointti on MINUN mielestä tuossa hilparin painossa. Niidenkin käyttö riippuu käyttäjästä. Voin olla aika varma että lähes kaikilla suomalaisilla boffoilla saa sen aivotärähdyksen kun päästelee oikein kunnolla. mun mielestä se 50pvc hilpari ei ole sen vaarallisempi kuin 1h miekka. sen käyttäjä on se vaarallinen. Enempää en sitten jaksakkaan kirjotella.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Keskiviikko, 16.12.2009 15:45

Voisin sanoa vielä sanasen tuosta 50mm PVC-putken 'vaarallisuudesta', jota täällä on spekuloitu: Tässä syyskaudella eräissä Maahinkaisen ulkotreeneissä eräässä tilanteessa tulimme Zaiben kanssa oikeastaan suoraan toisiamme päin reippaalla vauhdilla. Itselläni oli käytössä miekka+kilpi ja Zaibella lyhytvartinen, hyväkuntoinen 50mm runkoputkella varustettu hilpari. Tilanteessa päädyin (oikeastaan puolivahingossa) torjumaan kyynärvarrellani hilparin varren pehmustamattomasta kohtaa (eli oikeastaan aika keskeltä hilparia, runkopehmusteen alapuolelta). Näin jälkeenpäin ajateltuna kyseessä oli oikeastaan worst-case-scenario: paljas 50mm hilparin varsi ja kyynärluu kohtasivat toisensa bofferiskeneen suhtautettuna varsin suurella voimalla, vieläpä varren tukevimmassa kohdassa. Ja yllätys yllätys, se oli kyllä se 50mm putki joka taipui iloisesti niveleksi. En nyt itse ainakaan heti keksi pahempaa tilannetta, jossa luulla olisi vaara hajota ennen putkea. Suurempi vaara on tosiaan hilparin massasta aiheutuva aivotärähdysvaara, mutta kuten JP:kin tossa ylhäällä totesi, paljon riippuu käyttäjästä.

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Avatar
tiarAnon
Sotalordi
Viestit: 1379
Liittynyt: Torstai, 23.02.2006 14:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tiarAnon » Keskiviikko, 16.12.2009 21:58

Falcata: 50mm on yleensä sitä ohutreunasempaa, kun taas 40mm saa paksuseinäisenä, mikä on huomattavasti tujumpaa tavaraa. Kumpi oli käytössä? Pystytkö tarkistamaan? Oon vissiin aikasemminkin avautunu aiheesta ja varmaan vielä tässä samassa ketjussa... Eli siis siitä että paksuseinänen PVC saattaa ihan oikeesti olla jopa riskaabelia esimerkiksi kuvaamassas tilanteessa. Asiaa pitäisi varmaan testailla.
It'll be awesome.
Avatar
Falcata
Kuningas
Viestit: 2839
Liittynyt: Sunnuntai, 31.12.2006 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Falcata » Torstai, 17.12.2009 00:41

Kyllä se oli ihan sitä tavallista kaikkien tuntemaa harmaata 50 millistä. Paksuseinäisistä on omakohtaista kokemusta vain 32 millisestä. Paksuseinäiset putket eivät muuten hajotessaan aina muodosta niveltä samaan tapaan kuin ohutseinäiset putket. Meillä oli yhdellä jannulla käytössä harmaasta paksuseinäisestä 32 millisestä tehty vasara, joka hajosi perjantai-illan mätöissä viime Sohussa. Putkeen ei muodostunut niveltä, vaan ase hajosi kahteen osaan, jonka molempiin päihin muodostui terävä harja, joka muistutti etäisesti hajonnutta virolaismiekkaa. Sälöjä tai sirpaleita ei kuitenkaan tullut niinkuin virolaismiekoissa, vaan ase hajosi varsin siististi kahteen kappaleeseen.

Mistä saa paksuseinäistä 40mm putkea? Olen koittanut Turun seudulla metsästää 40 millisiä, mut oon löytänyt vaan tota paksua 32 millistä, ja sitäkin vain 120cm paloissa. :l Joku muu saa sitten tarjota kyynärluunsa sen telottavaksi, itse olen jo oman osani hoitanut. :D

"Learn to obey before you command."

"Ei se ase vaan se käyttäjä."
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Torstai, 17.12.2009 13:39

Se paksuseinäinen on aika killerin oloista tavaraa. Itse hyllytin siitä tehtyjä varsiaseita tämän vuoden sohussa, koska ne vaikuttivat selkeästi onnettomuusalttiilta. Siitä tulee jo painon puolesta pitemmissä aseissa vaaratekijä.
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Perjantai, 18.12.2009 15:02

Jos liian painavasta tekee mitä vaan liian pitkää, voidaan sanoa että liikutaan poikkeuksetta vaarallisilla vesillä.. Keihäissäkin jossain määrin.
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Haiden
Sotalordi
Viestit: 1393
Liittynyt: Maanantai, 02.04.2007 08:33

Viesti Kirjoittaja Haiden » Perjantai, 18.12.2009 21:26

Ei ase vaan käyttäjä. 160 senttinen 25kg haltia tyttö ei varmasti saa mitään jälkeä. Tuli mieleen kun Toukofesteillä en antanut jonkun tapella, kun 230cm 160kg jätkä tulee kysymään "Saako tässä lyödä täysiä päähän?"
Wanhan ajan kyytiketju
Archibald
Musiikki on elektroninen. Tästä ei keskustella.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Lauantai, 19.12.2009 19:13

Tottakai se on käyttäjästä eniten kiinni se vaarallisuus. Se vaan että antaa sen saman hilparin ja tyttö heilauttaa olan takaa kunnon vipuvarsi-iskun sillä on lähempänä kuitenkin sen ison körssin vaikkapa miekkalyöntiä kuin se on kivutonta läpsäystä.

