Uusi nuolenteko ohje?

Valvojat: Ylläpito, Järjestäjät

DiabolusIgnis
Sotalordi
Viestit: 1240
Liittynyt: Sunnuntai, 31.05.2009 19:39
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DiabolusIgnis » Keskiviikko, 26.08.2009 19:30

Miten on Sherwoodista hankittujen sulkien laita? Kokemuksia?
SH-16 EA-vastaava
SH-15 EA-vastaava
SH-17 EA-vastaavan vasen käsi
SH-18 EA-vastaava
Argaali kirjoitti:Mielellään jengiin jotka kestää huonoja tapoja autossa, eli crisulle ainakin olis kyyti.
"Water Boy"

"Hei läski, ootsä menos liikkuu?"
Avatar
Serea
Kreivi
Viestit: 322
Liittynyt: Maanantai, 12.03.2007 22:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Serea » Keskiviikko, 26.08.2009 19:36

Mulla on niitä shervoodin sulkia, tosin niitäkin saa monia erilaisia, mutta ne mitä ne boffaustarkotuksiin myyvät ovat aika kovia, ja on sitä nuolihyllyllä ollut käsi monesti ollut pienillä haavoilla.
Tosin nekin aika huonosti leikatuista sulista, kun leikkasin sulat parempaan muotoon ei fabassa olleet kädet yhtään haavoilla. Eli ne vaatii todella sievää leikkaamista.
Pieni, viaton ja paha suustaan...
Avatar
Accu
Kapteeni
Viestit: 134
Liittynyt: Maanantai, 02.07.2007 10:48

Viesti Kirjoittaja Accu » Keskiviikko, 26.08.2009 20:31

Erittäin hyviä sulkia, olen '05 asti käyttänyt ja voin kyllä suositella. Halpoja ja kestäviä, näitä tulen kyllä jatkossakin käyttämään. Jos jousessa ei satu olemaan nuolihyllyä tai muuten kokee sulan raapaisujen ongelmaksi, voi aivan vapaasti käyttää hansikkaita (näin myös itse teen).
Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Keskiviikko, 26.08.2009 22:18

Hyviä sulkia ovat eikä hintakaan päätä huimaa - oikeasti. Kannattaa leikata sulat itse sopivaan muotoon, meillä on huomattu, että lyhyemmät sulat toimivat pitkiä paremmin, mutta tiedä siitä sitten.

Minulla on jo arvet noista sulkien viilloista, mutta hansikkaat tahi muut suojat (hätätapauksessa teipinpala...) korjaavat asian.
"Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja."
Kuva
Avatar
N.Hirvelä
Sotahuuto '09 -järjestäjä
Viestit: 2613
Liittynyt: Torstai, 08.06.2006 18:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja N.Hirvelä » Keskiviikko, 26.08.2009 22:42

Tehdasvalmisteiset muovisulat ovat aika ystävällisiä kädelle. Ei nyt valitettavasti ole pakettia missään lähimailla mistä katsoa valmistaja, mutta jos löydätte punaisessa kolmen kappaleen pakkauksessa myytäviä puuvartisia nuolia, nii ne eivät ainakaa raavi pahasti. :)
http://scafightingfinland.com/ - Tule mukaan lyömään haarniskassa kovaa, mutta turvallisesti!
http://scafightingfinland.com/forums/ Rottinkitaistelun uudet foorumit
Avatar
Riffi
Sotilasmestari
Viestit: 84
Liittynyt: Sunnuntai, 15.03.2009 17:05
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Riffi » Keskiviikko, 26.08.2009 22:43

Ootteko varmoja, että ne viillot on sulista, eikä nokkisuojista? Mua huolettaa enemmänkin nokkisuojissa teippireunat kuin sulat noita viiltoja koskien.
Avatar
Triks
Herttua
Viestit: 956
Liittynyt: Torstai, 03.01.2008 02:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Triks » Keskiviikko, 26.08.2009 22:45

Olen varma. Tosin nimenomaan nokkisuoja kääntää ampuessa nuolen siten, että sulat viiltävät kättä. Ilman nokkisuojaa ongelma on lähes olematon, ainakin minulla.
"Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja."
Kuva
Avatar
qMp
Herttua
Viestit: 841
Liittynyt: Maanantai, 20.03.2006 18:03
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja qMp » Keskiviikko, 26.08.2009 23:08

Sain haavoja jonkun muun sulista joskus. Kaikki siskon sulittamat sulat on ollu raapimatta yhtään. Ja on muuten sherwoodista ostettu.

Käteen jäi sulka-ainesta siihen haavaan, mikä aukes niistä huonosti sulitetuista. Väitän, että vika ei ole sulassa, vaan sulittajassa mikäli jotain ongelmia löytyy.
Kantti kirjoitti:Mielestäni qMp on aika jännän äärellä kommentoidessaan.
Avatar
Klasu
Kreivi
Viestit: 398
Liittynyt: Tiistai, 24.04.2007 18:53

Viesti Kirjoittaja Klasu » Torstai, 27.08.2009 11:17

Tuota, ammun jatkuvasti luonnonsulilla (joutsen, kalkkuna) sulitetuilla nuolilla enkä ole saanut niillä nahkaani rikki.

Toki olen nähnyt tapauksia joissa luonnonsulan ruoto jätetty ohentamatta ja sulan eteen on vielä unohdettu laittaa ohutta lankaa (esim. silkkilankaa) tai teippiä niin että ruoto varmasti pääsee puremaan nahkaan.

Esimerkiksi Sherwood-shopista ostetun kalkkunasulan ruoto on paksu. Sulan etuosa kannattaa vähintään teipata jotta se ei raavi kättä ja sittenkin käyttää hanskaa. Jos aikaa riittää niin ruoto on parasta ohentaa ennen liimausta ja vielä teipata tai laittaa lankaa sen eteen. Sitten voi ampua ilman hanskaakin.
Avatar
McManus
Kapteeni
Viestit: 101
Liittynyt: Tiistai, 13.03.2007 23:57

Viesti Kirjoittaja McManus » Perjantai, 28.08.2009 16:31

Ammun itse ampumahanskoja käyttäen, ja nyt kun asiasta puhutaan en ole ihan varma että oliko se nokkisuojat vai sulat jotka multa 2008 'huudossa aukasi käden kun tarpeeksi ampui...

Omasta mielestä sulat, mutta voin olla väärässäkin..

Mutta luonnonsulka on hyvää, ja varsinkin jos sen ompelee kiinni se myös kestää aika kovaa kuritusta... jos vain liimaa/teippaa päät ne kärsii aika nopeasti pahaa osumaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”