Eli aseellakin on osansa tässä. Mut siis mitäs tästä vääntämään kun samaa mieltä ollaan.. :D
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Sefraim
Herttua
Viestit: 556
Liittynyt: Keskiviikko, 07.05.2008 15:41
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Sefraim » Perjantai, 08.01.2010 00:14

Täytyy sanoa että jos minä vielä kerrankin kuulen "sillon kerran maahinkaisen treeneissä" sääntömuutoksen hyvänä perusteluna, nostan illuminati-lippuni pystyyn.

Sillon kerran camulosin treeneissä joku tippui katolta ja kuoli, kielletään siis tippuminen.


..


Noh ei. Ei Camulosilla mitään treenejä ole.
Jos Sotahuuto olisi korttipakka, Camulos olisi jokeri. Ikinä ei tiedä mitä siitä tulee loppujen lopuksi.

Entistä Camulosin komentoporr(s)asta. Kuninkaantekijät II - Pääjärjestäjä ½.

KT2 Hauholla 16-18.8.2013!
Avatar
Hesekiel
Kapteeni
Viestit: 130
Liittynyt: Torstai, 19.11.2009 12:10
Paikkakunta: Iitti-Myllykoski -akseli

Viesti Kirjoittaja Hesekiel » Perjantai, 08.01.2010 00:36

VAROITUS: Seuraa huono kommentti:

Nääh, kielletään vain kuoleminen. Ei se tippuminen itsessään ketään tapa, vaan se maahan osuminen.

Mutta kuitenkin, enemmän tosissaan; Sefraimilla on pointti (sanoo eräs joka ei ole vielä boffannut takapihaa suuremmalla alueella).
Avatar
Ince
Herttua
Viestit: 770
Liittynyt: Torstai, 10.05.2007 12:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ince » Perjantai, 08.01.2010 17:49

"sillon kerran maahinkaisen treeneissä" sääntömuutoksen hyvänä perusteluna, nostan illuminati-lippuni pystyyn."
:mrgreen: Meille ne edustavat vain riski-alttiuden huippua, milloin joku löytää itsensä silmälääkäriltä milloin apteekista sideharso ostoksilta... näihin voi tosin itse vaikuttaa, joskus tulee remuttua hieman liikaa - ainakin jälkikäteen ajatellen. Illuminati lippuja makaa seuran aarre kammiossa läjäpäin. :roll:
Tutustu iloisiin miekkailukirjoihin:
https://forms.gle/iMUhVqe7vGBfzEFi8
Netin helmeilevin miekkailu blogi:
http://miekkailusta.blogspot.fi/
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Sunnuntai, 10.01.2010 05:52

Sefraim kirjoitti:Täytyy sanoa että jos minä vielä kerrankin kuulen "sillon kerran maahinkaisen treeneissä" sääntömuutoksen hyvänä perusteluna, nostan illuminati-lippuni pystyyn.

Sillon kerran camulosin treeneissä joku tippui katolta ja kuoli, kielletään siis tippuminen.


..


Noh ei. Ei Camulosilla mitään treenejä ole.
Ollaanpas sitä negatiivisia. :D

Meillä joo vaan pakkaa rytisemään sillä tapaa että sitä on hyvä käyttää jos esimerkkejä kaipaa. En perustelua muista nähneeni tuolla pohjalla.

Lisäks pitää kyllä lisätä että joo, lippuja on joka lähtöön. Discordiaa, illuminatia, vapaamuuraria, maahinkaista, skotlantia...

Kyllä näitä varmaan varastoista löytyy.. Illuminatiin ollaan vaan erikoistuttu.. :D
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Mahti
Sotahuuto '12 -järjestäjä
Viestit: 1684
Liittynyt: Perjantai, 24.02.2006 13:40
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Mahti » Maanantai, 11.01.2010 02:14

Jep, voitettujen vihollisten liput tuppaa löytymään aina varastosta. Eikö vaan?
Sotahuuto 2012 pääjärjestäjä

Hyökkäys on aggressiivista toimintaa.
Avatar
Automaattinen
Komentaja
Viestit: 1605
Liittynyt: Tiistai, 14.02.2006 23:00
Paikkakunta: Mouhijärvi

Viesti Kirjoittaja Automaattinen » Maanantai, 11.01.2010 11:11

Juu. Näinpä hyvinkin. :D

Tai jos oikein rehtejä ollaan niin lippuja on jäänyt tapahtumapaikalle ja niitä on siivottu matkaan ja siksi niitä on varastoissa.

Eri asia onkin sitten miten Illuminaattien liput meille on päätynyt..
On mahdollista että ajattelen, näin ollen voin myös olla olemassa.
Avatar
Sefraim
Herttua
Viestit: 556
Liittynyt: Keskiviikko, 07.05.2008 15:41
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Sefraim » Tiistai, 12.01.2010 23:59

No juu, ei huolta, vaikka sävy negatiivinen voi ollakin niin kyllä minä Maahinkaisista pidän. 8)

Se vaan on aina vähän punainen vaate, että jotkut silloin tällöin perustelevat vastalauseitaan välillä hyviinkin ideoihin boffotreenikokemuksien perusteella. Toistuvasti tapahtuneena jutuilla voi ollakin väliä, mutta 1:100000 yksittäistapaukset ovat aina yksittäisiä.
Jos Sotahuuto olisi korttipakka, Camulos olisi jokeri. Ikinä ei tiedä mitä siitä tulee loppujen lopuksi.

Entistä Camulosin komentoporr(s)asta. Kuninkaantekijät II - Pääjärjestäjä ½.

KT2 Hauholla 16-18.8.2013!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”